Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis grietsje: reis LA-LA 23 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
grietsje
Amerika-ontdekker

Re: Reis Grietje: reis LA-LA 23 dagen

Bericht door grietsje »

Bedankt, Phoenix zouden jullie dus helemaal overslaan als ik het goed begrijp?
Ik zal de laatste dagen iig aanpassen naar 29Palms.

Is San Diego het bezoeken waard? Want met een extra dag in Page moet ik twee dagen inkorten op Los Angeles.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Phoenix heeft in dit routevoorstel inderdaad niet veel nut. 29Palms is een betere optie. Dan kan je een stukje route 66 meepakken, wat nog best leuk is. Vooral Oatman was ons goed bevallen.
San Diego zal wellicht wel de moeite zijn, maar je kan die dagen ook op de rest van de route inplannen zodat je meer relaxed kan reizen. Dat is een keuze dat je zelf moet maken.
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

De tickets zijn geboekt, we hebben een mooie deal kunnen maken bij Britisch airways!
Wil graag toch nog een laatste keer jullie advies voor we de hotels gaan boeken. Onze route ziet er nu als volgt uit:

Dag 1 (zondag) Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 (maandag) Los Angeles - Pismo Beach
Dag 3 (dinsdag) Pismo Beach - Montery
Dag 4 (woensdag) Montery - San Fransisco
Dag 5 (donderdag) San Fransisco
Dag 6 (vrijdag) San Fransisco - Yosemite
Dag 7 (zaterdag) Yosemite
Dag 8 (zondag) Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 9 (maandag) Mammoth Lakes - Death valley
Dag 10 (dinsdag) Death Valley - Las Vegas
Dag 11 (woensdag) Las Vegas
Dag 12 (donderdag) Las Vegas - Zion
Dag 13 (vrijdag) Zion - Bryce Canyon
Dag 14 (zaterdag) Bryce Canyon - Page
Dag 15 (zondag) Page
Dag 16 (maandag) Page - Monument valley
Dag 17 (dinsdag) Monument valley - Grand Canyon
Dag 18 (woensdag) Grand Canyon - 29palms
Dag 19 (donderdag) 29palms - San Diego
Dag 20 (vrijdag) San Diego
Dag 21 (zaterdag) San Diego - Los Angeles
Dag 22 (zondag) Los Angeles
Dag 23 (maandag) Los Angeles
Dag 24 (dinsdag) Los Angeles
Dag 25 (woensdag) Los Angeles - Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een aantal zaken blijven hetzelfde inzake de bemerkingen op jullie route. Tot en met dag 11 lijkt me dit prima.

- Zion: de tijd is beperkt, vergeet ook niet dat je een uurtje tijd kwijtspeelt onderweg. Als je bvb via Valley of Fire gaat kom je denk ik tijd te kort. Persoonlijk zou ik eerder hier dan in Page een extra dag voorzien. Je neemt dan een flink stuk winst mee naar de volgende dagen. Je kan dan telkens 's morgens naar de volgende plaats vertrekken, behoudens voor MV, maar daar heb je tijd genoeg voor als je na de middag vertrekt.

- Page: tenzij je een lange boottocht (Rainbow Bridge) doet op het meer, heb je aan één nacht in principe genoeg.

- San Diego vind ik wat gehaast, afhankelijk van wat je er wil doen.

- LA heb je ruim tijd voor, er is uiteraard voldoende te doen, maar het hangt ook weer af van de exacte plannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis grietsje: reis LA-LA 23 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Zion is inderdaad wel wat krap, en voor de GC heb je ook niet heel veel tijd met die lange rit de dag erna. Maar het kan wel.
Kijk toch eens of je een dag LA minder zou kunnen doen zodat je die bij Zion kunt zetten, dan heb je ook tijd om onderweg Valley of fire mee te pakken.
Je hebt nu Yosemite in het weekend. Ik weet niet of Labor Day in jullie vakantie valt, misschien daar nog eens naar kijken?

Marianne
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Een dag extra in Zion zou inderdaad wat meer rust geven in de route, maar als je niet veel gaat wandelen kan het wel zo hoor.
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

Wij gaan niet veel wandelen denk ik. Daarom op advies hier een extra dag in Page voor bezoek aan Antelope Canyon, Lake Powell en Horshoe bend. Is dit dan teveel tijd? Want dan ruil ik hem om naar Zion of Grand Canyon.

Wij zijn idd met Labor day op vakantie Marianne, maakt dit nog ergens wat voor uit dan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het Labor Day weekend is een lang weekend en veel Amerikanen zullen dat gebruiken om er op uit te trekken. Zeker in de parken zal het dan druk zijn. Dus reserveer zo snel mogelijk iets in dat weekend.

Zelfs als je niet heel veel wandelt is Zion wel mooi voor 2 nachten. Springdale is ook een leuke plaats. En kijk ook eens naar de wandelmogelijkheden; een paar korte trails maken een bezoek aan een park een stuk leuker.
Voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend heb je niet heel veel tijd nodig.
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag; ik was er toen ook in september en had 2 nachten Zion. Ook 2 nachten Page maar dat was omdat we naar de Wave gingen. Zonder de Wave hadden we aan 1 overnachting voldoende gehad. Als je wilt varen op Lake Powell wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je rond de middag richting Monument Valley rijdt heb je nog tijd zat daar. Dus je kan 's ochtends makkelijk de antelope canyon en evt. zelfs nog wel de horseshoe bend doen. Dag 14 zou je dan 's middags aan het meer kunnen besteden (en evt ook nog wel de horseshoe bend). Dus sja... Ik zou die dag ook elder bijzetten. Of je moet bv op de volle dag Page de boottocht naar Rainbow Bridge willen doen, dan zou ik het wel houden. Of bv zelf een boot huren of gaan kayakken.

Als je van Las Vegas naar Zion gaat via Valley of Fire dan ben je hoogstwaarschijnlijk pas laat in de middag bij Zion. Als je de snelste weg naar VoF neemt dan doe je er ongeveer een uur over. Zeg dat je een uur of 2 rondkijkt en bv even luncht. Dan is het nog 2.5u naar Zion en er komt een uur bij vanwege de tijdzone. Dan heb je dus al 6u van die dag erop zitten. Stel je vertrekt rond 9u uit Vegas dan ben je dus rond 15u in Zion. Dat is precies zo'n inchecktijd, dus dan is het makkelijk eerst je koffers te droppen op het hotel. Voor je dan met de shuttlebus bij het park bent en met de andere shuttlebus het park echt binnengaat is er al weer snel een uur voorbij, dus dan kom je rond 16u het park binnen..... Dus daarom zou ik altijd 2 nachten Zion doen als je via VoF gaat. Dan heb je de volgende dag om Zion echt te verkennen. Je zou ook 2 nachten Bryce kunnen doen dat je op het einde vd dag naar Bryce rijdt hoor. Alleen is de 89 een weg waar elk jaar veel ongelukken met wildlife zijn en dat is dus geen weg om in het donker te rijden. Zou je direct van Las Vegas naar Zion gaan, dan zou je misschien wel aan 1 nacht genoeg hebben, want dan kan je een groot deel vd dag nog in dat park doorbrengen.
Dag 17 (dinsdag) Monument valley - Grand Canyon
Dag 18 (woensdag) Grand Canyon - 29palms
Als je vroeg vertrekt uit Monument Valley dan is het misschien geen probleem. Je wint ook nog eens een uur terug ivm de tijdzone als je rond Tuba City/Cameron rijdt. Maar vergis je niet in de rit naar Twenynine Palms, dat is best een forse rit. Misschien toch eens overwegen om tot Needles te rijden?
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

Bedankt voor je reactie, volgens mij zijn wij dat weekend in Yosemite. Nu heb ik Lodge at the falls al vastgelegd, maar de route kan natuurlijk ook nog omgedraaid worden. Dan zit ik er niet in het weekend mee.

Ik ga dan een extra dag in Zion plannen. Korte wandelingen vinden we wel leuk!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Wij hadden in Page 2 overnachtingen omwille van de Rainbow Bridge Cruise. Als je enkel Antelope canyon, Horseshoe Bend en een vlugge blik op Lake Powell zelf wilt, lukt het best met 1 overnachting. Ook in Zion hadden wij 2 overnachtingen. Met 1 nacht hadden we wellicht ook genoeg, maar dan hadden we wellicht niet zoveel gewandeld. Wij deden er Canyon Overlook Trail, the Narrows (wat een prachtige wandeling was overigens!) en Angels Landing.
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

Bedankt Paul en Kristel voor jullie input. Die extra dag Zion gaan we dan doen en dan een dag minder in Page.
29palms zal ik dan aanpassen naar Needles, dat zullen twee lange autodagen zijn.

Nu lees ik dat veel mensen de Angels Landing hebben gewandeld. Als ik die foto's zie, zie dat laatste stuk er pittig uit. Is dat ook echt zo of is het goed te doen?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wat is pittig? Het is niet pittig in de trant dat het erg steil is bijvoorbeeld, dus fysiek valt het wel mee. Observation Point is wat dat aangaat een stuk zwaarder. Het is wel zo dat als je over een dosis hoogtevrees beschikt, het wél als pittig kan worden ervaren. Ik vond het bij vlagen wel spannend. Als je de wandeling doet zou ik je aanraden erg vroeg te vertrekken, dan is het nog rustig. Het is een populaire hike en in de loop van de ochtend wordt het er druk. En dat is minder fijn bij die kettingen.

Overigens vond ik OP een mooiere wandeling dan Angels Landing, maar dat terzijde.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En je kan er natuurlijk ook gewoon voor kiezen het laatste stuk niet te doen, maar bij scouts lookout te stoppen. Ik ken al heel wat mensen die daar even zijn gaan pauzeren en terug zijn gegaan. Ook vanwege de drukte op de kettingen overigens. Het is niet supersteil, maar je moet af en toe wel eens (al dan niet vasthoudend aan een ketting) een flinke stap omhoog zetten.
Ik had ook niet de beste conditie (nu een stuk beter), maar heb er gewoon de tijd voor genomen. Ik vond zelf eerlijk gezegd het begin het zwaarste deel van de wandeling. Het begin loopt aardig op, dan heb je een stuk tussen de canyon waar het vrij vlak is, dan krijg je een stuk uitgehouden wenteltrap (zo noem ik het maar) dat met 25 bochtjes flink omhoog loopt genaamd de walter wiggles en dan is het vrij vlak tot aan scouts lookout. Dan krijg je dus het eindstuk naar de 'top' wat wat uitdagender is. Op en neer tot de top met kijktijd komt neer op een uur of 4
Volgens mij kan je heel angels landing tegenwoordig ook met google streetview 'lopen' dan heb je een indruk.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

grietsje schreef:Ik ga dan een extra dag in Zion plannen. Korte wandelingen vinden we wel leuk!
grietsje schreef:Nu lees ik dat veel mensen de Angels Landing hebben gewandeld. Als ik die foto's zie, zie dat laatste stuk er pittig uit. Is dat ook echt zo of is het goed te doen?
Houd er rekening mee, de Angels Landing-wandeling is geen korte wandeling en behoort tot de zwaardere wandelingen (en is best gevaarlijk, vooral het laatste stuk).
Er zijn in het Zion NP ook prachtige kortere en minder heftige wandelingen te maken.

Volg de links eens in deze webpagina van de National Park Service betreffende wandelen in dit park,
zie: http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/h ... n-zion.htm .
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Ik heb het door mijn hoogtevrees toch niet aangedurfd. Dan is het wel jammer om er aan te beginnen want ik vond het verder een weinig boeiende wandeling. Onze ervaringen met the Narrows daarentegen waren een stuk leuker.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ik kwam op de heenweg een Nederlands stel tegen waarbij de dame hetzelfde gevoel had. Hoogtevrees en dan die kettingen. Maar ze zij dat ze toen ze naar beneden stapte de kettingen zelfs amper had aangeraakt. Niemand kan zeggen hoe erg iemand anders zijn hoogtevrees voelt, dat kan eigenlijk alleen als je het zelf ervaart.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik ben ook niet zo'n held op hoogtes, maar vond Angels Landing toch goed te doen. Je kan overal je voeten goed stevig neerzetten en je vindt overal wel grip voor je handen, aan de ketting of aan een rotsblok. Gewoon voorzichtig zijn en niet voortdurend naar beneden kijken, zo lukte dat prima. Als je vooraf al beslist om niet tot de top te gaan, zou ik voor een andere wandeling kiezen.
grietsje
Amerika-ontdekker

Bericht door grietsje »

Ik denk dat die wandeling niet aan ons besteed is ;) Kies eerst wel voor wat kortere en makkelijkere routes. In ieder geval bedankt voor jullie advies.

Hoe ver van te voren boeken jullie de hotels? Wisselen de prijzen sterk? We hebben natuurlijk nog een paar maanden maar zat me even af te vragen wat beter / goedkoper is.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Zo snel mogelijk! De prijzen zijn meestal lang vooraf interessanter, maar niet altijd. Vaak kan je wel nog tot enkele dagen ervoor annuleren. Dus als je dan iets interessanter voorbij ziet komen, kan je gewoon omboeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer