Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen met kinderen met autisme
Vliegen met kinderen met autisme
Goedemiddag,
Komende zomer zullen wij (voor het eerst) naar Amerika vliegen.
Beide kinderen hebben een vorm van autisme.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die al eerder met kinderen met autisme en/of de sunflower keycord hebben gevlogen richting de VS.
Eventuele andere tips zijn ook welkom.
Uiteraard bereiden we ze zo goed mogelijk voor. Ze hebben allebei al een keer gevlogen richting Berlijn, alleen een verre vlucht met overstap is wel nieuw voor ze.
Komende zomer zullen wij (voor het eerst) naar Amerika vliegen.
Beide kinderen hebben een vorm van autisme.
Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die al eerder met kinderen met autisme en/of de sunflower keycord hebben gevlogen richting de VS.
Eventuele andere tips zijn ook welkom.
Uiteraard bereiden we ze zo goed mogelijk voor. Ze hebben allebei al een keer gevlogen richting Berlijn, alleen een verre vlucht met overstap is wel nieuw voor ze.
Re: Vliegen met kinderen met autisme
Hier 1 dochter met autisme. Ze gaat al van als ze klein is mee op langere vliegreizen. Geen ervaring met sunflower lanyard maar ken het wel. Ik moet zeggen dat het niet altijd prettig is voor haar. Maar we proberen zoveel mogelijk duidelijkheid te geven voor vertrek. Hoelang duurt elke vlucht, waar stappen we over, hoe lang moeten we daar wachten, waar gaan we iets eten, wie zit naast wie in het vliegtuig enz. Niettemin gaat er op reizen mogelijks wel eens iets mis. En dan wordt het moeilijk. Maar ook dan zoveel mogelijk voorspelbaarheid geven. Daarnaast wordt ze steeds ziek van de stress. Spijtig genoeg hoort dat er voor haar bij. Wij hebben al meermaals aangegeven dat als ze dat voor haar te moeilijk wordt, dat we dichterbij huis op vakantie zullen gaan. Maar ze geeft zelf aan dit niet te willen. Als ouder probeer ik zo goed mogelijk om te gaan met de 100 vragen tijdens de reis zelf. Niet altijd simpel bij vermoeidheid.
Volgende week vertrekken we voor een kleine maand naar de oostkust en hebben we zowel op heen als terugreis een lange layover in London. Ik opteerde er deze keer voor om kort een hotelkamer te boeken op Heathrow. Ook al is het maar voor 4-5 uur, toch weeral een paar uur minder in een drukke omgeving met veel lawaai. We moeten hier nu ook wel ETA's voor aanschaffen omdat we dan de UK binnengaan maar dat heb ik er dan voor over. Ik bekeek opties die airside waren maar geen enkele bood echt een optie met voldoende stilte aan.
Het is altijd wikken en wegen en vraagt veel extra planning, maar dat hebben we ervoor over. En als je dan merkt dat ze zo van haar vakantie geniet...dan weet ik dat het het toch allemaal wel waard is.
Bij aankomst kan MPC helpen om niet nog eens lang te moeten staan aanschuiven aan de US immigration.
Volgende week vertrekken we voor een kleine maand naar de oostkust en hebben we zowel op heen als terugreis een lange layover in London. Ik opteerde er deze keer voor om kort een hotelkamer te boeken op Heathrow. Ook al is het maar voor 4-5 uur, toch weeral een paar uur minder in een drukke omgeving met veel lawaai. We moeten hier nu ook wel ETA's voor aanschaffen omdat we dan de UK binnengaan maar dat heb ik er dan voor over. Ik bekeek opties die airside waren maar geen enkele bood echt een optie met voldoende stilte aan.
Het is altijd wikken en wegen en vraagt veel extra planning, maar dat hebben we ervoor over. En als je dan merkt dat ze zo van haar vakantie geniet...dan weet ik dat het het toch allemaal wel waard is.
Bij aankomst kan MPC helpen om niet nog eens lang te moeten staan aanschuiven aan de US immigration.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1647 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties