Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RoadTrippen: San Francisco - San Francisco
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis RoadTrippen: San Francisco - San Francisco
Ik lees hier zo ontzettend vaak dat het fijn is om meteen op dag 2 veel kilometers te maken omdat je toch vroeg wakker bent. Ik wil hier even wat tegengas geven. Wij (en overigens zijn wij daar niet de enigen in) willen juist heel graag bijkomen van de reis en plannen bewust een dag in zonder veel kilometers. Dat bevalt ons het beste. Ik denk dat mensen daarin vooral een inschatting voor zichzelf moeten maken. Dus als jullie een dagje LA of pretpark wilden doen na aankomst: vooral doen.
Ik vind dat hier vaak een soort 'moeten' wordt opgelegd, waar ik ontzettend allergisch voor ben.
Ik vind dat hier vaak een soort 'moeten' wordt opgelegd, waar ik ontzettend allergisch voor ben.
Ik zie de term 'moeten' nergens staan, er wordt gewoon advies gegeven. Tegengas bieden is meer dan welkom, graag zelfs, maar om nou te zeggen dat je allergisch wordt van iemands goedbedoelde advies...tsja.
Aan TS: De al gegevens tips tussen Death Valley en de Sierra's zou ik zeker ter harte nemen, want anders ga je veel rijden en weinig zien!
Aan TS: De al gegevens tips tussen Death Valley en de Sierra's zou ik zeker ter harte nemen, want anders ga je veel rijden en weinig zien!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je toch met een camper gaat zal dat het toch niet worden. Want dan ben je dag 2 wel even bezig om die te halen en inkopen te doen en dergelijke. Dan ga je dag 2 echt niet zo heel ver komen. Bedenk je wel even als je een pretpark doet, dat het misschien leuker is om het 2e disneypark te doen dan magic kingdom, je hebt dat immers ook 'dichtbij' in Parijs. Universal of bv Six Flags zijn toch andere parken als die je hier hebt. Het laatste deel met sequoia en de kustroute zou ik nog wel even goed naar kijken. Zeker met de camper ga je daar tijd te kort komen. Met de camper is de rit van Death Valley naar de ingang van Sequoia zo een rit van 7uur. Dan zou je eigenlijk zeker de volgende dag ook beter nog in Seki kunnen slapen. Mocht je toch via de tioga pass rijden, dan heb je eigenlijk nog een tussenstop nodig tussen death valley en yosemite valley. Als je dan ook nog Seki wilt doen, moet je dus ergens een dag vandaan halen. Sowieso lijkt de route met een camper me allemaal net wat te gehaast. Met een auto is het, op het laatste deel, na al beter te berijden.
Je hebt het over eventueel dag 23 's avonds vliegen dan neem je echt een risico als je vanaf Big Sur komt. Vergis je echt niet in die rit. Eigenlijk is dat, als je ook nog veel onderweg wilt zien, sowieso al geen rit voor 1 dag. Puur qua afstand doenbaar, maar ook compleet niet de google maps tijden.
@Anneleen, met cruiseamerica mag je op eigen risico met de camper door death valley in de zomermaanden. Dat is de enige maatschappij die dat toelaat.
Je hebt het over eventueel dag 23 's avonds vliegen dan neem je echt een risico als je vanaf Big Sur komt. Vergis je echt niet in die rit. Eigenlijk is dat, als je ook nog veel onderweg wilt zien, sowieso al geen rit voor 1 dag. Puur qua afstand doenbaar, maar ook compleet niet de google maps tijden.
@Anneleen, met cruiseamerica mag je op eigen risico met de camper door death valley in de zomermaanden. Dat is de enige maatschappij die dat toelaat.
edit: Mrvanilla beschrijft het precies hoe ik er over denk.Ik vind dat hier vaak een soort 'moeten' wordt opgelegd, waar ik ontzettend allergisch voor ben.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Onderstaande komt op mij toch behoorlijk dwingend over.
Want wij vinden dat dus niet.
Het was ook meer in zijn algemeenheid bedoeld, het valt me gewoon bij vele topics op. Doe dit en doe dat ....
Het zou beter zijn als men in de wij-vorm gaat praten. Dus: wij vinden het fijn om meteen kilometers te maken en uit de stad te vertrekken.toetjero schreef:
Wat Marianne al aangaf, vertrek de dag na aankomst meteen uit de stad.
Je zult zien dat je elkaar 's morgens om 5.00 uur al wakker aankijkt, en dan is het heerlijk om eerst kilometers te maken.
.
Want wij vinden dat dus niet.
Het was ook meer in zijn algemeenheid bedoeld, het valt me gewoon bij vele topics op. Doe dit en doe dat ....
Ik, en met mij velen geven tips waarbij de ontvanger zelf mag zien wat hij er mee wil doen, dat is ook de vrijheid van een forum.
PSV Wally heeft zeker een punt: Wil je echt naar Sequioapark toe? Wij zijn er niet voor omgereden.
Binnen Yosmitepark zijn ook Sequioabomen te vinden en dat kost je een extra dag. Wij zijn niet naar de Deathvalley geweest, ook elders was het al warm zat. Wat de startdag met een camper betreft: dat kost je wel aardig wat tijd van je dag: instructie camper, boodschappen doen, camper inrichten en dan nog een stukje rijden. Het is vanwege de hitte wel laagseizoen rondom Needles, dus de campings zijn vaak voor een groot deel leeg rondom Needles.
Wij hebben dat dus niet. Uitzonderlijk, hoor, dat weet ik, maar wij slapen gemakkelijk tot 7 à 8 uur, als we naar het westen reizen. Onze kinderen hebben blijkbaar onze genentoetjero schreef:Je zult zien dat je elkaar 's morgens om 5.00 uur al wakker aankijkt
Onze tieners vonden Universal dan weer tegen vallen. Ook uitzonderlijk, dat besef ik wel. De meeste mensen zijn enthousiast over Universal. Veel attracties daar zijn gebaseerd op special effects. Je blijft vrijwel ter plaatse met het wagentje waarin je zit, in een donkere ruimte. Dat wagentje beweegt en schokt wat en er wordt geluid, water, wind,... op je af gestuurd, in combinatie met 3D-beelden of gewone beelden. Dat is toch nog anders dan een echte rollercoaster. En onze kinderen hebben liever de echte rollercoasters in de buitenlucht. De shows in Universal vonden we wel heel leuk.toetjero schreef:Wij zijn overigens niet naar Disney geweest, maar hebben voor een dag Universal studio's gekozen. Dat was een echte topper voor de tieners.
Je kon trouwens over de koppen lopen, maar dat zal in Disney waarschijnlijk niet anders zijn.
Daar sluit ik me bij aan. Wij vonden het heerlijk om in de parken te kunnen overnachten met een camper. (Maar dat zal intussen wel duidelijk zijn zekertoetjero schreef:Als ik zie hoeveel parken je wilt bezoeken, zou ik echt voor een camper of tent kiezen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
RoadTrippen
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle tips, ik ga ze zeker en vast gebruiken! Dit weekend zal ik nog eens beginnen puzzelen.
Groetjes,
Tom
Groetjes,
Tom
-
RoadTrippen
- Amerika-ontdekker
Nog wat liggen puzzelen. We vinden jullie ervan?
Dag 1: ... - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef - Bryce
Dag 10: Bryce - Zion
Dag 11: Zion
Dag 11: Zion - Valley of Fire
Dag 12: Valley of Fire - Death Valley ( tussen Yosemite en Death Valley slapen)
Dag 13: Death Valley - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - Sequoia
Dag 17: Sequoia - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco - Big Sur
Dag 21: Big Sur - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef - Bryce
Dag 10: Bryce - Zion
Dag 11: Zion
Dag 11: Zion - Valley of Fire
Dag 12: Valley of Fire - Death Valley ( tussen Yosemite en Death Valley slapen)
Dag 13: Death Valley - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 16: Yosemite - Sequoia
Dag 17: Sequoia - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 20: San Francisco - Big Sur
Dag 21: Big Sur - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nog eens even terug zitten lezen. Maar je gaat met je vrouw en 4 kids. Met zijn 6-en dus. Betekent iig dat je een grote auto/minivan moet nemen.
Edit: Ik had hieronder een stuk geschreven, maar ik zie nu dat je 2x dag 11 in je route hebt staan, dat lijkt me eerst iets wat je beter kunt veranderen
Hou er rekening mee dat bv Valley of Fire - Lone Pine via Death Valley al zeker 5u zuivere rijtijd is (via death valley junction het park in)
Ik zou in dit geval niet in Valley of Fire overnachten maar van Zion via Valley of Fire bv naar Las Vegas rijden. Evt ook via de Hoover dam. Maar ipv dat je dan op de strip of in de stad overnacht kan je bv langs lake mead overnachten.
Edit: Ik had hieronder een stuk geschreven, maar ik zie nu dat je 2x dag 11 in je route hebt staan, dat lijkt me eerst iets wat je beter kunt veranderen
Hou er rekening mee dat bv Valley of Fire - Lone Pine via Death Valley al zeker 5u zuivere rijtijd is (via death valley junction het park in)
Ik zou in dit geval niet in Valley of Fire overnachten maar van Zion via Valley of Fire bv naar Las Vegas rijden. Evt ook via de Hoover dam. Maar ipv dat je dan op de strip of in de stad overnacht kan je bv langs lake mead overnachten.
Maar 1 tussenstop op de kustroute van SF naar LA lijkt me wat weinig. Ik zou 1 dag LA schrappen om een dag meer te hebben voor de kustroute.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie de meerwaarde van beginnen in LA niet. Waarom niet in Las Vegas of Phoenix beginnen? Dat scheelt je een dag.
Wat wil je in Sequoia doen? Het is wel een eind rijden voor maar één overnachting.
Heb je al een keuze gemaakt tussen auto of camper? Dat heeft toch wel impact op de route en op de overnachtingsplaatsen.
Marianne
Wat wil je in Sequoia doen? Het is wel een eind rijden voor maar één overnachting.
Heb je al een keuze gemaakt tussen auto of camper? Dat heeft toch wel impact op de route en op de overnachtingsplaatsen.
Marianne
-
RoadTrippen
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,
Wat is de meerwaarden dan wel om in Las Vegas of Phoenix te vertrekken?
Groetjes
Tom
Wat is de meerwaarden dan wel om in Las Vegas of Phoenix te vertrekken?
Groetjes
Tom
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat scheelt je 1 of 2 dagen die je op je trip goed zou kunnen gebruiken. Vlieg op Vegas of Phoenix en rij bv op dag 2 naar de Grand Canyon en doe Vegas tussen Zion en Death Valley.
Keuze auto of camper is overigens ook belangrijk, want stel je gaat met de camper en je hebt geen early bird dan kan het zo zijn dat je pas laat in de middag kunt gaan rijden en dan verlies je nog een dag. Dat is heel wat anders dan een auto ophalen
Keuze auto of camper is overigens ook belangrijk, want stel je gaat met de camper en je hebt geen early bird dan kan het zo zijn dat je pas laat in de middag kunt gaan rijden en dan verlies je nog een dag. Dat is heel wat anders dan een auto ophalen
-
RoadTrippen
- Amerika-ontdekker
Hoi Paul
We zullen waarschijnlijk een grote auto/minivan huren. En het kamperen in de parken met hotels combineren.
Ik begrijpt het nu waarom je op Las Vegas of Phoenix zou vliegen.
Bedankt hiervoor!
Groetjes
Tom
We zullen waarschijnlijk een grote auto/minivan huren. En het kamperen in de parken met hotels combineren.
Ik begrijpt het nu waarom je op Las Vegas of Phoenix zou vliegen.
Bedankt hiervoor!
Groetjes
Tom
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha, ik zeg niet dat je dat moet doen he. Ik zou het (deels) laten afhangen van de kosten vd vliegtickets. Met 6-en zal het sowieso een prijzige onderneming worden. Kamperen is inderdaad wel goedkoper dan hotels. Dus ik zou altijd de afweging maken in het verschil in kosten. Is het te behapstukken dan zou een one-way wel de voorkeur hebben. Ik heb zelf nog niet van Phoenix gevlogen, maar behalve Florida altijd een one way gehad, omdat het qua kosten toen weinig verschil maakte. Je hebt wel het voordeel dat je in principe tussen Arizona, Nevada en Californië geen dropoffkosten vd auto hebt.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Neem in ieder geval een grote auto. Je hebt veel bagageruimte nodig voor de kampeerspullen.
Wij hadden in 2012 een Suburban toen we met z'n zessen waren. Dat ging prima. Een minivan moet ook wel kunnen maar dan zou ik zeker een roofbag ter plekke aanschaffen. Kijk eens in onze reisverslagen van 2012 (met 6 personen + kampeeruitrusting) en 2011 (met een roofbag). Het gaat dan niet zozeer om de route maar om de manier van reizen.
Wij vinden dit een heerlijke manier van reizen. Een camper vonden we ook leuk maar dat loopt toch al erg gauw in de papieren financieel gezien in het hoogseizoen.
Wij hadden in 2012 een Suburban toen we met z'n zessen waren. Dat ging prima. Een minivan moet ook wel kunnen maar dan zou ik zeker een roofbag ter plekke aanschaffen. Kijk eens in onze reisverslagen van 2012 (met 6 personen + kampeeruitrusting) en 2011 (met een roofbag). Het gaat dan niet zozeer om de route maar om de manier van reizen.
Wij vinden dit een heerlijke manier van reizen. Een camper vonden we ook leuk maar dat loopt toch al erg gauw in de papieren financieel gezien in het hoogseizoen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het stond er toch duidelijk.Martin & Marianne schreef:Ik zie de meerwaarde van beginnen in LA niet. Waarom niet in Las Vegas of Phoenix beginnen? Dat scheelt je een dag.
Het stuk van LA naar LV is ook niet interessant om te rijden.
Je zult inderdaad geen drop of kosten hebben. Wel heb je vanuit Phoenix kosten voor een tweede bestuurder die je in Las Vegas en LA niet hebt. De route andersom doen is dan ook een mogelijheid. Maar ik zou vooral naar de prijzen van de vliegtickets kijken.
Marianne
-
RoadTrippen
- Amerika-ontdekker
Weer wat veranderd. We zullen waarschijnlijk een minivan/grote SUV huren en het kamperen in de parken met hotels/motels combineren.
Dag 2: Los Angeles - Grand Canyon (via Joshua Tree Park + eventueel hiertussen overnachten)
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Bryce
Dag 8: Bryce - Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Valley of Fire
Dag 11: Valley of Fire Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Yosemite (Tussen Yosemite en Death Valley overnachten)
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - Sequoia
Dag 18: Sequoia - San Francisco
Dag 20: San Francisco - Pismo Beach (Via Big Sur)
Dag 21: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles (- ...)
(Dag 24: Los Angeles - ...)
Groetjes
Tom
Dag 2: Los Angeles - Grand Canyon (via Joshua Tree Park + eventueel hiertussen overnachten)
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Bryce
Dag 8: Bryce - Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Valley of Fire
Dag 11: Valley of Fire Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Yosemite (Tussen Yosemite en Death Valley overnachten)
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - Sequoia
Dag 18: Sequoia - San Francisco
Dag 20: San Francisco - Pismo Beach (Via Big Sur)
Dag 21: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 23: Los Angeles (- ...)
(Dag 24: Los Angeles - ...)
Groetjes
Tom
Tsja, het is zo zonde om op LA te vliegen als je meteen de dag erna zo'n stuk moet rijden. Heb je de tips hierboven al eens bekeken? Je betaalt dus geen dropoff kosten en je ticket wordt er niet duurder van. Dus waarom toch zo graag op LA vliegen?
Ik zou Sequoia eruit halen en deze gebruiken voor een extra overnachting aan de kust.
Ik zou Sequoia eruit halen en deze gebruiken voor een extra overnachting aan de kust.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, ik begrijp die start in LA niet, het is ook erg ver om in 1 dag van LA naar de GC te rijden. En als je een overnachting hebt onderweg hou je weer weinig tijd over voor de Grand Canyon. Ook voor Yosemite lijkt de tijd langer dan je hebt als je nog een stop tussen DV en Yosemite doet.
Ik zou zelf denk ik Capitol Reef en misschien ook MV overslaan om wat meer tijd voor de rest te hebben. Of sla die overnachting in VoF over. Zeker met 6 personen, en deels kamperen, heb je toch wel je tijd nodig onderweg. Maar misschien hebben jullie geen kinderen die moeilijk in beweging te krijgen zijn 's ochtends zoals die van ons.
Marianne
Ik zou zelf denk ik Capitol Reef en misschien ook MV overslaan om wat meer tijd voor de rest te hebben. Of sla die overnachting in VoF over. Zeker met 6 personen, en deels kamperen, heb je toch wel je tijd nodig onderweg. Maar misschien hebben jullie geen kinderen die moeilijk in beweging te krijgen zijn 's ochtends zoals die van ons.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1986 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-