Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis grietsje: reis LA-LA 23 dagen
Re: Reis grietsje: reis LA-LA 23 dagen
Wij zitten toch nog even met het laatste stuk van onze reis. Van dag 14 tot dag 19 zijn we alleen maar elke dag aan het doorreizen. Ik zit er aan te denken om een dag minder LA te doen en deze hier nog ergens tussen te plaatsen. Alleen waar zouden jullie deze dag dan plaatsen.. Wat is de moeite waard om wat extra tijd aan te besteden?
Dag 1 (zondag) Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 (maandag) Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3 (dinsdag) Pismo Beach - Montery
Dag 4 (woensdag) Montery - San Fransisco
Dag 5 (donderdag) San Fransisco
Dag 6 (vrijdag) San Fransisco - Yosemite
Dag 7 (zaterdag) Yosemite
Dag 8 (zondag) Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 9 (maandag) Mammoth Lakes - Death valley
Dag 10 (dinsdag) Death Valley - Las Vegas
Dag 11 (woensdag) Las Vegas
Dag 12 (donderdag) Las Vegas - Zion
Dag 13 (vrijdag) Zion
Dag 14 (zaterdag) Zion - Bryce Canyon
Dag 15 (zondag) Bryce Canyon - Page
Dag 16 (maandag) Page - Monument valley
Dag 17 (dinsdag) Monument valley - Grand Canyon
Dag 18 (woensdag) Grand Canyon - Needles
Dag 19 (donderdag) Needles - San Diego
Dag 20 (vrijdag) San Diego
Dag 21 (zaterdag) San Diego - Los Angeles
Dag 22 (zondag) Los Angeles
Dag 23 (maandag) Los Angeles
Dag 24 (dinsdag) Los Angeles
Dag 25 (woensdag) Los Angeles - Amsterdam
Dag 1 (zondag) Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 (maandag) Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3 (dinsdag) Pismo Beach - Montery
Dag 4 (woensdag) Montery - San Fransisco
Dag 5 (donderdag) San Fransisco
Dag 6 (vrijdag) San Fransisco - Yosemite
Dag 7 (zaterdag) Yosemite
Dag 8 (zondag) Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 9 (maandag) Mammoth Lakes - Death valley
Dag 10 (dinsdag) Death Valley - Las Vegas
Dag 11 (woensdag) Las Vegas
Dag 12 (donderdag) Las Vegas - Zion
Dag 13 (vrijdag) Zion
Dag 14 (zaterdag) Zion - Bryce Canyon
Dag 15 (zondag) Bryce Canyon - Page
Dag 16 (maandag) Page - Monument valley
Dag 17 (dinsdag) Monument valley - Grand Canyon
Dag 18 (woensdag) Grand Canyon - Needles
Dag 19 (donderdag) Needles - San Diego
Dag 20 (vrijdag) San Diego
Dag 21 (zaterdag) San Diego - Los Angeles
Dag 22 (zondag) Los Angeles
Dag 23 (maandag) Los Angeles
Dag 24 (dinsdag) Los Angeles
Dag 25 (woensdag) Los Angeles - Amsterdam
Page.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wmb ook Page. Genoeg te zien en te doen en een dagje relaxen is ook niet verkeerd. Misschien heb ik het topic niet goed genoeg gelezen maar wanneer gaan jullie?
Als het in de zomer is, kun je ook nog een dag Lake Powell doen.
Als het in de zomer is, kun je ook nog een dag Lake Powell doen.
We gaan eind augustus weg. Staat er inderdaad niet bij vermeld omdat toen we met plannen begonnen onze data nog flexibel was. Inmiddels de tickets voor een goede deal kunnen boeken (450 p.p.)
Ik zal even kijken naar Page. Had daar eerst ook een extra dag staan, maar die verplaatst naar Zion. Grand Canyon is niet twee dagen bezoek waard?
Ik zal even kijken naar Page. Had daar eerst ook een extra dag staan, maar die verplaatst naar Zion. Grand Canyon is niet twee dagen bezoek waard?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Of Page, of de route iets aanpassen en Capitol Reef (en dus de ut12 en ut95) toevoegen.
Dan wordt het:
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Capitol Reef
Capitol Reef - Monument valley
Monument valley - Page
Page - Grand Canyon
Maar er is ook niets mis met een extra dag Yosemite of Grand Canyon trouwens hoor..
Dan wordt het:
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Capitol Reef
Capitol Reef - Monument valley
Monument valley - Page
Page - Grand Canyon
Maar er is ook niets mis met een extra dag Yosemite of Grand Canyon trouwens hoor..
Capitol Reef ziet er prachtig uit, alleen in plaats van rustiger wordt het laatste stuk dan drukker. Hoe ervaren jullie dat? Is dat te doen elke dag verder reizen?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Daar verschillen de meningen nogal over. Ik vind het persoonlijk geen enkel probleem om vaak te verkassen en zou dan ook de route via Capitol Reef doen. Je rijdt dan bovendien ook nog eens de mooie 95 tussen MV en Hanksville waar je nog prachtige stops kunt maken.
Maar als je kiest om een extra overnachting ergens bij te plaatsen is Page een goede optie.
Grand Canyon kan ook als je daar bijv. een stuk de canyon in wilt wandelen.
Maar als je kiest om een extra overnachting ergens bij te plaatsen is Page een goede optie.
Grand Canyon kan ook als je daar bijv. een stuk de canyon in wilt wandelen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik volg Elly.
De Grand Canyon vind ik persoonlijk heel druk. Het neemt wat tijd in beslag om van viewpoint naar viewpoint te rijden of de shuttlebus te nemen (op 1 stuk mag je zelf rijden, op een ander stuk moet je een bus nemen of fietsen of wandelen). Als je een stukje wil afdalen, doe je dat het best 's ochtends vroeg. Dan is het nog niet zo warm (en is het ook minder druk).
Capitol Reef is dan een verademing. Zo rustig. Heerlijk om daar een wandeling te maken. En de weg van Bryce naar Capitol Reef en van Capitol Reef naar MV is prachtig!
De Grand Canyon vind ik persoonlijk heel druk. Het neemt wat tijd in beslag om van viewpoint naar viewpoint te rijden of de shuttlebus te nemen (op 1 stuk mag je zelf rijden, op een ander stuk moet je een bus nemen of fietsen of wandelen). Als je een stukje wil afdalen, doe je dat het best 's ochtends vroeg. Dan is het nog niet zo warm (en is het ook minder druk).
Capitol Reef is dan een verademing. Zo rustig. Heerlijk om daar een wandeling te maken. En de weg van Bryce naar Capitol Reef en van Capitol Reef naar MV is prachtig!
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Het is helemaal zo gek nog niet, om in het midden van de trip een dag extra ergens te verblijven, want het alsmaar op reis zijn is best vermoeiend, ook al door alle indrukken die je opdoet.
Pak een dag extra in het Zion NP of in Bryce Canyon NP en gebruik die dag om rustig aan te doen en lekker te gaan wandelen.
Of blijf een dag in Page en bezoek op je gemak een paar uitkijkpunten/bezienswaardigheden. Zoek een hotel met zwembad en ontspan daar een beetje, of ga ergens aan Lake Powell een plekje zoeken.
Tijdens onze eerste reis hebben wij ook een dag in Page extra genomen, in het midden van de vakantie; 's morgens een boottocht gemaakt op het Lake Powell en 's middags wat in en bij het hotelzwembad verbleven.
Pak een dag extra in het Zion NP of in Bryce Canyon NP en gebruik die dag om rustig aan te doen en lekker te gaan wandelen.
Of blijf een dag in Page en bezoek op je gemak een paar uitkijkpunten/bezienswaardigheden. Zoek een hotel met zwembad en ontspan daar een beetje, of ga ergens aan Lake Powell een plekje zoeken.
Tijdens onze eerste reis hebben wij ook een dag in Page extra genomen, in het midden van de vakantie; 's morgens een boottocht gemaakt op het Lake Powell en 's middags wat in en bij het hotelzwembad verbleven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind een extra dag GC ook niet gek. Dan kun je de dag erna wellicht iets verder rijden dan Needles en bijvoorbeeld nog door Joshua Tree rijden op weg naar SD. Of die tijd gebruiken voor SD zelf want daar heb je ook niet veel tijd.
Op zich maakt het ook niet veel uit waar je die extra dag plant (tenzij je voor Capitol Reef gaat) want ook bij een extra dag Page geeft je overal wat meer ruimte (MV in de middag/avond bezoeken en dus op tijd wegrijden naar de GC de volgende dag).
Je kunt het ook af laten hangen van de prijzen en beschikbaarheid van de accommodaties. Heb je al iets vastliggen?
Marianne
Op zich maakt het ook niet veel uit waar je die extra dag plant (tenzij je voor Capitol Reef gaat) want ook bij een extra dag Page geeft je overal wat meer ruimte (MV in de middag/avond bezoeken en dus op tijd wegrijden naar de GC de volgende dag).
Je kunt het ook af laten hangen van de prijzen en beschikbaarheid van de accommodaties. Heb je al iets vastliggen?
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik zou het niet doen. Als het je eerste reis die kant op is zou ik het houden op de reis die je had met een extra dag Page. Het is echt fijn om een keer niet de boel te hoeven verkassen. En zoals Markro al aangeeft, doe je zoveel indrukken op de eerste keer dat het lekker is om even een dag niets te 'moeten'.grietsje schreef:Capitol Reef ziet er prachtig uit, alleen in plaats van rustiger wordt het laatste stuk dan drukker. Hoe ervaren jullie dat? Is dat te doen elke dag verder reizen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik zou ook voor Page kiezen. Het is daar echt geweldig! Zoveel activiteiten in de omgeving.
Vanavond gekeken voor hotels. Kom op 3700 euro in totaal uit voor 24 nachten. Gemiddeld 156 per nacht. Is dit duur? Of zou ik beter nog even kunnen wachten met boeken..Had zelf gerekend met 100 euro per nacht, maar dat lijkt helaas niet echt haalbaar..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat behoorlijk veel. Maar het is lastig om er iets van te zeggen zonder te weten wat voor soort accommodatie jullie zoeken qua luxe, ligging etc. Welke hotels heb je nu uitgezocht? En zijn ze allemaal te annuleren? Heb je hotels waar je ook het AAA tarief kunt gebruiken? Daar kun je als ANWB lid gebruik van maken.
Langer wachten heeft geen zin, je bent al vrij laat nu. De goedkoopste opties zijn al weg. Ik zou zo snel mogelijk iets gaan vastleggen - zeker bij de parken - en dan eventueel later nog wat aanpassen.
Wij hadden vorig jaar een gemiddelde prijs per nacht van 120 dollar. Je kunt in ons verslag zien waar wij overnacht hebben (onder hotels).
Marianne
Langer wachten heeft geen zin, je bent al vrij laat nu. De goedkoopste opties zijn al weg. Ik zou zo snel mogelijk iets gaan vastleggen - zeker bij de parken - en dan eventueel later nog wat aanpassen.
Wij hadden vorig jaar een gemiddelde prijs per nacht van 120 dollar. Je kunt in ons verslag zien waar wij overnacht hebben (onder hotels).
Marianne
Lijkt me een reële prijs. Ik kom zelf nu op 140 euro pn voor mijn komende vakantie. 100 euro per nacht lukt mij al jaren niet meer.
De hotels die we hebben gekozen zijn onder andere
Hilton LAX (eerste nacht)
Cottage inn (Pismo Beach)
Colton inn (monterey)
San Fransisco iemand advies?
Yosemite, 1 nacht Lodge at the falls, andere nacht nog boeken
The ranch at furnace creek (death valley)
MGM (Las Vegas)
Quality inn (Zion)
Best Western plus (bryce canyon)
Best Western view (Page)
Bright Angel (grand Canyon)
Best Western (Needles)
Kings Inn (San Diego)
Los Angeles iemand advies?
Hilton LAX (eerste nacht)
Cottage inn (Pismo Beach)
Colton inn (monterey)
San Fransisco iemand advies?
Yosemite, 1 nacht Lodge at the falls, andere nacht nog boeken
The ranch at furnace creek (death valley)
MGM (Las Vegas)
Quality inn (Zion)
Best Western plus (bryce canyon)
Best Western view (Page)
Bright Angel (grand Canyon)
Best Western (Needles)
Kings Inn (San Diego)
Los Angeles iemand advies?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Afhankelijk van hoe dicht je overal bij wilt zitten denk ik dat je tegenwoordig inderdaad eerder richting die prijzen moet gaan dan dik onder de 100 euro.
-
- Amerika-expert
Gezien de hotels die je hebt gekozen zijn dit hele reële prijzen.
Wij waren verleden jaar ook gemiddeld 156,- per nacht kwijt. Ik denk niet dat je veel goedkoper uit zult zijn tenzij je omschakelt naar de budgetklasse als Super8 en Motel6. Maar dat moet je willen, ik vind het niets.
Wij waren verleden jaar ook gemiddeld 156,- per nacht kwijt. Ik denk niet dat je veel goedkoper uit zult zijn tenzij je omschakelt naar de budgetklasse als Super8 en Motel6. Maar dat moet je willen, ik vind het niets.
Wij zitten in augustus op gemiddeld €140 per kamer per nacht. Minimaal 3 sterren hotels. Ik denk dat je dus wel ietsjes goedkoper uit kan zijn, maar enorm veel zal het niet meer schelen. Ik heb een tijdje geleden augustus/september qua prijs ook vergeleken (zelfde hotels etc) maar het maakte qua prijs zo goed als niks meer uit.
2011: Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij sliepen in een hostel in San Francisco. Basic, maar super ligging aan Fort Mason en betaalbaar. http://www.sfhostels.org/fishermans-wharf/rates/
In LA verbleven we in the Vibe Hotel. Betaalbaar motel gericht op jonger publiek met weer een superligging vlakbij de Walk of fame. Wel weer vrij basic.
In LA verbleven we in the Vibe Hotel. Betaalbaar motel gericht op jonger publiek met weer een superligging vlakbij de Walk of fame. Wel weer vrij basic.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht