Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dedert: Rondje met daarin Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Dedert: Rondje met daarin Yellowstone
Beste allemaal,
Afgelopen jaar hadden we nog plannen om 2 weken naar Amerika te gaan, maar dat is helaas niet door kunnen gaan. Wat nu wel het voordeel is is dat we volgend jaar 3 weken kunnen gaan! We gaan namelijk trouwen in april en gaan graag als huwelijksreis terug!
Vorig jaar zijn we namelijk voor het eerst kennis gaan maken met Amerika, en wat voelde dat goed! We hadden toen de volgende route afgelegd:
LA - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA.
De steden vonden we leuk, maar de parken daarintegen Super! We zouden daarom graag naar Yellowstone willen, maar toch ook wel weer terug naar Yosemite en Zion. En stiekem vonden we Las Vegas ook wel wat hebben, en aangezien we aardig wat MyVegas punten hebben willen we daar ook nog wel overnachten.
Nu heb ik al het e.e.a. gelezen, en begreep ik dat Yosemite en Yellowstone vaak redelijk lastig te combineren zijn, maar zo eigenwijs dat we zijn hebben we nu de volgende route in gedachten, met vertrek op 20 mei en terug komtst op 10 juni:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - Bryce Canyon
5 Bryce Canyon - Moab
6 Moab
7 Moab - Salt Lake City
8 Salt Lake City - Yellowstone West
9 Yellowstone West - Old Faithful
10 Old Faithful
11 Old Faithful - Gardiner
12 Gardiner - Cody
13 Cody - Jackson
14 Jackson - Craters of the moon national monument
15 Craters of the moon national monument - Elko
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
Nu hoor ik natuurlijk graag van jullie dat dit een super route is waar niets op aan te merken is, maar stiekem denk ik dat ik me toch nog wat moet verdiepen in de omgeving van Yellowstone en dat ik wat van de hak op de tak spring..
Dus samengevat, is dit haalbaar of moet ik ergens nog mee schuiven? En dan met name in Yellowstone...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Afgelopen jaar hadden we nog plannen om 2 weken naar Amerika te gaan, maar dat is helaas niet door kunnen gaan. Wat nu wel het voordeel is is dat we volgend jaar 3 weken kunnen gaan! We gaan namelijk trouwen in april en gaan graag als huwelijksreis terug!
Vorig jaar zijn we namelijk voor het eerst kennis gaan maken met Amerika, en wat voelde dat goed! We hadden toen de volgende route afgelegd:
LA - Grand Canyon - Page - Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - LA.
De steden vonden we leuk, maar de parken daarintegen Super! We zouden daarom graag naar Yellowstone willen, maar toch ook wel weer terug naar Yosemite en Zion. En stiekem vonden we Las Vegas ook wel wat hebben, en aangezien we aardig wat MyVegas punten hebben willen we daar ook nog wel overnachten.
Nu heb ik al het e.e.a. gelezen, en begreep ik dat Yosemite en Yellowstone vaak redelijk lastig te combineren zijn, maar zo eigenwijs dat we zijn hebben we nu de volgende route in gedachten, met vertrek op 20 mei en terug komtst op 10 juni:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - Bryce Canyon
5 Bryce Canyon - Moab
6 Moab
7 Moab - Salt Lake City
8 Salt Lake City - Yellowstone West
9 Yellowstone West - Old Faithful
10 Old Faithful
12 Gardiner - Cody
13 Cody - Jackson
14 Jackson - Craters of the moon national monument
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
Nu hoor ik natuurlijk graag van jullie dat dit een super route is waar niets op aan te merken is, maar stiekem denk ik dat ik me toch nog wat moet verdiepen in de omgeving van Yellowstone en dat ik wat van de hak op de tak spring..
Dus samengevat, is dit haalbaar of moet ik ergens nog mee schuiven? En dan met name in Yellowstone...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Dedert: Rondje met daarin Yellowstone
Wat me zo opvalt als ik je route zie is dat je zeker tijd te kort gaat komen in Moab. Daar moet je echt minimaal een nacht bijhebben en dan sla je Capitol Reef min of meer over. Ik heb dat in 2013 vanwege het weer ook zo gedaan als jullie plan is en ik vond het echt te kort.
Verder vind ik het rondje SLC - Yellowstone - Cody - GT wat vreemd aanvoelen.
Je zou evt een lange rijdag kunnen maken tussen Moab en Jackson, wy.
Dan 1 dag GT en de dag erna via Lake Yellowstone naar Cody en dan daar in de middag het museum bezoeken. Dan vanaf Cody via Cooke City naar Yellowstone voor 3 nachten. Daarna via Craters of the moon naar Salt Lake City.
Daarna heb je 3 dagen waar ik eerlijk gezegd niet echt weet of je misschien een langere rit moet maken of dat het zo goed is om naar Yosemite te rijden.
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - Bryce Canyon
5 Bryce Canyon - Moab
6 Moab
7 Moab
8 Moab - Jackson
9 Jackson - Cody
10 Cody - Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone - COTM
14 COTM - Salt Lake City
15 SLC - Elko
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
Persoonlijk zou ik Yosemite er inderdaad uithalen en meer uit het andere deel vd route halen
Vooral omdat je hooguit 1.5e dag in Yosemite hebt. Ik zou in ieder geval een nacht Capitol Reef toevoegen en nacht rond Dinosaur/Vernal om de rit naar Moab op te splitsen en een nacht Jackson/Grand Teton meer.
Verder ga je best vroeg in het seizoen. Hou dus rekening met nog door sneeuw afgesloten wegen (bv Beartooth highway en evt tioga road)
Verder vind ik het rondje SLC - Yellowstone - Cody - GT wat vreemd aanvoelen.
Je zou evt een lange rijdag kunnen maken tussen Moab en Jackson, wy.
Dan 1 dag GT en de dag erna via Lake Yellowstone naar Cody en dan daar in de middag het museum bezoeken. Dan vanaf Cody via Cooke City naar Yellowstone voor 3 nachten. Daarna via Craters of the moon naar Salt Lake City.
Daarna heb je 3 dagen waar ik eerlijk gezegd niet echt weet of je misschien een langere rit moet maken of dat het zo goed is om naar Yosemite te rijden.
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - Bryce Canyon
5 Bryce Canyon - Moab
6 Moab
7 Moab
8 Moab - Jackson
9 Jackson - Cody
10 Cody - Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone - COTM
14 COTM - Salt Lake City
15 SLC - Elko
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
Persoonlijk zou ik Yosemite er inderdaad uithalen en meer uit het andere deel vd route halen

Vooral omdat je hooguit 1.5e dag in Yosemite hebt. Ik zou in ieder geval een nacht Capitol Reef toevoegen en nacht rond Dinosaur/Vernal om de rit naar Moab op te splitsen en een nacht Jackson/Grand Teton meer.
Verder ga je best vroeg in het seizoen. Hou dus rekening met nog door sneeuw afgesloten wegen (bv Beartooth highway en evt tioga road)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Moab heb je inderdaad wat weinig tijd. Ik zou Cody overslaan. Ga vanauit Moab eerst naar grand teton en dan naar Yellowstone, CotM, Elko, etc. En eindig in San Francisco, dat scheelt je weer een dag.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor onze route (maar wij hadden vanwege de beschikbaarheid van de accommodaties Yellowstone en GT niet in een logische volgorde).
Misschien heb je ook iets aan ons 2015-verslag voor Yellowstone begin juni.
Marianne
Kijk eens in ons 2008-verslag voor onze route (maar wij hadden vanwege de beschikbaarheid van de accommodaties Yellowstone en GT niet in een logische volgorde).
Misschien heb je ook iets aan ons 2015-verslag voor Yellowstone begin juni.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
yosemite en yellowstone, liggen zoals al vermeld werd bepaald ver uit mekaar. en je schrijft zelf dat je de parken super vond, maar om echt en veel van de parken te kunnen genieten moet je de kilometers beperken.
wil je er absoluut yosemite bij zou ik naar san francisco vliegen, via yosemite ( paar uurtjes rijden van sf) naar las vegas trekken en dan via de parken en moab naar grand teton en yellowstone. door terug te reizen vanaf jackson of eventueel salt lake city beperk je het aantal kilometers. de trip naar cody begrijp ik niet goed.
wil je nog meer tijd voor de parken : schrap yosemite, vertrek vanaf las vegas en dan heb je voluit de tijd om via zion en bryce en escalante en moab ( zeker 3 dagen) naar jackson ( vanaf moab 1 lange rijdag) en yellowstone te trekken.
Begin juni kunnen in yellowstone nog wegen gesloten zijn !
Jacques
yosemite en yellowstone, liggen zoals al vermeld werd bepaald ver uit mekaar. en je schrijft zelf dat je de parken super vond, maar om echt en veel van de parken te kunnen genieten moet je de kilometers beperken.
wil je er absoluut yosemite bij zou ik naar san francisco vliegen, via yosemite ( paar uurtjes rijden van sf) naar las vegas trekken en dan via de parken en moab naar grand teton en yellowstone. door terug te reizen vanaf jackson of eventueel salt lake city beperk je het aantal kilometers. de trip naar cody begrijp ik niet goed.
wil je nog meer tijd voor de parken : schrap yosemite, vertrek vanaf las vegas en dan heb je voluit de tijd om via zion en bryce en escalante en moab ( zeker 3 dagen) naar jackson ( vanaf moab 1 lange rijdag) en yellowstone te trekken.
Begin juni kunnen in yellowstone nog wegen gesloten zijn !
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
Allereerst dank voor jullie snelle reacties!
Die dag dat we tekort komen in Moab kunnen we misschien wel van Bryce afhalen (aangezien die niet op onze wishlist staat) , dus dat we dan rechtstreeks vanuit Zion naar Moab rijden.
Vanuit Moab rechtstreeks naar Jackson lijkt me zo'n lange afstand, dus vandaar dat we een tussenstop in Salt Lake City voor ogen hebben.
De route in Yellowstone heb ik iets aangepast zodat hij (denk ik) wat logischer in elkaar steekt, of moet ik hierin nog iets schuiven?
Op de website van Yellowstone zie ik dat eigenlijk alles open is op 27/29 mei (onder voorbehoud) maar de accomodaties bij lake lodge en Roosevelt nog niet. Kunnen we hier dan nog veel hinder van ondervinden?
De reden dat we een rondje willen maken is dat we verwachten dat we nog wel goedkope tickets gaan vinden van en naar Las Vegas..
De route ziet er dan als volgt uit
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - Moab
5 Moab
6 Moab
7 Moab - Salt Lake City
8 Salt Lake City - Jackson
9 Jackson - Old Faithful
10 Old Faithful
12 Gardiner - Yellowstone West
13 Yellowstone West
14 Yellowstone West - Craters of the moon national monument
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
Die dag dat we tekort komen in Moab kunnen we misschien wel van Bryce afhalen (aangezien die niet op onze wishlist staat) , dus dat we dan rechtstreeks vanuit Zion naar Moab rijden.
Vanuit Moab rechtstreeks naar Jackson lijkt me zo'n lange afstand, dus vandaar dat we een tussenstop in Salt Lake City voor ogen hebben.
De route in Yellowstone heb ik iets aangepast zodat hij (denk ik) wat logischer in elkaar steekt, of moet ik hierin nog iets schuiven?
Op de website van Yellowstone zie ik dat eigenlijk alles open is op 27/29 mei (onder voorbehoud) maar de accomodaties bij lake lodge en Roosevelt nog niet. Kunnen we hier dan nog veel hinder van ondervinden?
De reden dat we een rondje willen maken is dat we verwachten dat we nog wel goedkope tickets gaan vinden van en naar Las Vegas..
De route ziet er dan als volgt uit
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - Moab
5 Moab
6 Moab
7 Moab - Salt Lake City
8 Salt Lake City - Jackson
9 Jackson - Old Faithful
10 Old Faithful
13 Yellowstone West
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De snelste weg van Zion naar Moab is 5u rijden. De mooiste weg naar Moab is eerst de 89 naar Bryce pakken en vanaf net daarvoor de UT12 naar Torrey en dan de 24 naar de snelweg rijden. Reken daar al dik 7u pure rijtijd voor. Je hebt niet super veel tijd om te stoppen op de Ut12. Deze weg heeft niet voor niets zijn/haar eigen webpagina: http://www.scenicbyway12.com/ Eigenlijk zou je vanaf Hanksville zelfs de ut95 moeten nemen, maar dan krijg je een nog onrealistischere route voor 1 dag.
Ik zou er in dit geval misschien 1 nacht Yellowstone afhalen. Rij van Moab naar Jackson met een stop in Vernal en zet de nacht SLC tussen Craters of the moon en Reno erbij. Of rij SLC - Reno in 1 dag.
Ik zou er in dit geval misschien 1 nacht Yellowstone afhalen. Rij van Moab naar Jackson met een stop in Vernal en zet de nacht SLC tussen Craters of the moon en Reno erbij. Of rij SLC - Reno in 1 dag.
-
- Amerika-ontdekker
Thnx PSVwally, ik ga die site eens rustig bekijken, heb me dat totaal niet gerealiseerd 
Nog een paar vraagjes:
* Wat zouden jullie adviseren als overnachtingspunt tussen zion en moab?
* Vernal i.p.v. SLC lijkt me wel een goede, ik lees dat die route mooier is?
* SLC i.p.v. Elko lijkt me wel een ommetje, of is dat wel de moeite?
* Is me indeling van Yellowstone beetje logisch? We gaan nu dag voor dag beetje uitwerken wat we waar willen zien etc. dus misschien moet daar nog in geschoven worden.
Voor nu dan de volgende route:
Voor nu ziet de route er als volgt uit:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - ?
5 ? - Moab
6 Moab
7 Moab - Vernal
8 Vernal - Jackson
9 Jackson - Old Faithful
10 Old Faithful
13 Yellowstone West
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam

Nog een paar vraagjes:
* Wat zouden jullie adviseren als overnachtingspunt tussen zion en moab?
* Vernal i.p.v. SLC lijkt me wel een goede, ik lees dat die route mooier is?
* SLC i.p.v. Elko lijkt me wel een ommetje, of is dat wel de moeite?
* Is me indeling van Yellowstone beetje logisch? We gaan nu dag voor dag beetje uitwerken wat we waar willen zien etc. dus misschien moet daar nog in geschoven worden.
Voor nu dan de volgende route:
Voor nu ziet de route er als volgt uit:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas - Zion NP
3 Zion NP
4 Zion NP - ?
5 ? - Moab
6 Moab
7 Moab - Vernal
8 Vernal - Jackson
9 Jackson - Old Faithful
10 Old Faithful
13 Yellowstone West
16 Elko - Reno
17 Reno - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Lone Pine
20 Lone Pine - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - Amsterdam
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
tussen zion en moab zou je bv in escalante kunnen logeren. heb je alle tijd om de schitterende scenic byway te bewonderen en eventueel in escalante nog een toffe slotcanyon te bezoeken.
tussen moab en jackson : hebben dit dit jaar in 1 rijdag gedaan, wel met 2 chauffeurs.
Jacques
tussen zion en moab zou je bv in escalante kunnen logeren. heb je alle tijd om de schitterende scenic byway te bewonderen en eventueel in escalante nog een toffe slotcanyon te bezoeken.
tussen moab en jackson : hebben dit dit jaar in 1 rijdag gedaan, wel met 2 chauffeurs.
Jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 47 Reacties
- 20486 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-