Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jeep Wrangler of Intermediate SUV - Alamo LV

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Jeep Wrangler of Intermediate SUV - Alamo LV

Bericht door BjornSnelders »

Ik zag net dat de Intermediate SUV zo'n €500 goedkoper is voor de totale huur dan wat ik een half jaar geleden voor de Jeep Wrangler heb neergeteld. Een standard SUV scheelt €400.

Ik vind de Wrangler er tof uit zien, ook mooi voor op de foto's. Maar las ergens dat deze op niet-offroad wegen minder fijn rijd. Klopt dat? Zijn er hier ervaringsdeskundigen?

We zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen en niet al te veel bagage. Het enige 'offroad' dat we willen rijden is Valley of the Gods, Moki Dugway, Monument Valley en wellicht naar Coal Mine Canyon.

Dus ik twijfel nu wat te doen. Iemand tips? :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Jeep Wrangler of Intermediate SUV - Alamo LV

Bericht door Pete.Z »

Met een standard suv kan je al die routes prima rijden. Een Wrangler is absoluut minder prettig als auto dan een gewone suv, en ik zou er zeker geen lange afstanden mee willen rijden.
BjornSnelders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door BjornSnelders »

Dank je @Pete.Z. Dan kan ik die €400 beter ergens anders aan besteden.
Ik vergat nog wel te vermelden dat we in omgeving Hanksville o.a. de Cathedral Valley loop willen rijden, heb je daar toevallig ervaring mee? Zou ook prima moeten lukken met de Standard SUV?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@BjornSnelders dat gaat prima met een Standard SUV, high clearance is daar wel handig en een reservewiel. Toen wij 'm met een Chevy Traverse deden was het er zo rustig dat ik met alle losse stenen die er liggen wel dacht "wat als ik daar een lekke band krijg", en geen mobiel bereik. Check voor je vertrekt ook even hoe hoog het water in de rivier staat waar je doorheen gaat, zie bv hier https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... yloop.html
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik ben het niet eens met de hier vernoemde rijeigenschappen van een Jeep Wrangler.
2 jaar geleden heb ik 2 deurs Jeep Wrangler (met offroad banden) gehuurd en daar waren de rijeigenschappen op asfaltwegen inderdaad een stuk minder mee. Slingerend weggedrag en wat zenuwachtig in de besturing.

Maar in april dit jaar heb ik een Jeep Wrangler Rubicon 4 deurs meegekregen en die auto reed echt superfijn. Was echt een genot om mee te rijden, zowel op asfaltwegen als op dirtroads. Zeker op de dirtroads was het verschil met een standard SUV enorm. En bij een Jeep Wrangler ben je verzekerd van 4WD, daar moet je met een Standard SUV nog maar geluk mee hebben.

Zie deze link voor de gehuurde auto: viewtopic.php?p=1329317#p1329317

Kortom; Ik zou persoonlijk 100% voor de Wrangler gaan.
De punten die jij gaat bezoeken zijn prima met een "gewone" SUV te bezoeken, maar voor de Cathedral Valley Loop zou ik toch zeker voor de 4WD Wrangler gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer