in september/oktober 2015 hebben we het Zuiden van de USA bezocht. We hebben ontzettend veel gereden en heel veel gezien.
Voor september 2016 hebben we dan ook besloten het wat rustiger aan te doen.
Op mijn verlanglijst stond een vakantie waarbij we slechts de staat Colorado bezoeken. Hierdoor kunnen we op de meeste plekken minimaal 2 maar liefst meerdere nachten blijven.
Het zuidwesten van Colorado hebben we al bezocht (Million Dollar Highway, Ouray, Telluride etc.) dus daar gaan we nu niet meer naar toe. Misschien wel jammer want het is er zo ontzettend mooi! Maar goed, de bedoeling is om meer rust in onze vakantie te plannen.
We willen voornamelijk natuur in onze reis, een beetje wandelen, heel veel fotograferen maar af en toe een beetje shoppen is ook niet verkeerd. Denver hebben we al eens bezocht en vonden we niet de moeite waard om nog eens te bezoeken.
Onze aankomst in Denver staat gepland voor 19.00 uur dus ver rijden willen we dan niet meer.
De volgende route heb ik in gedachte:
- 2 nachten Louisville (35 min. van luchthaven) van hieruit bezoeken we Boulder
- 4 nachten Estes Park (we willen graag veel tijd in Rocky Mountains NP doorbrengen)
Omdat we in september 2006 de pech hadden dat de Trail Ridge Road gesloten was ivm sneeuwval konden we het zuidwesten van het park niet bezoeken. Zodoende boek ik nu 2 nachten in Grand Lake. Bijgaand kaartje heb ik vandaag gemaakt. Google maps geeft aan dat we via Denver naar Grand Lake moeten rijden, we hopen dat dit volgend jaar september niet het geval is.
- 2 nachten Grand Lake (om het zuidwesten van RMNP te bezoeken waar we Moose hopen te zien)
- 4 nachten Glenwood Springs (om vandaar diverse ritten te maken naar o.a. Maroon Bells, Independence Pass)
- 3 nachten Gunnison (om vandaar diverse ritten te maken naar o.a. Crested Butte, Gothic)
- 3 nachten Colorado Springs (Pike's Peak, Garden of the Gods)
- 1 nacht in de buurt van Denver ivm terugvlucht naar huis
Heel veel natuur met hopelijk af en toe tijd om eens lekker op bank of balkon te zitten om van de mooie uitzichten te genieten.
Wat vinden jullie van deze route?
Ik twijfel nog over de 4 nachten Glenwood Springs en 3 nachten Gunnison.
Zouden jullie i.p.v. Glenwood Springs voor omgeving Breckenridge kiezen?

Alle opmerkingen en/of tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Groetjes,
Reny