Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur Canada
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Autohuur Canada
Hoi iedereen,
Na 3 rondtrips met een camper, gaan wij deze zomer een rondtrip maken met een huurwagen door het oosten van Canada (Quebec en een stukje Ontario). Onze rondtrip begint in Montreal. Hebben jullie nog tips voor de autohuur?
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van dan 9 en 11 jaar. Welke categorie wagen kunnen we best huren zodat alle bagage past?
Verder maakt mijn vrouw zich ook wat zorgen dat in de meeste wagens geen afdekhoes voorzien is voor de bagage en alle spullen dus in het zicht liggen. Daarom zou ze een sedan met gesloten kofferbak willen huren, maar het lijkt mij dat die kofferruimtes niet groot/praktisch genoeg zijn om alle koffers erin te passen.
Hebben jullie ook aanbevelingen voor websites om de wagen te huren? "Broker" sites zoals Cartrawler of Sunnycars, of alle websites van de gekende verhuurders afschuimen?
Alvast bedankt!
Na 3 rondtrips met een camper, gaan wij deze zomer een rondtrip maken met een huurwagen door het oosten van Canada (Quebec en een stukje Ontario). Onze rondtrip begint in Montreal. Hebben jullie nog tips voor de autohuur?
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van dan 9 en 11 jaar. Welke categorie wagen kunnen we best huren zodat alle bagage past?
Verder maakt mijn vrouw zich ook wat zorgen dat in de meeste wagens geen afdekhoes voorzien is voor de bagage en alle spullen dus in het zicht liggen. Daarom zou ze een sedan met gesloten kofferbak willen huren, maar het lijkt mij dat die kofferruimtes niet groot/praktisch genoeg zijn om alle koffers erin te passen.
Hebben jullie ook aanbevelingen voor websites om de wagen te huren? "Broker" sites zoals Cartrawler of Sunnycars, of alle websites van de gekende verhuurders afschuimen?
Alvast bedankt!
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur Canada
Veel van je vragen worden beantwoord in dit topic viewtopic.php?f=30&t=75544
De meeste hier boeken het liefst rechtstreeks bij de verhuurder maar er zijn er genoeg die via brokers huren zoals Autoeurope of Sunnycars. Laatstgenoemde blinkt in mijn ogen uit in hoge prijzen en is voor Amerika of Canada niet interessant.
Tot slot wil ik je meegeven dat een afgesloten kofferbak geen garantie is tot veiligheid. Wij hadden op Hawaii een gesloten kofferbak en toch is alles uit de auto gejat al hadden we (achteraf) beter niets in de auto kunnen laten liggen...
Inmiddels hebben we verschillende keren een auto gehuurd en je ontkomt er gewoon niet aan om soms je bagage in de auto te laten liggen. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een laptoptas of een simpele koffer. Denk dus gewoon na en neem waardevolle spullen mee, net zoals je dit in Nederland zou doen. Een beetje SUV heeft getinte ramen en dit, in combinatie met een dekentje of handdoek, doet al wonderen.
De meeste hier boeken het liefst rechtstreeks bij de verhuurder maar er zijn er genoeg die via brokers huren zoals Autoeurope of Sunnycars. Laatstgenoemde blinkt in mijn ogen uit in hoge prijzen en is voor Amerika of Canada niet interessant.
Tot slot wil ik je meegeven dat een afgesloten kofferbak geen garantie is tot veiligheid. Wij hadden op Hawaii een gesloten kofferbak en toch is alles uit de auto gejat al hadden we (achteraf) beter niets in de auto kunnen laten liggen...
Inmiddels hebben we verschillende keren een auto gehuurd en je ontkomt er gewoon niet aan om soms je bagage in de auto te laten liggen. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een laptoptas of een simpele koffer. Denk dus gewoon na en neem waardevolle spullen mee, net zoals je dit in Nederland zou doen. Een beetje SUV heeft getinte ramen en dit, in combinatie met een dekentje of handdoek, doet al wonderen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
Koen70
- Amerikafan
Bedankt voor je reactie!
Ik heb het verslag van jullie Hawai reis gelezen... Heftig! Hopelijk blijft dat ons bespaard...
Reden jullie met die witte wagen die op de foto aan dat huisje staat, of met die pick-up truck met de raven?
Ik heb het verslag van jullie Hawai reis gelezen... Heftig! Hopelijk blijft dat ons bespaard...
Reden jullie met die witte wagen die op de foto aan dat huisje staat, of met die pick-up truck met de raven?
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Stel je vraag inderdaad in het vervolg even in het autoverhuur topic via viewtopic.php?f=30&t=75544
Canada wordt daarin ook wel besproken.
Voor je idee. Wij reizen met zijn tweeën en hebben in het verleden wel eens een full size sedan gehuurd ivm inderdaad de gesloten kofferbak. Tegenwoordig boeken we meestal een midsize SUV omdat we dat makkelijker vinden met de koffers erin tillen, bij een fullsize sedan moet je een drempel over. Auto's zijn laag en ik heb een lichamelijk beperking dus instappen, maar vooral uitstappen is dan lastiger
Onze twee grote samsonite koffers van 52 x 75 x 31 CM zie ook https://www.koffershop.nl/samsonite-scu ... blauw.html passen allebei net achterin in een fullsize sedan. Maar dan ook net en alle andere zaken zoals boodschappen en onze rugtassen (die we altijd meenemen als we bijvoorbeeld Nationale parken bezoeken) moesten op de achterbank.
Als je dus meer koffers hebt omdat je met kinderen reist gaat dat bijna zeker niet passen want een derde koffer past niet in de kofferbak en dan is je voordeel van een gesloten kofferbak weg want koffer 3 (en misschien 4) liggen dan elders. Ik zou met kids minimaal voor een standard SUV gaan of een fullsize SUV gaan.
Tip die ik je kan meegeven, neem gewoon je waardevolle spullen zoals paspoorten, bankpassen, contant geld, rijbewijzen e.d. steeds mee als je op pad gaat. Je moet je toch ook kunnen legitimeren en iets kunnen kopen onderweg doe je toch ook wel denk ik. Dus dat heb je toch wel bij.
Als ze willen inbreken doen ze het toch wel, ook als het in een afgesloten kofferbak ligt. Dat ze die ipad of die laptop pikken is erg vervelend en gedoe, maar is wel gewoon in the end verzekeringswerk. Het is vervelender als ze je paspoort of creditcard ook hebben.
Weeg voor jezelf ook af, hoe vaak sta ik bijvoorbeeld in een Nationaal Park met alles bij me, of zijn er ook momenten dat mijn spullen in het hotel staan. Dat reduceert ook het risico op een inbraak met alle spullen bij je.
En ik vind het ook wel een verschil of jij in een stad aan de weg geparkeerd staat of in een nationaal park. In die laatste setting kan het ook gebeuren maar is de kans niet zo heel groot.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4046 Weergaves
-
Laatste bericht door theovg