Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lauw: LV-SF-LV Hulp bij route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lauw
Amerika-ontdekker

Re: Reis Lauw: LV-SF-LV Hulp bij route

Bericht door Lauw »

Goed, we zijn er ein-de-lijk uit.
Dit wordt 'm.
Is het wat? :blink:

Dag 1: 26-sep naar Phoenix
Dag 2: 27-sep Phoenix - Sedona
Dag 3: 28-sep Sedona - Grand Canyon
Dag 4: 29-sep Grand Canyon - Monument Valley
Dag 5: 30-sep Monument Valley - Page
Dag 6: 1-okt Page
Dag 7: 2 okt Page - Bryce
Dag 8: 3-okt Bryce – Zion
Dag 9: 4-okt Zion
Dag 10: 5-okt Zion - Las Vegas
Dag 11: 6-okt Las Vegas
Dag 12: 7-okt Las Vegas - Death Valley
Dag 13: 8-okt Death Valley - Los Angeles
Dag 14: 9-okt Los Angeles
Dag 15:10-okt Los Angeles - Sequoia
Dag 16: 11-okt Sequoia - Yosemite
Dag 17: 12-okt Yosemite
Dag 18: 13-okt Yosemite
Dag 19: 14-okt Yosemite - San Francisco
Dag 20: 15-okt San Francisco
Dag 21: 16-okt San Francisco
Dag 22: 17-okt San Francisco - Thuis (18/10)
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben echt een fan van LA, geweldige stad. Maar eerlijk gezegd kun je die op deze manier in jullie reis beter elders inzetten, want nu heb je eigenlijk maar 1 dag. Ik vind het eerlijk gezegd altijd wat vreemd dat veel forumleden best veel dagen in het relatief compacte SF nemen en dan maar 1 dag voor het megagrote LA uittrekken. Ik zou dag 13 tm 18 anders doen. In je eigen route heb je weinig tijd voor Sequoia en je mist de Tioga Pass als je onderlangs rijdt.

13 death valley - mammoth lakes
14 mammoth lakes - Yosemite NP
15 Yosemite NP
16 Yosemite NP
17 Yosemite - Sequoia NP
18 Sequoia NP
19 Sequoia NP - San Francisco

Of als je LA wilt behouden een dag Yosemite naar Sequoia NP verzetten, dat is ook een optie.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Ik zou die hele dag Page weghalen en bij LA zetten, verder ziet het er prima uit. LA is zo groot, is niet te doen in 1 dag!
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Een dag LA erbij zou wel kunnen, dan doen we Page weg.
Maar kunnen we de Tioga pass niet rijden als we vanaf Sequoia naar Yosemite rijden? Van google maps word ik niet heel veel wijzer. Ik krijg dan dit:
Afbeelding
Kunnen we niet Sequoia uit in het Oosten en dan via daar de Tioga Pass rijden en via het oosten Yosemite inrijden?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass loopt van Lee Vining naar Yosemite. Sequoia heeft geen ingang aan de oostkant, dus als je van Sequoia naar Yosemite rijdt ga je bij Oakhurst het park in. Kijk eens naar een kaart van Yosemite op http://www.nps.gov/yose" onclick="window.open(this.href);return false; (links onder park tools). Eeen kaar van sequoia vind je op http://www.nps.gov/seki" onclick="window.open(this.href);return false;. Als je voldoende inzoomt op googlemaps zie je ook wel dat er geen weg loopt van Sequoia naar het oosten.

Omdat de Tioga pas nu gesloten is geeft googlemaps het nu niet weer. Gebruik eens http://www.mapquest.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Wat willen jullie in LA doen?

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Als je LA in de route wilt laten dan staat het op de juiste plaats.

Dan naar Sequoia en daarna naar Yosemite. Dat gaat inderdaad niet via de Tioga Pass (zelfs niet als Google die nu wel zou tonen, Sequioa heeft geen toegang aan de oostzijde)
Je zou wel de Tioga Pass op en af kunnen rijden op 1 van je volle dagen Yosemite.

Je zou ook de volle dag Page kunnen gebruiken om bij Sequoia te voegen. Zoals je het nu hebt is er maar weinig tijd voor Sequoia.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Bedankt nog voor de input! We laten LA er wel in staan, willen toch graag Universal studios zien, Hollywood en zo nog wat.
Gaan dan idd een extra dag Seqouia toevoegen hoogstwaarschijnlijk. In het begin houdt je het snelle tempo nog wel vol maar naderhand wordt dat toch wel lastiger denk ik. :P

Ik wil dit hotel boeken in Phoenix. De een zegt dat het oke is, de ander zegt dat het een rot buurt is. We zijn er echt alleen maar om te slapen, wat denken jullie?
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... ml#REVIEWS

Met name op hotels.com staan er wat negatievere reviews over de buurt, maar die link kopieert hij niet naar hier. Ikzelf denk dat het wel meevalt, als ze me niet neerschieten en de auto niet stelen is het wat mij betreft prima. :lol:
Afbeelding
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Nu aan het zoeken naar hotels etc.
Ik wilde de San Juan Inn boeken in Mexican Hat. Dit kan alleen via een mailtje naar het hotel (sanjuaninn at citlink.net ?). Ik heb gemaild en nu moeten we onze creditcard gegevens mailen. Echter is sinds vandaag ineens de website uit de lucht. Ik vertrouw het niet helemaal. Kan dit kloppen, hebben jullie ook via dit mailadres gereserveerd? Niet dat ze straks voor duizenden euro's onze CC blokkeren ofzo. :blink:
Afbeelding
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Jaaaaaaa, het is bijna zover! Over 2 weken vertrekken we naar de USA voor de eerste keer!
Alle hotels zijn geboekt, de route ligt dus vast. 8) Nu nog druk aan het kijken welke wandelingen we willen doen (ondertussen kochten we ook ineens een huis), dus druk druk druk!
We zijn vanaf 11 okt t/m 14 okt in Yosemite (komen vanaf Seqouia en moeten op 14 okt weer naar SF). Mij lijkt de panorama trail super awesome om te lopen, maar is dat te doen met twee volle dagen of kunnen we beter voor de kortere wandelingen gaan en de tioga pass rijden? En is het in Oktober goed te lopen of erg glad als er bijv. veel regen is gevallen? Qua temperatuur lijkt het me ideaal wandelweer. :mrgreen:
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt natuurlijk prima een dag gebruiken voor de Panorama Trail. Neem wel de eerste bus - ik weet niet of reserveren nodig is - zodat je teug bent voor het donker wordt. Wel een zaklantaarn meenemen voor de zekerheid.
Hoe ziet je route er nu uit, kom je niet over de Tioga Pass? Waarom niet eerst Yosemite en dan Sequoia?

Marianne
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

De route ziet er nu zo uit:

Dag 1: 26-sep Vliegen naar Phoenix
Aankomst 19.07 uur in Phoenix.
20.30 uur auto ophalen Phoenix Luchthaven – Dollar.
Budget Lodge Downtown Phoenix
Dag 2: 27-sep Phoenix – Sedona (via Prescott en Jerome of Montezuma Castle. In Sedona o.a.: Airport Rd / Chapel of the Holy Cross / Cathedral Rock)
Overnachten in White House Inn
Dag 3: 28-sep Sedona - Grand Canyon (via Oak Creek Canyon en Williams)
Overnachten in Yavapai Lodge
Dag 4: 29-sep Grand Canyon - Monument Valley
Overnachten in Mexican Hat – San Juan Inn
Dag 5: 30-sep Monument Valley – Page (Lower Antelope Canyon + Horseshoe Bend / Lake Powell)
Overnachten in Travelodge Page
Dag 6: 1 okt Page – Bryce (Toadstool Hoodoos aan US89)
Overnachten in Bryce Pioneer Village
Dag 7: 2-okt Bryce – Zion (springdale)
Overnachten in Bumbleberry Inn
Dag 8: 3-okt Zion (springdale)
Dag 9: 4-okt Zion - Las Vegas (via Valley of Fire State Park)
Overnachten in MGM Grand
Dag 10: 5-okt Las Vegas
Dag 11: 6-okt Las Vegas - Death Valley
(Hooverdam?)
Overnachten in Stovepipe Wells Village
Dag 12: 7-okt Death Valley - Los Angeles
Overnachten in Park Plaza Lodge Hotel
Dag 13: 8-okt Los Angeles
Dag 14: 9-okt Los Angeles – Sequoia

Overnachten in Western Holiday Lodge
Dag 15: 10 okt Sequoia
Dag 16: 11-okt Sequoia – Yosemite
Overnachten in een heated tent in Curry Village
Dag 17: 12-okt Yosemite
Dag 18: 13-okt Yosemite
Dag 19: 14-okt Yosemite - San Francisco
Overnachten in Royal Pacific Motor Inn
Dag 20: 15-okt San Francisco (Alcatraz avondtour)
Dag 21: 16-okt San Francisco
Dag 22: 17-okt San Francisco - Thuis (18/10)

Vanuit LA dus naar Seqouia, daarom niet direct naar Yosemite. We moeten dus 1 dag gebruiken voor de Tioga pass
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan best een keer de tioga pass op en neer rijden gedurende die dagen Yosemite.

Als je de Hooverdam wilt bezoeken kun je dat het beste doen op de dag dat je vanuit Valley of fire naar Las Vegas gaat. Of een keer op en neer rijden vanuit Las Vegas. Reken met alleen het uitzicht vanaf de brug al wel op zeker 2,5 tot 3 uur. Ik zou dit dus niet doen op de dag dat je naar Death Valley gaat. Veel te veel omrijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt inderdaad zo wel tijd om de Tioga Pass te rijden. Als je helemaal naar de oostingang rijdt kun je nog iets verder doorrijden naar Mono Lake. bij de ingang van het park heb je de mooie korte wandeling naar Gaylor Lakes. Een aanrader. Je kunt daar het eerste meer lopen maar ook nog verder gaan naar het tweede meer. Er ligt daar zelfs nog een oude mijn.
Je houdt met zowel de PT als de Tioga Pass niet heel veel tijd over voor de rest van het park. Maar je zou op de 11e naar Glacier Point kunnen rijden als je op tijd uit Sequoia vertrekt. Dan kun je naar Taft Point of Sentinel Dome lopen. Of allebei.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 sep 2015, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Bedankt voor de tips!
Dan zullen we Hooverdam wel inpassen een dag eerder. Moeten we even kijken hoeveel tijd we hebben. Van mij hoeft het niet zo, haha, maar ben niet alleen op vakantie. :lol:
Ik was inderdaad een beetje bang dat we weinig tijd zouden hebben dan in Yosemite als we de PT zouden lopen en de Tioga Pass zouden rijden. De PT is wel een uitermate mooie wandeling, wat ik heb gezien op pagina's. Of zijn er andere wandelingen mooier die we beter zouden kunnen lopen?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De PT is een van de mooiste wandelingen, maar wel lang. Het is ook leuk om wat kortere wandelingen te doen, bijvoorbeeld die naar Taft Point of Sentinel Dome, en dan vanuit de vallei de Mist Trail.
Kijk eens op www.yosemitehikes.com en op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.

Marianne
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Ik heb gisteren je wandelsite bekeken, echt geweldig! Heel handig ook. 8) Ook je reisverslag van afgelopen jaar met daarin de PT. :thumbup: Het is zo moeilijk kiezen, er is zoveel moois te zien.. En we hebben maar weinig tijd :sadcry: (en kiezen is echt een hele zwakke kant van ons..)
Nu al bedacht dat ik volgend jaar wel terug zou willen om de plaatsen te bezoeken die we dit jaar niet kunnen bezoeken. Al wordt 'm dat waarschijnlijk niet. :wink: Door dit forum wordt je bij voorbaat al verslaafd aan Amerika zonder dat je er ooit geweest bent.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer