Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis pierke: Salt Lake City - San Francisco
Reis pierke: Salt Lake City - San Francisco
Hallo iedereen!
3 Jaar geleden zijn wij voor een eerste keer naar de VS geweest. We zijn toen begonnen in SF en zijn via Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Page, Monument Valley en Grand Canyon South Rim naar Las Vegas gereden.
Die reis is mede dankzij dit fantastische forum een enorme voltreffer geweest en het jaar nadien wilden we al opnieuw teruggaan. oorspronkelijk wilden we naar yellowstone en de RMNP. Het plan werd aangepast en we hebben er een rondje Seattle van gemaakt met Olympic NP en vervolgens 2 weken in Canada.
Ook deze reis was weeral erg leuk.
Dit jaar zijn we helaas niet in het fantastische continent geraakt maar we zijn wel al plannen aan het maken om het park dat nog hoog op het lijstje staat, Yellowstone NP. We zijn van plan om in de eerste helft van september te vertrekken en geven onszelf 24 dagen in de VS.
Omdat we 24 dagen uittrekken en pas in september vertrekken denken we dat het geen slecht idee is om vrij vroeg al Yellowstone aan te doen. Verder zijn we 3 jaar geleden ook wat te snel door bepaalde parken gegaan. Zo willen we dit jaar ook zeker Yosemite aandoen (toen hebben we enkel Yosemite Valley aangedaan) en Zion zouden we ook graag nog eens bezoeken. 3 Jaar geleden hebben we ook Moab uit de route geschrapt en die streek zouden we nu graag wel in de route krijgen.
Voorlopig hebben we deze route:
Dag 1 Brussel Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City - Grand Teton
Dag 3 Grand Teton
Dag 4 Grand Teton - Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone -Vernal
Dag 9 Vernal - Farmington
Dag 10 Farmington - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Panguitch
Dag 15 Panguitch - Grand Canyon North Rim
Dag 16 Grand Canyon North Rim
Dag 17 Grand Canyon North Rim - Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Mono Lake
Dag 21 Mono Lake - Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite - San Francisco
Dag 24 San Francisco - Brussel
we blijven bewust niet lang in steden omdat we vooral voor de natuur gaan. We willen vooral wandelen in de parken.
nu gaan we erg rap door DV en laten we Bryce bewust links liggen omdat we daar de vorige keer tijd genoeg hadden.
Ik ben vooral zelf nog niet echt tevreden met dag 8 tot en met 10. Het lijkt me een erg grote omweg om de million dollar highway te doen en de Black Canyon of the Gunnison te zien (voor die laatste schiet er eigenlijk al geen tijd meer over via bovenstaand schema.)
Heeft er iemand een beter voorstel voor deze dagen?
Alvast bedankt!
Pierke
3 Jaar geleden zijn wij voor een eerste keer naar de VS geweest. We zijn toen begonnen in SF en zijn via Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce, Page, Monument Valley en Grand Canyon South Rim naar Las Vegas gereden.
Die reis is mede dankzij dit fantastische forum een enorme voltreffer geweest en het jaar nadien wilden we al opnieuw teruggaan. oorspronkelijk wilden we naar yellowstone en de RMNP. Het plan werd aangepast en we hebben er een rondje Seattle van gemaakt met Olympic NP en vervolgens 2 weken in Canada.
Ook deze reis was weeral erg leuk.
Dit jaar zijn we helaas niet in het fantastische continent geraakt maar we zijn wel al plannen aan het maken om het park dat nog hoog op het lijstje staat, Yellowstone NP. We zijn van plan om in de eerste helft van september te vertrekken en geven onszelf 24 dagen in de VS.
Omdat we 24 dagen uittrekken en pas in september vertrekken denken we dat het geen slecht idee is om vrij vroeg al Yellowstone aan te doen. Verder zijn we 3 jaar geleden ook wat te snel door bepaalde parken gegaan. Zo willen we dit jaar ook zeker Yosemite aandoen (toen hebben we enkel Yosemite Valley aangedaan) en Zion zouden we ook graag nog eens bezoeken. 3 Jaar geleden hebben we ook Moab uit de route geschrapt en die streek zouden we nu graag wel in de route krijgen.
Voorlopig hebben we deze route:
Dag 2 Salt Lake City - Grand Teton
Dag 3 Grand Teton
Dag 4 Grand Teton - Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone -Vernal
Dag 9 Vernal - Farmington
Dag 10 Farmington - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Panguitch
Dag 15 Panguitch - Grand Canyon North Rim
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Mono Lake
Dag 21 Mono Lake - Yosemite
Dag 22 Yosemite
we blijven bewust niet lang in steden omdat we vooral voor de natuur gaan. We willen vooral wandelen in de parken.
nu gaan we erg rap door DV en laten we Bryce bewust links liggen omdat we daar de vorige keer tijd genoeg hadden.
Ik ben vooral zelf nog niet echt tevreden met dag 8 tot en met 10. Het lijkt me een erg grote omweg om de million dollar highway te doen en de Black Canyon of the Gunnison te zien (voor die laatste schiet er eigenlijk al geen tijd meer over via bovenstaand schema.)
Heeft er iemand een beter voorstel voor deze dagen?
Alvast bedankt!
Pierke
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis pierke: Salt Lake City - San Francisco
Ik zou Farmington eruit halen. Rij van Vernal naar Moab, evt via Grand Junction en Colorado NM.
Je zou dan van SLC naar Craters of The Moon kunnen gaan. Dan eerst Yellowstone, dan Grand Teton en dan naar Vernal. Nu rij je op dag 8 weer door Grand Teton.
Hou er ook rekening mee dat midden September al diverse accommodaties in Yellowstone en GT sluiten. Niet dat je er dan niets meer kunt doen, maar er kan al sneeuw vallen. Je zit daar dus aan het einde van het zomerseizoen.
Je zou dan van SLC naar Craters of The Moon kunnen gaan. Dan eerst Yellowstone, dan Grand Teton en dan naar Vernal. Nu rij je op dag 8 weer door Grand Teton.
Hou er ook rekening mee dat midden September al diverse accommodaties in Yellowstone en GT sluiten. Niet dat je er dan niets meer kunt doen, maar er kan al sneeuw vallen. Je zit daar dus aan het einde van het zomerseizoen.
Bedankt voor je opmerking!
Craters of the moon spreekt ons minder aan. We denken eraan om de eerste dag direct op de tanden te bijten en in een keer door te rijden naar Yellowstone zodat we er tegen de avond zijn. Nadien zouden we zoals aangegeven dan via Grand Teton en Vernal naar Moab rijden.
Na de aanpassingen ziet onze route er als volgt uit:
Dag 2 Salt Lake City - West Yellowstone
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Grand Teton
Dag 8 Grand Teton
Dag 9 Grand Teton - Vernal
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab Capitol Reef
Dag 14 Capitole Reef - Panguitch
Dag 15 Panguitch - Grand canyon North Rim
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Lee vining
Dag 21 Lee Vining - Yosemite
Dag 22 Yosemite
Het plan is om in de eerste helft van september naar SLC te vliegen en zo vroeg mogelijk in de route Yellowstone in te plannen. Op die manier hopen we nog het park te kunnen bezoeken zonder dat er al te veel voorzieningen gesloten zijn.
Craters of the moon spreekt ons minder aan. We denken eraan om de eerste dag direct op de tanden te bijten en in een keer door te rijden naar Yellowstone zodat we er tegen de avond zijn. Nadien zouden we zoals aangegeven dan via Grand Teton en Vernal naar Moab rijden.
Na de aanpassingen ziet onze route er als volgt uit:
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 8 Grand Teton
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab Capitol Reef
Dag 14 Capitole Reef - Panguitch
Dag 15 Panguitch - Grand canyon North Rim
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Lee vining
Dag 21 Lee Vining - Yosemite
Dag 22 Yosemite
Het plan is om in de eerste helft van september naar SLC te vliegen en zo vroeg mogelijk in de route Yellowstone in te plannen. Op die manier hopen we nog het park te kunnen bezoeken zonder dat er al te veel voorzieningen gesloten zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens of een volle dag North Rim nodig is. Wij deden het dit jaar met 1 nacht, ook tussen Zion en Bryce. Wellicht is dat voor jullie ook voldoende. Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons bezoek (en ook voor Yellowstone etc). Wij hebben ook veel tijd doorgebracht buiten Yosemite Valley dt jaar. Je zou daar ook nog een extra dag kunnen gebruiken. Of rij via Death Valley en maak nog een stop tussen LV en Lee Vining.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je deze reis toch voor volgend jaar bedoelt he?
Afhankelijk van hoe laat je in SLC land zou ik je toch afraden om nog de bijna 5u naar West Yellowstone te rijden. Een stuk op weg als je redelijk in de middag aankomt is evt. nog wel te doen lijkt mij.
Wat is de bedoeling op dag 14 en 15 van Panguitch? Als het tussenstop is de 2 routedagen zou ik eerder voor Hatch kiezen
Afhankelijk van hoe laat je in SLC land zou ik je toch afraden om nog de bijna 5u naar West Yellowstone te rijden. Een stuk op weg als je redelijk in de middag aankomt is evt. nog wel te doen lijkt mij.
Wat is de bedoeling op dag 14 en 15 van Panguitch? Als het tussenstop is de 2 routedagen zou ik eerder voor Hatch kiezen
Hoi, bedankt voor de reacties alvast.
Het klopt dat we de reis pas begin september 2016 plannen.
De vliegtickets en dus vlieguren liggen nog helemaal niet vast.
Maat het is zeker niet de bedoeling om de eerste dag direct al een stuk te rijden.
Volgens het huidige plan zouden we 1 nacht slapen in SLC zodat we uitgerust achter het stuur kunnen kruipen om de 5 uur naar Yellowstone te overbruggen.
Bedoeling van Panguitch is inderdaad gewoon een tussenstop.
Dat pas ik aan naar Hatch.
Ook de dag GC is na het lezen van het verslag van Martin en Marianne verplaatst naar Yosemite
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 8 Grand Teton
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab Capitol Reef
Dag 14 Capitole Reef - Hatch
Dag 15 Hatch - Grand canyon North Rim
Dag 16 Grand Canyon North Rim - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Lee vining
Dag 20 Lee Vining - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite
Het klopt dat we de reis pas begin september 2016 plannen.
De vliegtickets en dus vlieguren liggen nog helemaal niet vast.
Maat het is zeker niet de bedoeling om de eerste dag direct al een stuk te rijden.
Volgens het huidige plan zouden we 1 nacht slapen in SLC zodat we uitgerust achter het stuur kunnen kruipen om de 5 uur naar Yellowstone te overbruggen.
Bedoeling van Panguitch is inderdaad gewoon een tussenstop.
Dat pas ik aan naar Hatch.
Ook de dag GC is na het lezen van het verslag van Martin en Marianne verplaatst naar Yosemite
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 8 Grand Teton
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab Capitol Reef
Dag 14 Capitole Reef - Hatch
Dag 15 Hatch - Grand canyon North Rim
Dag 16 Grand Canyon North Rim - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Lee vining
Dag 20 Lee Vining - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een prachtige route! Nu maar hopen dat volgend jaar het weer in Yellowstone beter is dan nu.
Hatch ligt mooi op de route. Je kunt ook in Tropic overnachten, dan kun je nog even een zonsondergang/-opkomst bij Bryce meemaken. Of maak een wandeling bij Red Rock Canyon.
Tussen Vernal en Moab kun je via het Colorado NM rijden. en vergeet de UT128 niet.
Heb je al naar accommodatie gekeken in Yellowstone? Dat kun je het beste zo snel mogelijk vastleggen.
Marianne
Hatch ligt mooi op de route. Je kunt ook in Tropic overnachten, dan kun je nog even een zonsondergang/-opkomst bij Bryce meemaken. Of maak een wandeling bij Red Rock Canyon.
Tussen Vernal en Moab kun je via het Colorado NM rijden. en vergeet de UT128 niet.
Heb je al naar accommodatie gekeken in Yellowstone? Dat kun je het beste zo snel mogelijk vastleggen.
Marianne
Hallo iedereen,
Ondertussen is onze trip naar de VS concreter geworden.
We hebben fantastische vliegtickets gevonden aan 512 EUR en hebben dan ook rap toegehapt.
Er is wel een maar aan die vliegtickets: We komen aan in SF en vliegen terug naar Brussel vanaf Las Vegas.
De meest ideale route (SLC-SF) hebben we dus overboord moeten gooien.
We gaan 25 dagen en ik had volgende route in mijn hoofd.
Dag 1 Brussel - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - xxx
Dag 6 xxx - yyy
Dag 7 yyy - West Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 Grand Teton - SLC
Dag 14 SLC
Dag 15 SLC - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - Capitol Reef
Dag 19 Capitol Reef - Bryce
Dag 20 Bryce - Grand Canyon North Rim
Dag 21 Grand Canyon North Rim - Zion
Dag 22 Zion
Dag 23 Zion - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas - Brussel
Dag 25
Ik weet nog niet zo goed wat te doen tussen Yosemite en Yellowstone.
we zijn van plan om via de Tioga pas te gaan en zouden ook graag bodie meepikken. ik denk niet dat we veel verder moeten denken te komen als lee vining voor xx?
Voor SLC trekken we relatief veel tijd uit maar dat is ook om eens de natuur te breken met een stad.
verder hebben we ook nog 1 dag over, waar zouden jullie die aan spenderen? we hebben eerder al Yosemite, Zion, Bryce, SF en de Grand Canyon bezocht. Las Vegas hebben we ook al gedaan maar dat vonden we maar niets. Die stad gebruiken we dus enkel om terug te vliegen naar Belgie maar tijd in de stad os voor ons niet nodig.
De beartooth highway zou ook een erg mooi weg zijn heb ik gelezen in verschillende reisverslagen hier maar ik vrees dat we tijd tekort komen in Yellowstone als we deze in onze route willen opnemen. Of zien jullie hier opties?
Ondertussen is onze trip naar de VS concreter geworden.
We hebben fantastische vliegtickets gevonden aan 512 EUR en hebben dan ook rap toegehapt.
Er is wel een maar aan die vliegtickets: We komen aan in SF en vliegen terug naar Brussel vanaf Las Vegas.
De meest ideale route (SLC-SF) hebben we dus overboord moeten gooien.
We gaan 25 dagen en ik had volgende route in mijn hoofd.
Dag 1 Brussel - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - xxx
Dag 6 xxx - yyy
Dag 7 yyy - West Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton
Dag 12 Grand Teton
Dag 13 Grand Teton - SLC
Dag 14 SLC
Dag 15 SLC - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - Capitol Reef
Dag 19 Capitol Reef - Bryce
Dag 20 Bryce - Grand Canyon North Rim
Dag 21 Grand Canyon North Rim - Zion
Dag 22 Zion
Dag 23 Zion - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas - Brussel
Dag 25
Ik weet nog niet zo goed wat te doen tussen Yosemite en Yellowstone.
we zijn van plan om via de Tioga pas te gaan en zouden ook graag bodie meepikken. ik denk niet dat we veel verder moeten denken te komen als lee vining voor xx?
Voor SLC trekken we relatief veel tijd uit maar dat is ook om eens de natuur te breken met een stad.
verder hebben we ook nog 1 dag over, waar zouden jullie die aan spenderen? we hebben eerder al Yosemite, Zion, Bryce, SF en de Grand Canyon bezocht. Las Vegas hebben we ook al gedaan maar dat vonden we maar niets. Die stad gebruiken we dus enkel om terug te vliegen naar Belgie maar tijd in de stad os voor ons niet nodig.
De beartooth highway zou ook een erg mooi weg zijn heb ik gelezen in verschillende reisverslagen hier maar ik vrees dat we tijd tekort komen in Yellowstone als we deze in onze route willen opnemen. Of zien jullie hier opties?
-
Gast
Tenzij je geinteresseerd bent in de Mormoonse kerk, is er mijns inziens weinig te beleven in SLC.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, ik vind niets mis met een dag stad tussen al dat natuurgeweld. Er is wel meer te doen dan alleen maar temple square.
Als je denkt dag 5 niet verder te komen dan Lee Vining dan zou ik die extra dag tussen Yosemite en Yellowstone inzetten.
Al denk ik dat als je de tioga pass en Bodie doet je toch beter nog wel wat door zou kunnen rijden naar Carson City/Reno of Fallon.
Je zou dan de dag erna bv naar twin falls kunnen rijden en de dag daarna via Craters of the Moon NM naar West Yellowstone.
Je zou 1 dag van Yellowstone uit kunnen trekken voor bv de Lamar Valley en dan 'even' de beartooth een groot stuk op en neer kunnen rijden. Wel afhankelijk van het weer op dat moment. Het hangt er ook een beetje vanaf waar je al die nachten Yellowstone overnacht denk ik of je het er wel of niet bij kunt doen.
Als je denkt dag 5 niet verder te komen dan Lee Vining dan zou ik die extra dag tussen Yosemite en Yellowstone inzetten.
Al denk ik dat als je de tioga pass en Bodie doet je toch beter nog wel wat door zou kunnen rijden naar Carson City/Reno of Fallon.
Je zou dan de dag erna bv naar twin falls kunnen rijden en de dag daarna via Craters of the Moon NM naar West Yellowstone.
Je zou 1 dag van Yellowstone uit kunnen trekken voor bv de Lamar Valley en dan 'even' de beartooth een groot stuk op en neer kunnen rijden. Wel afhankelijk van het weer op dat moment. Het hangt er ook een beetje vanaf waar je al die nachten Yellowstone overnacht denk ik of je het er wel of niet bij kunt doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden het stuk tussen Yellowstone en Yosemite in 2008, zie daarvoor ons verslag.
Je kunt in Lee Vining overnachten, of in Bridgeport. Als je niet veel tijd uit trekt voor de Tioga Road zou je nog iets verder kunnen rijden.
Wij hebben overnacht in Reno. De volgende stop hadden we open gelaten. Je kunt prima ter plekke kijken hoe ver je komt. Met voldoende tijd kun je Craters of the Moon bezoeken.
Marianne
Je kunt in Lee Vining overnachten, of in Bridgeport. Als je niet veel tijd uit trekt voor de Tioga Road zou je nog iets verder kunnen rijden.
Wij hebben overnacht in Reno. De volgende stop hadden we open gelaten. Je kunt prima ter plekke kijken hoe ver je komt. Met voldoende tijd kun je Craters of the Moon bezoeken.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden jaar ook een extra dag in Salt Lake City. Wij hebben ons daar uitstekend vermaakt. Je hebt er behalve Temple Square prachtige winkelcentra o.a. The Gateway en City Creek Center (Vlakbij Temple Square) voorzien van watervalletje, fonteinen etc. Inderdaad leuk voor de afwisseling en even een dagje relaxen.eoms schreef:Tenzij je geinteresseerd bent in de Mormoonse kerk, is er mijns inziens weinig te beleven in SLC.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ondertussen zijn we op een paar dagen voor het vertrek gekomen
en de vakantie is in een definitieve plooi gevallen.
ik wou juist nog even nakijken als onze dagindeling min of meer logisch is.
Dag 1 Brussel - SF: we komen aan rond 13h30 en gaan gewoon nog wat door de stad slenteren
Dag 2 SF: fietsen huren en de belangrijkste zaken in SF bekijken (alcatraz hebben we al eerder gedaan)
Dag 3 SF - Yosemite: auto ophalen op de luchthaven en naar Yosemite rijden, die dag ook al de wandeling van Tuolomne Grove doen
Dag 4 Yosemite Pohono trail wandelen van Glacier naar beneden naar tunnel view
Dag 5 Yosemite - Bridgeport: Tioga pas, bodie en eventueel mono lake
Dag 6 Bridgeport - Twinn Falls: autodag
Dag 7 Twinn Falls - West Yellowstone: ofwel via craters of the moon ofwel direct yellowstone en daar al iets bekijken in het park
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton: hier zouden we smorgens West thumb bekijken en dan doorrijden naar grand teton en een kano kayak huren
Dag 12 Grand Teton Hike naar surprise and amphiatheather lake
Dag 13 Grand Teton - SLC
Dag 14 SLC mormoonse kerk etc, in de late middag mss naar antelope island
Dag 15 SLC - Moab via 128
Dag 16 Moab Arches: enkele kortere wandelingen en de viewpoints
Dag 17 Moab False kiva hike en de belangrijkste viewpoints
Dag 18 Moab - Bryce Little wild horse canyon en scenic drive door Capitole Reef
Dag 19 Bryce - Grand Canyon North Rim: fairyland trail
Dag 20 Grand Canyon North Rim deel van North Kaibab trail
Dag 21 Grand Canyon North Rim - Zion: the narrows
Dag 22 Zion: Observation point hike
Dag 23 Zion - Las Vegas: via valley of fire
Dag 24 Las Vegas: zwembad hotel
Dag 25 Las Vegas - Brussel
Voor Yellowstone hebben we gelezen dat veel plannen niet echt veel zin heeft door de mogelijke filles etc...
wij hadden gedacht om op de dag dat we toekomen nog naar Mammoth te gaan
dag 1 dan een dag wandelen met Avalanche peak hike en reeds een deel van de geysers
dag 2 de geysers
dag 3 tower en canyon regio
de dag Yellowstone grand teton kunnen we nog enkele kleine zaken doen die we gemist zouden hebben, vooral in het zuidwest deel van het park dan (we overnachten helaas 4 keer in West yellowstone) waardoor we nog enkele uren in Grand teton zouden kunnen zijn. Als het weer meezit zouden we hier graag ergens een kano,... huren en op een van de meertjes varen. heeft iemand hier wat ervaring mee
dag 18 vrees ik dat een drukke dag wordt. lijkt die doenbaar als we vroeg genoeg vertrekken of kunnen we beter little wild horse canyon laten vallen, of reeds doen als we in arches of canyonlands zijn?
Alvast bedankt!
en de vakantie is in een definitieve plooi gevallen.
ik wou juist nog even nakijken als onze dagindeling min of meer logisch is.
Dag 1 Brussel - SF: we komen aan rond 13h30 en gaan gewoon nog wat door de stad slenteren
Dag 2 SF: fietsen huren en de belangrijkste zaken in SF bekijken (alcatraz hebben we al eerder gedaan)
Dag 3 SF - Yosemite: auto ophalen op de luchthaven en naar Yosemite rijden, die dag ook al de wandeling van Tuolomne Grove doen
Dag 4 Yosemite Pohono trail wandelen van Glacier naar beneden naar tunnel view
Dag 5 Yosemite - Bridgeport: Tioga pas, bodie en eventueel mono lake
Dag 6 Bridgeport - Twinn Falls: autodag
Dag 7 Twinn Falls - West Yellowstone: ofwel via craters of the moon ofwel direct yellowstone en daar al iets bekijken in het park
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Grand Teton: hier zouden we smorgens West thumb bekijken en dan doorrijden naar grand teton en een kano kayak huren
Dag 12 Grand Teton Hike naar surprise and amphiatheather lake
Dag 13 Grand Teton - SLC
Dag 14 SLC mormoonse kerk etc, in de late middag mss naar antelope island
Dag 15 SLC - Moab via 128
Dag 16 Moab Arches: enkele kortere wandelingen en de viewpoints
Dag 17 Moab False kiva hike en de belangrijkste viewpoints
Dag 18 Moab - Bryce Little wild horse canyon en scenic drive door Capitole Reef
Dag 19 Bryce - Grand Canyon North Rim: fairyland trail
Dag 20 Grand Canyon North Rim deel van North Kaibab trail
Dag 21 Grand Canyon North Rim - Zion: the narrows
Dag 22 Zion: Observation point hike
Dag 23 Zion - Las Vegas: via valley of fire
Dag 24 Las Vegas: zwembad hotel
Dag 25 Las Vegas - Brussel
Voor Yellowstone hebben we gelezen dat veel plannen niet echt veel zin heeft door de mogelijke filles etc...
wij hadden gedacht om op de dag dat we toekomen nog naar Mammoth te gaan
dag 1 dan een dag wandelen met Avalanche peak hike en reeds een deel van de geysers
dag 2 de geysers
dag 3 tower en canyon regio
de dag Yellowstone grand teton kunnen we nog enkele kleine zaken doen die we gemist zouden hebben, vooral in het zuidwest deel van het park dan (we overnachten helaas 4 keer in West yellowstone) waardoor we nog enkele uren in Grand teton zouden kunnen zijn. Als het weer meezit zouden we hier graag ergens een kano,... huren en op een van de meertjes varen. heeft iemand hier wat ervaring mee
dag 18 vrees ik dat een drukke dag wordt. lijkt die doenbaar als we vroeg genoeg vertrekken of kunnen we beter little wild horse canyon laten vallen, of reeds doen als we in arches of canyonlands zijn?
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kies je bewust voor de Tuolumne Grove? Wij bezochten vorig jaar de Merced Grove en hebben van verschillende kanten begrepen dat die mooier is. En zeker rustiger. Zie bijvoorbeeld hier, en ons 2015-verslag op 25 juni.
Gaan jullie met de bus naar Glacier Point? En hoe ga je dan van Tunnel View terug naar je auto?
Op dag 5 zou ik eerst naar Mono Lake gaan. Dat kost je niet veel tijd. Als je vroeg bent zou je het eventueel nog na Bodie kunnen doen maar dan rij je iets meer heen en weer. Wel mooi met zonsondergang lijkt me. Ik zou me voor kunnen stellen dat je na de Pohono Trail niet direct weer wilt wandelen, maar misschien is Gaylor Lakes nog wel leuk om even mee te pakken.
Als je besluit om via Craters of the Moon te rijden zou je ook nog naar de EBR-1 kunnen gaan, maar Mammoth lijkt me ook een goede keuze. Kun je niet kijken of je voor de laatste nacht nog iets in het park kunt vinden, bijvoorbeeld in Lake? Bellen schijnt wel eens te helpen.
Dag 11: deze weg is nu afgesloten vanwege een brand. Tegen de tijd dat jullie er zijn zal die hopelijk uitgewoed zijn. Vlak bij de zuidingang van Yellowstone heb je de Moose Falls (aan de linkerkant van de weg als je van West Thump naar Grand Teton rijdt), iets voorbij de Lewis Fall. Leuk voor een korte stop.
Dag 18 lijkt me inderdaad een goedgevulde dag.
Marianne
Gaan jullie met de bus naar Glacier Point? En hoe ga je dan van Tunnel View terug naar je auto?
Op dag 5 zou ik eerst naar Mono Lake gaan. Dat kost je niet veel tijd. Als je vroeg bent zou je het eventueel nog na Bodie kunnen doen maar dan rij je iets meer heen en weer. Wel mooi met zonsondergang lijkt me. Ik zou me voor kunnen stellen dat je na de Pohono Trail niet direct weer wilt wandelen, maar misschien is Gaylor Lakes nog wel leuk om even mee te pakken.
Als je besluit om via Craters of the Moon te rijden zou je ook nog naar de EBR-1 kunnen gaan, maar Mammoth lijkt me ook een goede keuze. Kun je niet kijken of je voor de laatste nacht nog iets in het park kunt vinden, bijvoorbeeld in Lake? Bellen schijnt wel eens te helpen.
Dag 11: deze weg is nu afgesloten vanwege een brand. Tegen de tijd dat jullie er zijn zal die hopelijk uitgewoed zijn. Vlak bij de zuidingang van Yellowstone heb je de Moose Falls (aan de linkerkant van de weg als je van West Thump naar Grand Teton rijdt), iets voorbij de Lewis Fall. Leuk voor een korte stop.
Dag 18 lijkt me inderdaad een goedgevulde dag.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5288 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-