Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jonny: Reis LA-LA
Reis Jonny: Reis LA-LA
Hallo (mede-)reislustigen,
Wij, 2 gezinnen (met 5 kinderen 6,13,14 en 2x 16 jaar oud), gaan volgend jaar in juli naar Amerika.
De vlucht en het 1e hotel (aankomstdag) in LA zijn al geboekt en we komen al aardig in de stemming na het lezen van al die prachtige ervaringen van anderen.
We hadden de volgende route in gedachten:
Dag Plaats - naar
1 LA
2 LA - LA
3 LA - Laughlin
4 Laughlin - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Moab
8 Moab
9 Moab - Bryce
10 Bryce - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Lee Vining
14 Lee Vining - Yosemite Park
15 Yosemite Park ?
16 Yosemite Park - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Monterey
19 Monterey - Pismo Beach
20 Pismo Beach - Santa Barbera
21 Santa Barbera - Los Angeles
22 Los Angeles
23 Vertrek
We zijn ons er van bewust dat we heel wat kilometertjes (miles) maken.
Wat ons betreft zijn we nog wat flexibel op dag 12 (dus maar 1 volle dag in Las Vegas blijven) en dag 15 (volle dag in Yosemite Park) en zouden we kunnen gaan schuiven met de dagen.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Bedankt alvast voor de genomen moeite!
Wij, 2 gezinnen (met 5 kinderen 6,13,14 en 2x 16 jaar oud), gaan volgend jaar in juli naar Amerika.
De vlucht en het 1e hotel (aankomstdag) in LA zijn al geboekt en we komen al aardig in de stemming na het lezen van al die prachtige ervaringen van anderen.
We hadden de volgende route in gedachten:
Dag Plaats - naar
1 LA
2 LA - LA
3 LA - Laughlin
4 Laughlin - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page
7 Page - Moab
8 Moab
9 Moab - Bryce
10 Bryce - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Lee Vining
14 Lee Vining - Yosemite Park
15 Yosemite Park ?
17 San Francisco
20 Pismo Beach - Santa Barbera
21 Santa Barbera - Los Angeles
22 Los Angeles
23 Vertrek
We zijn ons er van bewust dat we heel wat kilometertjes (miles) maken.
Wat ons betreft zijn we nog wat flexibel op dag 12 (dus maar 1 volle dag in Las Vegas blijven) en dag 15 (volle dag in Yosemite Park) en zouden we kunnen gaan schuiven met de dagen.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Bedankt alvast voor de genomen moeite!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis LA-LA
Die dag 15 zou ik gewoon bij Yosemite houden. Die kan je daar goed gebruiken.
Ik zou in jullie geval de volle dag Page bij Moab extra doen en die dag Las Vegas tusse Bryce en Las Vegas inzetten voor Zion. De rit van Page naar Moab, via Monument Valley is al een lange rit. Met maar 1 volle dag voor Moab heb je daar nooit tijd genoeg.
Verder is de rit van Vegas naar Lee Vining erg lang. Zeker door death valley. Rij uiterlijk tot Bishop.
Als die volle dag Page echt een must is zou ik denk ik Moab schrappen uit de reis
Ik zou in jullie geval de volle dag Page bij Moab extra doen en die dag Las Vegas tusse Bryce en Las Vegas inzetten voor Zion. De rit van Page naar Moab, via Monument Valley is al een lange rit. Met maar 1 volle dag voor Moab heb je daar nooit tijd genoeg.
Verder is de rit van Vegas naar Lee Vining erg lang. Zeker door death valley. Rij uiterlijk tot Bishop.
Als die volle dag Page echt een must is zou ik denk ik Moab schrappen uit de reis
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik ben het grotendeels met Paul eens. Ik zou bovendien de overnachting in Santa Barbara vervangen door een overnachting in Monument Valley maar misschien heb je dit wel bewust zo gepland natuurlijk. Vlieg je op dag 23 naar huis? Dan heb je dus behoorlijk wat tijd voor LA, zowel in het begin als aan het einde. Is dat bewust?
Misschien is het een idee om de eerste dagen LA naar het einde van je vakantie te plannen. Je bent in het begin wrs vroeg wakker, dan is het wel handig om lekker vroeg te vertrekken.
Misschien is het een idee om de eerste dagen LA naar het einde van je vakantie te plannen. Je bent in het begin wrs vroeg wakker, dan is het wel handig om lekker vroeg te vertrekken.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Hallo PSVwally en Michelly,
Bedankt voor het meedenken, super!
PSVwally: is er in Moab zoveel te zien om daar 3 overnachtingen (2 volle dagen) voor nodig te hebben?
Een volle dag Page is niet echt een must, maar las dat er in de "omgeving" voldoende te doen/zien is en anders is een dagje wat minder rijden en in Page en omgeving blijven misschien niet zo verkeerd.
Michelly: We komen de 1e dag 's avonds tegen 22.00 aan en verwacht die dag daarna even "bij" te komen in LA (strand?) en daarom de 2e dag niet al te ver te gaan rijden. Misschien is het wel een goed idee om deze dag (in LA) erachter te plakken. We vliegen inderdaad op de 23e dag ('s morgen)al weer terug.
Er is dus nog wat puzzelwerk....
Bedankt voor het meedenken, super!
PSVwally: is er in Moab zoveel te zien om daar 3 overnachtingen (2 volle dagen) voor nodig te hebben?
Een volle dag Page is niet echt een must, maar las dat er in de "omgeving" voldoende te doen/zien is en anders is een dagje wat minder rijden en in Page en omgeving blijven misschien niet zo verkeerd.
Michelly: We komen de 1e dag 's avonds tegen 22.00 aan en verwacht die dag daarna even "bij" te komen in LA (strand?) en daarom de 2e dag niet al te ver te gaan rijden. Misschien is het wel een goed idee om deze dag (in LA) erachter te plakken. We vliegen inderdaad op de 23e dag ('s morgen)al weer terug.
Er is dus nog wat puzzelwerk....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Jonny: Reis LA-LA
De rit van Page naar Moab kan je bij wijze van spreken al de hele dag over doen. Zo heb je onderweg dus Monument Valley, maar je zou ook nog Valley of the gods, gooseneck SP, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM, Canyonlands (needles section) kunnen doen. Niet allemaal overigens, maar dat ligt er ook allemaal nog tussen. Hou er ook rekening mee dat zodra je zeg maar in Kayenta bent je een uur verliest omdat je door een tijdzone gaat. Dit uur win je terug op de dag dat je naar Las Vegas gaat.
Arches NP ben je echt wel de hele dag voor kwijt en dan heb je wrs nog niet eens alles gezien. Canyonlands (Island in the sky) en Dead Horse SP kost je 3/4e dag. Verder zou je ook nog de Ut128 langs de Colorado rivier een heel stuk op en neer kunnen rijden. Genoeg te doen om met gemak 2 volle dagen te vullen. Persoonlijk vind ik dit de mooiste parken van het zuid westen. Vooral Canyonlands wordt door veel mensen overgeslagen.
Bij Page kosten de horseshoe bend en antelope canyon samen je wrs enkele uren. Dan heb je nog het meer waar je vanalles op kunt doen. Dus ja, die volle dag is zeker in de zomer en met kinderen wel lekker. Ik had even die dag Pismo - Santa Barbara niet gezien...die zou je hier dan nog voor in kunnen zetten?
Die 2e dag wel of niet in LA is ook even afhankelijk van hoe je eigen lichaam reageert op zo'n reis en het tijdverschil. De meesten zullen tussen 4.00 en 6.00 in de ochtend klaarwakker zijn. Je kan dan voor de echte ochtendspits dus al een heel eind Los Angeles uit zijn. Een ander wil gewoon eerst even een dag op een plek acclimatiseren. Ik zou het laten afhangen van hoe je weekenden vallen. Probeer sowieso niet in het weekend in Yosemite te zijn als dat kan en ook Las Vegas op een vrijdag, zaterdag is normaal gesproken veel duurder dan op andere dagen. Maar je moet je reis natuurlijk ook weer geen rare kronkels geven om dat puur te ontlopen.
Ik zou het zo doen:
1 vliegen naar LA (late aankomst, auto halen en naar een vliegveldhotel)
2 LA - Laughlin (als je vroeg vertrekt uit LA kan je in de middag bij een resort in laughlin lekker aan het zwembad liggen om even te acclimatiseren)
3 Laughlin - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page (laat in de middag naar Page en daar de horseshoe bend nog meepakken)
5 Page (antelope canyon en lake powell)
6 Page - Moab (monument valley, gooseneck sp, moki dugway)
7 Moab (canyonlands, dead horse sp, ut128)
8 Moab (arches)
9 Moab - Bryce (hele korte stop bij capitol reef, daarna de ut12 naar Bryce)
10 Bryce - Zion
11 Zion - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Bishop
14 Bishop - Yosemite Park (mono lake, bodie ghost town, tioga pass)
15 Yosemite Park
17 San Francisco
20 Pismo Beach - Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles
23 Vertrek naar huis
24 Aankomst thuis
Verder de vraag of jullie een beetje sportief/avontuurlijk zijn, of meer de teenslipper/relax types?
Arches NP ben je echt wel de hele dag voor kwijt en dan heb je wrs nog niet eens alles gezien. Canyonlands (Island in the sky) en Dead Horse SP kost je 3/4e dag. Verder zou je ook nog de Ut128 langs de Colorado rivier een heel stuk op en neer kunnen rijden. Genoeg te doen om met gemak 2 volle dagen te vullen. Persoonlijk vind ik dit de mooiste parken van het zuid westen. Vooral Canyonlands wordt door veel mensen overgeslagen.
Bij Page kosten de horseshoe bend en antelope canyon samen je wrs enkele uren. Dan heb je nog het meer waar je vanalles op kunt doen. Dus ja, die volle dag is zeker in de zomer en met kinderen wel lekker. Ik had even die dag Pismo - Santa Barbara niet gezien...die zou je hier dan nog voor in kunnen zetten?
Die 2e dag wel of niet in LA is ook even afhankelijk van hoe je eigen lichaam reageert op zo'n reis en het tijdverschil. De meesten zullen tussen 4.00 en 6.00 in de ochtend klaarwakker zijn. Je kan dan voor de echte ochtendspits dus al een heel eind Los Angeles uit zijn. Een ander wil gewoon eerst even een dag op een plek acclimatiseren. Ik zou het laten afhangen van hoe je weekenden vallen. Probeer sowieso niet in het weekend in Yosemite te zijn als dat kan en ook Las Vegas op een vrijdag, zaterdag is normaal gesproken veel duurder dan op andere dagen. Maar je moet je reis natuurlijk ook weer geen rare kronkels geven om dat puur te ontlopen.
Ik zou het zo doen:
1 vliegen naar LA (late aankomst, auto halen en naar een vliegveldhotel)
2 LA - Laughlin (als je vroeg vertrekt uit LA kan je in de middag bij een resort in laughlin lekker aan het zwembad liggen om even te acclimatiseren)
3 Laughlin - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page (laat in de middag naar Page en daar de horseshoe bend nog meepakken)
5 Page (antelope canyon en lake powell)
6 Page - Moab (monument valley, gooseneck sp, moki dugway)
7 Moab (canyonlands, dead horse sp, ut128)
8 Moab (arches)
9 Moab - Bryce (hele korte stop bij capitol reef, daarna de ut12 naar Bryce)
10 Bryce - Zion
11 Zion - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Bishop
14 Bishop - Yosemite Park (mono lake, bodie ghost town, tioga pass)
15 Yosemite Park
17 San Francisco
20 Pismo Beach - Los Angeles
21 Los Angeles
22 Los Angeles
23 Vertrek naar huis
24 Aankomst thuis
Verder de vraag of jullie een beetje sportief/avontuurlijk zijn, of meer de teenslipper/relax types?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zelf Moab vergeten en twee nachten Zion doen en misschien een extra nacht Yosemite, of twee nachten Sequoia toevoegen. Dat geeft meer rust wat mij met 2 gezinnen niet verkeerd lijkt. Bovendien is het in Moab midden in de zomer erg heet, dus lange wandelingen zul je daar niet doen denk ik.
Het lijkt me verstandig om zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken. Het is ook leuk om in de parken te gaan kamperen.
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen (2002 -2008) voor onze ervaringen met kinderen .
Marianne
Het lijkt me verstandig om zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken. Het is ook leuk om in de parken te gaan kamperen.
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen (2002 -2008) voor onze ervaringen met kinderen .
Marianne
Hallo Paul,
Normaal gesproken zijn we redelijk sportief aangelegd met zijn allen, echter aangezien zowel ik als mijn echtgenote pasgeleden aan de knie zijn geopereerd, verwacht ik voor deze vakantie meer de relaxtype te zijn.
Lange (berg-)wandelingen zijn deze keer niet aan ons besteed, al willen wij wel zoveel mogelijk zien.
Jouw voorstel ziet er prima uit. Gaan we overleggen!
Hallo Marianne,
Lange wandelingen zullen we inderdaad niet doen, maar we lezen wel dat er rond Moab veel te zien is.
Wat meer rust is te overwegen, maar ik denk dat mijn nieuwsgierigheid groter is.
Goede tip van jou om nu alvast naar de accommodaties te kijken. Gaan we doen!
Ik zal je reisverslagen nog eens bekijken.
Allebei bedankt voor jullie genomen moeite om te reageren! Hier kunnen we wat mee!
Groetjes
Jonny
Normaal gesproken zijn we redelijk sportief aangelegd met zijn allen, echter aangezien zowel ik als mijn echtgenote pasgeleden aan de knie zijn geopereerd, verwacht ik voor deze vakantie meer de relaxtype te zijn.
Lange (berg-)wandelingen zijn deze keer niet aan ons besteed, al willen wij wel zoveel mogelijk zien.
Jouw voorstel ziet er prima uit. Gaan we overleggen!
Hallo Marianne,
Lange wandelingen zullen we inderdaad niet doen, maar we lezen wel dat er rond Moab veel te zien is.
Wat meer rust is te overwegen, maar ik denk dat mijn nieuwsgierigheid groter is.
Goede tip van jou om nu alvast naar de accommodaties te kijken. Gaan we doen!
Ik zal je reisverslagen nog eens bekijken.
Allebei bedankt voor jullie genomen moeite om te reageren! Hier kunnen we wat mee!
Groetjes
Jonny
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Mooie route van Paul. Ik zou persoonlijk een paar kleine aanpassingen doen. Ik zou geen 2 overnachtingen doen in Page maar er ééntje opschuiven naar Monument Valley om daar een zonsondergang mee te pikken. Ook zou ik een dag LA opofferen voor een overnachting tussen Moab en Bryce in Capitol Reef (of Torrey). Maar dat zijn slechts accentverschillen.
Je kunt ook natuurlijk zoals Marianne voorstelt Moab skippen maar dat zou ook mijn voorkeur niet hebben
Als je nog wat leesvoer zoekt, kijk dan eens in onze verslagen.
Je kunt ook natuurlijk zoals Marianne voorstelt Moab skippen maar dat zou ook mijn voorkeur niet hebben
Als je nog wat leesvoer zoekt, kijk dan eens in onze verslagen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Hallo Elly,
We zullen even kijken of er nog wat accentverschillen moeten worden aangebracht.
We willen echter niet nog minder dagen in LA. Ondanks van wat veel mensen vinden op deze forum van LA (niet al te positief tenminste) lijkt ons dat juist wel leuk. Hoop niet dat dit tegenvalt.....
Bedankt voor je tips en zal jullie verslagen ook nog eens doorlezen.
We zullen even kijken of er nog wat accentverschillen moeten worden aangebracht.
We willen echter niet nog minder dagen in LA. Ondanks van wat veel mensen vinden op deze forum van LA (niet al te positief tenminste) lijkt ons dat juist wel leuk. Hoop niet dat dit tegenvalt.....
Bedankt voor je tips en zal jullie verslagen ook nog eens doorlezen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wereldstad, dat LA. Alleen moet je misschien van de heel bekende spots als Hollywood walk of fame je niet teveel voorstellen.
https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/
De reden van de vraag of jullie wandelaar waren was ook om een beetje uit te vogelen hoe lang je ergens kunt blijven. Nu is het ook leuk om gewoon ergens een dag te blijven zonder te wandelen hoor.
Maar als je bv bij de Grand Canyon niet echt omlaag en omhoog kunt zou ik de dag erna ook doorrijden naar Page en 1 overnachting daar nemen en 1 overnachting bij Monument Valley (bv Mexican Hat). Of aangezien jullie toch naar Moab gaan richting Bluff.
Ik zal echt niet te veel doen bij Capitol Reef in jullie geval. De Ut12 is al mooi genoeg om een aantal x te stoppen (drink even wat bij het kiva koffee house bij Escalante) en je tijd voor Bryce en Zion neemt daardoor echt af.
Let wel dat je knieen bij veel autorijden ook op kunnen spelen, ook ondanks de cruise control
https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/
De reden van de vraag of jullie wandelaar waren was ook om een beetje uit te vogelen hoe lang je ergens kunt blijven. Nu is het ook leuk om gewoon ergens een dag te blijven zonder te wandelen hoor.
Maar als je bv bij de Grand Canyon niet echt omlaag en omhoog kunt zou ik de dag erna ook doorrijden naar Page en 1 overnachting daar nemen en 1 overnachting bij Monument Valley (bv Mexican Hat). Of aangezien jullie toch naar Moab gaan richting Bluff.
Ik zal echt niet te veel doen bij Capitol Reef in jullie geval. De Ut12 is al mooi genoeg om een aantal x te stoppen (drink even wat bij het kiva koffee house bij Escalante) en je tijd voor Bryce en Zion neemt daardoor echt af.
Let wel dat je knieen bij veel autorijden ook op kunnen spelen, ook ondanks de cruise control
-
Kurt10
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je Moab in de route wilt houden zou ik gaan voor de route van Paul. Persoonlijk zou ik Moab schrappen en een extra overnachting bij Zion pakken en een nacht Death Valley of een extra nacht San Francisco want hier heb je ook weinig tijd. Keuzes keuzes ... 
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Hallo PSVwally en Kurt,
Bedankt voor jullie bijdrages. Blij mee!
PSVwally, goed dat je om mijn knieen denkt, gaat vast goed komen!
Kurt, vind jij Moab niet zo interessant? of zou je Moab achterwege laten i.v.m. tijdgebrek?
Bedankt voor jullie bijdrages. Blij mee!
PSVwally, goed dat je om mijn knieen denkt, gaat vast goed komen!
Kurt, vind jij Moab niet zo interessant? of zou je Moab achterwege laten i.v.m. tijdgebrek?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wil niet voor Kurt10 spreken
maar ik denk het laatste, want het eerste kan ik me nauwelijks voorstellen. Bijkomend argument is vaak dat Moab goed te combineren is met een volgende reis; bijvoorbeeld ruwweg Denver-South Dakota-Yellowstone-Grand Teton-Moab-RMNP-Denver. Als zo'n volgende reis er zeker of waarschijnlijk niet komt, vervalt dit argument natuurlijk.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou de route van Elly aanhouden oftewel de route van Paul met de wijzigingen van Elly
Ik zou Moab er niet uit laten. Zion behoeft niet zoveel tijd als je niet uitgebreid kunt wandelen dus is prima zo
Ik zou Moab er niet uit laten. Zion behoeft niet zoveel tijd als je niet uitgebreid kunt wandelen dus is prima zo
Hallo Vito en Old Faithfull,
In grote lijnen staat het zoals PSV-Wally het voorgesteld heeft.
Het gaat nu nog om wat nuanceverschillen, mede dankzij inbreng van jullie zullen we hier wel uit komen.
Bedankt voor jullie input.
In grote lijnen staat het zoals PSV-Wally het voorgesteld heeft.
Het gaat nu nog om wat nuanceverschillen, mede dankzij inbreng van jullie zullen we hier wel uit komen.
Bedankt voor jullie input.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat moet je ook zeker gewoon doen. Voor Monterey kan je bv ook Carmel, Marina of Seaside invullen. Wat ik van Salinas begreep is dat niet een erg fijn stadje om te overnachten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4677 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties