Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Esther<3USA: Rondreis vier weken SF naar SF
- Esther<3USA
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Contacteer:
Reis Esther<3USA: Rondreis vier weken SF naar SF
De droomreis is gepland. Na anderhalf jaar uren doorgebracht te hebben achter de pc. Eten dat hierdoor is aangebrand, net als bloesjes door het strijkijzer, zonnige dagen die ik door mijn reis-enthousiasme niet heb gezien. Maar ik weet zeker dat het het waard was.
Met man en dochter wil ik een week of 4 in de zomervakantie een rondreis met auto door Amerika maken. Nog niet geheel betaalbaar als ik de offertes van de Amerika-reisorganisaties bekijk, maar misschien doe ik hier nog tips op.
De route:
Dag 1 t/m 4: San Francisco CA
Dag 5: SF --> Napa Valley CA
Dag 6: Napa Valley -->(via Jackson) South Lake Tahoe CA (door Sacramento langs Tower Bridge en The Capitol)
Dag 7: Lake Tahoe --> Reno NV (via mijnstadjes Silver City, Gold Hill, Virginia City)
Dag 8: Reno --> Ely NV (over Route 50, the loneliest road of America)
Dag 9: Ely --> Zion National Park UT
Dag 10: Zion National Park
Dag 11: Zion National Park --> Page AZ
Dag 12 Page --> Williams AZ
Dag 13 Grand Canyon (met de treinarrangement vanaf Williams)
Dag 14 Williams --> Kingman AZ (via Route 66)
Dag 15: Kingman e.o.
Dag 16: Kingman --> Las Vegas NV (via Oatman - Hoover Dam)
Dag 17 t/m 19: Las Vegas e.o. (Death Valley)
Dag 20: Las Vegas --> Joshua Tree Park CA (door Mojave Natural Preserve en stop bij Roy's)
Dag 21 Joshua Tree Park --> Los Angeles CA
Dag 22 t/m 24 Los Angeles
Dag 25: Los Angeles --> Oceano CA
Dag 26: Oceano --> Monterey CA
Dag 27: Monterey --> San Francisco
Mijn vragen zijn uiteraard simpel...
Ben ik iets vergeten?
Ben ik ergens te kort of te lang?
Ik heb te horen gekregen dat de route LA --> SF beter andersom gereden kan worden. Na enig nadenken, staat de route omgekeerd me toch tegen, dus heb ik besloten deze (voor nu) zo te laten. Ook stelde een organisatie mij voor Route 50 en 66 te laten overslaan, maar dat zijn juist twee routes die me zo aantrekken.
Ik ben erg benieuwd naar jullie (door mij zeer gewaardeerde) reacties.
Groetjes, Esther
Met man en dochter wil ik een week of 4 in de zomervakantie een rondreis met auto door Amerika maken. Nog niet geheel betaalbaar als ik de offertes van de Amerika-reisorganisaties bekijk, maar misschien doe ik hier nog tips op.
De route:
Dag 6: Napa Valley -->(via Jackson) South Lake Tahoe CA (door Sacramento langs Tower Bridge en The Capitol)
Dag 7: Lake Tahoe --> Reno NV (via mijnstadjes Silver City, Gold Hill, Virginia City)
Dag 9: Ely --> Zion National Park UT
Dag 10: Zion National Park
Dag 11: Zion National Park --> Page AZ
Dag 12 Page --> Williams AZ
Dag 13 Grand Canyon (met de treinarrangement vanaf Williams)
Dag 14 Williams --> Kingman AZ (via Route 66)
Dag 15: Kingman e.o.
Dag 16: Kingman --> Las Vegas NV (via Oatman - Hoover Dam)
Dag 20: Las Vegas --> Joshua Tree Park CA (door Mojave Natural Preserve en stop bij Roy's)
Dag 21 Joshua Tree Park --> Los Angeles CA
Mijn vragen zijn uiteraard simpel...
Ben ik iets vergeten?
Ben ik ergens te kort of te lang?
Ik heb te horen gekregen dat de route LA --> SF beter andersom gereden kan worden. Na enig nadenken, staat de route omgekeerd me toch tegen, dus heb ik besloten deze (voor nu) zo te laten. Ook stelde een organisatie mij voor Route 50 en 66 te laten overslaan, maar dat zijn juist twee routes die me zo aantrekken.
Ik ben erg benieuwd naar jullie (door mij zeer gewaardeerde) reacties.
Groetjes, Esther
Re: Rondreis vier weken SF naar SF
Hoi, welkom op het forum! Fijn dat je droomreis eindelijk in zicht komt.
Heb je dit reisschema zelf gemaakt, of heb je dit van een reisbureau gekregen? Ik zou lekker in de Grand Canyon zelf overnachten, of net iets buiten het park in Tusayan. En niet met een treinarrangement vanuit Williams (of je moet daar een speciale reden voor hebben?) En waarom 2 overnachtingen in kingman? Heb je daar specifieke plannen? En is er een reden dat je napa valley en lake tahoe wilt zien, en niet kiest voor yosemite? Joshua Tree is bloedheet in de zomer, ik zou daar geen overnachting doen.
Heb je dit reisschema zelf gemaakt, of heb je dit van een reisbureau gekregen? Ik zou lekker in de Grand Canyon zelf overnachten, of net iets buiten het park in Tusayan. En niet met een treinarrangement vanuit Williams (of je moet daar een speciale reden voor hebben?) En waarom 2 overnachtingen in kingman? Heb je daar specifieke plannen? En is er een reden dat je napa valley en lake tahoe wilt zien, en niet kiest voor yosemite? Joshua Tree is bloedheet in de zomer, ik zou daar geen overnachting doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Esther<3USA
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hoi SanFran! Bedankt voor je welkom.
Ja, ik heb dit reisschema zelf gemaakt. Ik heb me wel ingelezen via andere organisaties, maar niet alles stond mij aan. Logisch natuurlijk, want smaken verschillen.
Omdat ik Route 66 prachtig vind heb ik gekozen voor de overnachting in Williams. Het treinarrangement, zie http://www.thetrain.com leek me erg leuk voor mijn dochter en ook wel eens lekker voor de chauffeurs dat ze achterover kunnen zitten. Over het algemeen lees ik dat een dagje GC voldoende is. Tusayan leek me niet de moeite waard, maar ik geef je zeker gelijk in een overnachting in GC. Dat zal prachtig zijn.
Napa en Lake Tahoe zijn mooi op de route die ik voor ogen heb. Dat is de reden dat ik Yosemite heb overgeslagen. Omdat het teveel uitwijkt van de plekken die ik nog liever dan deze wil aan doen. Dank je voor de tip van Joshua Tree. Deze overnachting schrap ik daarom daar misschien.
Groetjes, Esther
Ja, ik heb dit reisschema zelf gemaakt. Ik heb me wel ingelezen via andere organisaties, maar niet alles stond mij aan. Logisch natuurlijk, want smaken verschillen.
Omdat ik Route 66 prachtig vind heb ik gekozen voor de overnachting in Williams. Het treinarrangement, zie http://www.thetrain.com leek me erg leuk voor mijn dochter en ook wel eens lekker voor de chauffeurs dat ze achterover kunnen zitten. Over het algemeen lees ik dat een dagje GC voldoende is. Tusayan leek me niet de moeite waard, maar ik geef je zeker gelijk in een overnachting in GC. Dat zal prachtig zijn.
Napa en Lake Tahoe zijn mooi op de route die ik voor ogen heb. Dat is de reden dat ik Yosemite heb overgeslagen. Omdat het teveel uitwijkt van de plekken die ik nog liever dan deze wil aan doen. Dank je voor de tip van Joshua Tree. Deze overnachting schrap ik daarom daar misschien.
Groetjes, Esther
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het toch wel bijzondere keuzes. Wel Napa en Lake Tahoe maar geen Yosemite? Zoveel scheelt het toch niet om via Yosemite te rijden? Maar als het je niet anaspreekt is het iets naders natuurlijk. Kijk eens naar ons 2002-verslag; toen namen wij de loneliest road op weg naar Bryce (wat ik ook mis in jullie route).
Hoe oud is je dochter? En waar houden jullie van qua natuur?
Ik heb geen ervaring met de trein van Williams, maar je moet het niet doen om niet te heoeven rijden; daarvoor is het te duur en te tijdrovend. Je moet het alleen doen als je iets hebt met treinen. Voor en bezoek aan de GC is Tusayan niet slecht gelegen, het gaat niet om Tusayan zelf, maar om de ligging ten opzichte van het park; je kunt ook met de gratis shuttlebus naar het park. Maar aan de rim overnachten is helemaal mooi.
En waarom Kingman? Je kunt voldoende zien van route66 als je van Williams naar Las Vegas rijdt.
Death Valley zou ik onderweg meenemen en niet vanuit Las Vegas; het kost je dan een hele dag, en je zit er dan op het heetst van de dag. Ik zou er een overnachting plannen op weg naar LA.
Marianne
Hoe oud is je dochter? En waar houden jullie van qua natuur?
Ik heb geen ervaring met de trein van Williams, maar je moet het niet doen om niet te heoeven rijden; daarvoor is het te duur en te tijdrovend. Je moet het alleen doen als je iets hebt met treinen. Voor en bezoek aan de GC is Tusayan niet slecht gelegen, het gaat niet om Tusayan zelf, maar om de ligging ten opzichte van het park; je kunt ook met de gratis shuttlebus naar het park. Maar aan de rim overnachten is helemaal mooi.
En waarom Kingman? Je kunt voldoende zien van route66 als je van Williams naar Las Vegas rijdt.
Death Valley zou ik onderweg meenemen en niet vanuit Las Vegas; het kost je dan een hele dag, en je zit er dan op het heetst van de dag. Ik zou er een overnachting plannen op weg naar LA.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij wijken ook nog weleens af van het standaard idee van de ideale reis hier op het forum. En wij deden inderdaad in 2006 The Train into the Grand Canyon. Gewoon omdat het ons inderdaad ook leuk leek voor de kinderen en dat wás het ook! Gewoon doen!
Ik vind een nacht in Kingman ook niet echt nodig, die zou ik misschien toch bij Page zetten. Daar is veel te doen en je hebt dan ook wat rust in je programma.
Ik vind een nacht in Kingman ook niet echt nodig, die zou ik misschien toch bij Page zetten. Daar is veel te doen en je hebt dan ook wat rust in je programma.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is niet 1 nacht, maar ook een volle dag erna? Wat wil je daar doen?
Dag 6,7,8 qua kilometers doenbaar, maar met wat je onderweg wilt doen best volle dagen.
In dit geval snap ik die dagtocht Death Valley wel. Ik zou gewoon lekker 's ochtends daarheen rijden en even de tank volgooien in Pahrump. Zorg voor voldoende drinken en bescherming met bv hoedje of petje en het komt allemaal goed.
Ik neem wel aan dat je dag28 terug naar huis vliegt qua plan?
Je hebt over hoe mooi je route66 vind. Nou vind ik, and i know it's personal, route66 tussen Williams en Kingman bar weinig aan met uitzondering van Seligman. Als je dan een stuk route66 mee moet pakken is het juist het stuk tussen Kingman en Needles. Rij dus door Kingman richting Oatman. Overnacht gewoon in Las Vegas of kijk eens als je bij Needles bent om een stuk door te rijden naar bv Laughlin. Dat is vanaf Williams makkelijk in één dag te doen.
Nogmaals over Kingman. Die volle dag 15 zou ik echt elders bijzetten. Bv om Bryce Canyon of Monument Valley erin te zetten of een extra dag bij Page.
Dag 6,7,8 qua kilometers doenbaar, maar met wat je onderweg wilt doen best volle dagen.
In dit geval snap ik die dagtocht Death Valley wel. Ik zou gewoon lekker 's ochtends daarheen rijden en even de tank volgooien in Pahrump. Zorg voor voldoende drinken en bescherming met bv hoedje of petje en het komt allemaal goed.
Ik neem wel aan dat je dag28 terug naar huis vliegt qua plan?
Je hebt over hoe mooi je route66 vind. Nou vind ik, and i know it's personal, route66 tussen Williams en Kingman bar weinig aan met uitzondering van Seligman. Als je dan een stuk route66 mee moet pakken is het juist het stuk tussen Kingman en Needles. Rij dus door Kingman richting Oatman. Overnacht gewoon in Las Vegas of kijk eens als je bij Needles bent om een stuk door te rijden naar bv Laughlin. Dat is vanaf Williams makkelijk in één dag te doen.
Nogmaals over Kingman. Die volle dag 15 zou ik echt elders bijzetten. Bv om Bryce Canyon of Monument Valley erin te zetten of een extra dag bij Page.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor Seligman hoef je de route 66 naar Kingman net te volgen, dat kan je even af en aan doen vanaf de Interstate. De enige andere bezienswaardigheid op dit stukje route 66 is Hackberry, maar dat is ook maar een zakdoek groot. Kijk er eens naar en bepaal of dit het waard is. In Kingman en omgeving is eigenlijk geen kneit te doen, zonde dus van die dag daar. Oatman zou ik wel doen, maar dat kan je inderdaad makkelijk de dag dat je van Williams komt.
De trein naar GC kan leuk zijn, maar die doet natuurlijk ook maar een stuk aan en je mist op die manier wel de kans op een zonsondergang of opgang aan de GC.
Yosemite overslaan ? Lijkt wel moord....
Ik heb wat bedenkingen bij jullie volgorde, lijkt me niet 100% logisch en ik mis ook wel Bryce, dat zou al een stukje helpen in de route.
Death Valley zou je kunnen doen ipv Joshua Tree. Een dagtrip vanuit Vegas kan, maar vind ik toch weer zonde.
Oh en by the way, de richting voor de kustroute is eigenlijk totaal onbelangrijk.
De trein naar GC kan leuk zijn, maar die doet natuurlijk ook maar een stuk aan en je mist op die manier wel de kans op een zonsondergang of opgang aan de GC.
Yosemite overslaan ? Lijkt wel moord....
Ik heb wat bedenkingen bij jullie volgorde, lijkt me niet 100% logisch en ik mis ook wel Bryce, dat zou al een stukje helpen in de route.
Death Valley zou je kunnen doen ipv Joshua Tree. Een dagtrip vanuit Vegas kan, maar vind ik toch weer zonde.
Oh en by the way, de richting voor de kustroute is eigenlijk totaal onbelangrijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Esther<3USA
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Re: Reis Esther<3USA: Rondreis vier weken SF naar SF
Hallo Martin & Marianne, bedankt voor jullie bericht. Ik heb inmiddels diverse filmpjes en foto's gezien van Yosemite. Het zal wel "smaken verschillen" betreffen, want het trekt me niet voldoende om dat op de route te zetten. Onze dochter is nu 10 jaar. Zij wacht met smart op SF, LA, de Wallmart en Targets en Beauty Liv (YT-vlogger) is haar grote voorbeeld, want die is ook eens in Amerika (Florida) geweest. Bryce Canyon heb ik inmiddels toegevoegd n.a.v. het bericht van jullie (en anderen). Inmiddels heb ik gewikt en gewogen m.b.t. het logeren bij GC of toch de treinreis via Williams. Ik vond de treinreis al een bijzonder iets en de reactie van "nieuwenoord" (bedankt daarvoor) heeft me doen besluiten deze zo te laten.
Hoi PSVWally, bedankt voor de tip. Ik heb de dagen in Kingman geschrapt en ga nu door naar Las Vegas vanuit Williams. De extra tijd heb ik ingezet bij Bryce, Zion en Page.
Hoi Marcopstal, bedankt voor je opmerking over de kustroute. Dat is zeker geruststellend. Bryce is inmiddels ingezet.
Dus mijn vaste route was toch niet zo vast en aangepast, maar wie kan mij helpen naar een overnachtings-stop die de moeite waard is op dag 20?
Dag 9: Ely --> Bryce Canyon UT
Dag 10: Bryce Canyon --> Zion National Park UT (vertrek einde van de middag)
Dag 11: Zion National Park (paardrijden)
Dag 12 Zion National Park --> Page
Dag 13: Page
Dag 14; Page --> Williams AZ
Dag 15 Grand Canyon (met treinarrangement vanaf Williams)
Dag 16 Williams --> Las Vegas NV (via Route 66 & Hoover Dam)
Dag 20: Las Vegas --> ? (door Mojave Natural Preserve en stop bij Roy's over route 66 richting LA)
Dag 21 ? --> Los Angeles CA
Allemaal hartelijk dank, ook voor nog extra tips.
Groetjes, Esther
Hoi PSVWally, bedankt voor de tip. Ik heb de dagen in Kingman geschrapt en ga nu door naar Las Vegas vanuit Williams. De extra tijd heb ik ingezet bij Bryce, Zion en Page.
Hoi Marcopstal, bedankt voor je opmerking over de kustroute. Dat is zeker geruststellend. Bryce is inmiddels ingezet.
Dus mijn vaste route was toch niet zo vast en aangepast, maar wie kan mij helpen naar een overnachtings-stop die de moeite waard is op dag 20?
Dag 9: Ely --> Bryce Canyon UT
Dag 10: Bryce Canyon --> Zion National Park UT (vertrek einde van de middag)
Dag 11: Zion National Park (paardrijden)
Dag 12 Zion National Park --> Page
Dag 13: Page
Dag 14; Page --> Williams AZ
Dag 15 Grand Canyon (met treinarrangement vanaf Williams)
Dag 16 Williams --> Las Vegas NV (via Route 66 & Hoover Dam)
Dag 20: Las Vegas --> ? (door Mojave Natural Preserve en stop bij Roy's over route 66 richting LA)
Dag 21 ? --> Los Angeles CA
Allemaal hartelijk dank, ook voor nog extra tips.
Groetjes, Esther
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
OK, mijn verslag van die dag met de trein staat in ons reisverslag van 2006 (jee, de tijd vliegt!!). Ik krijg het niet gekopieerd uit de PDF, dus geef ik maar de link:
https://casadospalmeras.files.wordpress ... a-2006.pdf
Het was een reis van bijna 7 weken, maar je vindt de treinreis op 15 juli. Het was dus een zaterdag en het was ook heel druk bij de Grand Canyon, misschien dat je dat anders kan plannen. Ook bij de trein zal het op doordeweekse dagen rustiger zijn.
https://casadospalmeras.files.wordpress ... a-2006.pdf
Het was een reis van bijna 7 weken, maar je vindt de treinreis op 15 juli. Het was dus een zaterdag en het was ook heel druk bij de Grand Canyon, misschien dat je dat anders kan plannen. Ook bij de trein zal het op doordeweekse dagen rustiger zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Las Vegas - LA zou zelfs in 1 dag te doen zijn, maar als je een overnachting wilt (en je wilt niet via Death Valley rijden) dan is Twentynine Palms of Palm Springs een mogelijkheid. Je kunt dan nog tegen de avond of 's morgenvroeg naar Joshua Tree en daar misschien nog een korte wandeling maken. Zie mijn wandelsite voor een paar mogelijkheden.
Misschien heb je ook voor dit stuk iets aan ons 2002-verslag; toen reden wij van LAs Vegas naar Palm Springs.
In 2006 reden wij van South Lake Tahoe richting Sonora. Ik denk dat jullie ook de CA88 nemen? Dat is een mooie route.
Marianne
Misschien heb je ook voor dit stuk iets aan ons 2002-verslag; toen reden wij van LAs Vegas naar Palm Springs.
In 2006 reden wij van South Lake Tahoe richting Sonora. Ik denk dat jullie ook de CA88 nemen? Dat is een mooie route.
Marianne
- Esther<3USA
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hallo Nieuwenoord, prachtig verslag. Ik vond het stuk over de trein heel leuk. Ik heb de rest ook gelezen. Wat been mooie route hebben jullie gemaakt.
Hoi Marianne, jullie hebben ook al zo'n mooi verslag. We willen inderdaad de CA-88 nemen. Leek mij leuker. Fijn om te horen, dat deze de moeite waard is.
Groetjes, Esther
Hoi Marianne, jullie hebben ook al zo'n mooi verslag. We willen inderdaad de CA-88 nemen. Leek mij leuker. Fijn om te horen, dat deze de moeite waard is.
Groetjes, Esther
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 7636 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-