Aankomst Orlando (MCO) Airport

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door Sandy40 »

Hoi allemaal,

Aanstaande vrijdag zullen wij met een grote groep richting Orlando vertrekken. Wij vliegen via NYC naar Orlando.

Mijn eerste vraag is: ik heb begrepen dat wij in NYC onze koffers moeten ophalen en weer inchecken om naar Orlando te vliegen. En uiteraard ook alle screening en douane toestanden. Vraag is: moeten we bij aankomst in Orlando ook door de douane als zijnde "internationals" of worden we dan gezien als domestic toeristen omdat we vanuit NYC komen?

Tweede vraag: wij hebben via Sunny Cars 3 auto's gehuurd bij Alamo op de airport. Is de weg vanaf aankomst naar de huurauto's goed en duidelijk aangegeven? Zijn er nog bijzonderheden / tips dat we moeten weten (van de experts), ook bij de balie van Alamo?

Deze vragen zullen vast al eerder gesteld zijn, maar ik kon niet zo snel de antwoorden vinden. Ik ben ook blij met linkjes die naar de antwoorden verwijzen.

Dank alvast!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door mtl »

In Orlando zullen jullie als binnenlandse reizigers gezien worden. Dus geen paspoortcontrole en douane. Koffers van de band halen en daarna direct naar de uitgang.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door Pascal »

Na het ophalen van de bagage moet je 1 verdieping naar beneden voor Alamo (en de andere verhuurders).

Na de balie of kiosk (want ik maak op dat je niet rechtstreeks naar de wagens kunt) moet je naar buiten en even de straat over en dan ben je direct in de garages waar de auto voor het kiezen staan.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door dejong89 »

viewtopic.php?f=30&t=78365

viewtopic.php?f=30&t=78793

viewtopic.php?t=77960

viewtopic.php?t=78984

:mrgreen:
tweede vraag: wij hebben via Sunny Cars 3 auto's gehuurd bij Alamo op de airport. Is de weg vanaf aankomst naar de huurauto's goed en duidelijk aangegeven? Zijn er nog bijzonderheden / tips dat we moeten weten (van de experts), ook bij de balie van Alamo?
gewoon de borden met rentalcar/ground transportation volgen. Wijst zich vanzelf. Jullie moeten waarschijnlijk aanschuiven bij de balie want jullie hebben via Sunnycars geboekt. Ik weet niet of je bij Alamo online je reservering kunt opzoeken, dan zou je skip the counter kunnen proberen. Anders de self service kiosk gebruiken als er lange rijen staan...
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
tanteto
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door tanteto »

Vlieg je op JFK? Hoeveel overstaptijd hebben jullie?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door Sandy40 »

Dankjewel allemaal voor de reacties en linkjes! :thumbup:

Wij hebben 2,5 uur overstap tijd... fingers crossed dat het voldoende is!!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door JeroenB »

2.5 uur moet toch voldoende zijn in deze niet super drukke reistijd,

Nog wel een tip die ik hier niet voorbij zag komen, Orlando International Airport heeft een A en een B zijde met beide een eigen car rental afdeling. Is het nu aan de zijde waar jullie koffers uitkomen erg druk is kan iemand van het gezelschap even naar de andere zijde lopen om te kijken hoe druk het daar is.

Om naar de andere kant te komen ga je de roltrap weer omhoog en loop je rechtdoor tot je de roltrap weer omlaag kunt gaan, dan sta je aan de andere kant en het is niet zo heel ver lopen. Dit heeft ons in het verleden toen we nog veel naar Florida vlogen veel tijd bespaart, nu wonen we er en vliegen niet niet meer zo vaak.

Heb je je ook al verdiept in het Tol systeem in Florida? Het kan nml. flink in prijs schelen om een tollpass voor elke auto op te halen op de airport zodat je deze kosten niet kwijt bent aan de auto verhuurder die soms erg duur zijn met de tolopties.

Niet te druk maken om alles, het wijst zich vanzelf allemaal en geniet van de vakantie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door harryh »

Aankomend op Orlando kun je inderdaad gebruik maken van de Visitors Toll Pass, meer info hier viewtopic.php?p=1281006#p1281006
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Aankomst Orlando (MCO) Airport

Bericht door ronenivonne »

Skip the counter gebruiken. Rechtstreeks van het vliegtuig, naar de koffers en dan naar de auto. Kan ik echt aanbevelen. Hoef je niet naar de balie en gezeur van de baliemedewerkers aan te horen :)

Geen idee of het via sunny cars kan, zou kunnen van niet. Als je rechtstreeks via Alamo geboekt hebt kan het wel.

Verder vind ik MCO een heel relaxte luchthaven
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer