Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mp83: route San Francisco-Miami

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mp83
Amerika-ontdekker

Reis mp83: route San Francisco-Miami

Bericht door mp83 »

Ik weet niet helemaal of ik hier goed zit, omdat mijn reis meer gaat omvatten dan alleen het zuid-westen. Een belangrijk deel valt daar natuurlijk wel in.
We (ik en mijn man, 32 jr) gaan in oktober 5 weken naar Amerika. We vliegen op San Francisco, huren een camper, die we 5 weken later in Orlando weer inleveren. Ik dacht dat dit vrij ruim was, maar nu we aan het plannen zijn, vind ik het toch moeilijk om keuzes te maken en dingen te schrappen, om niet alleen maar aan het rijden te zijn.

Het laatste stukje, in Florida staat vrij vast, omdat ik daar familie bezoek en we graag nog even naar het strand willen. De rest is nog vrij in te vullen. Hieronder mijn route, ik zou het op prijs stellen als jullie er op willen schieten, en eventueel mooie alternatieven of suggesties hebben.

Dag 1 San Francisco - aankomst 12.00, overnachting in hostel
Dag 2 San Francisco - camper (Cruise America) ophalen om 13.00 (boodschappen doen, inrichten etc)
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Mammoth Lakes (deze dag willen we over de Tioga Pass, Bodie en Mono Lake bekijken, en op de route naar Death Valley overnachten)
Dag 7 Mammoth Lakes - Death Valley (ik twijfel of we een overnachting hier misschien moeten overslaan)
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - Page (is 1 overnachting in GC genoeg? we kunnen etv de 2e LV nacht skippen)
Dag 12 Page - Monument Valley
Dag 13 Monument Valley - Santa Fe
Dag 14 Santa Fe
Dag 15 Santa Fe - White Sands
Dag 16 White Sands - Alpine (Big Bend NP)
Dag 17 Alpine - Big Bend NP
Dag 18 Big Bend NP
Dag 19 Big Bend - San Antonio
Dag 20 San Antonio
Dag 21 San Antonio - Austin (via Texas Hill Country)
Dag 22 Austin
Dag 23 Austin - Fort Worth (hier zou ik eigenlijk liever meer tijd hebben. Dallas slaan we waarschijnlijk over)
Dag 24 Dallas - .... overnachting onderweg naar New Orleans
Dag 25 ... - New Orleans
Dag 26 New Orleans - Ft. Walton Beach/Destin (hier ga ik op bezoek bij bekenden)
Dag 27 Ft Walton Beach/Destin
Dag 28 Ft Walton Beach/Destin - Gainesville (hier woont mijn zus)
Dag 29 Gainesville
Dag 30 Gainesville - Miami (liever een nacht extra)
Dag 31 Miami - Key West
Dag 32 Key West
Dag 33 Key West
Dag 34 Key West - Orlando
Dag 35 camper inleveren in Orlando en terugvliegen.

Ik overweeg nu om Big Bend te skippen. Maar wint dat veel tijd? Dan zou ik bijvoorbeeld vanaf Santa Fe, noordelijker Texas in kunnen rijden richting Dallas (vast niet in een dag te doen?), en dus ook White Sands skippen. Dan kan ik iets rustiger aan doen bij Ft Worth of New Orleans, of nog naar Houston.

Ik hoor graag van jullie wat ik eventueel kan overslaan (of bewaren tot een andere keer 8) ) of wat ik juist écht vergeten ben.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Route San Francisco-Miami

Bericht door michelly »

Ik persoonlijk zou het zonde vinden om Big Bend in deze route te schrappen. Ik vind dat je nogal veel steden bezoekt en dan is het wel lekker om even weer de natuur in te gaan in Big Bend. Dat is de reden dat wij vorig jaar Austin oversloegen. Misschien heb je iets aan ons verslag?
Als je de campings niet vastlegt kun je natuurlijk ook ter plekke beslissen welke route je neemt.

Voor het gedeelte rond New Orleans ben ik ook wel benieuwd naar tips. Dat staat voor volgend jaar op het programma, dan gaan we een camperreis maken van Chicago naar LA via New Orleans.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route San Francisco-Miami

Bericht door PSVwally »

Ik kan je route tot Santa Fé beoordelen en dat zit prima in elkaar. Omdat je zo'n lange reis maakt moet je keuzes maken en misschien kun je bepaalde zaken open laten en onderweg nog boeken.
Zo zou ik, vooral als het de 1e keer is, wel de overnachting in Death Valley laten staan. Die sterrenhemel zie je nergens anders.

In principe is 1 nacht bij de GC voldoende. Ook omdat je de volgende dag niet perse vroeg bij Page hoeft te zijn. Maar als je ook nog bij de Hooverdam stopt is het misschien wel beter om 2 nachten te hebben. Rij gedurende de middag naar Page, zodat je daar rond een uur of 3 aankomt. Dan net voor Page de horseshoe bend doen en dan naar Lake Powell rijden om te kamperen. Dan de volgende ochtend kun je daar nog even rondkijken en dan Antelope Canyon doen als je naar Monument Valley rijd. Ik weet niet wat je plannen voor Monument Valley zijn, of je daar een excursie boekt? Anders kun je niet veel meer dan rondkijken bij The View hotel.

Als je een nacht meer in Gainesville wilt zou ik een nacht Key West eraf halen. Ik vond dat eerlijk gezegd toch al geen plek om meer dan 1 nacht door te brengen. Dan zou ik liever wat eerder op de keys al een nacht doorbrengen.
mp83
Amerika-ontdekker

Re: Reis mp83: route San Francisco-Miami

Bericht door mp83 »

Bedankt voor de feedback! Blijkt toch moeilijk om nog iets te schrappen dus.... michelly, ik heb een stukje van je blog gelezen, leuk. Lijkt erop dat jullie in Hill country nog een beetje natuur gehad hebben ook? Misschien dat ik daar wat langer voor kan uittrekken dan (ipv big bend, dat lijkt zo'n eind om).
Key west aan het einde is alleen omdat we nog even van t strand willen genieten voor we terugvliegen. Ik had me daar verder nog niet echt in verdiept. Maar er zijn daar betere plekjes voor??
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja, in de Hill Country is het ook mooi maar het haalt het toch echt niet bij Big Bend :wink:
Maar ik kan me deze keuze heel goed voorstellen. Als de route anders te druk wordt moet je nou eenmaal kiezen.
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ivy123 »

Ik zou zeker een nacht in Key West schrappen en die aan Miami toevoegen. 2 dagen in Key West is eigenlijk genoeg en in Miami is veeel meer te doen en toch kan je daar ook lekker luieren op het mooie strand!
Verder echt een mooie reis zeg, ik wou dat ik zolang kan gaan!! :oops:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Big Bend - San Antonio is wel een hele lange dag volgens mij, zeker met een camper. Ik zou persoonlijk in jouw route Dallas/Fort Worth er uit halen. Ik vond persoonlijk Fort Worth niet echt boeiend, Dallas nog wat meer (6th floor museum), maar nu is het vooral veel reistijd voor erg weinig tijd daar. New Orleans lijkt me zo ook wel krap, met 1 overnachting en de dag erna (en misschien de dag ervoor) toch ook nog een behoorlijke reistijd.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer