Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maud_: Las Vegas - San Francisco JUN2016.
Reis Maud_: Las Vegas - San Francisco JUN2016.
Hallo allemaal,
In juni 2016 willen mijn vriend en ik een reis naar Amerika maken. We starten in New York 31MAY - 06JUN en willen dan met een camper Zuid-West Amerika verkennen.
We hebben al veel informatie gelezen op o.a. dit forum en andere websites en op basis daarvan hebben we een reisschema gemaakt. Graag willen we jullie om tips vragen, we hebben nog geen tickets of overnachtingen vastgelegd.
Voorlopig reisschema:
Ma 6/6/2016: New York - Las Vegas (laat in de avond landen)
di 7-Jun: Las Vegas
woe 8-Jun: Las Vegas - Grand Canyon
do 9-Jun: Grand Canyon
vr 10-Jun: Grand Canyon - Monument Valley
za 11-Jun: Monument Valley - Page (via Antelope Canyon & Horseshoe bend)
zo 12-Jun: Page - Bryce Canyon
ma 13-Jun: Bryce Canyon
di 14-Jun: Bryce Canyon - Zion National Park
woe 15-Jun: Zion National Park - Death Valley
do 16-Jun: Death Valley - Mammoth Lakes
vr 17-Jun: Mammoth Lakes - Yosemite National Park
za 18-Jun: Yosemite National Park
zo 19-Jun: Yosemite National Park - San Francisco
ma 20-Jun: San Francisco
di 21-Jun: Reserve dag
woe 22-Jun: Reserve dag
do 23-Jun: San Francisco - Amsterdam
Groeten,
Maud
In juni 2016 willen mijn vriend en ik een reis naar Amerika maken. We starten in New York 31MAY - 06JUN en willen dan met een camper Zuid-West Amerika verkennen.
We hebben al veel informatie gelezen op o.a. dit forum en andere websites en op basis daarvan hebben we een reisschema gemaakt. Graag willen we jullie om tips vragen, we hebben nog geen tickets of overnachtingen vastgelegd.
Voorlopig reisschema:
Ma 6/6/2016: New York - Las Vegas (laat in de avond landen)
di 7-Jun: Las Vegas
woe 8-Jun: Las Vegas - Grand Canyon
do 9-Jun: Grand Canyon
vr 10-Jun: Grand Canyon - Monument Valley
za 11-Jun: Monument Valley - Page (via Antelope Canyon & Horseshoe bend)
zo 12-Jun: Page - Bryce Canyon
ma 13-Jun: Bryce Canyon
di 14-Jun: Bryce Canyon - Zion National Park
woe 15-Jun: Zion National Park - Death Valley
do 16-Jun: Death Valley - Mammoth Lakes
vr 17-Jun: Mammoth Lakes - Yosemite National Park
za 18-Jun: Yosemite National Park
zo 19-Jun: Yosemite National Park - San Francisco
ma 20-Jun: San Francisco
di 21-Jun: Reserve dag
woe 22-Jun: Reserve dag
do 23-Jun: San Francisco - Amsterdam
Groeten,
Maud
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Las Vegas - San Francisco JUN2016
Zeker een dag Zion bijvoegen lijkt me. Bryce zou met een dag minder kunnen.
Death Valley is op het randje, veel camperverhuurders verbieden vanaf 15/6 dacht ik.
De reserve zou je kunnen gebruiken voor Sequoia of San Francisco, of je rijdt van Yosmeite richting Morro Bay en zo de kustlijn noordwaarts naar SF.
Death Valley is op het randje, veel camperverhuurders verbieden vanaf 15/6 dacht ik.
De reserve zou je kunnen gebruiken voor Sequoia of San Francisco, of je rijdt van Yosmeite richting Morro Bay en zo de kustlijn noordwaarts naar SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis Maud_: Las Vegas - San Francisco JUN2016.
Leuke plannen!
Ik zou ook zeker een nacht Zion extra doen. En in Bryce heb je niet perse 2 nachten nodig.
Je hebt nu 1 dag SF. Ik zou daar zeker een reservedag ook nog besteden, ik vond het een ontzettend leuke stad!
Ik zou ook zeker een nacht Zion extra doen. En in Bryce heb je niet perse 2 nachten nodig.
Je hebt nu 1 dag SF. Ik zou daar zeker een reservedag ook nog besteden, ik vond het een ontzettend leuke stad!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zeker een nacht Zion erbij, ook omdat je anders met de lange rit erna maar heel weinig tijd hebt voor het park. Je zou ook een stop kunenn maken in Valley of Fire. Misschien is het een idee om vanuit Monument Valley naar Capitol Reef te rijden. Van de GC ga je dan eerst naar Page, dan MV, dan Capitol Reef, Bryce en Zion.
Voor Yosemite is in juni een extra nacht ook een aanrader, zie daarvoor (en voor Capitol Reef etc) ons 2013- en 2015-verslag. Het zou mooi zijn als je niet in het weekend in Yosemite zou zitten, maar als dat niet te vermijden is, is extra tijd echt heel handig want dan kun je beter de drukte ontwijken.
Je zult op 15 februari om 16.00 uur klaar moeten zitten om een camping te reserveren in Yosemite. Een maand van te voren oefenen is handig maar dat lukt niet meer. Lees je hier goed in.
Marianne
Voor Yosemite is in juni een extra nacht ook een aanrader, zie daarvoor (en voor Capitol Reef etc) ons 2013- en 2015-verslag. Het zou mooi zijn als je niet in het weekend in Yosemite zou zitten, maar als dat niet te vermijden is, is extra tijd echt heel handig want dan kun je beter de drukte ontwijken.
Je zult op 15 februari om 16.00 uur klaar moeten zitten om een camping te reserveren in Yosemite. Een maand van te voren oefenen is handig maar dat lukt niet meer. Lees je hier goed in.
Marianne
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik geef je weinig kans in Yosemite, er zijn nog maar een paar camping plekken beschikbaar die datums
North pines 14
Lower pines 12
Upper pines 10
Wawona 12
Of misschien dat er enkele andere campings in de omgeving nog plek hebben maar daar zou ik dan niet mee wachten tot 15 febr.
North pines 14
Lower pines 12
Upper pines 10
Wawona 12
Of misschien dat er enkele andere campings in de omgeving nog plek hebben maar daar zou ik dan niet mee wachten tot 15 febr.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@niekie: Kun je dan de beschikbaarheid al zien?
Aankomen vlka na de 15e van de maand is wel lastig omdat er al op 15 januari gereserveerd kan worden voor begindatum tot 15 juni en dus ook voor bijvoorbeeld 14 - 20 juni.
Marianne
Aankomen vlka na de 15e van de maand is wel lastig omdat er al op 15 januari gereserveerd kan worden voor begindatum tot 15 juni en dus ook voor bijvoorbeeld 14 - 20 juni.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Het lig er een beetje aan of jullie wandelaars zijn. Als je dat niet bent zou ik 1 reserverdag gebruiken voor de route die Marianne aangeeft: nl. eerst naar Page, dan naar MV, dan naar Capitol Reef (dat voeg je dan toe), van daaruit naar Bryce en dan Zion. Als jullie wel van wandelen houden kun je een nacht extra Zion overwegen.
De andere reservedag zou ik inzetten voor één van de steden: SF of LV.
De andere reservedag zou ik inzetten voor één van de steden: SF of LV.
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja dat kan je zien als je next available date aanklikt dan kan je zien dat 17juni nog heel veel bezet is in Yosemite.
Denk dat de meeste het van maandag tot vrijdag boeken, al hoewel het met de 18e niet veel scheelt aankomen op zondag 19
heb je meer kans.
Zag nu dat Crane Flat dan nog wel veel beschikbaar heeft waarschijnlijk omdat die dan pas 14 juni open gaat. (als het weer het toe laat)
Denk dat de meeste het van maandag tot vrijdag boeken, al hoewel het met de 18e niet veel scheelt aankomen op zondag 19
heb je meer kans.
Zag nu dat Crane Flat dan nog wel veel beschikbaar heeft waarschijnlijk omdat die dan pas 14 juni open gaat. (als het weer het toe laat)
Reisverslag SouthWest 2016
Bedankt voor jullie snelle reacties! Een nacht Zion extra wordt door meerdere aangeraden, dus dat zullen we inderdaad gaan doen. Capitol Reef gaan we ook zeker overwegen.
Voor wat betreft de overnachtingen bij Yosemite, het klinkt alsof het echt noodzakelijk is om een camperplek te reserveren, maar we willen eigenlijk juist graag flexibel zijn (dus bij voorkeur geen overnachtingen vastleggen). Mochten we ergens nog niet uitgekeken zijn iets langer blijven, of wellicht wat eerder doorrijden. Hoe zit het met die first come-first serve campings, maak je daar kans in juni? (ik lees op jullie link dat in juni nog niet al deze campings open zijn) Of wellicht een andere plek in de buurt (buiten het park)?
Is het in de andere parken wel goed te doen om geen plek te reserveren?
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes,
Maud
Voor wat betreft de overnachtingen bij Yosemite, het klinkt alsof het echt noodzakelijk is om een camperplek te reserveren, maar we willen eigenlijk juist graag flexibel zijn (dus bij voorkeur geen overnachtingen vastleggen). Mochten we ergens nog niet uitgekeken zijn iets langer blijven, of wellicht wat eerder doorrijden. Hoe zit het met die first come-first serve campings, maak je daar kans in juni? (ik lees op jullie link dat in juni nog niet al deze campings open zijn) Of wellicht een andere plek in de buurt (buiten het park)?
Is het in de andere parken wel goed te doen om geen plek te reserveren?
Alvast bedankt voor de tips!
Groetjes,
Maud
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In Yosemite zou ik toch echt reserveren. De first come first served campgrounds liggen niet in de valley. Je moet er bovendien vaak vroeg bij zijn om een plekje te hebben. Plus je maakt dan ook nog onnodig veel kilometers wat ook weer veel tijd kost. En dan is het nog niet zeker dat je een plek hebt.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Zion (Watchman Campground) zou ik toch ook vastleggen. Het is zo fijn om in het park zelf te kunnen staan.
De campground in Bryce vond ik niet zo speciaal. Als je daar niet terecht kan, is er vast wel een andere in de buurt die even goed is.
De campground in Grand Canyon is erg groot, dus misschien heb je dan meer kans om nog een plekje te vinden zonder reservatie. Anderzijds is het wel handig om zeker te zijn dat je daar kan staan, want dichter bij de uitzichtpunten kan je volgens mij geen camping vinden. En het is zo fijn om daar midden tussen de bomen te staan.
De campground in Bryce vond ik niet zo speciaal. Als je daar niet terecht kan, is er vast wel een andere in de buurt die even goed is.
De campground in Grand Canyon is erg groot, dus misschien heb je dan meer kans om nog een plekje te vinden zonder reservatie. Anderzijds is het wel handig om zeker te zijn dat je daar kan staan, want dichter bij de uitzichtpunten kan je volgens mij geen camping vinden. En het is zo fijn om daar midden tussen de bomen te staan.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht