Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fredy: NY en rondreis LV - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fredy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Fredy: NY en rondreis LV - LA

Bericht door Fredy »

Paul, Misschien een domme vraag maar kun je die shuttle dan zo vaak pakken als je wilt of hoe werkt dat? Nieuw voor mij :?
Wat betreft Mammoth lakes - LV ook de vraag of Bischop of Lone Pine de voorgaande dag ook mogelijk is?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat hangt er vanaf wat je tussen Yosemite en ML/Bishop/Lone Pine allemaal wilt doen. Ik zou minimaal tot Bishop of Big Pine rijden dan, dat scheelt alweer een uur.

Ik geef zelf aan dat je even zelf moet uitzoeken hoe dat zit met die shuttle door bv een mail te sturen :wink: Bij sommige hotels rijdt deze de hele dag, of tot een bepaalde tijd. Bij andere moet je bv even bellen of rijd zo'n shuttle op gezette tijden.

Maar ik heb het even gegoogled voor je en bij sommige boekingssites al direct Transfers Gratis luchthavenshuttle (24 uur lang) staan, maar ik zie ook:
After you pick up your luggage, please proceed outside and follow the airport signs to the Hotel Courtesy Shuttle area.

Once there, use the phone in the waiting booth to dial 13 to be connected to the hotel or call the hotel at 1-800-862-8839 FREE. Look for Classic Shuttle with the Days Inn San Bruno logo on the side.

Shuttle pickup schedule is from 4am to midnight and is on call. You can schedule a drop off to airport when you check in at front desk.

*Please note, check in time is 4pm – If you arrive before 4pm the shuttle may take a little longer than expected due to dropping off passengers. Please also note, our shuttle service in contracted out and is used by other hotels in our area as well.
Maar ik neem aan dat je niet tussen middernacht en 4u 's nachts gaat reizen :wink: Het volgt zichzelf allemaal. Overigens zou ik nog steeds blijven zoeken naar een hotel in de stad zelf mocht deze gratis te annuleren zijn. Misschien vind je nog ergens een hotel voor een leuke prijs, je hebt nog even he.
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Dankjewel voor je reactie Paul. Mijn vraag was niet of jij dat voor mij uitzocht :clap: al is dat wel handig natuurlijk :D . Ik heb vanmorgen al een mail gestuurd en had de tijden van de shuttleservice naar airport ook gezien. De vraag was meer algemeen. Dus ook voor andere hotels mocht deze niks zijn. Ik zou me namelijk voor kunnen stellen dat shuttle service voor heen en terug is maar in dit geval zouden we deze ook willen gebruiken voor BART. Ik begrijp dat dat hotel specifiek is en niet universeel.

Eigenlijk wil ik kiezen voor een hotel in Millbrae omdat we dan de koffers kunnen droppen op de dag van aankomst. Afhankelijk van de tijd kunnen we dan die dag nog naar SF gaan. De volgende dag volledig in SF en de laatste dag de shuttle naar airport om de auto op te halen voor onze trip.
Als we hotel in SF nemen lijkt me dat lastig op de dag van aankomst om met koffers daarnaartoe te gaan en op dag van verder reizen idem.

Tussen Yosemite en ??? vertrekken we 's morgens en gaan we over de Tioga pas, misschien dat we daar nog iets gaan bekijken (moet ik nog uitzoeken) en lees daarnaast dat we Bodie (al twijfel ik hierover) en Mono lake aan moeten doen. Maar dat soort dingen moet ik nog specifieker uitzoeken. We zouden heel graag in LV overnachten. Ik wil dan ergens bij Freemont Street overnachten om de andere keer dat we in Vegas zijn gewoon op de strip te overnachten. In mijn overzicht staat Mammoth Lakes maar ik dacht zelf aan Bischop of Lone Pine. Hoe zou jij het plannen en wat zou jij bekijken tussen Yosemite en Bischop?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als transfers met de airport shuttle niet mogelijk of niet wenselijk zijn. Veel BART stations, ook dat in Millbrae, hebben de mogelijkheid goedkoop te parkeren.
Parking is available at Millbrae Station and there's a $2.50 daily fee.
Bron: http://www.bart.gov/stations/mlbr
Je zou de auto dan eerder op moeten-kunnen halen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Wat mogen we niet missen tussen yosemite en lone Pine? Tuolumne, Bodie en mono Lakes? Of mis ik dan nog iets? En waar overnachten dan als we dag later naar LV doorreizen?
Hoeveel tijd heb je nodig voor bryce?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Alabama Hills/Mt. Whitney portal bij Lone Pine? Kijk op de balk hierboven bij hotels en campings voor reviews van accommodaties in Bishop en Lone Pine.

De tijd die je voor Bryce nodig hebt is afhankelijk van wat jij daar allemaal wilt doen? Normaal gesproken zou je, als je rond de middag in Bryce aankomt die dag genoeg tijd hebben om de viewpoints langs de drive te bekijken en bv de navajotrail (of een andere wandeling) te lopen en daarna zonsondergang te gaan bekijken. Wil je paardrijden of een quad huren zou je dat ook kunnen doen of de volgende ochtend. In Bryce Canyon NP is door het bekijken vd viewpoints al een goed beeld van het park te krijgen, waar je bij andere parken, zoals bv Zion, je echt te voet erop uit moet trekken om de mooiste plekken van het park te ontdekken.
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Dankjewel Paul, ik bedoel eigenlijk niet welk hotel maar wat is dan haalbaar en verstandig. Die info hierboven gebruik ik zeker.Dus bisschop of beter Lone Pine?
We willen in Bryce Navajo-Queen's en view points doen. Twijfel waar dan te overnachten omdat ik de hotels in Bryce en Tropic niet mooi en betaalbaar vind.
En is een hotel in hurricane te doen voor Zion?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hurricane is te doen. Voordeel van Springdale is dat je je auto kunt laten staan, omdat de shuttlebus voor de deur van bijna alle hotels stopt.
Het is wel zo dat de prijzen in Springdale vaak na het begin van het seizoen enorm snel stijgen en Hurricane blijft vaak wel goedkoper. Verder als Hurricane, bv naar St. George, zou ik weer te ver terug richting Vegas vinden.

Hotels in Tropic heb ik geen ervaring mee, maar het ligt vlakbij Bryce. In (of eigenlijk net erbuiten) heb ik in de Bryce view lodge geslapen en die was toen iets van €90. Rubys en de Best Westen waren toen ook bijna 2x zo prijzig. Zo heel veel ligt daar ook weer niet echt in de buurt. Panguitch en Hatch zijn eigenlijk ook alweer een uur op en neer. Maar daar kun je beter zelf een keuze over maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fredy schreef: Tussen Yosemite en ??? vertrekken we 's morgens en gaan we over de Tioga pas, misschien dat we daar nog iets gaan bekijken (moet ik nog uitzoeken) en lees daarnaast dat we Bodie (al twijfel ik hierover) en Mono lake aan moeten doen.
Je moet niets natuurlijk, doe Bodie alleen als het je aanspreekt. Het lost wel minimaal 3 uur vanaf Lee vining (2 uur rijtijd en 1 uur bezoektijd), dus als je het doet en je wilt ook nog langs de tigoa Road dingen bekijken of wandelen dan is je dag al bijna vol.
Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor het stuk tussen DV en Yosemite (Bodie, Mono Lake, Bristlecone Pines forest, Mazanar, Alabama Hills).
Kijk wat je wilt doen, en ook wat je in DV wilt doen. Voor alleen wat uitzichtpunten zal DV niet heel veel tijd kosten.
Wij zaten dit jaar in Lone Pine, maar ook in Mammoth Lakes. Maar voor het stuk van Lone Pine naar Las vegas kun je ons verslag eens raadplegen.
Als je naar Bodie gaat zou ik je aanraden om een extra overnachting te plannen op dit stuk.
Wij vonden Lone Pine heel plezierig, maar Bishop is groter en heeft meer keuze ana hotels en restaurants.
Fredy schreef: We zouden heel graag in LV overnachten. Ik wil dan ergens bij Freemont Street overnachten om de andere keer dat we in Vegas zijn gewoon op de strip te overnachten.
Wij zaten dit jaar in het Main street station Hotel, vlak bij Freemont street. Is ons goed bevallen.

Wat voor hotels zoek je en in welke prijsklasse? wat vind je niet mooi? Er is toch wel wat keuze bij Bryce. In Tropic heb je allerlei cabins. In het park is de Lodge een erg mooie maar wel dure mogelijkheid. En vlak buiten het pak is de Bryce View Lodge een betaalbare optie. Je overnacht er toch alleen maar, dus alles lijkt me prima. Ruby's Campground heeft tipi's en een cabin, maar dan met je wel je eigen beddengoed meenemen.
Voor Zion zou ik in Springdale gaan zitten, dat is een erg leuke plaats en je hebt er motels in allerlei prijsklasses. Met kinderen is de Desert Pearl Inn erg mooi (zie ons 2008-verslag), maar de Canyon Ranch Motel is ook prima (zie ons 2015-verlsag). Klein zwembad, maar ruim grasveld met picknicktafels en luie stoelen.

Marianne
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Marianne ik heb je reisverslagen en wandelingen al met veel plezier gelezen en heel veel info uitgehaald. Echt toppie. We proberen om gemiddeld 100 EUR per overnachting te betalen en in verband met de kinderen als het kan ook een zwembad te boeken. Luxe hoeft voor ons niet, alleen in Vegas wel denk ik, omdat we daar ook een beetje willen relaxen overdag. Dat halen we niet in NY en SF maar op andere plaatsen zijn we goedkoper uit. Voor 23 nachten zit ik met inschatting en huidige boekingen op € 2400. Dus redelijk in de richting. En kan met aanbiedingen in de toekomst natuurlijk nog verbeteren want zijn allemaal (op Housekeeping na) free cancellation.
Ik heb nu in Hurricane Super 8 geboekt, in Tropic Bryce Pioneer Village, in Page Motel 6, in Las Vegas (1 nacht eerste keer dat we daar komen) Stratosphere, Housekeeping Camp in Yosemite, MV tipi Village in MV, Maswik Lodge in GC en Nesva in Long Island City (NY).

Ik denk dat we van Yosemite naar Bishop rijden want ik denk dat Lone Pine te ver is en we willen die dag ook nog wat bekijken. In Death Valley zullen we vooral de view points doen en misschien Bad Water. Halen we dat vanuit Bishop tot Las Vegas?
Iemand ervaring met Best Western in Bishop? Of tips voor een hotel in Bishop?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vooor Zion zou ik toch iets in Springdale zoeken. De Canyon ranch is betaalbaar. Of kijk eens naar de Zion Park Motel.
Ik heb geen ervaring met Bishop. Mamoth Lakes is ook nog een optie als je naar Bodie gaat.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Las Vegas is prachtig als je via Pahrump rijdt en in het donker aankomt. Dan zie je een 20min voor je er aankomt Las Vegas met al die lampjes al in de vallei liggen. https://www.youtube.com/watch?v=8kcvuArKJcw Zet je geluid uit....
Het is een uur of 5 rijtijd, met Badwater erbij 6u tussen Bishop en Las Vegas. Misschien ontbijten bij de bakkerij van Eric Schat. Ik zou dan in dit geval wel een stop bij Lone Pine vergeten en direct naar bv Father Crowley point rijden, stovepipe wells sand dunes, badwater, terug via Artist drive, zabriskie point. Dantes view zou ik dan als keuze laten. Dat is ook een uur op en neer rijden namelijk.

Bishop - Las Vegas zou ik nog net doen, Mammoth Lakes - Las Vegas via Death Valley en dan ook nog iets van dat park willen zien vind ik persoonlijk wat veel voor 1 dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Yosemite Village via Bodie naar Bishop is ook ongeveer 5 uur rijden. Maar dan moet je er nog een uur bij tellen voor Bodie. En eventueel nog Mono Lake, en dan nog de Tioga Road en misschien de Merced Grove of Tuolumne grove, zwemmen in Tenaya Lake, een wandeling over Tuolumne Meadows etc. Dat kost meer tijd dan de uitzichtpunten bij Death Valley.
Zonder Bodie zou ik zeker verder doorrijden, dan is Lone Pine ook mooi (met de Alabama Hills in de avond of vroege ochtend), maar anders is ML niet gek lijkt me.

Marianne
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

We gaan niet naar Bodie (kwestie van keuzes maken) en zoeken overnachting in Lone Pine.
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Tickets en bijna alle hotels geboekt dus nu kunnen we plannen gaan maken wat waar te doen. De eerste vraag is wat moeten we in Yosemite in die 2 dagen doen? We overnachten in Housekeeping Camp. Zelf dacht ik op de reis erheen, Tunnel View (evt Inspiration Point), Bridalveil Fall en Swinging Bridge. De 1e volledige dag Mist Trail en de 2e volledige dag, Taft Point and the fissures, Sentinel Dome, Glacier Point. Is dit haalbaar en een goeie keuze? Of heeft iemand betere ideeën?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wil je geen sequoia's zien? Dat zou je de eerste dag kunnen doen, als je via de 120 het park binnen rijdt kom je langs de Merced grove.
De Mist trail is een mogelijkheid; die loop je heen en weer (of je neemt terug de John Muir Trail) maar je zou ook de Panorama Trail kunnen doen, dan neem je ook de Mist Trail mee.
Als je de Mist Trail doet heb je de rest van de dag ook nog tijd voor andere dingen, misschien raften als er nog voldoende water staat, of een fietstocht door de vallei. Wij hebben de Mist Trail wel eens tegen het eind van de dag gedaan, dan is het een stuk rustiger dan midden op de dag.
Voor Glacier Point en Sentinel dome en Taft Point heb je ook niet helemaal een volle dag nodig. Maar met de shuttlebus zul je wat meer tijd kwijt zijn dan met de eigen auto dus ik kan dat niet helemaal inschatten.
Heb je nog tijd over dan zou je naar Hetch Hetchy kunnen rijden, maar in de vallei is ook voldoende te doen.

Marianne
Fredy
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredy »

Jawel, op de doorreis over tioga pas wil ik tuolumne bekijken. Dat is de 3e dag als we richting Bishop rijden. Of zit ik dan fout?
Hoeveel tijd heb je nodig voor misttrail en op terugweg John muir.
Welke andere trail zou je mij buiten Panorama trail adviseren? Moet ik voor Panorama trail een apart ticket kopen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt inderdaad naar de Tulomune Grove als je naar Bishop rijdt, maar dat kost wel tijd, en ik zou die dag liever gebruiken voor andere wandelingen langs de Tioga Road, en voor Mono Lake. Ik weet niet waarom iedereen naar de Tuolumne grove wil en niet naar de Merced Grove. :wink: Kijk eens hier voor een beschrijving van beide groves.
De Mist Trail kun je tot de Vernal Fall lopen (onder of boven) of tot de Nevada fall, je kunt dus net zo ver gaan als je wilt. Tot aan de Nevada fall en terug is het ongeveer 4 tot 5 uur.
Kijk eens op mijn wandelsite voor andere mogelijkheden. Of kijk eens op www.yosemitehikes.com.
Ik vind de wandeling naar Mirror Lake ook altijd prettig, zelfs als er geen of nauwelijks water staat. Wel druk. De 4 Mile Tail is ook mooi, maar als je toch naar Glacier Point gaat met de bus (die moet je reserveren) zou ik de PT naar beneden nemen. Met jullie planning heb je al aardig wat wandelingen vind ik. Je kunt ook een strand langs de Merced river opzoeken en lekker picknicken en pootjebaden. Of zwemmen bij Curry Village. Of fietsen.
De derde dag kun je bijvoobeeld naar Dog Lake, May Lake, Tenaya Lake (strand, zwemmen) of Gaylor Lake. Of een stuk over Tuolumne Meadows, bijvoobeeld tot ana Soda Springs.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij wilden afgelopen zomer naar Tuolumne Grove, maar de ranger in het Visitor Center raadde het ons met spijt in het hart af. Hij zei dat Tuolumne Grove overspoeld wordt door toeristen nu Mariposa Grove gesloten is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat geldt voor zowel de tuolumne als de merced grove. Dat overspoelt komt inderdaad aan de ene kant omdat de Mariposa grove gesloten is voor 2 jaar. Aan de andere kant zijn deze 2 sequoia bossen ook een flink stuk kleiner dan de Mariposa grove wat het al snel druk maakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer