Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hein87: januari LA-SF-LV-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hein87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hein87: januari LA-SF-LV-LA

Bericht door Hein87 »

Oei was het echt zo erg ja? Ik zag wel dat het wat oubollig was en dat niet iedereen erover te spreken is, maar als het zuiver is vind ik het allang goed. Maar geen aanrader dus? Ik kan nog gewoon annuleren, dus verder kijken kan altijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hein87 schreef:We willen i.p.v. direct van Kingman-LA toch via Joshua Tree gaan en dan overnachten in Palm Springs. Nu is mijn vraag: wat is de beste/mooiste weg om Joshua Tree te bezoeken? Vanuit Needles naar beneden en dan boven Joshua Tree door via de 62 of onderdoor via de 10?
Ik zou van Needles naar Twentynine Palms rijden en dan door het park. Voor Joshua Tree had ik al naar ons 2011/2012-verslag verwezen; volgens mij is de Park Boulevard de mooiste route.
Voor DV is een overnachting in het park wel mooi; is Stovepipe Wells niet een idee?
Ik zou zelf een dag minder LV doen om wat meer tijd te hebben op de rest van de route.
Ridgecrest is niets. Lone Pine lijkt me leuker, zie daarvoor ons 2015-verslag. Je zou eventueel in een keer van Yosemite naar Stovepipe Wells kunnen rijden. Hangt er een beetje van af waar je gaat overnachten als je naar Yosemite gaat.

Marianne
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

Stovepipe Wells is net als Furnace Creek afgevallen vanwege de prijzige overnachting (vooral met Las Vegas in het vooruitzicht :wink: ). Daarom heb ik iets gezocht wat er net buiten ligt, maar wel dichtbij genoeg om in de ochtend/avond Zabriskie point te zien.

Las Vegas hebben we om diverse redenen juist een dag extra gedaan. Enerzijds omdat ik daar zo veel mogelijk wil zien, anderszijds omdat mijn vrouw een paar dagen vakantie wil vieren zonder steeds in de auto te zitten. En als laatste reden nog omdat ik er mijn verjaardag wil vieren :mrgreen: Dus die dag extra houden we er sowieso in. Dat we dan elders wat minder tijd hebben is jammer, maar het blijft toch sowieso keuzes maken als je geen maanden de tijd hebt.

Voor Yosemite willen we zo dicht mogelijk bij het park slapen, mits betaalbaar. Hopelijk vinden we iets in/vlakbij El Portal. Maar om vanuit daar in één ruk door te rijden naar Stovepipe Wells lijkt mij in eerste instantie te veel van het goede. I.v.m. de winterperiode moeten we omrijden via Fresno en Bakersfield, wat al een hoop kilometers extra oplevert. Dan rijd ik liever de volgende dag rustig op het gemak door Death Valley en Lone Pine ziet er inderdaad leuk uit, met Mt. Whitney op de achtergrond. Maar als dat ook te ver rijden blijkt, kunnen we altijd nog eerder op die route een overnachting zoeken.

De mooie foto's (ook die uit jullie verslag) van Joshua Tree hebben me uiteindelijk wel over de streep getrokken om die er toch zeker bij te pakken. Misschien is het dan handiger om vanuit Tusayan niet tot Kingman te rijden maar een stukje verder en in Needles. Dan zijn we de volgende dag eerder in Twentynine Palms en hebben we meer tijd in Joshua Tree. Maar ook dat zijn natuurlijk afwegingen die we onderweg nog kunnen maken, afhankelijk van hoe het die dag loopt. Dat is denk ik wel het fijne van dat we niet alle overnachtingen van tevoren al vastleggen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hein87 schreef:En als laatste reden nog omdat ik er mijn verjaardag wil vieren :mrgreen:
Altijd even zeggen bij het inchecken, wie weet krijg je een leuke upgrade :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ridgecrest is niets. Lone Pine lijkt me leuker, zie daarvoor ons 2015-verslag. Je zou eventueel in een keer van Yosemite naar Stovepipe Wells kunnen rijden. Hangt er een beetje van af waar je gaat overnachten als je naar Yosemite gaat.
Het ligt er puur aan wat hun dagindeling is en waar ze vandaan komen. Als je 's ochtends nog in Yosemite valley bent is het onderlangs echt een flinke rit naar Lone Pine. Ridgecrest is een uur minder. Je zou dan de dag erna via Trona naar Death Valley kunnen rijden. In principe kom je onderlangs niet langs Lone Pine, normaal sla je bij Olancha rechtsaf als je via de 395 zou rijden. Het zijn allemaal keuzes. Ridgecrest is qua dorp niet enorm speciaal. Je hebt er vanalles. Maar je kan als je er in geïnteresseerd bent langs de weg erheen vast en zeker wat militair materieel zien wat je in Nederland nooit niet zult zien. Dat er bij Lone Pine en omgeving meer te zien is, dat zal zeker zo zijn, maar wanneer denk je daar tijd voor te hebben?
Dan rijd ik liever de volgende dag rustig op het gemak door Death Valley en Lone Pine ziet er inderdaad leuk uit, met Mt. Whitney op de achtergrond. Maar als dat ook te ver rijden blijkt, kunnen we altijd nog eerder op die route een overnachting zoeken.
Hou er wel rekening mee dat er niet enorm veel op de route ligt he. Bij Lake Isabella heb je Kernville, Woffort Heights en Mountain Mesa, maar het is maar de vraag wat er open is en of het andere niet al geboekt is door ski-liefhebbers voor de Walker Pass. Al is het de laatste jaren volgens mij niet echt ondergesneeuwd.
Stovepipe Wells is net als Furnace Creek afgevallen vanwege de prijzige overnachting (vooral met Las Vegas in het vooruitzicht :wink: ). Daarom heb ik iets gezocht wat er net buiten ligt, maar wel dichtbij genoeg om in de ochtend/avond Zabriskie point te zien.
Dat het prijziger is kan zeker. Het is dan namelijk hoogseizoen in Death Valley. Ik ben heeeeel benieuwd naar dat Opera House. Ik ben er 2x langsgereden en vond het maar sjappie eruit zien, maar wie weet?
En als laatste reden nog omdat ik er mijn verjaardag wil vieren :mrgreen: Dus die dag extra houden we er sowieso in.
Niet alleen bij het hotel, maar overal even zeggen dat je jarig bent. Je weet maar nooit... Vegas blijft Vegas....
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

Nog een twijfelpuntje over onze 4e dag als we van Monterey naar San Francisco rijden. Dat kan op verschillende manieren. De snelste manier (via de 101) willen we alleen doen als het weer heel, heel erg tegen zit. Het gaat over het stuk vanaf Santa Cruz, we twijfelen over de Highway 1 blijven volgen óf via de de route 17 naar de baai van SF en langs de baai af, óf via de route 35 (Skyline drive) al zigzaggend naar SF. We hoeven natuurlijk pas op de dag zelf te beslissen, maar hebben jullie nog tips/aanraders/ervaringen met deze routes? Ook met de wintermaand in beschouwing nemend.
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

Niemand? :?:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat de meeste geen ervaring hebben met bv die skyline drive, zeker niet in de wintermaanden, maar vaak eerst bv nog wat doen in Monterey of Santa Cruz en gewoon de snelste weg naar SF nemen. Ik iig niet, dus kan je er helaas niet mee helpen.
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

PSVwally schreef:Ik denk dat de meeste geen ervaring hebben met bv die skyline drive, zeker niet in de wintermaanden, maar vaak eerst bv nog wat doen in Monterey of Santa Cruz en gewoon de snelste weg naar SF nemen. Ik iig niet, dus kan je er helaas niet mee helpen.
Ik kan inmiddels vertellen dat de skyline drive volledig en compleet de moeite waard was! Zelfs nu in de winter met regenachtig weer was het een prachtige weg om te rijden, over een weg die nog meer slingert dan de kustweg van de highway 1. Alles was geweldig mooi groen en de regen/mist gaf het een mysterieuze sfeer. We hadden daardoor in het beginstuk geen uitzicht maar je rijdt toch vooral door bosgebied dus er zijn maar een paar uitzichtspunten. Het rijden zelf en de natuur zijn echter een beleving op zich, dus het is altijd mooi. Verderop meer richting San Francisco was het weer gelukkig beter en daar waren wel enkele uitzichtpunten, o.a. over de baai van San Francisco. Wij hebben hem helemaal doorgereden tot in de stad zelf, waardoor we uiteindelijk via Golden Gate Park en langs de bruguitkwamen op onze bestemming in Lombard street. Dus ja, al met al is de skyline drive echt een aanrader, zeker als het ook nog eens mooi weer zou zijn. Prima alternatief voor het stuk tussen Santa Cruz en San Francisco. Wij zijn in de ochtend eerst nog in Santa Cruz geweest en hebben in de middag nog de Golden gate brug bezocht en de zigzagweg op Lombard bekeken, dus dat in combinatie met de Skyline is in 1 dag aardig te doen.

Voor de rest is het tot nu toe een geweldige trip. Het weer is redelijk, langs de kust hadden we gelukkig veel zon. Gisteren in Yosemite regende het helaas wel de hele dag, maar er lag nog sneeuw dus dat maakte de uitzichten wel weer mooi. Vandaag zijn we toch gewoon helemaal vanuit Mariposa naar Lone Pine gereden (en niet Ridgecrest). Om half 8 aangereden en om 14.00 uur al ingecheckt in Lone Pine. Erg blij dat we dit toch gedaan hebben want we zijn nog richting Mount Whitney portal gereden wat een mooie weg is in een prachtige omgeving. De afstanden zijn echt prima te doen en omdat we vroeg weg rijden hebben we meestal in de middag nog tijd in de plek van aankomst, ondanks de wat kortere dagen in de winter. Helemaal prima dus!

Ik probeer waar kan z.s.m. recensies van de overnachtingslocaties in te vullen. Dat is een kleine moeite als dank voor de hulp die wij gekregen hebben.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Top :thumbup:

Geniet er van!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves