Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijs vliegtickets naar Florida.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Melissa1987
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Prijs vliegtickets naar Florida.

Bericht door Melissa1987 »

Hii allemaal!

Wij zijn 3x eerder (laatste keer was 10 jaar geleden) in Florida geweest en er is een hoop anders. En dan vooral de prijzen.

We vlogen altijd rechtstreeks met TUI maar ook dit is niet meer. We willen nu graag met onze 2 kids naar Florida.

Het zal het hoogseizoen worden ivm school. Maar wat is nu echt een goede prijs voor vliegtickets voor 2 volwassenen en 2 kids. Ik zag tickets voor € 3.500 retour 4 personen met KLM/Delta. Is dat nou een goede prijs of kan het goedkoper? Ik heb echt geeeen idee!

Alvast bedankt!
Gr., Melissa
ToonW
Amerikafan

Re: Prijs vliegtickets

Bericht door ToonW »

Dag Melissa,

Goedkoop of duur is inderdaad moeilijk in te schatten...

Ikzelf heb begin januari via Lufthansa geboekt voor augustus (ook met ons 4) voor net geen €3100. Het zijn wel geen rechtstreekse vluchten (via Zurich naar Tampa en terug via Frankfurt). Dus rechtstreekse vluchten voor 3500 lijkt me in dat perspectief wel OK.

Ik heb me er toen even mee bezig gehouden en meermaals per week een screener (momondo, skyscanner,...) laten lopen om een beeld van de prijs te krijgen. Plots zakte het een paar 100 euro, en heb ik maar geboekt. Het kan bijvoorbeeld afhankelijk zijn van welke weekdag het is...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Melissa1987
Amerika-newbie

Bedankt voor je reactie.

Dit betreft helaas ook geen rechtstreekse vlucht. We zouden vliegen op Miami en terug vanaf Orlando. Incl 23 kg bagage ieder. Maar als ik het zo begrijp is tussen de € 3100 en € 3500 een prima prijs?

Groetjes Melissa
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De een zal het prima vinden maar een ander weer niet. Het gaat er om wat jij een goede prijs vindt.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Eigenlijk vraag je je af of de prijs de komende weken/maanden gaat stijgen of dalen, maar daar gaat niemand je een antwoord op kunnen geven. Als je wil gaan, moet je boeken aan wat jij een goede prijs vindt met de info die je hebt, zoals mtl zegt.
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Voor een volgende keer: deze vraag hoort eigenlijk thuis in het topic vervoer - subtopic vliegen naar Amerika
viewtopic.php?t=75473&start=6500
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Hoogseizoen vliegen, inclusief koffers 4 personen voor 3500 lijkt mij een mooie prijs, zeker omdat de meeste aanbiedingen zonder koffers is en dat je dan nog flink moet bijbetalen voor de koffers.

En persoonlijk blijf ik de tussenstop een pluspunt vinden op de reis, vooral omdat de vlucht anders erg lang duurt en ik toch graag even uit het vliegtuig stap na een uurtje of 6 vliegen om wat beweging te hebben. Tevens ga je dan meteen door de immigratie heen en kun je op de plek van bestemming zo doorlopen naar de car rental.

Althans, dat prefereerde we voordat we emigreerde naar Florida. Nu zijn we voor ons op de plek waar we ons het gelukkigst voelden en nog geen behoefte om naar NL te vliegen om welke reden dan ook.

Ik zou zeggen boeken en niet meer kijken of de prijzen nog zakken maar blij zijn met de prijs en verder plannen maken voor de vakantie.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Melissa1987 schreef:
31 mar 2025, 20:14
Dit betreft helaas ook geen rechtstreekse vlucht. We zouden vliegen op Miami en terug vanaf Orlando. Incl 23 kg bagage ieder. Maar als ik het zo begrijp is tussen de € 3100 en € 3500 een prima prijs?
Ik vind het nog niet zo'n gekke prijs voor het hoogseizoen voor 4 personen incl. bagage. Natuurlijk blijft het veel geld maar het is maar net wat jij er zelf voor over hebt.

Over 2 weken (meivakantie) vliegen wij naar Tampa en vliegen terug via Miami. Wij betaalden in januari EUR 3.300 voor 4 tickets incl. bagage. Ook wij hebben geen rechtstreekse vluchten. Heen op Tampa en terug via Miami was voor ons de goedkoopste optie en gaf tevens de beste (ruime) overstaptijden.

Heb je al gekeken op ba.com voor een vliegreis + autohuur? Zeker met meerdere personen kan dit nog wel eens voordeliger uitvallen. Voor ons was dit uiteindelijk goedkoper dan vliegtickets en autohuur los boeken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

IngridUSA schreef:
31 mar 2025, 20:30
Voor een volgende keer: deze vraag hoort eigenlijk thuis in het topic vervoer - subtopic vliegen naar Amerika
viewtopic.php?t=75473&start=6500
@Melissa1987 Lees vooral de allereerste posting van dit topic goed door. Daar staan allemaal tips in.
Mocht je verder vragen hebben stel ze dan in dit topic.
Melissa1987
Amerika-newbie

Coyote schreef:
01 apr 2025, 06:32
Melissa1987 schreef:
Heb je al gekeken op ba.com voor een vliegreis + autohuur? Zeker met meerdere personen kan dit nog wel eens voordeliger uitvallen. Voor ons was dit uiteindelijk goedkoper dan vliegtickets en autohuur los boeken.

Roland
Dank je voor de tip!
Melissa1987
Amerika-newbie

JeroenB schreef:
01 apr 2025, 03:24
Hoogseizoen vliegen, inclusief koffers 4 personen voor 3500 lijkt mij een mooie prijs, zeker omdat de meeste aanbiedingen zonder koffers is en dat je dan nog flink moet bijbetalen voor de koffers.

En persoonlijk blijf ik de tussenstop een pluspunt vinden op de reis, vooral omdat de vlucht anders erg lang duurt en ik toch graag even uit het vliegtuig stap na een uurtje of 6 vliegen om wat beweging te hebben. Tevens ga je dan meteen door de immigratie heen en kun je op de plek van bestemming zo doorlopen naar de car rental.

Althans, dat prefereerde we voordat we emigreerde naar Florida. Nu zijn we voor ons op de plek waar we ons het gelukkigst voelden en nog geen behoefte om naar NL te vliegen om welke reden dan ook.

Ik zou zeggen boeken en niet meer kijken of de prijzen nog zakken maar blij zijn met de prijs en verder plannen maken voor de vakantie.
Bedankt!
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Ik heb voor 4 personen 3200 EUR betaald (incl bagage) voor juli/aug. Wij vliegen vanaf Brussel op Boston en terug vanaf Fort Lauderdale. Ik had nog 800 USD flight credits van United dus moest via United boeken. Maar onder de streep dus een kleine 2500 euro betaald. Vertrek vanaf Brussel met overstap in Frankfurt en terug een overstap in Newark. Heen wordt de vlucht uitgevoerd door Lufthansa en daarvoor moet ik vooraf betalen als ik stoelen wil vastleggen. TIjdens de check-in 24 uur van te voren is dit kosteloos. Voor de United vlucht terug heb ik wel al stoelen kunnen boeken.

Op al mijn voorgaande reizen waren United en BA het voordeligst (wel altijd met overstap). Ik denk dat je nog wel ergens een retour van 3200 eur kunt vinden als je op verschillende luchthavens of felxibele datums zoekt (Tampa is bv vaak gunstig geprijsd).

Google flights is voor mij altijd de beste basis om te kijken welke routes en datums het meest voordelig zijn qua prijs en reisduur.
Belenos
Amerika-ontdekker

Re: Prijs vliegtickets naar Florida.

Bericht door Belenos »

Ik ben de schoolvakantieprijzen ook aan het volgen - vanwege een voorgenomen trip volgend jaar - en ik zie wel lagere prijzen voor aankomende zomer. Wellicht moet je dan wel flexibel zijn met zowel vertrek- als aankomstluchthaven. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat een optie is.

Bijvoorbeeld met Lufthansa vanaf Dusseldorf (17-07 - 07-08) retour naar Orlando voor € 2738 incl bagage of voor ongeveer dezelfde prijs vanaf Brussel met Delta naar Orlando (12-07 - 02-08). Allebei indirect, maar met acceptabele vliegtijden.
Verder zie ik Dusseldorf - Miami voor € 2587 met British Airways (05-08 - 26-08).
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou voor jezelf een prijs bepalen, vervolgens boeken en niet meer naar kijken. 3500 voor 4 personen is niet heel gek hoor. Voor een beetje ticket ben je wel rond de 850 p.p kwijt tegenwoordig. Als je goed zoekt kan het misschien wat goedkoper…

Of prijzen gaan dalen, wie zal het zeggen. Toerisme naar de VS loopt wat terug zeggen ze…

Kijk ook naar overstaptijden e.d. Vliegtijden e.d. Hele lange reisdagen of laat aankomen heeft ook nadelen.. Vaak zijn de hele goedkope vluchten gewoon ruk tijden of met hele korte overstappen

En houdt er rekening mee dat het nog best een stukje sturen is vanaf Miami naar Orlando. Namelijk zo’n 3 uur en 3 kwartier zonder files. Tenzij je een roadtrip gaat doen natuurlijk en eindigt in Orlando.

De tijden dat je voor 600 p.p. Incl bagage en stoelen naar de VS kunt vliegen liggen m.i. wel achter ons. Ik schrik tegenwoordig ook van de prijzen die je betaald voor een retourtje Malaga of de Canarische eilanden met de easyjets of de transavia’s van deze wereld. Ook buiten de vakanties wordt het duurder.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Miami - Orlando in 3 3/4 uur is flink doorrijden. :o
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@JeroenB Ik zei ook zonder file he :wink: En met turnpike... Dan geeft google maps 3.45 u aan. Mijn post is van 12.42u NL tijd. Toen ik een proef route maakte was het daar dus 06.42u.. Is bij nader inzien wel wat aan de optimistische kant ja :lol:
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Waar staat dan dat het plan is om van Miami meteen naar Orlando te rijden?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Melissa1987 schreef:
We zouden vliegen op Miami en terug vanaf Orlando
Hier toch? En volgens mij schrijf ik erbij in mijn post

“tenzij je een roadtrip doet en in Orlando eindigt”
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 18 apr 2025, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan & Silvia
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan & Silvia »

Dag, wij zijn rechtstreeks gevlogen vanaf frankfurt naar miami.....goedkoper dan een ieder rondom mei......ik weet niet of hog seizoen dat ook zo is. CONDOR, SUCCES!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer