Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Spandi: Rondje LV-LA-SF-LV in de zomer
Reis Spandi: Rondje LV-LA-SF-LV in de zomer
Beste forumgangers,
Ik ben rustig de eerste etappe van mijn reis aan het plannen, vlucht staat reeds vast. Advies welkom.
Dag 1: 's avonds aankomen, klein hotel nabij luchthaven
Dag 2: Vegas
Dag 3: Vegas
Dag 4: Vegas - Springdale (auto ophalen, Zion in de namiddag, shuttle vooral, misschien korte hike)
Dag 5: Springdale - Bryce/buurt Bryce (Bryce in de namiddag, shuttle en Navajo/Queens Garden hike)
Dag 6: Bryce/buurt Bryce - Moab (vooral rijden en rusten)
Dag 7: Moab - Moab (Arches)
Ik ben vooral geïnteresseerd in de haalbaarheid van dag 4 en dag 5. Ik besef dat de bezoektijd voor Zion en Bryce voor velen kort is, maar de steden zijn voor ons zeker even belangrijk. We willen minstens twee en misschien zelfs drie nachten in LA en SF blijven. Daarnaast wil ik ook zeker Arches zien, en dat ligt een beetje verder uit de richting dan bijvoorbeeld Page.
edit: wat eventueel wel kan is gewoon één van de twee (Zion of Bryce) schrappen, maar liever niet natuurlijk :p
Ik ben rustig de eerste etappe van mijn reis aan het plannen, vlucht staat reeds vast. Advies welkom.
Dag 1: 's avonds aankomen, klein hotel nabij luchthaven
Dag 2: Vegas
Dag 3: Vegas
Dag 4: Vegas - Springdale (auto ophalen, Zion in de namiddag, shuttle vooral, misschien korte hike)
Dag 5: Springdale - Bryce/buurt Bryce (Bryce in de namiddag, shuttle en Navajo/Queens Garden hike)
Dag 6: Bryce/buurt Bryce - Moab (vooral rijden en rusten)
Dag 7: Moab - Moab (Arches)
Ik ben vooral geïnteresseerd in de haalbaarheid van dag 4 en dag 5. Ik besef dat de bezoektijd voor Zion en Bryce voor velen kort is, maar de steden zijn voor ons zeker even belangrijk. We willen minstens twee en misschien zelfs drie nachten in LA en SF blijven. Daarnaast wil ik ook zeker Arches zien, en dat ligt een beetje verder uit de richting dan bijvoorbeeld Page.
edit: wat eventueel wel kan is gewoon één van de twee (Zion of Bryce) schrappen, maar liever niet natuurlijk :p
Laatst gewijzigd door Spandi op 03 nov 2015, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondje LV-LA-SF-LA in de zomer
Het lijkt me makkelijker als je gelijk wat meer dagen erbij zet. Ik zou overigens de auto al een dag eerder halen.
Van Zion naar Bryce doe je hooguit 2u over. Dus waarom je daar namiddag bij zegt is mij onduidelijk.
Rusten op de weg van Bryce naar Moab is ook wat vreemd. Als je over de mooie ut12 gaat heb je daar wel bijna de hele dag voor nodig. Je komt door/langs Capitol Reef waar je nu geen tijd voor neemt.
Vergeet bij Moab behalve Arches, het zo nog mooiere Canyonlands Island in the sky niet te bezoeken.
Verder vind ik het LA - SF - LA in je titel wat vreemd. Zou je niet beter een rondje Vegas, dan naar SF en dan naar LA kunnen doen?? Zonder 2x LA?
Van Zion naar Bryce doe je hooguit 2u over. Dus waarom je daar namiddag bij zegt is mij onduidelijk.
Rusten op de weg van Bryce naar Moab is ook wat vreemd. Als je over de mooie ut12 gaat heb je daar wel bijna de hele dag voor nodig. Je komt door/langs Capitol Reef waar je nu geen tijd voor neemt.
Vergeet bij Moab behalve Arches, het zo nog mooiere Canyonlands Island in the sky niet te bezoeken.
Verder vind ik het LA - SF - LA in je titel wat vreemd. Zou je niet beter een rondje Vegas, dan naar SF en dan naar LA kunnen doen?? Zonder 2x LA?
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik ben een paar jaar geleden van Las Vegas naar Zion gereden. Daar aangekomen , op het gemak iets gegeten en toen de hike naar Observation Point gedaan.
De volgende dag naar Bryce gereden, viewpoints bezocht en de Peekaboo Loop gedaan.
Dus op zich is dat niet echt een probleem.
Voor Moab is gewoon het jammer als je maar 1 dag hebt ( voor Arches ) dat je hierdoor Canyonlands en Death Horse Point SP mist.
De volgende dag naar Bryce gereden, viewpoints bezocht en de Peekaboo Loop gedaan.
Dus op zich is dat niet echt een probleem.
Voor Moab is gewoon het jammer als je maar 1 dag hebt ( voor Arches ) dat je hierdoor Canyonlands en Death Horse Point SP mist.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Ik probeer alle hotels en routes zelf te boeken, dus mijn planning verloopt helaas in stapjes. Na Moab zullen we de 'klassieke' route, maar hoeveel dagen overal staat nog niet vast: Monument Valley - Grand Canyon - Kingman - LA - Pismo Beach - SF - Death Valley - VegasPSVwally schreef:Het lijkt me makkelijker als je gelijk wat meer dagen erbij zet.
Neemt dit zoveel tijd in beslag? We zouden graag vanuit ons hotel in Vegas gewoon op de ochtend van dag 4 de auto ophalen, valiezen er in gooien en weg. Bespaart ons ook een dag autohuur.PSVwally schreef:Ik zou overigens de auto al een dag eerder halen.
Tegen dat je vertrokken bent uit je hotel in Springdale, met eten erbij, is het toch al gauw namiddag voor je in Bryce staat?PSVwally schreef:Van Zion naar Bryce doe je hooguit 2u over. Dus waarom je daar namiddag bij zeg is mij onduidelijk.
Ik bedoel dat we die dag niet veel meer zullen doen dan rijden en aankomen in het hotel. UT12 met Capitol Reef doorrijden lijkt me een leuk idee, bedankt voor de tip.PSVwally schreef:Rusten op de weg van Bryce naar Moab is ook wat vreemd. Als je over de mooie ut12 gaat heb je daar wel bijna de hele dag voor nodig. Je komt door/langs Capitol Reef waar je nu geen tijd voor neemt.
Gezien we een volledige dag er zijn, is dit misschien wel mogelijk.PSVwally schreef:Vergeet bij Moab behalve Arches, het zo nog mooiere Canyonlands Island in the sky niet te bezoeken.
PSVwally schreef:Verder vind ik het LA - SF - LA in je titel wat vreemd. Zou je niet beter een rondje Vegas, dan naar SF en dan naar LA kunnen doen?? Zonder 2x LA?
Foutje, moest inderdaad LV zijn, aangepast nu.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Spandi: Rondje LV-LA-SF-LV in de zomer
Een dag bij Moab is veel te kort. Je moet daar, zeker komende vanaf Bryce echt 2 volle dagen voor uittrekken. Voor Canyonlands en Dead Horse SP ben je zeg maar 3/4e dag kwijt en voor Arches zeker 1 volledige dag. Zeker als het er druk is.
Als je alle hotels zelf boekt kan je toch nog je hele plan neerzetten? Ga er vanuit dat 90% vd bezoekers van dit forum dit ook doen en daar kan je juist veel info vandaan halen. Mijn angst is namelijk dat je, met alle respect voor de reisbureauroutes, een te groot rondje in te korte tijd wilt doen. Dat 1 nacht Zion, Bryce en ook alleen maar Arches komen me te bekend voor. Daarom lijkt het me toch enigszins goed dat je vooraf wel een plan hebt hoelang je voor bepaalde plekken uit trekt. Zijn jullie wandelaars, of juist niet? 2 Nachten LA en SF betekent afhankelijk waar je vandaan komt maar 1 volle dag in die steden, dat is sowieso erg weinig. Maar met 3 nachten en die 3 nachten Vegas ben je ook al 9 nachten van je vakantie kwijt.
Auto ophalen kan met 20 min gedaan zijn, het kan ook zomaar 1.5u duren. Dat hangt er gewoon vanaf hoeveel vliegtuigen er aankomen op dat moment. Maar de avond ervoor de auto halen, koelboxje kopen en evt al wat eten/drinken inslaan kan nooit geen kwaad. Die ene dag autohuur hoeft ook niet perse (veel) duurder te zijn. Je hoeft dan ook niet met je koffers naar het vliegveld te sjouwen.
Naar Zion is zo'n 3u rijden en er komt een uur tijdsverschil bij. Verder kom je wrs aan als het al goed druk begint te worden in het park. Dus hoe vroeger daar hoe beter. Itt Bryce is Zion een park waar je de benenwagen dient te gebruiken naast de shuttlebus. Bryce heeft ook wandelroutes, maar bestaat verder voornamelijk uit viewpoints.
Ik weet natuurlijk niet wat voor vakantiegangers jullie zijn, maar als je pas na 10u richting Bryce vertrekt kom je er na het middaguur aan ja. Als je nog een beetje met het tijdverschil zit neem ik aan dat je rond een uur of 9 toch wel uiterlijk vertrokken bent. Overigens zou je direct na de tunnel in Zion nog bv de Zion overlook kunnen doen.
Als je alle hotels zelf boekt kan je toch nog je hele plan neerzetten? Ga er vanuit dat 90% vd bezoekers van dit forum dit ook doen en daar kan je juist veel info vandaan halen. Mijn angst is namelijk dat je, met alle respect voor de reisbureauroutes, een te groot rondje in te korte tijd wilt doen. Dat 1 nacht Zion, Bryce en ook alleen maar Arches komen me te bekend voor. Daarom lijkt het me toch enigszins goed dat je vooraf wel een plan hebt hoelang je voor bepaalde plekken uit trekt. Zijn jullie wandelaars, of juist niet? 2 Nachten LA en SF betekent afhankelijk waar je vandaan komt maar 1 volle dag in die steden, dat is sowieso erg weinig. Maar met 3 nachten en die 3 nachten Vegas ben je ook al 9 nachten van je vakantie kwijt.
Auto ophalen kan met 20 min gedaan zijn, het kan ook zomaar 1.5u duren. Dat hangt er gewoon vanaf hoeveel vliegtuigen er aankomen op dat moment. Maar de avond ervoor de auto halen, koelboxje kopen en evt al wat eten/drinken inslaan kan nooit geen kwaad. Die ene dag autohuur hoeft ook niet perse (veel) duurder te zijn. Je hoeft dan ook niet met je koffers naar het vliegveld te sjouwen.
Naar Zion is zo'n 3u rijden en er komt een uur tijdsverschil bij. Verder kom je wrs aan als het al goed druk begint te worden in het park. Dus hoe vroeger daar hoe beter. Itt Bryce is Zion een park waar je de benenwagen dient te gebruiken naast de shuttlebus. Bryce heeft ook wandelroutes, maar bestaat verder voornamelijk uit viewpoints.
Ik weet natuurlijk niet wat voor vakantiegangers jullie zijn, maar als je pas na 10u richting Bryce vertrekt kom je er na het middaguur aan ja. Als je nog een beetje met het tijdverschil zit neem ik aan dat je rond een uur of 9 toch wel uiterlijk vertrokken bent. Overigens zou je direct na de tunnel in Zion nog bv de Zion overlook kunnen doen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Om te beginnen vind ik dat je een dergelijke reis niet zomaar even plant in stukjes. Je moet dit globaal bekijken. Ik zou dus dringend werk maken van een totale route en zien waar je uitkomt en of er nog tijd over blijft of er eerder tijd te kort is.
Als je eindigt in Vegas, waarom zou je dan die eerste dagen in Vegas blijven ? Schuif deze gewoon op tot op het einde. In dat geval is het logisch om een hotel nabij de luchthaven te nemen, anders niet. (Overigens ligt de luchthaven vlak bij de strip) Je gaat toch geen drie dagen in een klein hotelletje zitten nabij de luchthaven ?
Besparen op de autohuur is soms relatief, voor je transport maak je dan vaak andere kosten en parkeren is in Vegas geen probleem en nagenoeg steeds gratis.
Het is zonde om tot Moab te rijden om enkel Arches te zien, maar wil je meer zien dan heb je daar ook meer tijd nodig.
Als je eindigt in Vegas, waarom zou je dan die eerste dagen in Vegas blijven ? Schuif deze gewoon op tot op het einde. In dat geval is het logisch om een hotel nabij de luchthaven te nemen, anders niet. (Overigens ligt de luchthaven vlak bij de strip) Je gaat toch geen drie dagen in een klein hotelletje zitten nabij de luchthaven ?
Besparen op de autohuur is soms relatief, voor je transport maak je dan vaak andere kosten en parkeren is in Vegas geen probleem en nagenoeg steeds gratis.
Het is zonde om tot Moab te rijden om enkel Arches te zien, maar wil je meer zien dan heb je daar ook meer tijd nodig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Omdat onze focus meer op de steden ligt zullen we moeten schrappen in de parken, Twee nachten Moab lijkt me goed voor ons, drie teveel.PSVwally schreef:Een dag bij Moab is veel te kort. Je moet daar, zeker komende vanaf Bryce echt 2 volle dagen voor uittrekken. Voor Canyonlands en Dead Horse SP ben je zeg maar 3/4e dag kwijt en voor Arches zeker 1 volledige dag. Zeker als het er druk is.
Geen grote wandelaars. Vooral met auto/shuttle en hier en daar een korte hike.PSVwally schreef:Als je alle hotels zelf boekt kan je toch nog je hele plan neerzetten? Ga er vanuit dat 90% vd bezoekers van dit forum dit ook doen en daar kan je juist veel info vandaan halen. Mijn angst is namelijk dat je, met alle respect voor de reisbureauroutes, een te groot rondje in te korte tijd wilt doen. Dat 1 nacht Zion, Bryce en ook alleen maar Arches komen me te bekend voor. Daarom lijkt het me toch enigszins goed dat je vooraf wel een plan hebt hoelang je voor bepaalde plekken uit trekt. Zijn jullie wandelaars, of juist niet? 2 Nachten LA en SF betekent afhankelijk waar je vandaan komt maar 1 volle dag in die steden, dat is sowieso erg weinig. Maar met 3 nachten en die 3 nachten Vegas ben je ook al 9 nachten van je vakantie kwijt.
Planning staat nog niet op punt, maar dit zou de planning ongeveer zijn:
Dag 1 Travelodge Las Vegas
Dag 2 Luxor
Dag 3 Luxor
Dag 4 Luxor - Zion
Dag 5 Zion - Bryce
Dag 6 Bryce - Moab
Dag 7 Moab
Dag 8 Moab - Monument Valley
Dag 9 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Kingman
Dag 11 Kingman - Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 15 Pismo Beach - Monterey
Dag 16 Monterey - San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco - Yosemite (enkel doorrijden)
Dag 20 Yosemite - Death Valley
Dag 21 Death Valley- Las Vegas
Dag 22 Terugvliegen
Als we moeten snoeien in de steden, denk ik dat een dag SF minder het makkelijkst zal zijn.
PSVwally schreef:Auto ophalen kan met 20 min gedaan zijn, het kan ook zomaar 1.5u duren. Dat hangt er gewoon vanaf hoeveel vliegtuigen er aankomen op dat moment. Maar de avond ervoor de auto halen, koelboxje kopen en evt al wat eten/drinken inslaan kan nooit geen kwaad. Die ene dag autohuur hoeft ook niet perse (veel) duurder te zijn. Je hoeft dan ook niet met je koffers naar het vliegveld te sjouwen.
Auto ligt nog niet vast, maar ik had gehoopt ergens in de buurt van de Luxor (of in Luxor zelf) de auto te huren. En 's morgens vroeg ophalen.
Vroeg uit de veren, ik hoor het alPSVwally schreef: Naar Zion is zo'n 3u rijden en er komt een uur tijdsverschil bij. Verder kom je wrs aan als het al goed druk begint te worden in het park. Dus hoe vroeger daar hoe beter. Itt Bryce is Zion een park waar je de benenwagen dient te gebruiken naast de shuttlebus. Bryce heeft ook wandelroutes, maar bestaat verder voornamelijk uit viewpoints.

Bedankt voor de tips.
Laatst gewijzigd door Spandi op 03 nov 2015, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Heel vreemd. Ik had hier een reactie verstuurd, maar ze is blijkbaar niet aangekomen. Tweede poging.
Wij kwamen afgelopen zomer op onze rondreis rond 16 uur aan in Zion. Shuttlebus genomen en wandeling naar Wheeping Rock gemaakt. Daarna nog de Emerald Pools Trail gedaan en weer afgedaald via de Kayenta Trail. Mooie wandelingen, zeker de laatste, en goed te doen op enkele uurtjes.
We zijn van Zion naar Bryce gereden, hebben de shuttlebus genomen tot de laatste halte, een paar km langs de Rim gelopen tot Inspiration Point, daar de shuttlebus terug genomen en dan nog de Navajo/Queens Garden Trail gewandeld.
Wat je wil, kan dus wel volgens mij.
Lees gerust ons leesverslag. Misschien haal je er inspiratie uit om te beslissen wat voor jullie wel/niet kan.
Wij kwamen afgelopen zomer op onze rondreis rond 16 uur aan in Zion. Shuttlebus genomen en wandeling naar Wheeping Rock gemaakt. Daarna nog de Emerald Pools Trail gedaan en weer afgedaald via de Kayenta Trail. Mooie wandelingen, zeker de laatste, en goed te doen op enkele uurtjes.
We zijn van Zion naar Bryce gereden, hebben de shuttlebus genomen tot de laatste halte, een paar km langs de Rim gelopen tot Inspiration Point, daar de shuttlebus terug genomen en dan nog de Navajo/Queens Garden Trail gewandeld.
Wat je wil, kan dus wel volgens mij.
Lees gerust ons leesverslag. Misschien haal je er inspiratie uit om te beslissen wat voor jullie wel/niet kan.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Bedankt. Dit lijkt ons wel wat!
Note mod: Let even op met het compleet quoten van bovenstaande berichten. Dat is niet nodig. Voor meer info lees de forumregels.
Note mod: Let even op met het compleet quoten van bovenstaande berichten. Dat is niet nodig. Voor meer info lees de forumregels.
Hierbij willen wij jullie aandacht vragen voor de manier van quoten/citeren van berichten.
Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:
1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sja, ieder zijn mening over Zion en wandelen, maar ik zou er toch echt wat meer tijd voor uittrekken. Natuurlijk zijn wandelingen als observation trail en angels landing niet voor iedereen weggelegd. Maar ga ook eens kijken bij the narrows, of zion overlook. Ik zou er echt voor zorgen om vroeg in Zion te zijn om zoveel mogelijk tijd in het park te kunnen doorbrengen. Als je er pas om 16u bent, met alle respect, kan je in die paar uur echt geen goed beeld van dat park krijgen.
Let even goed op dat soms de huurregels vanuit hotels anders zijn dan vanaf de vliegvelden. Zo kan het zijn dat je een auto toegewezen krijgt ipv dat je kunt kiezen.
Dag 19 en 20, sja... het kan, maar dat is puur rijden dan. Ik zou daar persoonlijk dan toch de dagen Moab voor opofferen. Behalve dat je tijd daar beperkt is mis ik namelijk ook echt Page in je route (horseshoe bend en antelope canyon).
Ik zou van Bryce naar Page rijden, de dag erna naar Monument Valley en dan naar de Grand Canyon. En die ene dag extra inzetten voor Yosemite.
En dan dag 20 overnachten in Lone Pine ipv in Death Valley. Zonde om Yosemite alleen maar door te rijden.
Nogmaals. Ik vind de parken van Moab, en dan vooral Canyonlands, de mooiste parken van het zuidwesten. Maar je moet wel realistisch blijven met de tijd die je hebt. Velen hier zullen met het idee naar Amerika zijn gegaan om éénmalig zo'n reis te maken. En dan wil je zoveel mogelijk zien. Maar na de reis is het toch zo dat velen terug gaan omdat ze en zoveel onderweg gemist hebben en om nog meer van die overweldigende natuur mee te krijgen (elke 300km ziet het er weer anders uit). Ik zou dan zeggen, pak Moab een volgende keer goed mee zodat je er echt een goede indruk van kunt krijgen. In dit geval geldt gewoon more is less en dat is zonde. Of schrap bv heel Zion om een dag extra in Moab te creëren als het echt een must is, maar dan blijf je het stuk SF - Death Valley houden wat zonde is.
Ik zou persoonlijk de dagen in LA en SF zo houden. Niets mis mee.
@Anneleen. Het kan zijn dat als meerdere mensen iets neerzetten voor terwijl je een reactie aan het typen bent dat je reactie niet direct verzonden wordt, maar dat je nogmaals op verstuur moet drukken omdat die andere reacties eerder waren.
Let even goed op dat soms de huurregels vanuit hotels anders zijn dan vanaf de vliegvelden. Zo kan het zijn dat je een auto toegewezen krijgt ipv dat je kunt kiezen.
Dag 19 en 20, sja... het kan, maar dat is puur rijden dan. Ik zou daar persoonlijk dan toch de dagen Moab voor opofferen. Behalve dat je tijd daar beperkt is mis ik namelijk ook echt Page in je route (horseshoe bend en antelope canyon).
Ik zou van Bryce naar Page rijden, de dag erna naar Monument Valley en dan naar de Grand Canyon. En die ene dag extra inzetten voor Yosemite.
En dan dag 20 overnachten in Lone Pine ipv in Death Valley. Zonde om Yosemite alleen maar door te rijden.
Als je nou vanuit Monument Valley was gekomen zou ik je gelijk geven. Maar je bent al zeker 3/4e dag kwijt om van Bryce naar Moab te komen. Zeker over de UT12, wat een scenic route is en waar je onderweg zeker een aantal keer wilt stoppen om van de views te genieten. Dus die dag ga je niet veel tijd meer hebben in de parken. Dan heb je 1 volle dag voor Arches, Canyonlands en Dead Horse SP, wat gewoon qua drukte en tijd niet te doen is. Ook al doe je alleen de viewpoints maar met evt in Canyonland de korte wandeling naar Mesa Arch en in Arches wat bekijken bij de windows section en bij Devils Garden en evt het verre viewpoint van Delicate Arch. Vergis je niet dat Arches op en neer al neerkomt op ongeveer 80km. En Canyonlands en Dead Horse SP op en neer tegen de 180km.Omdat onze focus meer op de steden ligt zullen we moeten schrappen in de parken, Twee nachten Moab lijkt me goed voor ons, drie teveel.
Nogmaals. Ik vind de parken van Moab, en dan vooral Canyonlands, de mooiste parken van het zuidwesten. Maar je moet wel realistisch blijven met de tijd die je hebt. Velen hier zullen met het idee naar Amerika zijn gegaan om éénmalig zo'n reis te maken. En dan wil je zoveel mogelijk zien. Maar na de reis is het toch zo dat velen terug gaan omdat ze en zoveel onderweg gemist hebben en om nog meer van die overweldigende natuur mee te krijgen (elke 300km ziet het er weer anders uit). Ik zou dan zeggen, pak Moab een volgende keer goed mee zodat je er echt een goede indruk van kunt krijgen. In dit geval geldt gewoon more is less en dat is zonde. Of schrap bv heel Zion om een dag extra in Moab te creëren als het echt een must is, maar dan blijf je het stuk SF - Death Valley houden wat zonde is.
Ik zou persoonlijk de dagen in LA en SF zo houden. Niets mis mee.
@Anneleen. Het kan zijn dat als meerdere mensen iets neerzetten voor terwijl je een reactie aan het typen bent dat je reactie niet direct verzonden wordt, maar dat je nogmaals op verstuur moet drukken omdat die andere reacties eerder waren.
We zouden natuurlijk wel wat vroeger aankomen dan 16u in Zion, maar het is leuk te horen dat het kan op 1 dag.
Ok, ik kijk het zeker na bij de autoverhuurder.
Wat een moeilijke keuzes seg... Ik wou zo graag Arches zien.
Ook misschien een optie: Maar 1 overnachting tussen LA en SF ipv 2? Enkel in Pismo Beach dan.
Ok, ik kijk het zeker na bij de autoverhuurder.
Wat een moeilijke keuzes seg... Ik wou zo graag Arches zien.
Ook misschien een optie: Maar 1 overnachting tussen LA en SF ipv 2? Enkel in Pismo Beach dan.
Laatst gewijzigd door Spandi op 03 nov 2015, 13:23, 4 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In de volledige route die je uitschreef mis ik toch echt wel Page (Google maar eens op Antelope Canyon, prachtig).
Voor Yosemite heb je bijzonder weinig tijd. Het zou zonde zijn om er gewoon door te rijden.
De afstand Yosemite-Death Valley is eigenlijk ook te ver voor 1 rit.
En voor Moab (en de Utah12) heb je ook te weinig tijd. Het probleem met Moab is dat Arches en Canyonlands niet in het stadje liggen. De ingang van Arches ligt wel bij Moab maar het kost je meer dan 1 u rijden tot aan het einde (en dan moet je ook nog terug en nog stops doen). Canyonlands ligt helemaal de andere kant op, reken ook hier op 1 u rijden tot daar.
Dus je rijdt een volle dag naar Moab, je zit erg veel in de auto op je volle dag in Moab, en je rijdt weer een heel eind van Moab naar Monument Valley.
Zion kan zo wel, als je geen lange wandelingen van plan bent te doen.
Stel, je laat Moab vallen, dan win je 2 dagen.
1 overnachting kan je gebruiken voor Page (tussenvoegen tussen Monument Valley en Grand Canyon)
1 voor een 2de overnachting in Yosemite - vb SF-Yosemite / Yosemite / Yosemite-Lone Pine / Lone Pine-Death Valley-LV
of onderweg tussen Yosemite en Death Valley - vb SF-Yosemite Valley / Yosemite Valley-Mammoth Lakes / Mammoth Lakes-Death Valley / DV-LV
Edit: kustroute zou ik zo laten.
Groetjes,
Ingrid
Voor Yosemite heb je bijzonder weinig tijd. Het zou zonde zijn om er gewoon door te rijden.
De afstand Yosemite-Death Valley is eigenlijk ook te ver voor 1 rit.
En voor Moab (en de Utah12) heb je ook te weinig tijd. Het probleem met Moab is dat Arches en Canyonlands niet in het stadje liggen. De ingang van Arches ligt wel bij Moab maar het kost je meer dan 1 u rijden tot aan het einde (en dan moet je ook nog terug en nog stops doen). Canyonlands ligt helemaal de andere kant op, reken ook hier op 1 u rijden tot daar.
Dus je rijdt een volle dag naar Moab, je zit erg veel in de auto op je volle dag in Moab, en je rijdt weer een heel eind van Moab naar Monument Valley.
Zion kan zo wel, als je geen lange wandelingen van plan bent te doen.
Stel, je laat Moab vallen, dan win je 2 dagen.
1 overnachting kan je gebruiken voor Page (tussenvoegen tussen Monument Valley en Grand Canyon)
1 voor een 2de overnachting in Yosemite - vb SF-Yosemite / Yosemite / Yosemite-Lone Pine / Lone Pine-Death Valley-LV
of onderweg tussen Yosemite en Death Valley - vb SF-Yosemite Valley / Yosemite Valley-Mammoth Lakes / Mammoth Lakes-Death Valley / DV-LV
Edit: kustroute zou ik zo laten.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-expert
Ik blijf bij mijn eerdere mening om alle dagen Vegas op het einde te zetten, bij aankomst direct de wagen te huren en ergens te logeren met het oog op het vertrek naar Zion. De aangewezen plaats om een wagen te huren is aan de luchthaven, de verhuurbedrijven bevinden zich allen samen ten zuiden van de luchthaven, doch er zijn shuttle bussen voorhanden op de luchthaven (aan de hotels niet). Je kan dan nog bekijken of je bij terugkomst in Vegas de wagen al dan niet gaat inleveren voor de laatste dagen. In de hotels zal de keuze steeds beperkter zijn en heb je misschien maar één verhuurbedrijf.
De tijd voor Moab is beperkt, doch je kan eventueel als je van Bryce komt nog Dead Horsepoint meepikken en de volgende dag aan Arches besteden om vervolgens voor je naar MV reist nog een stukje Canyonlands te doen. In MV heb je voldoende tijd als je er rond 15 uur bent. Houd er wel rekening mee dat de zon in de namiddag niet goed staat voor het mooie uitzicht op MV komende van Moab thv milemarker 13.
Van Pismo Beach doorreizen naar SF kan op één dag, maar afhankelijk van wat je juist wil doen. Wil je Hearst Castle bezoeken, dan kost dit tijd. Wil je de 17 mile drive doen of in Monterey iets doen dan kost dit ook veel tijd. Als je de dag erna in Monterey vertrekt kan je wel tegen de middag in SF zijn en best nog wel wat bezoeken. (Check-inns zijn meestal toch pas vanaf een uur of 15:00)
Als je denkt dat je iets van Yosemite gezien hebt door er eventjes doorheen te rijden dan heb je het verkeerd voor !!!! Eigenlijk om iets te zien moet je steeds uit de wagen en soms ook wat afstand afleggen. Er is ook geen weg zomaar doorheen !!!!
Yosemite - Death Valley : het is maar de vraag waar je dan denkt te overnachten.
De tijd voor Moab is beperkt, doch je kan eventueel als je van Bryce komt nog Dead Horsepoint meepikken en de volgende dag aan Arches besteden om vervolgens voor je naar MV reist nog een stukje Canyonlands te doen. In MV heb je voldoende tijd als je er rond 15 uur bent. Houd er wel rekening mee dat de zon in de namiddag niet goed staat voor het mooie uitzicht op MV komende van Moab thv milemarker 13.
Van Pismo Beach doorreizen naar SF kan op één dag, maar afhankelijk van wat je juist wil doen. Wil je Hearst Castle bezoeken, dan kost dit tijd. Wil je de 17 mile drive doen of in Monterey iets doen dan kost dit ook veel tijd. Als je de dag erna in Monterey vertrekt kan je wel tegen de middag in SF zijn en best nog wel wat bezoeken. (Check-inns zijn meestal toch pas vanaf een uur of 15:00)
Als je denkt dat je iets van Yosemite gezien hebt door er eventjes doorheen te rijden dan heb je het verkeerd voor !!!! Eigenlijk om iets te zien moet je steeds uit de wagen en soms ook wat afstand afleggen. Er is ook geen weg zomaar doorheen !!!!
Yosemite - Death Valley : het is maar de vraag waar je dan denkt te overnachten.
Ben ik helemaal met je eens, Paul! Wij zijn ook langer in Zion gebleven en hebben er heel veel gewandeld. Maar Wat Spandi vroeg, kan in principe wel. Vandaar mijn antwoord.PSVwally schreef:Sja, ieder zijn mening over Zion en wandelen, maar ik zou er toch echt wat meer tijd voor uittrekken. Natuurlijk zijn wandelingen als observation trail en angels landing niet voor iedereen weggelegd. Maar ga ook eens kijken bij the narrows, of zion overlook. Ik zou er echt voor zorgen om vroeg in Zion te zijn om zoveel mogelijk tijd in het park te kunnen doorbrengen. Als je er pas om 16u bent, met alle respect, kan je in die paar uur echt geen goed beeld van dat park krijgen.
Ik ben het ook eens met Ingrid dat Page bijna een must is wegens Antelope Canyon.
En ik zou ook Las Vegas op het einde zetten. Wij vonden het heerlijk om na alle parken lekker te relaxen in Las Vegas.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
We blijven enkel de allereerste nacht in het goedkope hotelletje, omdat we zo laat aankomen. Overnachting 2 en 3 in Luxor. We hebben dit vooraan gezet omdat de 7 dagen daarna vooral in de natuur zullen zijn, betere verdeling zo. Ivm auto ophalen, Luxor is vrij dicht bij het zuiden van de luchthaven, dus zullen er wel geraken met een taxi dan denk ik.
Op mijn vernieuwde route heb ik Page erbij gezet en SF 1 dag ingekort. Het klopt dat Yosemite weinig tijd is, als ik eerlijk ben spreekt het park me gewoon veel minder aan als de andere parken. Dus ik vind het niet erg er snel door/langs te gaan. Wie weet een volgende keer...
Ik heb mijn planning nog niet in detail opgemaakt, maar ik vermoed dat ik tussen LA en SF niet echt veel zal willen bezoeken, langs de kust rijden en genieten van het uitzicht zal de hoofdzaak zijn. Dus misschien is 1 stop wel voldoende.
Nogmaals bedankt aan iedereen voor de uitgebreide reacties.
Op mijn vernieuwde route heb ik Page erbij gezet en SF 1 dag ingekort. Het klopt dat Yosemite weinig tijd is, als ik eerlijk ben spreekt het park me gewoon veel minder aan als de andere parken. Dus ik vind het niet erg er snel door/langs te gaan. Wie weet een volgende keer...
Moab laten vallen is geen optie zegt mijn wederhelft. Dit lijkt me dan wel een mooi compromis. En als ter plekke blijkt dat het echt niet gaat zijn we niet te beroerd om iets te schrappen.De tijd voor Moab is beperkt, doch je kan eventueel als je van Bryce komt nog Dead Horsepoint meepikken en de volgende dag aan Arches besteden om vervolgens voor je naar MV reist nog een stukje Canyonlands te doen. In MV heb je voldoende tijd als je er rond 15 uur bent. Houd er wel rekening mee dat de zon in de namiddag niet goed staat voor het mooie uitzicht op MV komende van Moab thv milemarker 13.
Ik heb mijn planning nog niet in detail opgemaakt, maar ik vermoed dat ik tussen LA en SF niet echt veel zal willen bezoeken, langs de kust rijden en genieten van het uitzicht zal de hoofdzaak zijn. Dus misschien is 1 stop wel voldoende.
Nogmaals bedankt aan iedereen voor de uitgebreide reacties.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat er bedoeld wordt met Las Vegas op het einde zetten is omdat je de eerste dagen vanwege het tijdsverschil heel vroeg wakker zult zijn. Kijk er niet van op als je beiden om 5u 's ochtends klaarwakker bent. Dan zou je dus vroeg de stad kunnen verlaten vooral ook de spits in Vegas begint. Nu kan je rond die tijd naar de zombies achter de gokkasten in de casino's gaan kijken of gewoon heerlijk in bed blijven nietsen of dus al vertrekken. Die keuze blijft altijd persoonlijk.
Overigens maakt het niet enorm veel uit qua tijd of je nou van het vliegveld naar het Luxor gaat of naar het Stratosphere hotel. Zolang je bij de hotels die aan de noordkant vd strip liggen tegen de taxichauffeur zegt dat hij niet de hele strip af moet rijden, maar achterlangs. Anders sta je vast in de files op the strip. Google maps is 15 min naar Luxor en 18min naar stratosphere hotel.
Ik neem aan dat je je route eens heb uitgezet in google maps of iig zo'n site. Hou er rekening mee dat je er op de kustweg. Vooral tussen Cambria en Carmel/Monterey en ook in Yosemite tot aan Lee Vining langer over doet dan google maps aangeeft. Bochtige wegen, weinig plek om in te halen en met regelmatig files door trager verkeer en/of wegwerkzaamheden.
Wij deden over het stuk tussen Pismo en Monterey iets van 8u waarvan we wel bijna 1,5u bij Nephente hebben gezeten. Na de walvistocht de dag erna zijn we direct in een uur of 3, incl files, naar SF gereden.
Het nadeel is wel een beetje dat je echt in een periode zit waar je alles beter kunt reserveren. Las Vegas, Zion, Bryce, Moab, MV, Page, LA, San Francisco, Death Valley Iig zeker. Kingman en de stop tussen San Francisco en Death Valley (ik neem aan Lee Vining/Mammoth Lakes?) zou je misschien nog open kunnen laten. Maar echt op de bonnefooi zou ik niet riskeren in de zomer. Reken op flinke drukte in de parken.
Overigens maakt het niet enorm veel uit qua tijd of je nou van het vliegveld naar het Luxor gaat of naar het Stratosphere hotel. Zolang je bij de hotels die aan de noordkant vd strip liggen tegen de taxichauffeur zegt dat hij niet de hele strip af moet rijden, maar achterlangs. Anders sta je vast in de files op the strip. Google maps is 15 min naar Luxor en 18min naar stratosphere hotel.
Ik neem aan dat je je route eens heb uitgezet in google maps of iig zo'n site. Hou er rekening mee dat je er op de kustweg. Vooral tussen Cambria en Carmel/Monterey en ook in Yosemite tot aan Lee Vining langer over doet dan google maps aangeeft. Bochtige wegen, weinig plek om in te halen en met regelmatig files door trager verkeer en/of wegwerkzaamheden.
Wij deden over het stuk tussen Pismo en Monterey iets van 8u waarvan we wel bijna 1,5u bij Nephente hebben gezeten. Na de walvistocht de dag erna zijn we direct in een uur of 3, incl files, naar SF gereden.
Het nadeel is wel een beetje dat je echt in een periode zit waar je alles beter kunt reserveren. Las Vegas, Zion, Bryce, Moab, MV, Page, LA, San Francisco, Death Valley Iig zeker. Kingman en de stop tussen San Francisco en Death Valley (ik neem aan Lee Vining/Mammoth Lakes?) zou je misschien nog open kunnen laten. Maar echt op de bonnefooi zou ik niet riskeren in de zomer. Reken op flinke drukte in de parken.
Wegens mijn job kan ik helaas enkel in de zomermaanden. Daarom gaan we dus inderdaad praktisch alles op voorhand al vastleggen.PSVwally schreef:et nadeel is wel een beetje dat je echt in een periode zit waar je alles beter kunt reserveren. Las Vegas, Zion, Bryce, Moab, MV, Page, LA, San Francisco, Death Valley Iig zeker. Kingman en de stop tussen San Francisco en Death Valley (ik neem aan Lee Vining/Mammoth Lakes?) zou je misschien nog open kunnen laten. Maar echt op de bonnefooi zou ik niet riskeren in de zomer. Reken op flinke drukte in de parken.
Zijn er alternatieven voor Kingman, iets dat nog wat meer naar LA ligt?
Lee Vining / Mammoth Lakes / Big Pines, iets daar in de buurt ja.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Tijdens onze eerste reis (reisbureau) hebben wij de kustroute gedaan met 1 overnachting in Santa Maria. Het kan dus wel, maar we kwamen met de schemer aan het hotel in Santa Maria
Aquarium of whalewatchen is geen tijd voor dan.
Ik zou ook de eerste dagen van de reis direct de parken doen, de dagen LV houden voor later in de reis.

Ik zou ook de eerste dagen van de reis direct de parken doen, de dagen LV houden voor later in de reis.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Code: Selecteer alles
Dag Van Naar Todo
1 BRU of AMS of … Las Vegas, NV // aankomst vlucht, auto ophalen, boodschappen, hotel
2 Las Vegas, NV Springdale, UT // Vroeg naar Zion NP
3 Springdale, UT Bryce Canyon City, UT // Bryce Canyon NP
4 Bryce Canyon City, UT Moab, UT // Hwy UT12, Capitol Reef NP
5 Moab, UT Moab, UT // Arches NP
6 Moab, UT Moab, UT // Canyonlands NP & Dead Horse Point SP
7 Moab, UT Monument Valley, UT // loop, view, stargazing
8 Monument Valley, UT Grand Canyon Village, AZ // South Rim viewpoints
9 Grand Canyon Village, AZ Needles, CA // Route66 (Seligman, Kingman, Oatman)
10 Needles, CA Los Angeles, CA // Nog een namiddag in LA
11 Los Angeles, CA Los Angeles, CA // Hele dag LA
12 Los Angeles, CA Los Angeles, CA // Hele dag LA
13 Los Angeles, CA Pismo beach, CA // Hwy 1 kustroute
14 Pismo beach, CA Monterey, CA // Hwy 1 kustroute
15 Monterey, CA San Francisco, CA // Hwy 1 kustroute + namiddag Fisherman's Wharf
16 San Francisco, CA San Francisco, CA // Alcatraz + namiddag SF
17 San Francisco, CA Yosemite Village, CA // Yosemite highlights
18 Yosemite Village, CA Mammoth Lakes, CA // Yosemite highlights + Tioga Road
19 Mammoth Lakes, CA Furnace Creek, CA // Death Valley NP
20 Furnace Creek, CA Las Vegas, NV // Death Valley NP + namiddag Las Vegas
21 Las Vegas, NV Las Vegas, NV // Shoppen + Strip
22 Las Vegas, NV BRU of AMS of … Vlucht 's avonds of 's ochtends?
De 2 nachten voor kustroute zitten er nog in, daar kan in extremis 1 nacht weg om bij SF of LV toe te voegen afhankelijk van hetgeen je daar wilt doen
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Amerika-expert
Als je, ondanks alle advies, er toch voor zou kiezen om de eerste dagen in Vegas te blijven, ga dan toch direct naar het hotel waar je alle dagen verblijft. Luxor zal je bvb 10 minuutjes langer kosten, maar de volgende dag van hotel veranderen kost je veel meer tijd ! (uitchecken tegen 11 a 12 uur - inchecken kan je doorgaans pas vanaf 15 uur - hoe verplaats je je terug met de bagage ? - wat doe je als je nog niet op de kamer mag ? Alleen nadelen dus).
Als je de auto niet direct huurt en eerst in Vegas blijft zou ik je adviseren om alleen de wagen te gaan huren (eventueel met openbaar vervoer, dit is vrij goedkoop in Vegas) en dan naar het hotel te rijden om familie en bagage op te laden.
Als je de auto niet direct huurt en eerst in Vegas blijft zou ik je adviseren om alleen de wagen te gaan huren (eventueel met openbaar vervoer, dit is vrij goedkoop in Vegas) en dan naar het hotel te rijden om familie en bagage op te laden.
-