Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips en ervaringen tickets boeken bij buitenlandse sites
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Tips en ervaringen tickets boeken bij buitenlandse sites
Ik heb een paar keer iets gelezen over boeken bij sites in het buitenland. .be of. it maar kan er verder niet heel veel over vinden.
Is er een site die aan te raden is voor goedkopere vliegtickets dan bij Nederlandse sites?
Wat zijn jullie ervaringen? Zowel positief als negatief.
Heb tot nu toe zelf nog geen tickets gevonden die echt goedkoper zijn dan in Nld.
Gaat overigens om tickets voor zomer 2025 naar LAX en terug via SFO.
Is er een site die aan te raden is voor goedkopere vliegtickets dan bij Nederlandse sites?
Wat zijn jullie ervaringen? Zowel positief als negatief.
Heb tot nu toe zelf nog geen tickets gevonden die echt goedkoper zijn dan in Nld.
Gaat overigens om tickets voor zomer 2025 naar LAX en terug via SFO.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Tips en ervaringen tickets boeken bij buitenlandse sites
Op zich geen probleem, het is voor mij belangrijker om te weten waar het bedrijf dat deze website runt is gevestigd. Bij problemen moet je daar nl ook je recht halen.
Ik heb dat in het verleden ondervonden bij CardelMar.de (inmiddels failliet). Huurauto in Vancouver bleek door CardelMar niet te zijn betaald aan Dollar/Hertz (foutje gaf men toe). Werd na twee dagen rechtgetrokken, maar extra gemaakte kosten werden niet door CardelMar betaald. Onze verzekeraar Univé (afd. rechtsbijstand) heeft toen deze kosten op hun genomen, verhalen in Duitsland (onder Duits recht) was vele malen duurder. Daarom kijk ik nu wel even wie er achter een website zit..
Wij hebben trouwens diverse keren zonder problemen geboekt bij Expedia.com en Avis.de. Dat durfde ik wel aan
Ik heb dat in het verleden ondervonden bij CardelMar.de (inmiddels failliet). Huurauto in Vancouver bleek door CardelMar niet te zijn betaald aan Dollar/Hertz (foutje gaf men toe). Werd na twee dagen rechtgetrokken, maar extra gemaakte kosten werden niet door CardelMar betaald. Onze verzekeraar Univé (afd. rechtsbijstand) heeft toen deze kosten op hun genomen, verhalen in Duitsland (onder Duits recht) was vele malen duurder. Daarom kijk ik nu wel even wie er achter een website zit..
Wij hebben trouwens diverse keren zonder problemen geboekt bij Expedia.com en Avis.de. Dat durfde ik wel aan
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk dat deze vraag meer gaat over sites als KLM.be, KLM.us etc.
En daar kun je prima boeken. Soms levert je dat leuke prijzen op.
Heb je het voor dit soort vragen bedoelde topic viewtopic.php?f=30&t=75473&start=6060 al doorgelezen?
Heb je het voor dit soort vragen bedoelde topic viewtopic.php?f=30&t=75473&start=6060 al doorgelezen?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
KLM.IT/BE/NL/US/FR/IE/ES
Het maakt geen flaus aus. Je boekt bij KLM. Echter, krijg je (soms) verschillende prijzen.
Retourtje SFO scheelde in ons geval 700 euro via Momondo.IT en uiteindelijk doorverwezen naar KLM.IT.
Wist je dat je standaard 10 euro goedkoper uit bent via KLM.BE? Je hebt dan geen boekingskosten.
Het maakt geen flaus aus. Je boekt bij KLM. Echter, krijg je (soms) verschillende prijzen.
Retourtje SFO scheelde in ons geval 700 euro via Momondo.IT en uiteindelijk doorverwezen naar KLM.IT.
Wist je dat je standaard 10 euro goedkoper uit bent via KLM.BE? Je hebt dan geen boekingskosten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
Ja, daar heb ik al veel in gelezen maar vond daar niet zo specifiek een antwoord op mijn vraag die ik hier stel. Het gaat inderdaad over dit soort sites.jeppiepruts schreef: ↑30 okt 2024, 12:48Ik denk dat deze vraag meer gaat over sites als KLM.be, KLM.us etc.
Ik ben vooral ook benieuwd naar eventuele nadelen. Wat als er iets misgaat en geboekt bij KLM.it, wie is dan je contactpersoon? Is dat dan gewoon KLM of een Italiaanse 'partij'? Eerlijk gezegd geen idee hoe dat zit. Is de site alleen een Italiaanse versie of ook de mensen daarachter die mijn boeking afhandelen?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
KLM en niemand anders.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik kijk ook op de verschillende landen websites van Skyscanner, waar dan ook andere brokers tussen staan, met andere prijzen.
Skyscanner.at, skyscanner.de, skyscanner.fr, skyscanner.es etc. etc. ect.
Maar vaak scheelt het niet veel met de .nl website. En ook wordt soms de broker site alleen in een bepaalde taal aangboden (in Chrome voor site vertalen optie kiezen). Je kunt wel vaak gewoon boeken met een nl/be huisadres.
Het boeken bij een broker wordt alleen niet aangeraden. Vaak slechte service namelijk bij contact/aanpassing vlucht/tickets. Op eigen risico dus.
Skyscanner.at, skyscanner.de, skyscanner.fr, skyscanner.es etc. etc. ect.
Maar vaak scheelt het niet veel met de .nl website. En ook wordt soms de broker site alleen in een bepaalde taal aangboden (in Chrome voor site vertalen optie kiezen). Je kunt wel vaak gewoon boeken met een nl/be huisadres.
Het boeken bij een broker wordt alleen niet aangeraden. Vaak slechte service namelijk bij contact/aanpassing vlucht/tickets. Op eigen risico dus.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
-
- Amerika-ontdekker
Ik wil nu een ticket boeken bij American Airlines. Tickets via www.aa.com zijn veel goedkoper dan www.american-airlines.nl
Wilde net boeken maar kan alleen met Amerikaanse creditcard of Pay Pall met US billing adress
Heb ik beide niet! Iemand nog een gouden tip om dit te omzeilen oid?
Wilde net boeken maar kan alleen met Amerikaanse creditcard of Pay Pall met US billing adress
Heb ik beide niet! Iemand nog een gouden tip om dit te omzeilen oid?
- bedeve
- Amerika-expert
Ook even ( zelfs voor Europese vluchten ) naar AirFrance sites kijken.
Door mijn XP vluchten ben ik er achter gekomen dat die niet altijd dezelfde prijs hebben als KLM.
We hebben het hier wel eens gehad of Airfrance.us.
Bijv met @ikbeneva die oh zo blij was met die info en vervolgens nooit meer iets liet horen ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 31
- Contacteer:
Tja @bedeve, zo gaat in de reistopic's ook vaak. Info en advies vragen maar als er vervolgens door forumleden (vaak uitgebreid) op geantwoord wordt, laten ze niets meer van zich horen.
Zal een generatiekloof zijn die wellicht niet gewend is fatsoenlijk te bedanken voor het advies...
Roland
Zal een generatiekloof zijn die wellicht niet gewend is fatsoenlijk te bedanken voor het advies...
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
Is het generatiekloof @Coyote ?
Ai ; hoe krijg ik dat later dan....
Het gaat mij niet over dat bedanken hoor.
Maar als je even met iemand meedenkt en wat suggesties post vind ik het wel leuk om te horen of iemand daar iets mee gedaan heeft / plezier van heeft gehad..
Ai ; hoe krijg ik dat later dan....
Het gaat mij niet over dat bedanken hoor.
Maar als je even met iemand meedenkt en wat suggesties post vind ik het wel leuk om te horen of iemand daar iets mee gedaan heeft / plezier van heeft gehad..
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1336 Weergaves
-
Laatste bericht door Mies2301
-