Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met tieners in een camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Met tieners in een camper

Bericht door Inge »

We zijn ons aan het oriënteren om volgend jaar misschien met onze dochters (dan 18 en bijna 15) naar de VS te gaan, wederom naar het Westen. De laatste keer dat we zijn geweest was onze oudste dochter 2 jaar en reisden we voor het eerst met een camper. We vonden vooral het buitenleven met een camper zoveel fijner dan reizen met auto en hotels, en ook dat je makkelijker je eigen kostje kan koken.
Maar goed, toen reisden we maar met zijn drieën en bovendien was onze dochter nog erg klein.

Als ik nu naar campers kijk, valt het me op dat de bedden zo ontzettend klein zijn. Niet alleen smal, maar bedden die als "volwassen" verkocht worden zijn vaak maar max 177 cm lang. Met maar één bed dat dan langer is dan dit in de camper, gaan dit niet passen. Nou heb ik 1 camper gevonden die grotere bedden lijkt te hebben (zowel iets breder als iets langer). Krijg je meestal de camper mee die je geboekt hebt, of wordt daar heel regelmatig vanaf geweken?

En verder voor degenen die met meerdere tieners/volwassenen hebben gereisd in een camper: hoe hebben jullie het "beddenprobleem" opgelost? Een camper is natuurlijk megaduur, dus een redelijk goed bed voor iedereen vind ik dan wel een basisbehoefte.

(Wij zijn overigens geen tentkampeerders.)
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Met tieners in een camper

Bericht door deebee7 »

Wij vertrekken binnenkort met onze 2 tieners in een camper. We kozen wel voor combinatie hotels/auto en camper. We huurden al eerder een camper in de VS maar toen waren er nog geen kinderen (heel lang geleden dus). Ik vond 10 nachten toen wel het max voor een camper. Maar dat is ieder zijn gevoel natuurlijk.
Ik puzzelde ook heel erg met het aantal bedden en lengtes bij de huur voor aanstaande zomer. We kozen een C30 van Cruise. De cabover is 2.20m lang dus moet wel gaan voor 1 tiener lijkt me. De ouderslaapkamer heeft dan een bed van 1.88m lang en zou kunnen volstaan voor 2 volwassene (of je voeten schieten erover :D ) Dan schiet er nog 1 tiener over. Bij cruise kan de sofa in een bed veranderen maar de lengte daar is wel max 1.77m. Bij ons moet dit net volstaan. Maar mogelijks zijn al je leden van het gezin groter dan 1.77m.
Normaal krijg je mee wat je boekt. Ik heb nog geen ervaring dat ik iets anders meekreeg.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Het valt me op dat ik bij Cruise America helemaal geen bedmaten op hun site kan vinden, omdat ze met allerlei verschillende leveranciers werken. Waar heb je kunnen vinden wat de maten van de bedden bij Cruise zijn? Of misschien is de site inmiddels aangepast...

We hebben de vorige keer een maand met de camper rondgereisd. Toen hebben we niet het gevoel gehad dat we dat te lang vonden :wink: Het leek mij juist altijd te veel gedoe om voor een kortere reis een camper te nemen (met die ophaal- en inleverperikelen wat toch een hoop tijd kost), maar inderdaad dat is voor iedereen anders.
Een maand rondreizen zit er helaas niet meer in, maar waarschijnlijk zal het ongeveer drie weken worden (als we besluiten te gaan, want ik moest wel even slikken van de prijzen tegenwoordig gecombineerd met de drukte in het hoogseizoen). Zowel auto/hotels als camper lijkt me ruim drie weken in 1 ruimte met tieners ook een uitdaging, overigens. Maar dan is 's avonds de ruimte op een camping (in de natuur) wel weer prettig.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Op deze site zie je een uitgebreide beschrijving met maten van de Cruise Amerika campers.

https://campersamerika.nl/campers/cruis ... c30-large/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Dank je! Die had ik nog niet gezien :thumbup:
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Wij hebben 3x een camperreis gemaakt met onze kinderen. Volgend jaar weer :-). Ze zijn nu 17 en 15, laatste keer was afgelopen zomer.
Ze slapen ieder de helft van de reis in de cab over; daar zouden ze met 2 kunnen slapen maar dat willen ze niet; dat bed is meer dan groot genoeg.
De andere helft van de tijd slapen ze op de bank die je kan ombouwen tot bed; deze is inderdaad maar iets van 177 lang, maar heeft een open voeteneind, dus je kan je voeten buiten boord leggen; heb ze er nooit over horen klagen. Volgend jaar gaan we weer en nemen we een tentje mee in de koffer; zo'n decahtlon tentje dat je in 10 seconden opzet en weer opruimt. Puur zodat we niet elke dag die bank hoeven te verbouwen en ze net wat meer privacy hebben; degenen op de bank heeft namelijk geen eigen afgelsoten ruimte; degene in de cab over min of meer wel want die kan het gordijn dicht doen. Wij reizen altijd in een Cruise America camper. 1x de C25 geboekt, 2x de C30. Altijd gekregen wat we boekten.
Hier zie je ook de afmetingen van de bedden: https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... per-30-ft/
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik vermoed dat er hier wel geklaagd gaat worden als voeten niet in bed passen :lol:
Maar inderdaad, zo wel een goede oplossing!
Momenteel wil geen van de dames in een tent slapen, maar wellicht zou dat gaandeweg veranderen. Mag je zomaar een tentje bij je camper zetten? Of geef je dat al bij boeking aan?
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Nog een andere vraag: hoe zit het met de autogordels?
Zitten die op de bankjes die in de rijrichting staan? Of ook wel eens op de bank die daar haaks op staat (bij de grotere modellen)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inge schreef:
12 jun 2024, 15:08
Mag je zomaar een tentje bij je camper zetten? Of geef je dat al bij boeking aan?
Dat verschilt per camping en per camping kan het ook nog per site verschillen. Dus altijd goed kijken naar de beschrijving van de site. Grootste probleem is denk ik dat je vaak een harde ondergrond hebt. Dus stevige haringen mee. Wij hadden de afgelopen vakantie een zeil gekocht om onder de tent te leggen zodat de onderkant van de tent enigszins beschermd was.
Ik denk dat dat je het aan moet geven bij boeking, het aantal personen blijft hetzelfde. Maar dat verschilt wellicht ook weer per camping.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Wij hebben tot nu toe vaak een vierkant verhard tentpad op onze plek gehad; dus dan kan je sowieso de tent opzetten. Maar altijd even goed kijken voor boeking inderdaad. En bij ons hoeft het ook niet altijd hoor; in berengebied denk ik beide pubers gewoon binnen slapen :lol:
Laatst gewijzigd door jill1234 op 12 jun 2024, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Inge schreef:
12 jun 2024, 15:11
Nog een andere vraag: hoe zit het met de autogordels?
Zitten die op de bankjes die in de rijrichting staan? Of ook wel eens op de bank die daar haaks op staat (bij de grotere modellen)?
Op beiden zitten gordels. Dus zowel op de bankjes bij de eettafel als bij de bank die je kan ombouwen tot bed.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Een C30 van zowel CA als RB heeft inderdaad een voldoende grote cab. Wij reisden een paar jaar geleden met 4 personen in deze C30 campers. Alleen in Bryce heeft dochter geklaagd over de voeten die eruit staken omdat het daar koud was, de rest van de reis juist wel lekker :D . Niet te druk om maken inderdaad. Later hebben we de kinderen eruit gegooid en in een tent laten slapen ivm privacy. Was juist prima ! Je kan overal in de parken een tent bijzetten. Let op grootte tentplek. Op commerciële campings (KOA) is dat niet automatisch het geval!
Paul
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bedankt voor alle info! Ik ga weer verder broeden met de plannen 8)
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij hebben vorig jaar met zijn 7-en (4 volw, 3 kinderen) in een C30 geslapen. En ter info: mijn drie dochters zijn alle drie 1.80. Het was in bed echt geen probleem.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij sliepen met onze 3 volwassen kinderen + 1 aanhang in een C30 van Cruise America. We hadden voor dochterlief en vriend een tentje meegenomen maar in de praktijk is dat nooit gebruikt. Zij sliepen in de cabover. De beide jongens sliepen op de uit te klappen bank en de dinette. Was wel een gedoe om dat iedere keer weer in- en uit te klappen en inderdaad met voeten buitenboord of dwarsliggen.
Willen je dochters niet met z'n tweeën in de cabover? Daar is plek genoeg en dan heb je ook geen gedoe met de bank iedere keer ombouwen.
Onze kinderen vonden het prima in de camper maar terugkijkend houden ze allemaal meer van het kamperen met de tent. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk :wink:
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Dat zal eraan liggen hoe smal het is. Ik zie afmetingen van minder dan 1,40 meter (ook voor de cabover). Dat gaan ze niet fijn vinden. Een van de dochters heeft nogal de neiging om in haar slaap met haar armen te slaan of op een andere manier de ruimte van de ander in te pikken. Voor een of twee nachtjes zou dat wel kunnen, maar niet voor een hele vakantie, dus wil ik zeker een goed alternatief achter de hand hebben.
Angelique67
Amerikafan

Bericht door Angelique67 »

Wij zijn op dit moment een rondreis met de camper aan het maken. Een C-30 van Cruise America. Ik heb een aantal campings kunnen boeken voor camper en extra tentplek. Op sommige campings is dit niet toegestaan. Wij zijn met 5 volwassenen. De bedoeling van mij was dochter met vriend in een tent (meegenomen plus een enorm matras) maar in de praktijk duiken zij liever samen in de cabover en slaapt onze zoon op de uitklapbank. Dat uit- en opklappen is zo gedaan overigens. Hij ligt wel scheef in bed😉 want vanwege de kou is voeten uit laten steken geen fijne optie gebleken. We hebben erg wisselende temperaturen gehad en zowel met de kou als warmte ging de voorkeur uit naar slapen in de camper. Wel goed laten doorluchten ‘s nachts als je met zovelen in de camper ligt! Voor Yellowstone en Grand Teton hadden we ook thermokleding mee als slaapgoed, sokken aan, halscol en muts op! En nog was het enorm klappertanden. 17 juni verlieten we GT met sneeuwval.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ehhhh, kacheltje op laagste stand ? Dan gaat ie heel af en toe aan en haalt ie de ergste kou uit de camper. Vannacht wordt het alweer boven 0 in GT :) . Wij doen dus niks extra aan ‘s nachts….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer