Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reny: "Just Colorado" - wie heeft er nog tips ?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Reis Reny: "Just Colorado" - wie heeft er nog tips ?

Bericht door Reny »

Goedeavond,

in september/oktober 2015 hebben we het Zuiden van de USA bezocht. We hebben ontzettend veel gereden en heel veel gezien.
Voor september 2016 hebben we dan ook besloten het wat rustiger aan te doen.

Op mijn verlanglijst stond een vakantie waarbij we slechts de staat Colorado bezoeken. Hierdoor kunnen we op de meeste plekken minimaal 2 maar liefst meerdere nachten blijven.
Het zuidwesten van Colorado hebben we al bezocht (Million Dollar Highway, Ouray, Telluride etc.) dus daar gaan we nu niet meer naar toe. Misschien wel jammer want het is er zo ontzettend mooi! Maar goed, de bedoeling is om meer rust in onze vakantie te plannen.

We willen voornamelijk natuur in onze reis, een beetje wandelen, heel veel fotograferen maar af en toe een beetje shoppen is ook niet verkeerd. Denver hebben we al eens bezocht en vonden we niet de moeite waard om nog eens te bezoeken.

Onze aankomst in Denver staat gepland voor 19.00 uur dus ver rijden willen we dan niet meer.

De volgende route heb ik in gedachte:
- 2 nachten Louisville (35 min. van luchthaven) van hieruit bezoeken we Boulder
- 4 nachten Estes Park (we willen graag veel tijd in Rocky Mountains NP doorbrengen)
Omdat we in september 2006 de pech hadden dat de Trail Ridge Road gesloten was ivm sneeuwval konden we het zuidwesten van het park niet bezoeken. Zodoende boek ik nu 2 nachten in Grand Lake. Bijgaand kaartje heb ik vandaag gemaakt. Google maps geeft aan dat we via Denver naar Grand Lake moeten rijden, we hopen dat dit volgend jaar september niet het geval is.
- 2 nachten Grand Lake (om het zuidwesten van RMNP te bezoeken waar we Moose hopen te zien)
- 4 nachten Glenwood Springs (om vandaar diverse ritten te maken naar o.a. Maroon Bells, Independence Pass)
- 3 nachten Gunnison (om vandaar diverse ritten te maken naar o.a. Crested Butte, Gothic)
- 3 nachten Colorado Springs (Pike's Peak, Garden of the Gods)
- 1 nacht in de buurt van Denver ivm terugvlucht naar huis
Heel veel natuur met hopelijk af en toe tijd om eens lekker op bank of balkon te zitten om van de mooie uitzichten te genieten.
Wat vinden jullie van deze route?
Ik twijfel nog over de 4 nachten Glenwood Springs en 3 nachten Gunnison.
Zouden jullie i.p.v. Glenwood Springs voor omgeving Breckenridge kiezen?

Afbeelding

Alle opmerkingen en/of tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: "Just Colorado" - wie heeft er nog tips ?

Bericht door michelly »

Je neemt overal ruim de tijd voor :thumb:
Het eerste wat in me opkomt is dat je in dit kaartje de Phantom Canyon Road mist. Ik vond dat wel de moeite waard. Je kunt dan ook een bezoekje brengen aan Cripple Creek (tikkeltje toeristisch) en Victor (leuk!). Ten Oosten van Colorado Springs heb je ook nog de Calhan Paint Mines.
Hier ons verslag daarvan.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: "Just Colorado" - wie heeft er nog tips ?

Bericht door laguna62 »

Vanuit Gunnisson zou je naar Lake City kunnen rijden,maar je zou dit stadje ook in je route kunnen opnemen.Vanuit Gunnisson zou je ook naar boven kunnen rijden richting Taylor park,ligt een groot reservoir en via enkele bergpassen rijdt je zo naar Buena vista.Een heel mooi gebied,we zijn er dit jaar ook geweest,zie onze reisverhalen.
Albert.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Reny: "Just Colorado" - wie heeft er nog tips ?

Bericht door Felicitas »

In 2014 hebben wij een rondreis in de zomer gemaakt door vrijwel alleen Colorado. In de omgeving van Colorado Springs zijn we niet geweest, maar wel de andere plaatsen die je noemt. Zelf zou ik niet kiezen voor zoveel nachten Glenwood Springs en Gunnison. Wij vonden Glenwood Springs helemaal niet zo mooi gelegen aan de snelweg en er reed erg veel verkeer door de plaats. Ik zou dan kiezen voor het veel mooier gelegen (maar duurdere) Aspen. Gunnison is best een aardig plaatsje, maar het nabij gelegen Crested Butte vonden wij zoveel leuker en prachtig gelegen. Zoals laguna62 al aangeeft is Lake City ook een erg leuk historisch plaatsje om te bezoeken. Ook Creede, niet ver van Lake City is leuk.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Fijn om al zoveel tips te krijgen, bedankt daarvoor.

Michelly: dank je wel voor de tips, Phantom Road lijkt me geweldig. Calhan Paint Mines had ik al in mijn bestandje staan.
Laguna62: Taylor Park staat genoteerd.
Felicitas: ik had het gevoel dat Glenwood Springs centraal gelegen is voor de dingen die we willen bezoeken. Misschien ga ik Aspen eens bekijken maar ben bang dat de prijzen voor hotels buitensporig zijn. (het helpt niet mee dat de euro-dollar verhouding niet meewerkt!). Ik had al gelezen dat Crested Butte zoveel leuker is dan Gunnison. Ik ga ook in Crested Butte de hotels eens bekijken!

Ik heb in ieder geval weer van alles te lezen!

Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Succes met de voorpret! Wij hebben enorm genoten van onze reis door Colorado. Een meer betaalbare optie in Aspen is de Tyrolean Lodge. Niet luxe, maar wel grote kamers met keukentje.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat leuk Reny, Colorado is zo mooi!

-Wij hebben i.p.v. in Colorado Springs overnacht in Manitou Springs. Dat is een heel gezellig klein plaatsje. Van daar uit kun je ook heel goed Garden of The Gods en Pikes Peak bezoeken.
-Crested Butte is een enorm leuk, relaxt plaatsje dat prachtig is gelegen. Als je daar wilt overnachten zou ik wel ruim van tevoren reserveren.
-Wij hebben ook de Phantom Canyon Road gereden en vonden hem prachtig!
-Boulder is een ontzettend leuke plaats met een autovrij centrum met terrasjes en muziek.
- Ik mis Colorado NM in je lijstje, naar mijn mening één vd mooiste parken in Colorado.
- Shoppen kun je heel goed in het Outletcenter in Castle Rock (vlakbij Colorado Springs)

Je kunt alles nalezen en de foto's bekijken in ons reisverslag (vanaf dag 8 )
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Op 21 juni rijden we van Castle Rock naar Aspen.
Eerst had ik Pikes Peak voorzien in deze route, maar hier lees ik ook heel wat positief commentaar over de Phantom Canyon Road.
Welke geniet de voorkeur (voor beiden is er die dag geen tijd)?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb geen ervaring met Pikes Peak maar vond de Phantom Canyon Road wel mooi. Die dirtroad valt overigens niet in de categorie die jullie doorgaans gewend zijn. Meer in de categorie biljartlaken :lol:
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

vana schreef:Wat leuk Reny, Colorado is zo mooi!
-Wij hebben i.p.v. in Colorado Springs overnacht in Manitou Springs. Dat is een heel gezellig klein plaatsje. Dit ga ik onderzoeken
-Crested Butte is een enorm leuk, relaxt plaatsje dat prachtig is gelegen. Als je daar wilt overnachten zou ik wel ruim van tevoren reserveren. We hopen in Crested Butte terecht te komen maar ik wilde eerst de route helemaal "duidelijk" hebben voordat ik alle reserveringen maak
- Ik mis Colorado NM in je lijstje, naar mijn mening één vd mooiste parken in Colorado.
Ik ben het met je eens dat Colorado NM prachtig is, dit park hebben we in 2010 bezocht en hebben ervan genoten. Misschien dat we dit alsnog gaan toevoegen.
Je kunt alles nalezen en de foto's bekijken in ons reisverslag (vanaf dag 8 )
Marjon, ik heb jullie verslag al helemaal uitgeplozen :) en een aantal van jullie hotels genoteerd.

Heerlijk om met al deze tips aan de slag te gaan!

Groet,
Reny
Onze verslagen:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door kalaman »

michelly schreef:IDie dirtroad valt overigens niet in de categorie die jullie doorgaans gewend zijn. Meer in de categorie biljartlaken :lol:
Het is dan nog maar pas de eerste dag van die reis...we moeten het dan allemaal nog een beetje gewoon worden :wink: .
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Louisville is een aparte keuze, al snap ik het vanwege de afstand tot Boulder.

Het is een heel klein stadje waar weinig te beleven is, tenzij je in de buurt van Flatiron Crossing langs de 36 gaat zitten, want dan heb je redelijk veel keus qua restaurants plus je hebt de hele mall.

Hou er rekening mee dat de 36 een behoorlijk drukke weg is, die vaak helemaal vast zit, zeker in de spits (in beide richtingen). Er is de laatste maanden heel veel aan gewerkt en er is een tolbaan aangelegd die voor verlichting zou moeten zorgen, maar het is vooralsnog geen doorslaand succes, en het kan nog steeds goed druk zijn.

Wellicht iets om rekening mee te houden, en misschien het overwegen waard om toch in Boulder zelf te gaan zitten?

Zijn jullie tijdens de vorige reis al in Nederland geweest? (Vast en zeker wel, anders is dat een leuke rit om vanuit Boulder te doen via Boulder Canyon, al kun je dat ook doen onderweg naar Estes).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

jammer dat je durango niet bezoekt, een ritje met de stoomtrein is erg leuk.
Tevens zou ik in manitou springs ipv colorado springs verblijven.
Pikes Peak is bij mooi weer prachtig!
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Dento schreef:Louisville is een aparte keuze, al snap ik het vanwege de afstand tot Boulder.

Onze vlucht landt pas 's avonds om 19.00 uur. We willen dan niet meer al te ver rijden. We vinden het heerlijk om met 2 (of 3) nachten in hetzelfde hotel te starten en 2 nachten vlakbij de luchthaven zie ik niet zitten. We logeren op loopafstand van de Outback Steakhouse in Louisville :wink: Het is dus "slechts" een overnachtingsplek.

Hou er rekening mee dat de 36 een behoorlijk drukke weg is, die vaak helemaal vast zit, zeker in de spits (in beide richtingen). Bedankt voor de tip, hier moeten we zeker rekening mee houden! Misschien toch de eerste nacht bij de luchthaven logeren.

Zijn jullie tijdens de vorige reis al in Nederland geweest?
In Nederland zijn we al geweest maar wellicht dat we dat toch nog een keer meepikken.

Mocht je nog andere tips hebben, hoor ik het graag :).

Guido 09: Het zuidwestelijk deel mét Durango, Silverton etc. hebben we uitgebreid in 2012 bezocht.

Gelukkig Nieuwjaar !
Onze verslagen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer