Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht via Brussel Midi hoe werkt dit?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Anita74
Amerikafan

Vlucht via Brussel Midi hoe werkt dit?

Bericht door Anita74 »

Ik heb een vlucht gezien op de site van KLM, heen via Brussel (BRU) en terug via Brussel Midi treinstation (ZYR) met een tussenstop in Amsterdam.
Veel goedkoper dan alles via Amsterdam. Maar je snapt hem al, ik wil het laatste deel dus skippen :lol:
Nu heb ik hier al wat rondgezocht, maar lees alleen trajecten met heen en terug trein. Deze gaat dus heen gewoon vanaf de luchthaven Brussel.
Hoe werkt dit bij aankomst op Schiphol? Moeten we daar gewoon de koffers ophalen en daarna pas naar de trein? En hoe controleren ze of je het traject ook daadwerkelijk helemaal hebt gereisd? Ik wil natuurlijk wel mijn XP's krijgen :)
Vluchten zijn overigens via Delta Airlines.
Hoop dat iemand hier antwoorden op heeft/ervaringen.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Vlucht via Brussel Midi hoe werkt dit?

Bericht door Frasi »

Ik heb gedeeltelijke ervaring (vanaf Antwerpen).
Als de heenweg vanaf BRU is, is dit een vlucht en zal je deze ook echt moeten nemen. Geen ontkomen aan.
Op de terugweg check je in voor de terugweg. Je krijgt dan alleen je boardingpass voor de vlucht (naar AMS). Aangekomen op Schiphol meldt je je met je boekingsgegevens bij de Int. balie van NS. Daar krijg je dan je Eurostar ticket (A4 printje) voor de treinreis naar Antwerpen. Op dat moment ben je "ingecheckt" en ontvang je je XP (na aankomst van de Eurostar in Antwerpen). Of je ook werkelijk in die trein gaat, kan niet gecontroleerd worden.

Dus niet vergeten om bij terugkomst op Schiphol eerst langs de NS balie te gaan om je Eurostar ticket op te halen, voordat je naar huis gaat.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ja klopt, de heenreis is een vlucht met tussenstop naar Denver. Dat willen we ook :)
We gaan dan met de trein vanaf thuis naar Brussel. Vinden we toch al fijner ipv met de auto.
Maar op de terugweg van Schiphol natuurlijk liever meteen naar huis ipv eerst naar Brussel Midi. Maar dit kan dus gewoon? We halen dus eerst gewoon onze koffers op bij de bagageband? Die gaan niet door naar de Eurostar trein?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee hoor. En niemand die controleert of jij de trein instapt. :thumbup:
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

De procedure voor het ophalen van het treinticket is veranderd. De laatste keren kreeg ik die direct bij online inchecken. Als je hem niet krijgt, moet je hem uit zo'n incheckzuil halen, niet meer bij de balie voor internationale tickets.
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Elizabeth Henry Volgens KLM is er een verschil tussen vertrek Antwerpen of Brussel (Midi).
Bij vertrek vanaf Antwerpen krijg je het treinticket bij online inchecken; dan hoef je dus niet naar Antwerpen om ticket op te halen.
Bij vertrek vanaf Brussel, zou je nog wel het ticket moeten afhalen bij de Eurostar balie.
Ik zie nu dat je voor de terugreis al wel direct bij inchecken het treinticket krijgt (@Anita74 dus terug op Schiphol hoef je niet meer langs de NS Int. balie).
image.png
https://campaigns.klm.be/nl/reis-per-tr ... l-schiphol
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

@Frasi we vliegen met Delta, daar geldt hetzelfde voor?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Volgens mij wel; in de VS moet je toch altijd inchecken bij een balie van Delta.
En zou je het treinticket daar niet krijgen, met je boekingsbevestiging kan je deze dan op Schiphol afhalen (om zeker te zijn dat je de XP krijgt).
Afbeelding
Elizabeth Henry
Amerikafan

@Frasi Ik bedoelde inderdaad voor de terugreis.
Bij online inchecken kreeg ik direct de treintickets, procedure voor KLM - Delta is hetzelfde.
Het kan voor de terugreis wel wat tijd schelen omdat de internationale balie vaak lang wachten is. Zuilen zijn altijd wel beschikbaar, maar aan die balie op Schiphol stond ik toch vaak wel even te wachten terwijl je dan moe bent en zo snel mogelijk de trein naar huis in wil. En nu dus eigenlijk direct al je treinticket bij het inchecken, dus helemaal direct je eigen trein in.
Laatst gewijzigd door Elizabeth Henry op 14 jul 2024, 05:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Elizabeth Henry
Amerikafan

En niet schrikken als er de eerste dagen na je vlucht staat dat je de xp's niet krijgt omdat je het traject met de trein niet genomen hebt. Komt vanzelf goed.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Tickets zijn geboekt, dus we gaan het zien :thumbup:
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Wij zitten op dit moment op SLC voor de vlucht naar Amsterdam, maar hebben het treinticket niet ontvangen bij het inchecken. Geen idee waar ik nu heen moet op Schiphol. Hier bij Delta kon ook niemand me dit vertellen. Iemand een idee waar ik straks heen moet? Wil mijn XP’s niet mislopen 😩
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Het is normaal dat je die niet in de VS krijgt. Op Schiphol kun je een van de kiosk automaten gebruiken waar je kunt inchecken of je boarding pass kunt printen, bv die als je net het vliegtuig uit bent op de pieren, of die in de gang naar vertrekhal 1-2 vanuit de centrale hal als je al door de douane bent.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor je antwoord!

Bij Delta in SLC wisten ze ons hier dus niets over te vertellen. Bij aankomst Schiphol bij KLM (nog bij de gates) weer gevraagd en die wist het ook niet maar heeft het nagevraagd. En we moesten inderdaad bij die zuilen naast La Place in de aankomsthal. Gelukt dus!
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

:thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer