Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anja90: okt.'17 - 6 weken USA, waarvan 4 weken Zuidwest - alle tips welkom!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anja90
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Anja90: okt.'17 - 6 weken USA, waarvan 4 weken Zuidwest - alle tips welkom!

Bericht door Anja90 »

Hi allemaal,

Inmiddels bezoek ik al jaren (als stille lezer weliswaar) dit forum en heb al veel inspiratie en tips opgedaan, waarvoor dank! Wij hebben de eerste stap voor onze reis vastgelegd, namelijk het boeken van de heenreis (27 sep: AMS - LAX) en terugreis (8 november: MIA - AMS). Voor Zuidwest hebben we precies vier weken uitgetrokken en ik wil graag zo langzamerhand toch een soort van route uitstippelen (ter info: vriend is het type we zien het wel, ik ben type: alles uitzoeken/plannen).

Kleine achtergrondinfo: vriend (32) en ik (26) gaan beide voor het eerst naar de USA. Wel al veel reizen samen gemaakt. We houden van zowel steden, strand als natuur en pretparken maar zijn geen echte hikers. Geen type kampeerders, dus keuze voor auto+hotels is al gemaakt. National Park Pass al geregeld.

We landen op LAX en willen eerst een paar dagen acclimatiseren en vrienden bezoeken en vanuit daar de roadtrip langs de veelgenoemde hoogtepunten maken. Idee is om "rechtsom" te gaan en weer in LA te eindigen. Als er voordelen zijn om "linksom" te gaan, hoor ik het ook graag. Vanuit LA vliegen we naar NY voor een aantal dagen. Vanuit daar vliegen we naar Orlando om nog een weekje bij te komen/pretparken te bezoeken om vanuit Miami weer naar NL te gaan. Ik weet dat dat onderdeel niet in dit topic thuishoort, maar hebt het ter volledigheid erbij gezet (binnenlandse vluchten moeten nog geboekt worden dus ook hier zijn we nog flexibel).

Hierbij een grove planning:

27-9-2017 Reisdag naar LA
28-9-2017 LA
29-9-2017 LA
30-9-2017 LA
1-10-2017 LA
2-10-2017 LA naar Palm Springs
3-10-2017 Palm Springs (of is San Diego nog de moeite waard? Pretpark evt?)
4-10-2017 Palm Springs naar Phoenix (via Joshua Tree Park)
5-10-2017 Phoenix naar Grand Canyon
6-10-2017 Grand Canyon helicopter (is dit wel de beste plek om te starten? Ik zie ook veel vluchten vanuit Vegas bijv?)
7-10-2017 Grand Canyon - Page
8-10-2017 Antelope Canyon/Horsehoe bend
9-10-2017 Page naar Lake Powell (of Moab/Monument Valley toevoegen?)
10-10-2017 Lake Powell naar Bryce
11-10-2017 Bryce naar Las Vegas (via Zion)
12-10-2017 Las Vegas (het liefst doordeweeks)
13-10-2017 Las Vegas
14-10-2017 Las Vegas Naar San Francisco (Via overnachting Yosemite/Visalia, andere opties?)
15-10-2017 Naar San Francisco (Via overnachting Yosemite/Visalia, andere opties?)
16-10-2017 Extra ruimte
17-10-2017 Extra ruimte
18-10-2017 Extra ruimte
19-10-2017 San Francisco (Alcatraz/Golden Gate Bridge/Chinatown etc)
20-10-2017 San Francisco
21-10-2017 San Francisco
22-10-2017 San Francisco
23-10-2017 San Francisco naar Santa Maria/Venice Beach/Santa Barabara/Hermosa/Malibu (suggesties?)
24-10-2017 naar Santa Maria/Venice Beach/Santa Barabara/Hermosa/Malibu (suggesties?)
25-10-2017 LA
26-10-2017 LA
27-10-2017 Reisdag naar NY
28-10-2017 NY
29-10-2017 NY
30-10-2017 NY
31-10-2017 NY (Halloween)
1-11-2017 Reisdag naar Orlando
2-11-2017 Orlando
3-11-2017 Park
4-11-2017 Strand
5-11-2017 Miami
6-11-2017 Everglades
7-11-2017 Miami
8-11-2017 Terugreis

Ik zou graag nog een aantal pretparken/tours etc willen toevoegen dus alle tips zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite. :thumbup:
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Anja90: okt.'17 - 6 weken USA, waarvan 4 weken Zuidwest - alle tips welkom!

Bericht door hke »

beste

jullie gaan wel heel veel zien.
ik zou overigens zeker extra tijd reserveren voor Zion en Yosemite.
je hoeft niet de grootste hikers te zijn om deze twee parken erg mooi te vinden.
denk bv aan Taft point of de panorama trail in Yosemite en de Sequoia bomen.

ergens een bootje huren is ons ook altijd erg goed bevallen.

waarom kies je voor palm springs. Wij vonden San Diego erg leuk.

Monument Valley kun je volgens mij gemakkelijk toevoegen. Is zeker de moeite waard en kun goed combineren.
Moab kost je direct 2 of 3 dagen. Is overigens ook fantastisch.

succes/
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Re: Reis Anja90: okt.'17 - 6 weken USA, waarvan 4 weken Zuidwest - alle tips welkom!

Bericht door lyan »

6-10-2017 Grand Canyon helicopter (is dit wel de beste plek om te starten? Ik zie ook veel vluchten vanuit Vegas bijv
Gewoon een vlucht nemen vanaf Tusayan (Grand Canyon South Rim), de vluchten vanuit Las Vegas gaan niet over het Nationale Park deel, deze wel. Erg mooie ervaring om eens te doen! Waarom slaap je de dag ervoor in Phoenix? Ik zou gaan voor een hotel in het Nationale Park zelf.

Deze snap ik niet helemaal. Page ligt aan Lake Powell. Je zou 1 nacht Page kunnen doen, de ochtend Horseshoe Bend en Antelope Canyon doen en dan doorrijden naar Monument Valley en daar overnachten. Voor Moab heb je meer nachten nodig, er is daar nogal wat te zien (Arches, Canyonlands, Dead horse SP enz.)

Het is jammer om alleen maar door Zion heen te rijden. Met een overnachting zou je ook de Canyon in kunnen met de shuttlebus. Er zijn een heleboel stops met zowel eenvoudige als moeilijke hikes.

Onderweg van Zion naar Las Vegas heb je ook nog de Valley of Fire State Park, een enorm mooi park die je eigenlijk niet moet overslaan!

12-10-2017 Las Vegas (het liefst doordeweeks)
13-10-2017 Las Vegas
13-10 is een vrijdag en dus al een dure nacht in Las Vegas. Als je alles een beetje opschuift dan zou je Las Vegas kunnen doen op een dag van zondag-donderdag.

Van Las Vegas naar SF: als de Tioga Pas nog open is dan zou ik via het Mono Lake (Lee Vining) rijden en via de Tioga naar Yosemite NP rijden en van daar naar SF.

Persoonlijk vind ik de tijd in de steden best wel veel 4 dagen LA en 4 dagen SF, dat is al meer dan een week. Ik zou dan we weer een dag langer in Las Vegas blijven (best wel veel te zien als het je eerste keer is).

Veel plezier alvast,
Lyan
gastxyz

Bericht door gastxyz »

3-10-2017 Palm Springs (of is San Diego nog de moeite waard? Pretpark evt?)
Deze snap ik niet. Palm Springs en San Diego liggen minimaal 2 uur rijden van elkaar vandaan. De dag hiervoor rijd je al naar Palm Springs. Maar eigenlijk wil je naar San Diego? :?

4-10-2017 Palm Springs naar Phoenix (via Joshua Tree Park)
Uurtje of 6 rijden. Maar goed, dat kan natuurlijk. Ik zou echter Twentynine Palms - Joshua Tree - Phoenix doen. Nu rij je Palm Springs - naar de noordingang van Joshua Tree eigenlijk voor niets.

Eigenlijk snap ik Phoenix niet als overnachting. In het rijtje Palm Springs - Joshua Tree - Grand Canyon. Dan is Phoenix alleen maar om. Dan zou ik eerder Kingman doen als overnachting.

Page ligt aan Lake Powell. Monument Valley kan je toevoegen.
Grand Canyon SR - Monument Valley
Monument Valley - Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Page
Page - Bryce Canyon

Moab kost je een dag of 3.

De volle dag Page vind ik niet echt nodig voor jullie plannen. Zou dit tijd spenderen aan Bryce Canyon en Zion.

Met zulke korte dagen in oktober vind ik dit ultiem zonde.
Doe dan tenminste:
Page - Bryce Canyon ('s ochtends meteen naar Bryce)
Bryce Canyon - Springdale (hele dag voor Zion)
Springdale - Las Vegas (ochtend nog voor Zion)

14-10-2017 Las Vegas Naar San Francisco (Via overnachting Yosemite/Visalia, andere opties?)
Je gaat dus uit van een gesloten Tioga Pass. Verstanding, maar nog niet geheel zeker. Toch een uurtje of 12 rijden deze dag. Visalia wordt vaak door reisbureau's gekozen voor Seki. Dus ik snap 't niet in connectie met Yosemite.
Anja90
Amerika-newbie

Bericht door Anja90 »

Wauw, superfijne reacties!

@HKE. De reden voor Palm Springs was in eerste instantie dat het logischer op de route leek dan San Diego, maar door alle verhalen toch gaan twijfelen, vandaar de vraag. Denk inderdaad dat we San Diego gaan toevoegen. Palm Springs helemaal laten gaan of? Een bootje huren klinkt ook goed, leuke tip! Zowel Monument Valley als Moab gaan mee in de overweging. Heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren! :D :thumbup:

@Lyan. Overnachting in het park is inderdaad leuker. Ik noteer hem. Wat betreft Lake Powell ben ik denk ik een beetje verward geraakt door Google Maps (waarbij hij aangaf dat het nog een behoorlijk eind vanaf Page is). Maar ik begrijp dat dit niet juist is.
Goed idee om wat te schuiven zodat Las Vegas iets anders valt. Ook voor Zion en de Tioga Pas. Wat betreft de steden ga ik dit zeker meenemen. Fijn dat je de tijd hebt genomen om kritisch naar onze ideeen te kijken, wordt heel erg gewaardeerd, dankjewel! :thumbup: :clap:

Ik word alleen maar enthousiaster van deze reacties. Dank!
Anja90
Amerika-newbie

Bericht door Anja90 »

@Arno. Dank voor je verhelderende inzichten! Twijfel over Palm Springs en/of San Diego is er omdat ik er niet helemaal uit kwam qua logische route en of het de moeite waard is om naar San Diego te rijden of dat dat juist veel tijd in beslag neemt, maar weinig toevoegt. Phoenix begreep ik al eerder dat dit niet handig was, maar het leek mij een mooie stad. Lastig soms om uit te vogelen hoe het zit met waar je een park inrijdt. Is er iets bijzonders in Kingman of is dat gewoon een handig focuspunt voor GC? Goede tips voor route Bryce/Springdale/Las Vegas. Je laatste zinnen volg ik niet helemaal. Wat is Seki? Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren, ik ben weer een stuk wijzer! :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooie trip heb je voor de boeg, 6 weken, wow!

Ik vind eerlijk gezegd dat je een wat onrustig deel in het zuidwesten hebt. De ene plek race je doorheen en op de andere blijf je in mijn ogen erg lang.

Palm Springs een volle dag? Wat wil je daar gaan doen? Ik zou dan opteren voor een rondje Salton Sea (anza borrego en dan met een omweg via san Felipe naar Ocotillo Wells en terug naar de Salton Sea. Dan via de oostkant en Niland (salvation mountain) terug naar Palm Springs. Overigens vind ik de Embassy Suites in Palm Desert een prima hotel daar met gratis happy hour elke dag.

Dan zou ik de volgende dag niet naar Phoenix rijden, dat is op deze manier echt een omweg naar de Grand Canyon waar je m.i. weinig aan hebt. Maar via Joshua Tree, Needles, Oatman en een nacht in Kingman. Als je naar Phoenix gaat zou ik echt een paar dagen in de regio tussen Phoenix en Flagstaff meepakken.

2 nachten Grand Canyon is op zich prima. Als je niet (veel) gaat wandelen zou je het met de viewpoints ook met 1 nacht afkunnen. Die helivlucht vanuit Tusayan kost je met aankomst, inchecke, wegen, de vlucht en weer buiten staan hooguit 2 uur.
Vanuit Vegas gaan de helicopters naar GC west, wat minder ruig en uitgestrekt. Al is zo'n vlucht over de hoover dam, de woestijn, de GC en terug over Vegas altijd wel mooi. Maar ik zou vanuit Tusayan gaan.

8 en 9 oktober. Afhankelijk van de temperatuur en het weer. Antelope Canyon en de Horseshoe bend kosten bij elkaar een uur of 3 incl wachttijd bij de 1e. Monument Valley of Moab toevoegen....niet op deze manier met 1 nacht. Voor Moab (prachtige omgeving) incl monument Valley zeg ik minimaal 3, beter 4 nachten.

Bryce naar Vegas via Zion... persoonlijk zeg ik dan zonde van Zion. Prachtige park. Zeker minimaal 1 nacht voor uittrekken.

Het valt me op dat je erg veel dagen stad in je route hebt zitten. Yosemite zou ik zeker meepakken.. Sequoia ook als het in de route past. En op 1 dag van SF naar Malibu bv is ook wat te veel in mijn ogen. Dan raffel je de kustweg af. Hou er rekening mee dat deze dan wrs nog op 1 deel is afgesloten.

Ik vind dat je met 4 weken zuidwest eerlijk gezegd doordat je zoveel tijd in de steden doorbrengt de rest een beetje te snel afraffelt. Vergeet niet dat de afstanden soms groot zijn en ook in sommige parken best nog een flink aantal km's gemaakt moeten worden met de auto.

Als je hier al veel gelezen hebt moet je weten dat : less = more. M.i. kan je Moab en Monument Valley best meepakken, maar dan gaat dit ten koste van je tijd in LA of SF of anders een ander deel van je route.

Hetzelfde een beetje voor Florida. Ik zou dan zeggen, doe Orlando incl attractiepark. Rij dan naar de golf van mexico (bv Clearwater, Sarasota of Sanibel Island en ga daar aan een strand liggen. Rij dan daarna via de Everglades naar Miami en pak dan je dagen Miami.

Naar wat voor tours ben je op zoek? De meeste bekende heb je al zie ik met Alcatraz en Antelope Canyon. Je zou in Monument Valley een jeep of paardrijtour kunnen boeken net als in Bryce. In LA zou je de startour vanaf de walk of fame kunnen doen. Ik vond het in LA makkelijker om zelf alles met de auto te doen, maar in SF kan je ook goed met de fiets en een hop on off bus veel zien (bigbustour).
In miami heb ik een boottocht langs de haven en eilandjes gemaakt. Opzich toen wel leuk, achteraf denk ik een beetje verspild geld. Doe zeker een airboat tour in de Everglades. Ik deed dit bij Gator Park.
Mijn site is nog lang niet klaar, maar ik heb een groot deel van de Florida reis er al wel op staan (let niet op de filmpjes.. camera uit het stenen tijdperk), https://reizenmetpaul.com/2017/07/18/dag-04-miami/

Pretparken... er zijn er genoeg in Orlando. In LA heb je behalve Disney en Universal ook nog Knottsberry farm en Six Flags. Let wel op dat je Anaheim en Santa Clarita niet echt als LA moet zien. Als je bv in Hollywood overnacht is het niet handig om vanuit daar Disney of KBF te doen.

Net ten noorden van SF bij Vallejo ligt ook een Six Flags.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat betreft Lake Powell ben ik denk ik een beetje verward geraakt door Google Maps (waarbij hij aangaf dat het nog een behoorlijk eind vanaf Page is). Maar ik begrijp dat dit niet juist is.
ppp.JPG
Naar Lone Rock Beach een 15 min rijden en naar Wapweah een kleine 10 minuten
Anja90
Amerika-newbie

Bericht door Anja90 »

@psvwally. Zeker! Ik heb er zin in! Ik begrijp inderdaad uit voorgaande reacties dat ik behoorlijk wat 'moet' aanpassen. Dat ga ik zsm doen en een nieuwe planning plaatsen. M.b.t. veel stadsdagen probeer ik inderdaad ook rekening te houden. Bedankt voor alle goede tips wat betreft de uitjes en parken! Ik ga een kijkje op je site nemen, dank daarvoor. SF Malibu was ook niet in 1 dag gepland, maar minimaal 2 dagen (alleen vroeg ik me nog af welke stops daar de moeite waard zijn). Lake Powell krijg je een reis van 4 uur als je van Lake Powell naar Page intoetst, vandaar mijn verwarring, maar hierbij volledig opgehelder. Fijn dat je zo uitgebreid hebt gereageerd. Ik ga weer lekker verder plannen. Dankjewel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer