Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fl_@merika: Las Vegas & rondje Grand Canyon

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fl_@merika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Fl_@merika: Las Vegas & rondje Grand Canyon

Bericht door Fl_@merika »

Hallo allemaal,

In april 2016 gaan we 2 weken naar Las Vegas & omgeving. Dit wordt onze 5e reis naar Amerika, de 2e naar het zuidwesten. De vorige keer zijn we maar 1 volledige dag in Las Vegas geweest, dus daar willen we zeker een paar dagen heen.

De vliegtickets zijn al geboekt (goedkoop via tix.nl).
We hebben voor dag 1 tot en met dag 10 een midsize SUV Toyota RAV4 of gelijkwaardig gehuurd via cheaptickets.nl bij Alamo (ook echt goedkoop, goed zoeken loont :clap:). Ik heb de hotels geboekt, maar die kunnen allemaal gratis geannuleerd of gewijzigd. Dat geldt ook voor de huurauto.

Ik heb al heel erg veel informatie opgezocht en gevonden via dit forum, op ontdek-Amerika.nl en andere websites. Maar ik heb nog wel jullie hulp nodig :thumbup:.

Dit is onze planning:
  • Dag 1 vr: Amsterdam - Londen
    Dag 2 za: Londen - Las Vegas - Hurricane
    Dag 3 zo: Hurricane --> Zion NP
    Dag 4 ma: Hurricane --> Zion NP
    Dag 5 di: Hurricane - Flagstaff --> bezoek Wupatki NM
    Dag 6 wo: Flagstaff --> Sedona, Gold King mine, Watson LP
    Dag 7 do: Flagstaff --> ?
    Dag 8 vr: Flagstaff --> Meteor Crater, Little Painted Desert, Coal Mine Canyon
    Dag 9 za: Flagstaff --> Grand Canyon
    Dag 10 zo: Flagstaff - Las Vegas --> Hoover Dam
    Dag 11 ma: Las Vegas --> bezoek Freemont Street
    Dag 12 di: Las Vegas --> een van de shows ??
    Dag 13 wo: Las Vegas --> ??
    Dag 14 do: Las Vegas --> vertrek
    Dag 15 vr: overstap in Londen, aankomst in Amsterdam
Onze vragen:
Dag 1 hebben we een overnachting op een van de luchthavenhotels in Londen, bewust zo gedaan anders was de overstaptijd de volgende dag maar 1:15 min geweest, iets te kort voor mijn gevoel. Daarna is het 'nog maar' 10 uur vliegen naar Las Vegas :D.
Dag 2 In één keer door, ik weet het. Maar Hurricane is 2:20 min rijden, prima te doen dus.
Dag 3 Vandaag of morgen willen we, als het weer dat toe laat, Angels Landing gaan lopen. Vorige keer OP gelopen, geweldig!!
Dag 4 Ik heb mij er nog niet weer heel erg in verdiept, maar hebben jullie nog wandelingen die je aan raad? Na AL zijn vrij korte wandelingen handig denk ik :D :wink:), maar als we AL de tweede dag doen mag het iets langer zijn.
Dag 5 Een mooie tussenstop onderweg naar Flagstaff toch?
Dag 6 Is deze combinatie te doen op 1 dag? De reistijd (op google maps) is prima, maar is het ook te veel op 1 dag?
Dag 7 Nog niet ingevuld, nog een dag Sedona, of iets heel anders. Hebben jullie tips?
Dag 8 Meteor Crater, Little Painted Desert, Coal Mine Canyon. Dezelfde vraag als bij dag 6.
Dag 9 Al een keer bezocht, maar erg mooi en deze keer misschien met de motor.
Dag 10 We zijn al eerder op de Hoover dam geweest, maar willen de binnenkant nog zien. Er staat 10 dollar parkeren op de site. Ik meen mij te herinneren dat dat vorige keer (2013) gratis was. Weet iemand hoe dat zit. 15 dollar voor de tour vind ik trouwens goedkoop!
Dag 11 Daar kun je toch wel een hele dag doorbrengen?
Dag 12 We willen graag naar één van de shows. We dachten Chris Angel, maar ik zie dat de recensies (op deze site) niet zo goed zijn.
Dag 13 Nog een dagje lekker relaxen, slenteren in Las Vegas. Iemand nog tips? We verblijven overigens in het Flamingo hotel, heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt voor het meedenken!
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Fl_@merika: Las Vegas & rondje Grand Canyon

Bericht door Marcopstal »

Waarom Hurricane en niet Springdale ? Dat is veel beter gelegen voor Zion.

Flagstaff als uitvalsbasis voor de volgende dagen vind ik eigenlijk niet zo een goed idee. Ik zou eerder een aantal locaties kiezen, zoals Sedona zelf en voor de GC zeker in het park of Tusayan. Vanuit Flagstaff ben je heen en weer 3 tot 4 uur onderweg.

Freemont Street is geen daguitstap, eerder een avonduitstap. Als de zon ondergaat wordt dit de moeite.

Flamingo zou zeker niet mijn eerste keuze zijn. Dan zijn er mijn inziens beter hotels.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mooie plannen!

Angels Landing is inderdaad erg mooi en leuk te doen. Naast deze wandeling zijn de wandelingen naar de Emerald Pools en Canyon Overlook Trail zeker de moeite waard in Zion NP.

Wupatki NM vond ik echt een enorm saaie bedoeling. Opzich kom je er langs dus kost een bezoekje je niet veel. Maar stel je er niet te veel van voor. Ik vond het een beetje een troosteloze bende.

Ik zou ook gewoon naar Sedona rijden en dan daar overnachten hoor. Je kunt in die omgeving een hoop doen en zien. Iets verder ligt ook nog Montezuma NM. Als je van Flagstaff naar Sedona rijdt, pak dan de 89a ipv de snellere 17. Dat is een hele mooie route.

Parkeren in de garage bij Hoover Dam kost inderdaad $10,00.

Persoonlijk vind ik Hurricane als uitvalsbasis voor Zion nog net kunnen. Al ligt Springdale natuurlijk beter (maar ook veel duurder!).
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op zich kan Hurricane ook nog wel. Maar in April zou het normaal gesproken mee moeten vallen met de drukte in Zion denk ik en zou je in Springdale ook iets moeten kunnen vinden. Dan kan je de auto laten staan en hoef je alleen de shuttlebus te gebruiken.

Op zichzelf zou Angels Landing ook weer niet zoveel impact moeten hebben als je een beetje gewend bent om te wandelen. Een iets langere wandeling is naar Observation Point ( dan kijk je o.a. neer op Angels Landing). Andere leuke wandelingen zijn die naar emerald pools, en weeping rock. Als je goede kleding hebt (water zal nog ijskoud zijn) en de vooruitzichten zijn goed zou je ook eens kunnen kijken of je een deel van de narrows kunt lopen. Ik zou alleen in April hier bij het visitor center even navraag over doen. Direct na de zion tunnel heb je nog een relatief korte wandeling naar Observation Point en je zou daar ook bij Checkerboard Mesa kunnen wandelen. Dit is een compleet andere omgeving als wat je voor de tunnel hebt.

Als je er al eens geweest bent zou je de GC vanuit Flagstaff kunnen doen, anders zou ik dat niet aanraden. Dat is nog dik 3u op en neer rijden namelijk.

@MrVanilla Is het parkeren onder bij de brug ook 10 dollar tegenwoordig of alleen bij de dam zelf? Wij betaalde daar in 2012 nog niets namelijk
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ja klopt. Als je de staatsgrens over bent en de bochtige weg volgt zijn er meen ik wel een aantal kleinere (gratis) parkings. Grote kans dat die allemaal vol staan.
Groetjes,
Daniel
Fl_@merika
Amerikafan

Bedankt voor jullie snelle antwoorden, top :thumbup: I

Inderdaad, we hebben Hurricane en Flagstaff gepland ivm de kosten. We moeten ons een beetje inhouden en vinden het echt absoluut geen probleem (zelfs wel leuk) om 3 á 4 uur te reizen om op de mooie plekken te komen. Maar ik ga de prijzen in Springdale en Sedona wel in de gaten houden, hebben jullie anders nog tips voor websites? Ik wil ze het liefst nog wel kunnen annuleren. Pas als we daar zijn overweeg ik hotels te boeken die zonder restitutie zijn.

Ik ga mij nog verdiepen in de wandelingen in Zion. OP (snap ik het nu goed dat die twee toegangswegen heeft??), weeping rock en het eerste stukje van de narrows hebben we vorige keer gedaan. De Narrows zijn, indien mogelijk, misschien weer leuk om verder te wandelen. In ieder geval bedankt voor de tips.

We kijken ter plekke wel of we zin hebben om naar Wupatki NM te gaan. Als het al grijs weer is, is er zeker niets aan dus slaan we het wel over denk ik.
Marcopstal schreef:Flamingo zou zeker niet mijn eerste keuze zijn. Dan zijn er mijn inziens beter hotels.
Ik vond Flamingo mooi centraal op de strip liggen. We zaten vorige keer in het Luxor. Leuk om een keer te zijn geweest, maar wel ver bij alles vandaan en een beetje 'vergane glorie'. Welk hotel raad je dan wel aan?
Mrvanilla schreef:Iets verder ligt ook nog Montezuma NM.
Montezuma NM is wel de moeite waard?
Mrvanilla schreef: Parkeren in de garage bij Hoover Dam kost inderdaad $10,00. Als je de staatsgrens over bent en de bochtige weg volgt zijn er meen ik wel een aantal kleinere (gratis) parkings. Grote kans dat die allemaal vol staan.
Ja dat klopt ook wel, want vorige keer kwamen wel bij Valley of Fire SP vandaan en reden we dus direct op die gratis plekken af. We gaan op zoek, maar die 10 dollar mag de pret niet drukken!
Fl_@merika
Amerikafan

Heeft iemand ook ervaring met V - The Ultimate Variety Show? Of andere tips? Ik vond Mystère in TI vorige keer best mooi!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Inderdaad, we hebben Hurricane en Flagstaff gepland ivm de kosten. We moeten ons een beetje inhouden en vinden het echt absoluut geen probleem (zelfs wel leuk) om 3 á 4 uur te reizen om op de mooie plekken te komen.
Kijk dan daarvoor bv ook in Williams, dat ligt dan al 30min dichterbij de grand canyon dan flagstaff. Maar een hotel als de maswik lodge en de bright angel lodge zijn vaak niet veel duurder. Alleen zitten die sneller vol omdat dat echt de goedkoopste plekken vlakbij de rim zijn.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Voor Grand Canyon heeft PSVwally al enkele goede tips gegeven. In Springdale zijn http://www.zionparkmotel.com/ en http://www.canyonranchmotel.com/ betaalbare opties.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in 2008 in de Flamingo. Niet bijzonder maar de kamer, het uitzicht en de ligging waren prima.

Voor kortere wandelingen in Zion zie mijn wandelsite. Ik heb alleen geen ervaring met Angels Landing.
Langere en zwaardere wandelingen zijn bijvoorbeeld Hidden CAnyon en de East rim tRail en West rim Trail.

Marianne
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Zou de Narrows in Zion lekker over slaan inderdaad tenzij je een 6mm wetsuit mee wilt zuilen om door het water te lopen brrrrrr!!! Helemaal in April. Overigens Angels Landing is redelijk te doen en hopelijk niet TE druk in april. Dat vond ik echt het grootste nadeel en de reden voor mij om niet verder te lopen bij de kettingen. Ag dat krijg je op 4th of July weekend
Fl_@merika
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:Wij zaten in 2008 in de Flamingo. Niet bijzonder maar de kamer, het uitzicht en de ligging waren prima.
Voor kortere wandelingen in Zion zie mijn wandelsite.
Marianne
Dan is de Flamingo goed genoeg voor ons, we stellen geen hoge eisen, een simpel motel voldoet zijn functie meestal ook prima :wink:. Ik ga zeker nog even op je wandelsite kijken, vorige keer ook veel informatie af gehaald :thumbup: Bedankt!
Big_Mo schreef:Zou de Narrows in Zion lekker over slaan inderdaad tenzij je een 6mm wetsuit mee wilt zuilen om door het water te lopen brrrrrr!!! Helemaal in April. Overigens Angels Landing is redelijk te doen en hopelijk niet TE druk in april. Dat vond ik echt het grootste nadeel en de reden voor mij om niet verder te lopen bij de kettingen. Ag dat krijg je op 4th of July weekend
:lol: haha ja inderdaad, ik ga de Narrows heel erg vermijden brrrr :D . Ik hoop dat AL nog niet zo heel druk is. Vorige keer was in mei en het was op weg naar OP niet zo heel druk gelukkig, gewoon gezellig. Dan ben ik tevreden.

Nog bedankt voor de hoteltips in Zion en Williams, ik ga het eens uitzoeken :thumbup:

Ik ben trouwens ook weer verder gegaan met MyVegas. Ik heb de afgelopen 2 jaar hier en daar wat bij elkaar gesprokkeld. 12000 punten nu, ik ga rustig verder!
Gast

Bericht door Gast »

Kijk voor Las Vegas ook eens bij Best Western McCarran AirPort.

Prima hotel, relatief dichtbij de strip, vlak bij vliegveld, met gratis ontbijt, gratis WiFi en zwembad(je).

Scheelt je toch tussen de $25 en $35 resort fee per dag, in vergelijking met de hotels op de strip, zoals het flamingo.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Trouwens beetje highjack van dit topic een beetje. Heeft iemand de Ghosttown wel eens aangedaan bij Zion?
http://www.americansouthwest.net/utah/z ... _town.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, in 2011. Helaas vonden er daar toen net filmopnames plaats en konden we er niet rustig rondkijken. Het stelt niet heel veel voor maar de omgeving is prachtig.

Marianne
Fl_@merika
Amerikafan

Terpies schreef:Kijk voor Las Vegas ook eens bij Best Western McCarran AirPort.

Prima hotel, relatief dichtbij de strip, vlak bij vliegveld, met gratis ontbijt, gratis WiFi en zwembad(je).

Scheelt je toch tussen de $25 en $35 resort fee per dag, in vergelijking met de hotels op de strip, zoals het flamingo.
nou, was een leuke deal van ebookers. Ik kreeg 54%korting én de resortfee plus belastingen bij de prijs in. En ook nog eens 10% genius korting. Telt mooi aan :clap: ontbijt zit er trouwens ook bij in. Voor de WiFi dan maar even naar McDonald's ofzo....
Fl_@merika
Amerikafan

Oké, inmiddels heel wat zoekuren verder :shock:..... We hebben het schema toch een beetje omgegooid omdat we ons verblijf in Flagstaff toch echt wat te lang vonden.

Dit is onze planning:
  • Dag 1 vr: Amsterdam - Londen
    Dag 2 za: Londen - Las Vegas - Hurricane
    Dag 3 zo: Hurricane --> Zion NP
    Dag 4 ma: Hurricane --> Zion NP
    Dag 5 di: Hurricane - Page --> ??
    Dag 6 wo: Page - Flagstaff --> Coal Mine Canyon, Little Painted Desert en Meteor Crater,
    Dag 7 do: Flagstaff --> Sedona
    Dag 8 vr: Flagstaff - Williams --> Montezuma NM, Gold King mine, Watson LP
    Dag 9 za: Williams --> Grand Canyon
    Dag 10 zo: Williams - Las Vegas --> Hoover Dam
    Dag 11 ma: Las Vegas --> bezoek Freemont Street
    Dag 12 di: Las Vegas
    Dag 13 wo: Las Vegas
    Dag 14 do: Las Vegas --> vertrek
    Dag 15 vr: overstap in Londen, aankomst in Amsterdam
Ik ben er nog niet helemaal over uit waar we heen gaan op dag 5. Ik heb natuurlijk weer een hoop informatie van ontdek Amerika gehaald. Ik kom een paar mogelijkheden tegen:
  • Snow Canyon State Park, iets uit de route, maar prima te doen volgens mij, wat vonden jullie van dat park, is het het omrijden waard?;
    De North Rim is in april nog bereikbaar meestal toch?
    Edmaiers secret of de Cottonwood Canyon Road lijken mij heel bijzonder en we hebben een SUV gehuurd. Weet iemand hoe de wegen daar nu zijn?
    Water Holes Slots Canyon, maar we zijn afgelopen keer ook naar Antelope Canyon geweest. Het spreekt mij wel aan dat het daar wat rustiger is.
Wat raden jullie aan, of zijn er nog andere opties?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De voorzieningen aan de North Rim gaat pas half mei open, maar misschien dat de weg al eerder open is.
Voor wegen als de Cottonwood Canyon Road kun je het beste ter plekke informeren.
Williams voor de GC kan, maar je zou ook eens naar iets in het park kunnen kijken.

Marianne
Fl_@merika
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:De voorzieningen aan de North Rim gaat pas half mei open, maar misschien dat de weg al eerder open is.
Voor wegen als de Cottonwood Canyon Road kun je het beste ter plekke informeren.
Williams voor de GC kan, maar je zou ook eens naar iets in het park kunnen kijken.

Marianne
Bedankt! Waar kan ik daarover informeren als we uit Hurricane komen? Is daar ook ergens een informatiecentrum of kunnen we dat navragen in Zion NP, de dag ervoor?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk bij een BLM office, in bijvoorbeeld Kanab.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer