Overstap Miami

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Overstap Miami

Bericht door Jacobien »

Mijn zoon vliegt in juli van Lima (peru) naar Portland (oregon) met overstap in Miami. Hij vliegt met American Airlines.

Gaat de overstap als volgt? eerst immigration, dan bagage ophalen, dan customs en dan weer inchecken. Klopt dat? Ben het alweer vergeten hoe het afgelopen jaar toen we naar de VS gingen is gegaan :D

En hebben jullie ook ervaringen met de luchthaven in Miami en andere goede tips voor hem. Hij heeft een overstaptijd van 7 uur maar wil de luchthaven niet af.

Dank alvast,

Jacobien
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7766
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap Miami

Bericht door mtl »

Opnieuw inchecken is niet nodig, gewoon je bagage afgeven. En wellicht is een lounge op de luchthaven iets.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Overstap Miami

Bericht door Jacobien »

Dank voor je snelle reactie.

Waar moet hij dan zijn bagage afgeven en moet je voor een lounge geen member van het een of ander zijn?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Overstap Miami

Bericht door Pete.Z »

Lounge toegang kan je bij veel lounges per keer kopen, en is zeker de moeite waard bij een overstap van 7 uur.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Overstap Miami

Bericht door peeweetm »

Ik ken Miami niet, maar er zijn steeds meer vliegvelden waar je eerst bagage ophaalt, daarna in één keer de grensformaliteiten doet en daarna je bagage weer afgeeft.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Miami

Bericht door d_vdploeg »

Het veranderd inderdaad wel eens, wij moesten bij onze laatste reis bij een overstap in Salt Lake City eerst bagage ophalen, toen door immigrations, dan douane en daarna weer bagage inleveren.

Meestal is het eerst immigrations, dan bagage halen, door de douane en dan weer inleveren. Meestal staat daar grondpersoneel voor klaar en hoef je alleen maar te roepen naar “Portland Oregon please” (even als voorbeeld) of je kan hem op een bagageband zetten enkele meters verderop. Bagage wordt doorgelabeld.

Voor wat betreft Miami airport, daar was de volgorde, toen wij er waren in juni 2022, eerst immigrations, dan bagage.

Wat betreft de faciliteiten, ik vond Miami oude meuk: smerige toiletten, weinig faciliteiten en behoorlijk hectisch en druk. Veel vluchten uit midden en zuid Amerika en de Cariben, landen op Miami als eerste port of entry in de US.
Maar wellicht hadden wij gewoon pech :wink:

Een lounge kan dus zeker een uitkomst zijn. Kun je inderdaad vaak los kopen en dat zou ik doen bij een overstap van 7 uur.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Overstap Miami

Bericht door Jacobien »

Dank voor het meedenken.

Kunnen jullie mij meer vertellen over de lounge? Wat is daar het voordeel van, waar kan je deze boeken en wat zijn de kosten?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Miami

Bericht door d_vdploeg »

Ik ken Miami niet qua lounges en heb er überhaupt weinig ervaring mee. De enige 2 keer dat wij in een lounge hebben gezeten was het omdat we in de gelukkig omstandigheid waren business class te vliegen. 2x in de KLM crown lounge gezeten op Schiphol. Lekker als het erbij zit, maar voor die 2 a 3 uur overstap die wij meestal hebben, niet de moeite. Je kon het toen ook los bijboeken via KLM en dat kostte 50 euro p.p. Maar dan praat ik wel over september 2022 en januari 2023.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7766
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap Miami

Bericht door mtl »

Het grote voordeel is dat je er zeer comfortabel op je vlucht kan wachten onder het genot van een hapje en drankje.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Miami

Bericht door d_vdploeg »

Ja zeker, maar mijn inziens het alleen waard als het bij je business class ticket zit of je op een andere manier gratis toegang hebt. Op het moment dat je dat niet hebt en je moet betalen, dan zou ik het alleen doen als ik een hele lange overstap heb. Zoals in het geval van de zoon van de topic starter.

Als ik zie wat er effectief over is van je tijd bij een overstap in de VS met alle formaliteiten, dat uurtje is mij geen 50 euro p.p waard
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Overstap Miami

Bericht door Jacobien »

Ff gegoogeld ….. kosten zijn 150 dollar en je moet min 21 jaar zijn. Veel geld en hij is nog geen 21j. Dus gaat voor hem niet door. Dan maar gewoon op de plastic stoeltjes de tijd uitzitten. Het is voor een goed doel, want hij gaat naar zijn vriendin :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer