Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maggie1982 + man + 2 kids (5&2) 32 dagen Detroit – Las Vegas – camper – LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maggie1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Maggie1982 + man + 2 kids (5&2) 32 dagen Detroit – Las Vegas – camper – LA

Bericht door Maggie1982 »

Beste forumleden,

Heel graag wil ik jullie advies vragen over onze route. Onze reis is samengesteld naar heel veel reisverslagen doorspitten en diverse treads op dit forum, dus alvast hartelijk dank voor het delen van al jullie ervaringen hierdoor zijn we al een stuk wijzer geworden :-)

Hieronder onze geplande reis, we hebben een paar concrete vragen maar al jullie op- en aanmerkingen zijn van harte welkom.

Even wat achtergrond informatie; wij zijn een jong gezin met 2 kinderen (ons oudste zoontje wordt tijdens de reis – in Las Vegas :-) - 5 en ons jongste zoontje is dan bijna 3). Zowel mijn man als ik hebben eerder gereisd aan de Oost Kust (Florida 2x, New York 3x en diverse rondreizen in het noord oosten waarbij ik ruim 1 jaar in Indiana heb gewoond). West Amerika is echter heel nieuw voor ons en het reizen met een camper ook.

Concrete vragen:
- We halen op 2 juni de camper op bij Road Bear. We zien op het forum diverse berichten dat men al op de 1e dag richting Kingman rijdt, is dit ook haalbaar als je de camper pas s’middags kunt ophalen? We willen uiteindelijk op 4-6 juni de Grand Canyon bezoeken dus een andere optie is dat we een campground zoeken net buiten Las Vegas en dan in 1 dag naar de Grand Canyon via Route 66 rijden maar dat lijkt me weer heel lang.

- Ook ben ik benieuwd aangezien we een rondje rijden of de Route Las Vegas – Zion – Grand Canyon – Las Vegas mooier is dan Las Vegas – Grand Canyon – Zion – Las Vegas of dat dit niet uitmaakt?

- We twijfelen of we Bryce Canyon wel of niet moeten doen. Dit om wat meer rust in onze route te brengen en dan kunnen we meer tijd in Zion of San Francisco besteden. In diverse reisverslagen lezen we dat juist de route rondom Bryce heel spectaculair is. Is dit onmisbaar in jullie ogen? Monument Valley, Arches, Moab willen we bewaren voor een volgende reis als de kinderen iets ouder zijn, daarom hebben we nu besloten meer tijd aan de kust door te brengen en San Diego aan onze route toe te voegen.

- Bij San Francisco twijfelen we heel erg tussen petaluma of Marin RV. Pataluma is erg kindvriendelijk maar vanuit Marin RV kunnen we gemakkelijker de stad bereiken. Mijn gedachte is nu om in petaluma te verblijven als we Bryce overslaan en 3 nachten in San Francisco zijn en in Marin RV als we Bryce wel aan doen.

- We leveren de camper in bij Road Bear in Angora Hills, welke campground zouden jullie adviseren als laatste campground voor inleveren in Los Angeles?

Route
Wo 25/5 Vlucht AMS – Detroit; autohuren Alamo, overnachting Embassy suites metro airport.
Do 26/5 Detroit; bijkomen van de vlucht, mall bezoeken
Vr 27/5 Detroit – Indiana Familie bezoek
Za 28/5 Indiana Familie bezoek
Zo 29/5 Indiana Familie bezoek
Ma 30/5 Indiana Memorial Day
Di 31/5 17:30 Detroit – 18:55 Las Vegas Mandalay Bay
Wo 1/6 Las Vegas Mandalay Bay
Do 2/6 Las Vegas – Kingman? Smiddags camper ophalen, stuk rijden, Wallmart, campground?
Vr 3/6 Kingman? – Grand Canyon; via Route 66 Seligman Mather NP campground
Za 4/6 Grand Canyon Mather NP
Zo 5/6 Grand Canyon – Page; Lake Waheap campground
Ma 6/6 Page – Zion; Watchman campgrond
Di 7/6 Zion; Watchman campgrond
Wo 8/6 Zion – Las Vegas of andere plaats tussen Zion en Death Valley ivm de afstand
Do 9/6 Las Vegas – Death Valley; Furnace Creek campground
Vr 10/6 Death Valley – Mammoth Lakes; Convict Lake Campground
Za 11/6 Mammoth Lakes – Yosemite; North Pines campground
Zo 12/6 Yosemite; North pines campground
Ma 13/6 Yosemite – San Francisco; petaluma of Marin RV
Di 14/6 San Francisco; petaluma of Marin RV
Wo 15/6 San Francisco; petaluma of Marin RV
Do 16/6 San Francisco – Monterey; Koa Moss landing?
Vr 17/6 Monterey – Pismo Beach (17 mile drive); Prismo coach RV village
Za 18/6 Pismo Beach – Malibu; Malibu RV
Zo 19/6 Malibu – Carlsbad; Carlsbad State Park
Ma 20/6 Carlsbad - San Diego; Legoland KOA San Diego
Di 21/6 San Diego Seaworld KOA San Diego
Wo 22/6 San Diego – Santa Monica/Malibu?
Do 23/6 Santa Monica/Malibu? – Camper inleveren Road Bear – shuttle naar airport, huurauto Alamo, Highlights LA, Hilton LAX
Vr 24/6 13:45 LAX-AMS (9:05 Za 25/6)

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties & tips!
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Re: Reis Maggie1982 + man + 2 kids (5&2) 32 dagen Detroit – Las Vegas – camper – LA

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag. Ik ben ook aan het puzzelen om Yosemite te vermijden in het weekend maar ik kom er nu uit. Nu zijn we daar van zaterdag tot maandag in juni, niet ideaal...

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Maggie1982 + man + 2 kids (5&2) 32 dagen Detroit – Las Vegas – camper – LA

Bericht door Martin & Marianne »

Mag je door Death Valley rijden in juni? Of het prettig is om daar te kamperen betwijfel ik. Je zou kunnen overwegen om DV over te slaan en in een keer van Las Vegas (of Pahrump, daar schijnt wel een mooie camping te zijn) naar Mammoth Lakes of Lee Vining te rijden. Je bent dan een dag eerder in Yosemite, en je hebt daar een extra dag. Dan heb je minder last van de drukte omdat je de verschillende activiteiten wat meer kunt spreiden. Ik zou hoe dan ook proberen een dag meer voor Yosemite uit te trekken.
Bryce is zeer de moeite waard, maar als je toch nog eens die kant opgaat is het ook goed te combineren met Capitol Reef etc.
Kingman lijkt me wat ver de eerste dag maar het is lang licht en je hebt niet veel last meer van het tijdverschil. Je zou het doen van boodschappen eventueel kunnen uitstellen tot de volgende dag, dan heb je misschien ook een beter beeld bij wat er nodig is.
Je weet hoe het boeken van een camping in Yosemite gaat? Pin je niet vast op North Pines, alles in de vallei is prima.

Marianne
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Bedankt voor je tips. Volgens Road Bear mogen we tot 15 juni door Death Valley. Mijn man lijkt dit heel interessant, zelf weet ik t nog zo net niet. Eerst hadden we een lange dag van Zion naar Death Valley op de planning staan maar dan zouden we daar s middags pas aankomen. Vandaar nu eerst een stop in Las Vegas en dan 's ochtends naar Death Valley maar ik ga kijken naar Lee Vining.

Ik denk dat we bij San Francisco dan de extra dag weghalen en die bij Yosemite toevoegen dan zijn we daar een extra dag buiten het weekend :-)

En Bryce inderdaad maar bewaren voor een volgende reis, geeft ons een mooi excuus!

Nogmaals bedankt, ook voor het delen van al je reisverslagen, heb al heel veel tips op mijn lijstje gezet.
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Nog even over Kingman, ik zie dat daar ook een Walmart super store zit vlakbij de campgrounds dus denk inderdaad dat we de camper ophalen, onderweg naar Kingman wat eten en dan de volgende dag op ons gemak boodschappen doen. Goede tip!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom doe je eerst Malibu, dan 2 dagen San Diego en dan evt nog weer een dag Malibu?
Die 2e dag Malibu is nou net een mooie dag om toch even bij Bryce te zetten?
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Hoi Paul die 2e keer Malibu hoeft niet perse Malibu te zijn maar wel iets in de buurt van het inleverstation van Road bear zodat we do 24 juni niet zo ver hoeven te rijden door LA verkeer in de ochtend.

De 1e Malibu was om de afstand te overbruggen anders werd het wel een hele lange dag richting carlsbad /San Diego.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou daar toch nog eens goed over nadenken. Andere overdenking? Gaan jullie allebei rijden? Zo ja, dan zou ik ipv bij Malibu die nacht evt kiezen om ook al bij het vliegveld te overnachten en de volgende ochtend alvast de auto te huren en achter de camper naar het afleverpunt te rijden. Je gaat dan niet veel tijd verliezen in het soms verdomt drukke verkeer van LA. Kijk dan bv naar Dockweiler RV park.

Je moet je met Petaluma bij SF een aantal dingen afvragen:
1) het is sowieso al minimaal 2u op en neer rijden naar San Francisco.
2) Je betaald elke keer dat je SF binnenkomt (wrs over de Golden Gate brug) tol, die je via internet moet betalen.
3) Je kan niet overal zomaar je camper parkeren, goed uitzoeken waar dit wel kan en hoe je dan ergens geraakt waar je moet zijn.
Ik ken de campgrounds verder niet, ook Marin niet. Alleen van verhalen. Maar je hebt rond SF ook nog Candlestick RV park en Anthony Chabot
Vanuit die laatste zou je met een korte rit naar Oakland ook de BART naar SF kunnen pakken.
- Ook ben ik benieuwd aangezien we een rondje rijden of de Route Las Vegas – Zion – Grand Canyon – Las Vegas mooier is dan Las Vegas – Grand Canyon – Zion – Las Vegas of dat dit niet uitmaakt?
In principe rij je precies hetzelfde rondje, maar dan andersom. Het maakt elkaar niet super veel. Het gaat er meer om wat er daarna komt. Rij je naar LA of rij je naar Death Valley/Sequoia/Yosemite. Naar LA gericht is beginnen in Zion en dan van de GC naar LA handiger. Ga je naar yosemite dan is het vanuit Zion weer handiger. Zo kijk ik er altijd naar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maggie1982 schreef:. Eerst hadden we een lange dag van Zion naar Death Valley op de planning staan maar dan zouden we daar s middags pas aankomen. Vandaar nu eerst een stop in Las Vegas en dan 's ochtends naar Death Valley maar ik ga kijken naar Lee Vining.
Ik zou niet te vroeg naar DV gaan. Vanuit Zion is het goed te doen. Het is - ook in juni - te warm om er heel lang te zijn. Als je er tegen een uur of 5 of 6 aankomt is het mooi, dan kun je nog een paar uitzichtpunten doen, en de volgende ochtend ook.

Qua richting maakt het weinig uit of je eerst naar de GC of eerst naar zion gaat. Je zou eerst naar Zion kunnen gaan als je verwacht dat je dat wel in een keer kunt doen na het ophalen van de camper. Dan heb je die tussenstop in Kingman niet nodig.

Marianne
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie tips & adviezen; we hebben de route aangepast. We gaan op de dag dat we de camper ophalen gelijk doorrijden naar Kingman en dan de volgende dag op ons gemakje boodschappen doen.

Page laten we staan op 1 nachten, Bryce laten we uit de route en bewaren we voor een volgende keer. We hebben besloten om niet in 1 keer vanaf Zion richting Death Valley te rijden, vinden dit toch een te lang stuk met onze 2 jonge zoontjes. We gaan vanaf Zion terug naar Las Vegas voor 1 nachtje, kunnen we rustig inkopen doen en dan de volgende dag vroeg door Death Valley rijden en overnachten bij Lone Pine.

Bij Yosemite hebben we 1 nacht toegevoegd, dan zijn we wel 1 nacht minder in San Francisco.

Op het einde zijn we dan 3 dagen in Carslbad om wat rust in de route aan te brengen, vanaf hier kunnen we dan San Diego en Legoland bezoeken.
De laatste campground hebben we aangepast naar Dockweiler (goede tip!), vanaf hier is het maar 7 miles naar Alamo dus kunnen we inderdaad eerst de kinderstoeltjes en bagage overzetten voor we de camper wegbrengen.

Wat vinden jullie van deze aangepaste route?

Route
Wo 25/5 Vlucht AMS – Detroit; autohuren Alamo, overnachting Embassy suites metro airport.
Wo 1/6 Las Vegas
Do 2/6 Las Vegas – Camper ophalen en gelijk doorrijden naar Kingman
Vr 3/6 Kingman – Grand Canyon; Wallmart boodschappen daarna via Route 66 Seligman Mather NP campground
Za 4/6 Grand Canyon
Ma 6/6 Page – Zion; Watchman campgrond
Di 7/6 Zion;
Wo 8/6 Zion – Las Vegas Circus Circus – aankopen doen
Do 9/6 Las Vegas – Lone Pine
Vr 10/6 Lone Pine – Mammoth Lakes; Convict Lake Campground
Za 11/6 Mammoth Lakes – Yosemite; North Pines campground of andere in de valley
Zo 12/6 Yosemite;
Ma 13/6 Yosemite;
Di 14/6 Yosemite – San Francisco; Marin RV
Wo 15/6 San Francisco;
Do 16/6 San Francisco – Big Sur (17 mile drive)
Vr 17/6 Big Sur – Pismo Beach; Prismo coach RV village
Za 18/6 Pismo Beach – Malibu; Malibu RV
Zo 19/6 Malibu – Carlsbad; Carlsbad State Park
Ma 20/6 Carlsbad - Legoland
Di 21/6 Carlsbad – bezoek aan San Deigo
Wo 22/6 Carlsbad – LA Dockweiler RV park
Do 23/6 LA Dockweiler RV park – Auto ophalen Alamo (7 miles) - Camper inleveren Road Bear –Highlights LA, Hilton LAX
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het heel mooi zo!
Je zou nog kunnen overwegen om een nacht minder voor de GC uit te trekken; ik weet niet precies wat je daar allemaal gepland hebt? Als je in plaats daarvan 2 nachten Page doet heb je daar wat rust (en weer een Walmart :wink: ). Je kunt dan later op de dag wegrijden van de GC, met voldoende tijd voor de viewpoints langs de oostkant want je hoeft dan niet voreg in Page aan te komen. Aan de andere kant is 2 nachten GC wel mooi, op Mather sta je leuk. De camping bij Desert View schijnt ook leuk te zijn, dat zou je ook als tussenstop kunnen doen. Het voordeel van 2 nachten GC is dat je ook twee keer kans hebt op een mooie zonsondergang. Maar voor de kinderen zal het wat minder interessant zijn denk ik.

Marianne
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Dankjewel Marianne :)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Malibu rv eist soms dat je meerdere nachten verblijft. Ik dacht uit mijn hoofd in het weekend en in het hoogseizoen. Kijk daar ook even naar. Je zou dan ook kunnen kiezen voor Point Mugu, dat is direct aan het strand en bij Malibu moet je eerst nog een drukke weg over.
Wellicht ten overvloede (in zie namelijk Convict Lake staan :wink: ) neem ook eens een kijkje op onze website. Daar staan verschillende reisverslagen maar ook heb ik daar een gedeelte met campgrounds en foto's.
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Hoi Marja,

Wat leuk dat je reageert, ik heb inderdaad wat campings van jullie website gehaald. Een heel mooi overzicht met de foto’s en jullie omschrijvingen :-)

Ik ga voor Malibu even kijken naar het alternatief, bedankt voor de tip!
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Marja mocht je dit nog lezen vraagje; we hadden eerst gekozen voor Furnace creek campground op basis van jullie website nu omdat we vanaf Las Vegas komen die dag leek Furnace creek ineens dichtbij dus dacht ik misschien kunnen we beter een stukje doorrijden naar Lone Pine.

Vind je Furnace Creek een aanrader voor een gezin met jonge kinderen? Want anders zouden we ook later op de dag uit Las Vegas vertrekken en dan s middags naar Furnace creek en dan de volgende dag naar Mammoth Lake.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn al een paar jaar niet meer op Furnace Creek geweest omdat het steeds dicht was wanneer wij er waren. Voorheen had Furnace Creek nog een aantal plaatsen met schaduw, en wij waren er in oktober. Ik weet niet wat de temperatuur doet in de periode dat jullie er zijn. Furnace Creek ligt handiger wanneer je een aantal dingen in Death valley wilt bezoeken. Als je verder wilt rijden of als dat qua tijd beter uitkomt kun je ook kiezen voor Panamint springs. Dan heb je toch ook de Death Valley ervaring. Als je dat doet is de afstand naar Convict lake misschien wel weer wat kort. Je zou dan ook kunnen kijken of je plek kunt krijgen aan de Tioga road. Bijvoorbeeld Lower Lee vining campground of Tayana lake campground. Deze zijn alleen niet reserveerbaar. Voor alTayana lake is wel erg mooi gelegen. Er liggen daar tussen nog een aantal campgrounds. Ze zijn allemaal niet reserveerbaar volgens mij.
Kijk anders ook eens op Allstays.com voor welke campgrounds er nog zijn.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Persoonlijk denk ik trouwens wel dat het met kinderen ook leuk is om een middag bij Convict lake te staan. Buiten het meer loopt er ook een riviertje over de campground. Bij ons was het maar een stroompje, maar het zou kunnen dat dat in het voorjaar iets meer is :mrgreen: Maar ik denk dat kinderen zich daar wel kunnen vermaken. En het huren van een waterfiets is misschien ook wel leuk, zo ook de hertjes die s avonds over de campground lopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ken de camping in Furnace Creek niet, maar het is vrij kaal en waarschijnlijk heet. Er is een zwembad bij FC maar dat is niet echt geschikt voor jonge kinderen. De camping is ook niet echt iets voor kinderen lijkt me.
Ik denk dat Lone Pine leuker is. Je hebt dan wel veel tijd voor de vrij korte rit naar Convict Lake, hoewel er genoeg te doen is onderweg. Zie daarvoor ons 2013- en 2015-verslag. In plaats van Convict Lake kun je ook kijken naar Tuolumne Meadows, hoewel die soms nog niet open is in juni.

Marianne
Linde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Linde »

Hoi Maggie,

Hoe is het met jullie planning en voorbereidingen?

Staat nu alles al vast? Reserveer jij de meeste campings al van te voren of alleen de NP's?
Maggie1982
Amerika-ontdekker

Hoi LInde!

Op zich gaat alles goed alleen begin ik nu toch weer te twijfelen om Bryce aan onze route toe te voegen en dan 1 dag op het einde in Carlsbad minder en ook met het stukje Kingman-Grand Canyon of dat niet te veel is in 1 dag ook omdat we s'ochtends boodschappen willen doen. Overweeg om dat te stoppen in Williams en dan de volgende dag naar de Grand Canyon te rijden. Tussen Williams en de Grand Canyon in is ook iets van een flintstone park, zag er een beetje vervallen uit online maar misschien wel grappig voor mijn zoontjes van 2 en 4 als korte stop.

Ook twijfel ik om een rustmoment in Page in te bouwen en daar lekker 1 dag te hebben om te zwemmen of uit te rusten maar dan moet ik bij Yosemite een dag inleveren. Een positief punt is wel dat we in de nieuwe twijfel punt Yosemite in het weekend omzeilen tov onze originele route.

Ook over convict lakes twijfel ik, lijkt me een hele mooie stop maar als we dan hebben we de volgende dag wel een hele lange dag richting yosemite als we onderweg ook nog langs bodie willen..

twijfel twijfel twijfel... Elke keer als ik denk nu zit de route goed in elkaar lees ik weer iets op het forum of in een reisgids wat me aan het twijfelen brengt. Lijkt me heel leuk om contact te houden en te horen hoe jullie route jullie bevalt en wat je eventueel anders had willen doen.

We hebben nog geen campgrounds geboekt, durf ik nog niet zo goed omdat ik nog zo twijfel over de "perfecte" route. De vluchten, camper, autohuur & hotels zijn al wel geboekt :-) En bij jullie hoever zijn jullie? Wel een heerlijk vooruitzicht he?

In het bericht van 13 september staat in principe onze route maar hieronder even mijn twijfel route:

Route
Wo 1/6 Las Vegas
Do 2/6 Las Vegas – Camper ophalen en gelijk doorrijden naar Kingman
Vr 3/6 Kingman – Williams Wallmart boodschappen daarna via Route 66 Seligman
Za 4/6 Williams – Grand Canyon Seligman Mather NP campground
Ma 6/6 Page; Lake Waheap campground rustdag
Di 7/6 Page -Bryce
Wo 8/6 Bryce - Zion; Watchman campgrond

Do 9/6 Zion;
Vr 10/6 Zion – Las Vegas Circus Circus – aankopen doen
Za 11/6 Las Vegas – Lone Pine
Zo 12/6 Lone Pine – Mammoth Lakes; Convict Lake Campground
Ma 13/6 Mammoth Lakes – Yosemite; North Pines campground of andere in de valley

Di 14/6 Yosemite;
Wo 15/6 Yosemite – San Francisco; Marin RV
Do 16/6 San Francisco;
Vr 17/6 San Francisco – Big Sur (17 mile drive)
Za 18/6 Big Sur – Pismo Beach; Prismo coach RV village
Zo 19/6 Pismo Beach – Malibu; Malibu RV
Ma 20/6 Malibu – Carlsbad; Carlsbad State Park
Di 21/6 Carlsbad - Legoland
Wo 22/6 Carlsbad – LA Dockweiler RV park
Do 23/6 LA Dockweiler RV park – Auto ophalen Alamo (7 miles) - Camper inleveren Road Bear –Highlights LA, Hilton LAX
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer