Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Big6230: waar te starten? (routeplanning zuidwesten)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Big6230: waar te starten? (routeplanning zuidwesten)
We zijn bezig met de ruwe planning van onze trip naar het zuidwesten. Wordt onze 1e maal in Amerika.
San Fransisco, Las Vegas, Utah , LA ? , .....
Ons 1e vraag is, waar raden jullie aan te starten?
Raden jullie ons aan meteen te starten in Vegas ? ( Meteen het über amerika gevoel ? )
of San Fransisco ? 2 dagen ofzo de stad verkennen en dan verder trekken?
LA ? (misschien te druk ) ?
San Fransisco, Las Vegas, Utah , LA ? , .....
Ons 1e vraag is, waar raden jullie aan te starten?
Raden jullie ons aan meteen te starten in Vegas ? ( Meteen het über amerika gevoel ? )
of San Fransisco ? 2 dagen ofzo de stad verkennen en dan verder trekken?
LA ? (misschien te druk ) ?
Laatst gewijzigd door markro op 20 feb 2016, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast en topic verplaatst naar zuidwesten-reisschema's en routeplanning.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast en topic verplaatst naar zuidwesten-reisschema's en routeplanning.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Waar te starten ?
Het maakt in principe niet uit waar je gaat "starten", maak eerst (in grote lijnen) je route maar eens. Er zijn in het zuidwesten meerdere mogelijkheden om op te vliegen. Laat je leiden door de prijs van het vliegticket en je autohuur. Misschien haal je wat info uit onze reisverslagen (zie onder) van 2012 en 2015.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
enkele faktoren die kunnen meespelen :
- las vegas is de ,,makkelijkste" start : het kleinste vliegveld, erg dicht bij de Strip, plezierig na een lange dag. en onmiddellijk pal in de ,,actie"
- las vegas is het goedkoopst tijdens de week
- los angeles : tijdens het weekend iets minder verkeer ( minder werkverkeer)
- probeer het drukke en eerder saaie traject los angeles - las vegas te vermijden.
- san francisco : voor de stad zelf heb je niet echt een auto nodig. dus je zou daar kunnen beginnen en maar na een paar dagen de auto afhalen, of daar eindigen en de auto daar onmiddellijk inleveren.
Jacques
enkele faktoren die kunnen meespelen :
- las vegas is de ,,makkelijkste" start : het kleinste vliegveld, erg dicht bij de Strip, plezierig na een lange dag. en onmiddellijk pal in de ,,actie"
- las vegas is het goedkoopst tijdens de week
- los angeles : tijdens het weekend iets minder verkeer ( minder werkverkeer)
- probeer het drukke en eerder saaie traject los angeles - las vegas te vermijden.
- san francisco : voor de stad zelf heb je niet echt een auto nodig. dus je zou daar kunnen beginnen en maar na een paar dagen de auto afhalen, of daar eindigen en de auto daar onmiddellijk inleveren.
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
Dat is al heel nuttige info Jacques. bedankt
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 31 aug 2015, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
-
- Amerika-ontdekker
Heb mij vanmiddag al eens bezig gehouden met enkele interessante plaatsen en dingen die ik eventueel wil aandoen.
Kunnen jullie mij eventueel tips geven over de route, als alles al dan niet haalbaar is.
De bedoeling is om 3 weken te gaan. Ik denk in de periode eind mei-juni
Bedoeling was eigenlijk om geen rondje te maken. Dus gewoon een lijn te rijden. ( een krom lijn of een zes
)
Heb ik er al inzitten:
- San fransisco (Alcatraz, Golden Gate, Fishermans warf, ...
- Yosemite National Park (wandelen, viewpoints, ....
- Death Valley National Park ( Badwater, Artist's Palette, Mesquite Sand Dunes, .....
- Las Vegas ( niet in het weekend) ( The strip, Hotels (The Stratosphere Tower), gokken,Schieten ? ....
o Hoover Dam
o Antelope Canyon bij Page: Slot canyons ?
- Bryce Canyon National Park
- Zion National Park
- Monument Valley
- LA ? (- Wijken (Beverly Hills, Bell air, ...) - Walk of fame - Pretparken - Venice Beach
Graag wil ik er nog enkele dingen aantoevoegen ? ( Van die typische Amerikaanse dingen vb: Ghost towns, scrapyards langs verlaten wegen , ....
Eventueel nog een sportwedstrijd of race bezoeken?
Kunnen jullie mij eventueel tips geven over de route, als alles al dan niet haalbaar is.
De bedoeling is om 3 weken te gaan. Ik denk in de periode eind mei-juni
Bedoeling was eigenlijk om geen rondje te maken. Dus gewoon een lijn te rijden. ( een krom lijn of een zes

Heb ik er al inzitten:
- San fransisco (Alcatraz, Golden Gate, Fishermans warf, ...
- Yosemite National Park (wandelen, viewpoints, ....
- Death Valley National Park ( Badwater, Artist's Palette, Mesquite Sand Dunes, .....
- Las Vegas ( niet in het weekend) ( The strip, Hotels (The Stratosphere Tower), gokken,Schieten ? ....
o Hoover Dam
o Antelope Canyon bij Page: Slot canyons ?
- Bryce Canyon National Park
- Zion National Park
- Monument Valley
- LA ? (- Wijken (Beverly Hills, Bell air, ...) - Walk of fame - Pretparken - Venice Beach
Graag wil ik er nog enkele dingen aantoevoegen ? ( Van die typische Amerikaanse dingen vb: Ghost towns, scrapyards langs verlaten wegen , ....
Eventueel nog een sportwedstrijd of race bezoeken?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Heb je volgend artikel al gelezen?:http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Heel interessante voorbeeldreis! Daar zou je de planning vanaf San Francisco kunnen volgen en de dagen die vrijkomen, kan je dan gebruiken voor onder andere een nacht Monument Valley tussen Page en Grand Canyon.
Heel interessante voorbeeldreis! Daar zou je de planning vanaf San Francisco kunnen volgen en de dagen die vrijkomen, kan je dan gebruiken voor onder andere een nacht Monument Valley tussen Page en Grand Canyon.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je LA op het einde doet zou ik vanaf Las Vegas eerst naar Zion gaan en dan via Bryce, Page en de Grand Canyon met nog 1 tussenstop naar LA. Vanaf Vegas eerst naar de GC en dan Page, Bryce, Zion kan ook hoor, maar ook dan kom je weer Langs/door Vegas. Geen straf, maar dan zou ik daar nog een nachtje pakken
Las Vegas in het weekend is over het algemeen duurder, maar er zijn nog zat 'goedkooere' hotels. Als het enigszins kan ziu ik proberen om Las Vegas en Yosemite buiten het weekend te plannen. Maar als het niet anders kan dat 1 vs 2 of beide, al lijkt me dat sterk, in het weekend vallen. So be it.

Las Vegas in het weekend is over het algemeen duurder, maar er zijn nog zat 'goedkooere' hotels. Als het enigszins kan ziu ik proberen om Las Vegas en Yosemite buiten het weekend te plannen. Maar als het niet anders kan dat 1 vs 2 of beide, al lijkt me dat sterk, in het weekend vallen. So be it.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Eigenlijk kan alles...
Wat overwegingen die bij mij meespelen:
- San Francisco kan je best zonder auto doen. Dus bij uitstek geschikt om de reis te starten of te eindigen (en dan de huurauto later op te halen / eerder in te leveren). Mijn keuze is om er te starten: heen heb ik minder bagage dan terug
.
- De cultuur- en temperatuurshock is minder bij een start in San Francisco. LA en (zeker) LV zijn loeiheet in de zomer.
- Met KLM kan je rechtstreeks op San Francisco en Los Angeles vliegen. Kan voor een eerste keer wel zo comfortabel zijn. Kan ook met een open-jaw: heen op de ene stad, terug vanaf de andere.
- In het algemeen zijn er geen drop-off kosten binnen Californië en tussen Californië en Nevada. Wellicht niet bij iedere aanbieder/broker; dus even zoeken. Je hoeft dus geen volledige rondje te rijden. Een hoefijzer is ook OK
- Las Vegas is echt een weekend bestemming voor Amerikanen. Hierdoor zijn de hotelprijzen in het weekend enkele malen duurder dan door de week (Zo-do). Dus met Las Vegas buiten het weekend plannen kan je voor minder geld toch op de strip 4 of 5 sterren zitten.
- Vluchtprijzen op Las Vegas lijken vaak wat scherper te zijn (vanwege de concurrentie?).
- Los Angeles is erg druk met flinke files door de week (en zelfs opstoppingen op zondag). Daarnaast is de luchthaven LAX drukker en complexer navigeren dan bijv. SF of LV. Niet mijn eerste voorkeur om aan te komen en vermoeid een huurauto te moeten ophalen en ermee rijden.
- Voor LAX zijn een aantal alternatieve luchthavens. Kleiner, minder druk. Zelf ben ik nu aangevlogen (?) op Orange County (SNA - Santa Ana - John Wayne Airport). Nog goedkoper dan LAX ook....
- Als het kan wil ik graag in de Nationale Parken overnachten (of anders heel dicht erbij). Dus In Yosemite en Grand Canyon, in Springdale voor Zion en in Moab voor Arches/Canyonlands. Weer vanwege de verwachte drukte (beschikbaarheid & prijsverschil) probeer ik Yosemite en Grand Canyon buiten het weekend te plannen. En (toch) een jaar van te voren te reserveren....
- Ik mag graag shoppen in de outlet malls. Dat kan perfect in Las Vegas en de omgeving van Los Angeles (o.a. Desert Hills - Cabazon). Maar ik rij ook niet graag met een volle kofferbak nog drie weken rond in de Nat. parken.... Dus een beetje shoppen in het begin en de rest aan het eind (wat weer pleit voor een afsluiting in Las Vegas of richting LA).
- Op de heenweg wil ik graag al in de middag aankomen. Terug wil ik graag zo laat mogelijk vertrekken en zo laat mogelijk in Nederland terug te komen; hiermee hoop ik de kans te vergroten tijdens de vlucht nog te kunnen slapen en de jet-lag te verminderen. Dus eerst nog een actieve dag en dan het vliegtuig in. Over drie dagen weet ik of het werkt....
Wat overwegingen die bij mij meespelen:
- San Francisco kan je best zonder auto doen. Dus bij uitstek geschikt om de reis te starten of te eindigen (en dan de huurauto later op te halen / eerder in te leveren). Mijn keuze is om er te starten: heen heb ik minder bagage dan terug

- De cultuur- en temperatuurshock is minder bij een start in San Francisco. LA en (zeker) LV zijn loeiheet in de zomer.
- Met KLM kan je rechtstreeks op San Francisco en Los Angeles vliegen. Kan voor een eerste keer wel zo comfortabel zijn. Kan ook met een open-jaw: heen op de ene stad, terug vanaf de andere.
- In het algemeen zijn er geen drop-off kosten binnen Californië en tussen Californië en Nevada. Wellicht niet bij iedere aanbieder/broker; dus even zoeken. Je hoeft dus geen volledige rondje te rijden. Een hoefijzer is ook OK

- Las Vegas is echt een weekend bestemming voor Amerikanen. Hierdoor zijn de hotelprijzen in het weekend enkele malen duurder dan door de week (Zo-do). Dus met Las Vegas buiten het weekend plannen kan je voor minder geld toch op de strip 4 of 5 sterren zitten.
- Vluchtprijzen op Las Vegas lijken vaak wat scherper te zijn (vanwege de concurrentie?).
- Los Angeles is erg druk met flinke files door de week (en zelfs opstoppingen op zondag). Daarnaast is de luchthaven LAX drukker en complexer navigeren dan bijv. SF of LV. Niet mijn eerste voorkeur om aan te komen en vermoeid een huurauto te moeten ophalen en ermee rijden.
- Voor LAX zijn een aantal alternatieve luchthavens. Kleiner, minder druk. Zelf ben ik nu aangevlogen (?) op Orange County (SNA - Santa Ana - John Wayne Airport). Nog goedkoper dan LAX ook....
- Als het kan wil ik graag in de Nationale Parken overnachten (of anders heel dicht erbij). Dus In Yosemite en Grand Canyon, in Springdale voor Zion en in Moab voor Arches/Canyonlands. Weer vanwege de verwachte drukte (beschikbaarheid & prijsverschil) probeer ik Yosemite en Grand Canyon buiten het weekend te plannen. En (toch) een jaar van te voren te reserveren....
- Ik mag graag shoppen in de outlet malls. Dat kan perfect in Las Vegas en de omgeving van Los Angeles (o.a. Desert Hills - Cabazon). Maar ik rij ook niet graag met een volle kofferbak nog drie weken rond in de Nat. parken.... Dus een beetje shoppen in het begin en de rest aan het eind (wat weer pleit voor een afsluiting in Las Vegas of richting LA).
- Op de heenweg wil ik graag al in de middag aankomen. Terug wil ik graag zo laat mogelijk vertrekken en zo laat mogelijk in Nederland terug te komen; hiermee hoop ik de kans te vergroten tijdens de vlucht nog te kunnen slapen en de jet-lag te verminderen. Dus eerst nog een actieve dag en dan het vliegtuig in. Over drie dagen weet ik of het werkt....

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
LA staat er wel om bekend. Ik ben nu 2x in LA geweest en dus op echt een hele korte file na nog helemaal geen last van dat gehad. Maar dat LAX drukker en complexer is herken ik niet. Denk dat het gewoon geluk of pech is qua vertrekkende of aankomende vluchten, maar ik vond McCarran en vooral Houston,Newark en Dulles veel drukker. Maar het blijft gewoon bordjes volgen.Los Angeles is erg druk met flinke files door de week (en zelfs opstoppingen op zondag). Daarnaast is de luchthaven LAX drukker en complexer navigeren dan bijv. SF of LV.
Vliegen op SF kan idd vanwege een aantal dagen geen autohuur iets voordeliger zijn, al heb ik vaak het idee (na wekenlang ticktprijzen volgen) dat SF duurder is dan Vegas en LA. En als je geen rondje maakt en de kustroute wilt meepakken is m.i. SF niet de handigste plek om te beginnen.
Ghosttowns: zoek op Bodie en op Calico. Bodie wordt in deze wat meer aangeraden. Ook omdat Calico ongeveer op de weg tussen LA en Las Vegas ligt en veel drukker is. Scrapyeards, hmmm. Deze liggen vaak bij mensen in hun 'tuin'. De enige die ik me zo kan herinneren is een vliegtuigkerkhof bij Mojave (in het gebied van het ZW waar jij bent), maar niet echt on route.
Voorbeeldroute:
01 naar SF
02 SF
03 SF
04 SF - Yosemite
05 Yosemite
06 Yosemite - Bodie - Mammoth Lakes
07 ML - Death Valley
08 DV - Las Vegas
09 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Kingman
17 Kingman - LA
18 LA
19 LA
20 LA - naar huis
21 aankomst thuis
-
- Amerika-ontdekker
Weer een hele boel nuttige info om mee verder te werken. Bedankt.
We komen er wel.
We komen er wel.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dit kan beslist een goede optie zijn. Het kan ook anders. Kies een hotel buiten San Francisco maar in de buurt van een BART station. Je hebt dan voor minder geld een comfortabeler hotel en je kunt bij het station gemakkelijk en goedkoop de auto parkeren en met BART naar San Francisco reizen . Je hoeft ook de laatste dag niet zelf het transport naar het vliegveld (duur met de taxi of onhandig met al je bagage in het openbaar vervoer) te regelen.Frasi schreef: - San Francisco kan je best zonder auto doen. Dus bij uitstek geschikt om de reis te starten of te eindigen (en dan de huurauto later op te halen / eerder in te leveren). Mijn keuze is om er te starten: heen heb ik minder bagage dan terug.
Een vaak gekozen route is Phoenix-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Yosemite-San Francisco-Kustweg-Los Angeles of andersom. In deze route kun je Phoenix vervangen door Las Vegas.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ga het nog moeilijker maken:
starten en/of eindigen in San Diego kan natuurlijk ook!
Zowel de stad als het vliegveld zijn heerlijk overzichtelijk! Daarnaast ook een prima stad om te bezoeken.
Daarnaast vaak ook gunstig geprijsde tickets!
starten en/of eindigen in San Diego kan natuurlijk ook!
Zowel de stad als het vliegveld zijn heerlijk overzichtelijk! Daarnaast ook een prima stad om te bezoeken.
Daarnaast vaak ook gunstig geprijsde tickets!
-
- Amerika-ontdekker
Ligt San Diego niet net iets te ver afgelegen van alles?
Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Moderator**
Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten":
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =1&t=17691
Moderator**
Laatst gewijzigd door PSVwally op 31 aug 2015, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je maar 3 weken hebt en wat ik zie een beetje de klassieke ZW route gaat doen zou dat niet de meest logische keuze zijn vind ik. Of je moet echt in LA en SF dagen sparen.
Wij vonden LA heel fijn om te starten. Juist LA vonden we heel erg Amerika, en SF wat minder. We vonden het wel lekker om rustig te beginnen in LA. Voor sommige mensen valt LA tegen, maar bij ons was het de eerste Amerika-ervaring dus vonden we het gelijk te gek.
Maar ik zou je ondanks dat laten leiden door prijzen en gunstige vliegtijden.
Maar ik zou je ondanks dat laten leiden door prijzen en gunstige vliegtijden.
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
-
- Amerika-ontdekker
Het ligt nu zo goed als vast dat we in Mei 2017 gaan. Nu vanaf wanneer moeten we alles boeken? Vanaf wanneer kunnen we kijken voor een vlucht?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ehh nu? Of misschien had je de afgelopen maanden al goede prijzen kunnen vinden. Wat wordt je route nu?
-
- Amerika-ontdekker
Kan je al vluchten boeken voor over 1,5 jaar? Hetzelfde geld voor hotels en parken?PSVwally schreef:Ehh nu? Of misschien had je de afgelopen maanden al goede prijzen kunnen vinden. Wat wordt je route nu?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh sorry... 2017
Zeg maar vanaf de zomer 2016/september 2016 zoiets

Zeg maar vanaf de zomer 2016/september 2016 zoiets
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens wanneer Memorial Day valt; voor dat weekend kun je het beste zo snel mogelijk iets boeken. Werk eerst de route goed uit, misschien meerdere routes, met meerdere begin- en eindpunten. En kijk dan hoe de weekenden etc vallen.
Plaatsen als Page kunnen prijzig zijn, daar zou ik op tijd naar kijken en iets vastleggen zodra het mogelijk is (is afhankelijk van de keten/het motel). Boek iets wat te annuleren is, dan kun je het aanpassen als je later een betere prijs ziet.
Voor Yosemite kun je precies een jaar van te voren boeken, zie daarvoor www.yosemitepark.com. De leukste en goedkoopste mogelijkheden zijn ook echt een jaar van te voren weg.
Marianne
Plaatsen als Page kunnen prijzig zijn, daar zou ik op tijd naar kijken en iets vastleggen zodra het mogelijk is (is afhankelijk van de keten/het motel). Boek iets wat te annuleren is, dan kun je het aanpassen als je later een betere prijs ziet.
Voor Yosemite kun je precies een jaar van te voren boeken, zie daarvoor www.yosemitepark.com. De leukste en goedkoopste mogelijkheden zijn ook echt een jaar van te voren weg.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4057 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-