Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bart-: Las Vegas - SLC juli 2016.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bart-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bart-: Las Vegas - SLC juli 2016.

Bericht door Bart- »

We zouden vanaf 7 juli voor 22 dagen nog eens naar het westen van de USA trekken.
Dit zal onze 3e reis naar de VS worden, 2e keer naar het westen.
We hebben ons al wat ingelezen en hebben ons gebaseerd op andere routes om uiteindelijk bij het volgende uit te komen:

7-11 Las Vegas
11-13 Zion
13-14 Grand Canyon
14-15 Capitol Reef
15-17 Moab
17-18 Grand Junction (Colorado National Monument)
18-19 ??? ergens op weg naar Grand Teton NP
19-22 Grand Teton NP
22-27 Yellowstone NP
27-29 Salt Lake City

We nemen bewust weinig tijd in Grand Canyon en Moab aangezien we deze beide al gedaan hebben maar aangezien het nu toch al even geleden was willen we ons geheugen toch nog even opfrissen.

We willen gewoon valideren of dit haalbaar is en of er iets is dat we missen op onze route?
Hotel suggesties zijn ook altijd welkom, vooral voor Yellowstone en Grand Teton NP.

Alvast bedankt voor de hulp, vorige jaren heeft dit forum ons steeds heel goed kunnen helpen!
gastxyz

Re: Reis Bart: Las Vegas - SLC juli 2016

Bericht door gastxyz »

Dan weet je, dat per dag uitschrijven makkelijker is voor iedereen ;-)
Ook al gaat de reis dus blijkbaar niet door.

07/07 reis naar Vegas
08/07 Las Vegas
09/07 Las Vegas
10/07 Las Vegas
11/07 Las Vegas - Zion (Springdale?)
12/07 Zion
13/07 Zion - Grand Canyon (North Rim I presume?)
14/07 Grand Canyon - Capitol Reef
15/07 Capitol Reef - Moab
16/07 Moab
17/07 Moab - Grand Junction (Colorado NM)
18/07 Grand Junction - ?
19/07 ? - Grand Teton
20/07 Grand Teton
21/07 Grand Teton
22/07 Grand Teton - Yellowstone
23/07 Yellowstone
24/07 Yellowstone
25/07 Yellowstone
26/07 Yellowstone
27/07 Yellowstone - SLC
28/07 SLC
29/07 SLC - Huis
30/07 Huis

Voor volgend jaar: ga je met de auto/hotel, auto/tent of camper?
Liggen de tickets al vast? Hoeveel personen?

14/07 is wel een hele lange dag, over de UT-12. Ik zou zelf nog een overnachting doen bij Bryce. Maar het is wel doe-baar, natuurlijk.
Moab zou ik een volle dag van Vegas geven, minimaal. Er is zoveel te zien, dat je niets hoeft te doen van je 1e bezoek.
Grand Junction - Jackson zou ik misschien bij 2 automobilisten in 1 keer rijden.
Anders Grand Junction - Dinosaur NM - overnachting Vernal (of Rock Springs) - Jackson.
Prachtige hoeveelheid tijd voor GT + Yellowstone.
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

De reis gaat wel degelijk door, vliegtuig tickets worden vandaag geboekt.
Hebben dit pas nu kunnen beslissen door werk omstandigheden.
We zijn 2 personen en zijn van plan een auto te huren en in hotels te overnachten.

Grand Canyon is inderdaad de North Rim, we hebben de South Rim in een vorige reis gedaan.
Tijdens ons eerste bezoek aan Moab hebben we Arches, Canyonlands en Dead Horse SP gedaan en zijn we gaan raften.

Bedankt alvast voor de tips, misschien kunnen we inderdaad in 1 keer naar Jackson rijden en kunnen we die overnachting elders inplannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bart- schreef:We zouden vanaf 7 juli voor 22 dagen nog eens naar het westen van de USA trekken.
Een Nederlander leest dit als: we hadden het zullen/willen doen, maar .... :wink:

Ik zou ook een tussenstop aanraden tussen de GC en Capitol Reef, dit is wel erg ver voor 1 dag.
Wij deden in 2015 bijna hetzelfde tot aan Yellwostone, maar hebben deze keer Moab overgelsagen. Misschien heb je iets aan ons verlsag.

Marianne
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Martin & Marianne schreef:
Een Nederlander leest dit als: we hadden het zullen/willen doen, maar .... :wink:
Oh ja nu begrijp ik het, foutje van me :wink:

Ik zal zeker jullie reisverslag van 2015 eens bekijken, lijkt op het eerste zicht inderdaad heel gelijk te lopen.
De reden waarom we geen overnachting bij Bryce hadden ingepland was omdat we daar ook al zijn geweest, maar dat zullen we inderdaad beter moeten bekijken. Aangezien we van plan zijn om een groot stuk van de North Kaibab Trail te wandelen in GC en we daar dus pas laat vertrekken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het hoeft ook niet in Bryce, maar een tussenstop is wel handig.
Wij waren trouwens al meerdere keren in Bryce geweest en hebben er deze keer ook geen uitgebreid bezoek aan gebracht, maar de wandeling naar Mossy Cave was toch wel leuk om even te doen. Je kunt ook in Kanab kijken.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Bart- schreef:
Martin & Marianne schreef:
Oh ja nu begrijp ik het, foutje van me :wink:
Tja, zo zie je maar hoeveel verschil er in dezelfde taal kan zitten, de toren van Babel is er niets tegen :lol: :wink:

Zeker als je plant laat te vertrekken in GC North Rim zou ik een tussenstop invoegen. Kanab lijkt me dan al ver genoeg (en iets goedkopere overnachtingen). Ik zou ik ieder geval proberen om niet in het donker te rijden op de 89, er is daar redelijk wat wildlife. Langs de Utah 12 is er ook veel wildlife maar ook nog eens vee in open range.

Grand Junction - Jackson kan met 2 chauffeurs wel op 1 dag maar dan heb je eigenlijk geen tijd voor Dinosaur en eventueel Flaming Gorge.
Wij waren in 2011 in Dinosaur, misschien heb je iets aan ons verslag.

Met een dag Grand Teton minder zou je nog Craters of the Moon kunnen toevoegen tussen Yellowstone en SLC. Een erg speciaal, mooi park.
(ook hier waren wij in 2011)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Zoals we al dachten zijn alle hotels en cabins in Yellowstone voor juli volgeboekt.
Nu is de vraag waar we best een hotel boeken, dicht bij de South, West of East entrance ?
Aangezien we toch wat tijd hebben uitgetrokken voor Yellowstone dachten we eventueel bij de South entrance voor 2 of 3 dagen te overnachten en dan de overige nachten aan een andere entrance?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom niet bij de North of de North East Entrance? Bij de South Entrance heb je geen mogelijkheden of je zou bij de Flagg Ranch moeten kijken. Ik denk dat West Yellowstone voor veel bezienswaardigheden handig is, en voor het noordelijke deel Cooke City of Gardiner.
Boek iets wat te annuleren is, dan kun je altijd kijken of er iets vrij komt in het park.
Kijk je trouwens voor meerdere nachten of ook per nacht?

Marianne
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

We waren inderdaad de Flagg Ranch aan het bekijken, is wel redelijk duur, maar dachten misschien 2 nachten daar en dan 3 nachten aan een andere entrance. Maar hebben niet echt een idee welke entrance het best is voor een 1e bezoek aan Yellowstone, we willen wel wat wandelen ook enzo.

Ik heb voor de voledige 5 nachten in het park proberen boeken maar geeft dan aan dat er geen plaats is en ernaast staat een kalender voor 3 maand waarop staat dat alles is volgeboekt :(
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar die kalender laat volgens mij alleen de mogelijkheden zien voor het kamertype dat je op dat moment aan het bekijken bent. Je zou eens kunnen bellen, soms zijn annuleringen nog niet diect verwerkt in het reserveringsoverzicht.
En kijk eens op de kaart van het park op www.nps.gov/yell wat het handigste ligt. Heb je ons verslag bekeken? Daar zie je waar wij overnacht hebben en per dag staat ook een kaartje van onze route.

Im Mammoth is er trouwens op verschillende dagen wel iets beschikbaar.

Marianne
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Je hebt gelijk, ik dacht dat die kalender voor alle kamers gelde, Mammoth heeft inderdaad nog plaats.
Bedankt Marianne, had het duidelijk verkeerd bekeken.
Ik heb jullie reisverslag met veel plezier gelezen, Heron Pond staat nu met stip aangeduid op ons lijstje voor Grand Teton, prachtige foto's.
Voor Yellowstone is het een beetje afhankelijk van de overnachtingen die we kunnen boeken, maar ook daar gebruiken we jullie reisverslag als leidraad.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Heron Pond is inderdaad een mooie wandeling, maar vergeet Taggert & Bradley lake niet, vond ik persoonlijk mooier. Al kan het er wel drukker zijn, dus dan zou je wat vroeger moeten starten aan de wandeling.

Ook de Two Ocean Lake en Phelps Lake (pas op voor beren) zijn mooie plaatsen om naar toe te wandelen.
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Wij deden Heron Pond ook in 2011. Wij deden de wandeling in de voormiddag en reden dan naar Yellowstone.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Even een update:

07/07 reis naar Vegas (Wynn)
08/07 Las Vegas (Wynn)
09/07 Las Vegas (Wynn)
10/07 Las Vegas (Wynn)
11/07 Las Vegas - Springdale
12/07 Springdale (Zion NP, Angels Landing walk)
13/07 Springdale - Grand Canyon North Rim (Frontier Cabin)
14/07 Grand Canyon (North Kaibab Trail walk) - Kanab
15/07 Kanab - Capitol Reef NP
16/07 Capitol Reef NP - Moab
17/07 Moab (Arches NP)
18/07 Moab - Grand Junction (Colorado NM)
19/07 Grand Junction (Colorado NM) - Jackson
20/07 Jackson (Grand Teton)
21/07 Jackson (Grand Teton)
22/07 Jackson - Yellowstone (Mammoth Cabin)
23/07 Yellowstone (Mammoth Cabin)
24/07 Yellowstone
25/07 Yellowstone
26/07 Yellowstone
27/07 Yellowstone - SLC
28/07 SLC
29/07 SLC - Huis
30/07 Huis

We zijn nu vooral op zoek naar betaalbare hotels in Jackson en voor die laatste 3 dagen in Yellowstone.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je nog niets gereserveerd bij Yellowstone? Daar zou ik toch niet te lang mee wachten; ook in West Yellowstone zullen de goedkoopste opties snel vol zitten. Cooke City is ook een mogelijkheid.
Ik zou echt regelmatig checken of er iets vrij is in het park. Probeer bijvoorbeeld Lake Lodge, of de Old Faithful Snowlodge; dat zijn betaalbare opties in het park.
In Jackson is de Ranch Inn mooi gelegen en - relatief - heel betaalbaar.
Grand Junction - Jackson is een lange rit; misschien SLC er tussen zetten om de rit te breken? Je zou dan ook eerst naar Yellowstone kunnen gaan, en dan naar GT; dan heb je wat meer mogelijkheden om accommodatie te vinden.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Nog een stem voor de Ranch Inn. Prima hotel, op wandelafstand van het Townsquare.

Op 18.07 zou je ook naar Vernal kunnen rijden, met Dinosaur. En dan Grand Junction overslaan.

Groetjes,

Ingrid
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Martin & Marianne schreef:Heb je nog niets gereserveerd bij Yellowstone?
Hebben de Green Creek Inn geboekt in Yellowstone in Wapiti voor die laatste 3 nachten. We kunnen nog annuleren, en we kijken elke dag of er iets vrij komt in het park zelf.

Ik had de Ranch Inn in Jackson ook al bekeken, is dit een goed hotel om daguitstappen te doen naar Grand Teton ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jackson ligt goed voor Grand Teton. Het is natuurlijk nog mooier om in het park zelf te zitten, maar dat is vrij prijzig. Wij zaten vorig jaar een nacht in Jackson en een nacht in Colter Bay. Zie hier en hier voor ons verslag met foto's van beide accommodaties.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bekijk ook opties als Gardiner en West Yellowstone en evt voor een nacht Silver Gate of Cooke city, want Wapiti ligt maar een minuut of 20 van Cody af en dat is al een heel stuk buiten het park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer