Foute naam op ticket via Expedia kost geld?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
A&A
Amerikakenner
Berichten: 407
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Foute naam op ticket via Expedia kost geld?

Bericht door A&A »

Ongetwijfeld is het al meerdere keren voorbij gekomen maar ik kreeg net bijna een hartverzakking toen ik zag dat ik de 2e doopnaam van mijn man fout had geschreven bij de boeking van ticket (Lufthansa maar United voert uit) plus hotel via Expedia. Ik heb het al maanden geleden geboekt maar zie het nu pas; Johannes ipv Jacobus. De eerste naam en achternaam zijn wel goed.

Ongelofelijk stom en mega balen natuurlijk; gaat dit ons nu een volledig nieuw ticket kosten?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7799
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Foute naam op ticket via Expedia kost geld?

Bericht door mtl »

Meestal is het tegen betaling wel te regelen. Ik zou zelf zo gauw mogelijk contact opnemen met Expedia.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Foute naam op ticket via Expedia kost geld?

Bericht door jeppiepruts »

Dit gaat zeker geen nieuw ticket zijn, maar het kost meestal wel wat via een broker ja.
De kosten daarvoor heb je in de kleine lettertjes geaccordeerd toen je de tickets boekte. Die er even bij pakken dus. Expedia kan er kosten voor rekenen, maar de airline daarnaast ook.
Het zal vast wel goedkomen, zeker omdat voornaam en achternaam ongewijzigd blijven.
A&A
Amerikakenner
Berichten: 407
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Foute naam op ticket via Expedia kost geld?

Bericht door A&A »

Expedia geeft aan dat Lufthansa hiervoor geen kosten rekent. Ik moet een formulier invullen en krijg binnen 4 werkdagen bericht. Maar de vlucht wordt uitgevoerd door United dus ik weet niet precies of het dan ook gratis is. We duimen nog even …
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2068
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Foute naam op ticket via Expedia kost geld?

Bericht door Galapogos »

Ik geef bij het boeken van vliegtickets altijd alleen mijn eerste voornaam op (ik heb er maar liefst vier). Nooit enig probleem geweest. Misschien een tip voor volgende boekingen? Het verkleint de kans op fouten.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 797
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Foute naam op ticket via Expedia kost geld?

Bericht door ClaireVHaut »

het gaat om de 1e ! voornaam van je paspoort. Dus als dat goed is, is het geen probleem .
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer