Camper huur - aanvullende aansprakelijkheidsverzekering

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
deebee7
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Camper huur - aanvullende aansprakelijkheidsverzekering

Bericht door deebee7 »

Binnen 2 maanden huren we onze camper bij Cruise America. Ik boekte dit via drive-usa. Nu zie ik dat de prijzen behoorlijk gedaald zijn. Bij campstar kan ik (via een extra korting van werkgever) dezelfde camper 400 euro goedkoper huren (op een huur van 8 nachten). Dit is een behoorljik bedrag.
Km's zijn hetzelfde, eigen risico = 0. Het enige verschil dat ik kan merken is dat bij drivausa de aanvullende aansprakelijkheidsverzekering een bedrag van 10Miljoen dekt en bij campstar 'maar' 2 miljoen.
Beide agenten (drive-usa en campstar) krijgen goede reviews.

Volstaat die 2 miljoen? Of heb je voor USA echt 10 miljoen nodig? (want die kost me dan 400 euro extra)

De prijs op de site van drive usa is ook wat gedaald met 'maar' 90 euro. Ik vroeg driva usa of het mogelijk was mijn boeking naar die prijs aan te passen. Ze gingen dit aan de verhuurder voorleggen en me nog iets laten weten (is inmiddels 1 week geleden). Ik kan de komende 2 weken mijn boeking bij drive usa nog gratis annuleren.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Camper huur - aanvullende aansprakelijkheidsverzekering

Bericht door Pete.Z »

Of 2 miljoen genoeg is, weet je pas als er iets gebeurt. Heel flauw misschien, maar iets anders is het niet.
Zelf zou ik voor die 400 euro gaan, snel verdiend.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 286
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur - aanvullende aansprakelijkheidsverzekering

Bericht door jeppiepruts »

TIEN miljoen. Als ik het goed heb zijn bij gewone auto's de meeste verzekeringen 1 miljoen.
Nu snap ik dat het misschien iets hoger mag met camper vanwege hogere kosten en potentieel meer schade.
Maar dan klinkt 2 miljoen mij ook nog als een prima dekking in de oren.
Ergo: ik zou ook 400 euro 'pakken'
deebee7
Amerikafan
Berichten: 393
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur - aanvullende aansprakelijkheidsverzekering

Bericht door deebee7 »

Pete.Z schreef:
08 mei 2024, 16:53
Of 2 miljoen genoeg is, weet je pas als er iets gebeurt. Heel flauw misschien, maar iets anders is het niet.
Zelf zou ik voor die 400 euro gaan, snel verdiend.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik wou even weten wat de gangbare dekkingen zijn voor de US. Idd voor auto's is het vaak 1Mio. Zo'n camper kan misschien wel wat meer schade aanrichten bij een aanrijding dan een auto. Maar ja idd....10 miljoen is mss niet direct nodig. Hoe meer hoe beter natuurlijk. Maar 400 euro is wel veel geld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer