Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Algemeen parkeren met een RV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
MiesVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Algemeen parkeren met een RV

Bericht door MiesVB »

Ik was benieuwd hoe parkeren 'over het algemeen' gaat met een RV?
Kan je normaal gesproken op elke parkeerplaats parkeren? Moet ik letten op speciale plekken waar ik mijn RV kan parkeren?
Jesjah88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Algemeen parkeren met een RV

Bericht door Jesjah88 »

Waar ga je heen? Heb 1x een RV gehuurd in VS en wij konden in principe bijna overal terrecht. Zeker bij grote winkels is er ruimte genoeg om te parkeren. Het land is erop gebouwd, er zijn vaak ook speciale RV plekken. In grote steden wordt het een ander verhaal... ook als je langs de weg van die kleine stop plekjes hebt daar kun je niet altijd staan met zo'n groot ding (op toeristische plekjes vooral)
2019: Roadtrip zuid-west | 2022: Roadtrip zuid-west | 2023: Roadtrip Florida | 2025: Roadtrip Montana&Wyoming
MiesVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door MiesVB »

We maken een rondreis, ik denk dat ik aan jouw antwoord wel voldoende heb dat je in principe bijna overal wel terecht kan. Thanks!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Houdt er rekening mee dat je sommige parkeerplaatsen in steden alleen met de telefoon kan betalen.
19 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Het is niet altijd even eenvoudig. We hebben afgelopen najaar in Montgomery, Alabama meegemaakt dat op een parkeerplaats wel een auto met aanhanger mocht parkeren, tegen dubbel tarief, maar geen RV. Dit stond er specifiek bij. Nu was er iets verderop een gratis plek, dus dat was op dat moment geen probleem, maar je moet echt wel opletten. Houd er ook rekening mee dat je dus soms 2 plekken moet betalen. Bij winkels is het over het algemeen inderdaad geen probleem.
In de stad is een RV een blok aan je been. Als we echt ergens willen zijn waar een RV niet handig is, dan huren we voor die dag een auto. Of zoeken we thuis al uit waar parkeerplaatsen zijn bij bepaalde bezienswaardigheden, want vaak is er genoeg parkeergelegenheid, maar zijn het parkeergarages en daar heb je niks aan.
Wij zijn inmiddels een stuk of 12 keer met de camper weggeweest in verschillende delen van het land en over het algemeen gaat het goed, maar soms is het puzzelen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Goed kijken inderdaad of het mag. Laatste keer in Forth Worth zag ik net voor betalen een mededeling op de automaat dat RV's niet toegestaan waren, ondanks dat het een gigantische parkeerplaats was.
19 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In Fort Worth stonden we bij Cooper's Pit Bar-B-Que. Aan de overkant zit Billy Bob's, Maar dat was in 2018, dus hoe dat er tegenwoordig uitziet weet ik natuurlijk niet. En het was overdag; 's avonds zal het er een stuk drukker zijn als het restaurant in vol bedrijf is.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@jojostravelusa
Yep, daar heb ik toen geparkeerd. Maandag t/m donderdag gratis, was praktisch leeg op donderdag overdag. Dit was maart vorig jaar.
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer