Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ArneK: Planning 2e reis Zuidwesten...

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ArneK
Amerika-ontdekker

Reis ArneK: Planning 2e reis Zuidwesten...

Bericht door ArneK »

Hallo allemaal,

In 2014 zijn wij voor het eerst naar Amerika geweest, het was grandioos!
Na deze ervaring is ons idee van vakantie vieren definitief veranderd. We buigen ons nu over onze volgende reis...
We zouden dan rond 18 juni 2016 willen vertrekken, verblijf zo'n 3 weken, komt niet op een dag aan.
We hebben nog niets geboekt dus zijn nog vrij om te schuiven. Wel willen we weer een camper van Road Bear dus de ophaal- en inleverplaatsen liggen daarmee vast.

Onze vorige reis zijn we van Amsterdam op New York gevlogen en een paar dagen later de reis voortgezet met een binnenlandse vlucht op Las Vegas.
De rest met de camper is zo verlopen:

Dag 1: Vertrek vanuit Las Vegas en rit naar Valley of Fire
Dag 2: Reis naar Zion
Dag 3: Bezoek National park Zion
Dag 4: Reis naar Page
Dag 5: Lake Powell en bezoek Rainbow bridge
Dag 6: Bezoek aan de Antilope Canyons
Dag 7: Vertrek naar de Grand Canyon
Dag 8: Route 66
Dag 9: Reis naar Yoshua Tree park
Dag 10: Bezoek Yoshua Tree park
Dag 11: Relaxen in Palm Springs
Dag 12: Relaxen in Palm Springs
Dag 13: Reis langs de Salton Sea
Dag 14: San Diego
Dag 15: San Diego
Dag 16: Reis naar Malibu
Dag 17: Camper inleveren in L.A.

We zijn nog een paar dagen in LA gebleven en toen terug naar Amsterdam.
Het kaartje zag er zo uit:
routekaart.jpg
Toen we begonnen met onze vorige reis wilde we ook Yosemite en de kustweg aandoen maar omdat we vrij vroeg in de tijd gingen hebben we destijds alles omgegooid en zijn maar naar beneden gegaan...
Daarom gaan we het opnieuw proberen, is alleen niet zo eenvoudig, mede omdat we al e.e.a. gedaan hebben.

Wat nu in willekeurige volgorde in ons opkomt is het volgende:
SF (Ophalen camper?)
Yosemite
Sequoia ??
Kustweg (H1)
Las Vegas (Inleveren camper?)
Grand Canyon (nogmaals dit indrukwekkende gevoel opsnuiven... ;-))
Arches
Capitol Reef
Monument Valley
Bryce Canyon
Gebied rond Sedona
Prescott

We zitten nu met de kaarten voor ons en Googlen erop los...
Het lijkt er alleen op dat we niet gaan ontkomen aan saaie stukken en lange reisdagen, in onze ogen dan, sorry...;-)
Het begin van onze reis ziet er gevoelsmatig al niet logisch uit:

Vliegen op SF
Paar daagjes SF en camper ophalen
Kustweg richting Cambria
Dan richting Sequoia
Naar boven richting Yosemite
Monolake

Maar dan...

Ik heb geen hekel aan rijden en zou best wat meer kunnen en willen rijden dan we de eerste reis gedaan hebben.
Ook vinden we de kleine plaatsjes leuk, zeker als er leuke dingen te zien zijn.
Voor ons zijn leuke dingen vooral mooie en afwisselende natuur maar ook zaken uit het oude Amerika.

Hebben jullie nog wat tips...

Hartelijke groeten,

Arne.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Planning 2e reis Zuidwesten...

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van je route zou je ook in LA kunnen beginnen. Puur voor de camperafhaal.
LA - Kustroute - SF - Sequoia & Kings Canyon NP - Yosemite - Tioga Pass - boven Death Valley langs - Las Vegas

Of SF - kustroute tot Morro Bay - Sequoia & Kings Canyon - Yosemite - etc. Zo onlogisch is dat helemaal niet hoor. Het is alleen de vraag hoeveel dagen je overal voor uit wilt trekken.

Waarom zou je trouwens in Las Vegas de camper inleveren??

Als ik verder je reis zie heb ik wel direct al mijn twijfels of dit met de camper in 3 weken wel haalbaar is. Ik neem aan dat je vanaf Phoenix wilt terugvliegen?

Ik zou wel vanaf Las Vegas naar Bryce rijden, dan via de Ut12 naar Capitol Reef, dan Moab - Monument Valley - Grand Canyon - Sedona - Prescott.

01 naar SF
02 SF
03 SF
04 SF - Monterey/Big Sur
05 Monterey/Big Sur - Cambria/Morro Bay
06 Cambria/Morro Bay - Sequoia NP
07 Sequoia & Kings Canyon NP
08 Sequoia & Kings Canyon NP - Yosemite NP
09 Yosemite NP
10 Yosemite NP
11 Yosemite - Mono Lake
12 Mono Lake - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Bryce Canyon NP
15 Bryce Canyon NP
16 Bryce Canyon NP - Capitol Reef
17 Capitol Reef
18 CR - Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Monument Valley
22 MV - Grand Canyon
23 Grand Canyon - Sedona
24 Omgeving Sedona (je zou hier dus ook Prescott ed mee kunnen pakken)
25 naar Phoenix, evt camper inleveren
26 Vlucht naar huis
27 aankomst thuis

Je kan natuurlijk wat dagen winnen door een dag Yosemite eruit te halen of die volle dag Las Vegas niet te doen, of Bryce anders in te delen en die volle dag al een stuk verder te rijden, dan heb je misschien die volle dag Capitol Reef ook niet nodig. Maar voor de rest heb je denk ik de dagen wel nodig.
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Hoi Paul... ;-)

Bedankt voor je reactie!
Even snel wat terug tikken dan gaan we daarna even kijken of we een grof kaartje kunnen maken.

Even kijken, nee we gaan niet terug vanuit Phoenix, Road Bear heeft daar geen drop off punt.
We hadden voor LV gekozen om dan de camper alvast kwijt te zijn en daar nog een dagje of wat te blijven.
We hadden zelf dus gedacht vanaf Mono Lake (+ evt. Mammoth Lakes) wat verder naar beneden te zakken richting Sedona.
Denk alleen wel dat dit wel eens een saai stuk zou kunnen zijn...
Death Valley mogen we tegen die tijd al niet meer door.
Misschien dan door Mojave National Preserve. Dan schuin naar boven richting MOAB en dan met een slinger naar links weer richting Vegas.
En dit zou je dan moeten begrijpen... :lol:

Zoals ik al zei, we vinden het ook leuk gewoon wat meer van de oude plaatsjes te zien. Oude gebouwen, saloons, mijnen, auto wrakken (ja klikt gek).
Hoeven niet per se van NP naar NP. Maar als je er nu eenmaal langs komt... :D

Hartelijke groeten,

Arne.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan vanaf Mono Lake naar Tonopah dan de 95 naar Las Vegas pakken. Anders had ik Death Valley wel vermeld ;) maar ik zou daar iig wel een tussenstop maken of evt doorrijden naar Valley of Fire SP.
Maar terug vanaf Vegas is gewoon de laatste dagen in de route Las Vegas ipv Phoenix invullen. Dat maakt elkaar allemaal niet zoveel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet voor een klein gedeelte van de route een camper huren maar alle parken met de camper bezoeken. Of huur voor de hele periode een auto, dan ben je ook veel flexibeler met begin- en eindpunt.
Waar zou je de camper in willen leveren? Kan dat in Las Vegas? Of moet je terug naar LA of SF? Wat zijn de mogelijke ophaal- en inleverpunten van Roadbear?
In de route van Paul zou je van Mono Lake of Tonopah direct naar Bryce kunnen rijden, en dan Las Vegas voor het laatst bewaren.
Je zou daarin ook een dag minder Bryce kunnen doen, of een dag minder Capitol Reef.

Marianne
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

Marianne reageert ook altijd... thanks ;-)

Nee, we willen de gehele route met de camper doen. Wij vinden het rondreizen met de camper echt te gek.
Gedacht hadden we dus SF als startpunt dan hebben we nog even "onze handen vrij" wat betreft de camper.
Paar daagjes SF, camper ophalen en met de rondreis beginnen.
Las Vegas hadden we als laatste geplanned om daar de camper in te leveren en nog een paar daagjes te verblijven voordat we terug vliegen.
De ophaal- wegbrengpunten van Road Bear aan deze kant zijn: LA, LV, SF en Denver.

Groetjes,

Arne.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ArneK: Planning 2e reis Zuidwesten...

Bericht door PSVwally »

Ik heb nu door dat je routeplekken die je in je eigen post noemde dus niet chronologisch waren. Daardoor dus die verwarring met het inleveren vd camper en het teruggaan naar Las Vegas.

@marianne. Van Mono Lake naar Bryce is toch zeker al 8u met de auto. Met de camper zit je dan toch al aan dik 9.5u zonder stops onderweg, als je er 20% bijtelt. Dat is wel een hele fikse rit. Ik heb ook het idee dat je tussen Mono Lake en Caliente via de extraterrestrial highway en great basin highway niet veel mensen tegenkomt, dus misschien kun je wel goed doorkarren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, dat is te ver, ik had het niet gecheckt maar voor de zekerheid ook al Tonopah genoemd. Ik denk trouwens dat je op die stukken niet veel extra tijd hoeft te rekenen met een camper. In de bergen is dat anders. Wel op tijd tanken op dat stuk.

Marianne
ArneK
Amerika-ontdekker

Bericht door ArneK »

@Paul:
Ik heb nu door dat je routeplekken die je in je eigen post noemde dus niet chronologisch waren
Klopt! Daarom had ik er ook bijgeschreven dat het in willekeurige volgorde is... :wink:

Nee, het gaat ons er niet om om zo snel mogelijk van punt A naar B te komen.
Ik rijd liever 500km om via een leuke route waar wat te zien is dan...

Groetjes,

Arne.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer