Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Yvoko
Amerikafan

auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakket

Bericht door Yvoko »

HAllo,

Ik had toch nog een vraagje over een auto huren bij USA reisen: Ik ben voor de Equinox het volgende kwijt(ong 3 weken):

Super-Spar-PLUS-Preise
662,40 Euro

Super-Inklusiv-PLUS-Preise
739,68 Euro

Dit is een verschil van 77,28 euro. Bij de Super Inclusiv zit ook een tank benzine inbegrepen. Maar wat kost een tank benzine?

En als ik de auto ophaal en wegbreng in L.A. dan kunnen mijn vriend en ik toch beiden rijden, en dan heb ik aan het sparpakket toch voldoende? (ben toch steeds bang dat ik iets over het hoofd zie)
Color01
Amerika-expert

Re: auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakk

Bericht door Color01 »

Yvoko schreef: Dit is een verschil van 77,28 euro. Bij de Super Inclusiv zit ook een tank benzine inbegrepen. Maar wat kost een tank benzine?
een tank met benzine bij de pomp zal je ongeveer 70 - 75 dollar kosten.
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

He wat is dit toch een fijn forum... binnen 10 minuten al de eerste reactie!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Color01 schreef:een tank met benzine bij de pomp zal je ongeveer 70 - 75 dollar kosten.
Volgens mij veel minder.

De tankinhoud van een Equinox is niet zo groot (volgens mij 16 gallon). Afgelopen januari hebben Marjan en ik 1x gereden totdat het lampje van de benzinemeter in de Equinox ging branden. We hebben toen getankt en er ging 14,7 gallon in de tank. Kosten: $ 35, 27 ($ 2,399 p/gallon).

Een tank zul je nooit helemaal leeg rijden dus het is veel voordeliger om zelf de tank vol te gooien.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Coyote schreef:
Color01 schreef:een tank met benzine bij de pomp zal je ongeveer 70 - 75 dollar kosten.
Volgens mij veel minder.

De tankinhoud van een Equinox is niet zo groot (volgens mij 16 gallon). Afgelopen januari hebben Marjan en ik 1x gereden totdat het lampje van de benzinemeter in de Equinox ging branden. We hebben toen getankt en er ging 14,7 gallon in de tank. Kosten: $ 35, 27 ($ 2,399 p/gallon).

Een tank zul je nooit helemaal leeg rijden dus het is veel voordeliger om zelf de tank vol te gooien.

Roland

Roland .. ze gaan naar LA .. de gas prijzen schommelen nu al rond de 3.00 - 3.25 per Gallon in LA .. en ze praten er over dat de gas prijzen rond de zomer ongeveer 50 - 70 cent per gallon hoger zal zijn.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Color01 schreef:Roland .. ze gaan naar LA .. de gas prijzen schommelen nu al rond de 3.00 - 3.25 per Gallon in LA .. en ze praten er over dat de gas prijzen rond de zomer ongeveer 50 - 70 cent per gallon hoger zal zijn.
I know... :wink:

Maar zelfs als de prijs $ 3,00 p/gallon is en ze 15 gallon tanken, zijn ze nog maar $ 45,00 kwijt, lang geen $ 75.

Of de prijzen inderdaad tot wel $ 0,70 p/gallon hoger zullen zijn in de zomer is natuurlijk nog maar afwachten.

Roland

Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Hmm tja ik denk dat ik dan toch goedkoper uit ben met het spar pakket. We vertrekken overigens begin mei. Nog maar anderhalve maand, hoera!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Let wel op, als je de tank vol koopt bij Alamo zelf, dan ligt de benzineprijs een stuk hoger !!! Ik weet niet meer precies hoeveel, maar bij een Chevrolet Trailblazer moesten wij iets van $ 85 betalen voor een volle tank. Ik dacht dat die tank 21 gallon was, maar dat weet ik niet meer zeker. Dus ga er vanuit dat de kosten flink hoger zijn.

Waarschijnlijk mag je er ook voor kiezen om de tank vol weer in te leveren, dan mag je hem zelf voltanken vlak voordat je hem inlevert. Dan heb je uiteraard wel de 'standaard' benzine prijzen.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

MattRob schreef:Let wel op, als je de tank vol koopt bij Alamo zelf, dan ligt de benzineprijs een stuk hoger !!! ...... Dus ga er vanuit dat de kosten flink hoger zijn.
Hier ben ik ook een keer tegenaan gelopen een paar jaar geleden. Ik moest bij het afrekenen iets van $ 50 voor een tank benzine betalen, terwijl ik de hele reis nooit meer dan $ 35 kwijt geweest ben voor een hele tank benzine. Meer ging er gewoon niet in.

Ik heb het dan ook geweigerd te betalen (gewoon om het principe) en de manager te spreken gevraagd. De baliemedewerker ging daarop naar achteren en kwam terug met de mededeling dat we dan maar $ 32 moesten betalen.

Ik bedoel maar......

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Super-Spar-PLUS is dat nou inclusief of exclusief extra bestuurder (boven de 25)?? Wij zijn er wel uit welke auto we willen gaan huren, maar welk pakket moeten we nou nemen??
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:Super-Spar-PLUS is dat nou inclusief of exclusief extra bestuurder (boven de 25)?? Wij zijn er wel uit welke auto we willen gaan huren, maar welk pakket moeten we nou nemen??
Dat hangt er vanaf bij wie (Alamo, Hertz, Dollar, Avis of National) je de auto huurt en waar je de auto huurt. Bij Alamo, Avis en National staat o.a. het volgende bij Super-Spar-PLUS:
Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien und Nevada
Wat dus inhoudt dat je geen toeslag voor extra bestuurders betaalt als je de wagen huurt in Californië of Nevada. Ik heb het zo snel niet kunnen terugvinden bij de anderen, maar het zou best kunnen dat het daar ook bij geldt.

Volgens mij vliegen jullie op Phoenix en dus zul je altijd moeten kiezen voor het pakket met de extra bestuurder waar je dus extra voor betaalt.

Roland

mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Coyote schreef:
mirdj schreef:Super-Spar-PLUS is dat nou inclusief of exclusief extra bestuurder (boven de 25)?? Wij zijn er wel uit welke auto we willen gaan huren, maar welk pakket moeten we nou nemen??
Dat hangt er vanaf bij wie (Alamo, Hertz, Dollar, Avis of National) je de auto huurt en waar je de auto huurt. Bij Alamo, Avis en National staat o.a. het volgende bij Super-Spar-PLUS:
Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien und Nevada
Wat dus inhoudt dat je geen toeslag voor extra bestuurders betaalt als je de wagen huurt in Californië of Nevada. Ik heb het zo snel niet kunnen terugvinden bij de anderen, maar het zou best kunnen dat het daar ook bij geldt.

Volgens mij vliegen jullie op Phoenix en dus zul je altijd moeten kiezen voor het pakket met de extra bestuurder waar je dus extra voor betaalt.

Roland
Dank je Roland :D
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Dus als ik het goed heb kan ik gewoon een Equinox huren bij Alamo met een Super-Spar-PLUS-Preise (want in californie zit er al een extra bestuurder bij en een reisverzekering heb ik ook al, dus Super-Inklusiv-PLUS-Preise lijkt me dan overdreven) en dan moet ik de auto zelf even volgooien vlak voordat ik m terugbreng. Klopt dat?

(en als ik hier antwoord op heb ga ik m écht boeken :-) )
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yvoko schreef:Dus als ik het goed heb kan ik gewoon een Equinox huren bij Alamo met een Super-Spar-PLUS-Preise (want in californie zit er al een extra bestuurder bij en een reisverzekering heb ik ook al, dus Super-Inklusiv-PLUS-Preise lijkt me dan overdreven) en dan moet ik de auto zelf even volgooien vlak voordat ik m terugbreng. Klopt dat?
Ja, dat klopt.

Ik weet niet of je het bij het reserveren al kunt opgeven dat er 2 bestuurders zijn, anders op het moment van afhalen regelen. Beide moeten er nl. voor tekenen. Enneh, ik neem aan dat beide 25+ zijn? :wink:

Succes met je boeking.

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yvoko schreef:Dus als ik het goed heb kan ik gewoon een Equinox huren bij Alamo met een Super-Spar-PLUS-Preise (want in californie zit er al een extra bestuurder bij en een reisverzekering heb ik ook al, dus Super-Inklusiv-PLUS-Preise lijkt me dan overdreven) en dan moet ik de auto zelf even volgooien vlak voordat ik m terugbreng. Klopt dat?
Nee, dat klopt niet helemaal.

Bij Alamo ben je verplicht om de extra tank benzine er bij te kopen (hoger tarief dan normaal) en kan je dat dus niet zelf doen bij deze tariefklasse. Alleen als je Alamo Gold (is in dit geval de Super-Inklusiv-Plus-Preise) neemt, zit de tank benzine er bij in.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Bij Alamo ben je verplicht om de extra tank benzine er bij te kopen (hoger tarief dan normaal) en kan je dat dus niet zelf doen bij deze tariefklasse. Alleen als je Alamo Gold (is in dit geval de Super-Inklusiv-Plus-Preise) neemt, zit de tank benzine er bij in.
Oke nou dacht ik dat ik het snapte. maar niet dus. Dus ik neem bij Alamo de Super-Spar-PLUS-Preise en daar komt dan nog de prijs van een tank benzine bij? En stel dat dat een dollar of 60 is, dan ben ik bijna net zo duur uit als met de Super-Inklusiv-PLUS-Preise?
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Ach nee natuurlijk niet, stel dat een tank vol me 60 dollar kost, dan is dat nog altijd maar 45 euro, dat is nog altijd minder dan 77,28 euro die ik extra zou betalen bij het Super Inclusif pakket. Oke dan wordt het nu toch Super-Spar-PLUS-Preise...

:P Ik reageer nu gewoon op mijn eigen posts in dit forum, hahaha!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yvoko schreef: :P Ik reageer nu gewoon op mijn eigen posts in dit forum, hahaha!
Soms werkt dat zeer verhelderend........... :lol: :lol: :lol:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Heeft er al iemand een auto gehuurd via eAutohuur ?
Ik veronderstel dat als Dennis dit op zijn site zet dit wel OK is, maar ik kan nog altijd niet aan al die verzekeringstermen uit.
Ik zoek een equivalent van de Alamo Gold formule opdat ik mijn om niet zorgen moet maken.
ZIe wel dat CDW inbegrepen is en bij sommigen staat "premium pakket".
Verder wil ik ook de mogelijkheid om een 2e bestuurder.

Gelden deze tarieven ook voor Belgie ?
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

dus als ik het goed begrijp heb je het bij het Super Spar plus pakket de verplichting om die tank benzine er bij te kopen
En hoef je m dan niet vol weer in te leveren? of juist wel?
Het is me een beetje een raadsel, maar ik wil wel weten wat ik kan verwachten zodat ze me daar niet van alles aansmeren

(raar trouwens dat zo'n tank bij alamo opeens vele malen duurder is, dat is toch vreemd? en waarom? omdat zij m voor je hebben volgetankt? dat is 2 minuten werk)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer