Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door harryh »

Ligt waarschijnlijk aan de NL postcode ;)
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door Droopy4u »

harryh schreef:
05 apr 2024, 11:36
... Ik pas die in Wise (Mastercard debit) altijd aan als ik in de VS ben en zet 'm weer terug als in NL. Dan werkt cashback bij Walmart vlekkeloos...
Een paar jaar geleden deed ik dit ook altijd bij Wise, maar ik was in de veronderstelling dat dit niet meer kon. Ik kan me herinneren dat ze een soort melding gaven bij wijziging dat ze dan opnieuw je adres gaan valideren oid.
Waar pas jij het aan dan? En heb je dat het afgelopen jaar nog succesvol kunnen doen?

Edit: Of is wellicht de truc dat enkel de postcode gewijzigd moet worden?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door harryh »

Ja dat werkt anders intussen, je moet het in je account aanpassen niet meer per kaart helaas. Ik pas alleen land en postcode aan et voila. Wel even aan denken dat je, als je weer geld op je kaart wilt storten met Ideal als je in de VS bent, je account wel even terugzet naar NL. Zo niet krijg je inderdaad een heel verhaal over verifiëren dat je US citizen bent.
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door Droopy4u »

Top, ik zal dan wel het hele adres hebben aangepast en dat zal niet meer mogen dan. Ik ga het opnieuw proberen voor mijn trip over 3 weken :thumbup: :clap:
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door Billy Bob »

Als je geld op benzinekosten wilt besparen, is het veel handiger om een zuiniger auto te huren dan om te tanken voor de "cash" prijs.

Bijvoorbeeld, een reis van 5000 mijl met een auto die 20 mpg haalt, kost 250 gallon aan benzine. Dezelfde reis met een zuiniger auto die 30 mpg rijdt, kost 167 gallon aan benzine. Dat is een besparing van 83 gallon. Stel benzine kost $3.50 per gallon, dan is dat een winst van $290.50.

Als je 250 gallon tankt voor een "cash" prijs van $3.40 in plaats van de volle prijs van $3.50, dan bespaar je slechts $25.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door Coyote »

harryh schreef:
05 apr 2024, 10:05
Goeie toevoeging, inderdaad een debitcard nodig, ik noemde Wise. Werkt ook met Revolut etc. Nederlandse pinpas weet ik niet, die gebruik ik al lang niet meer in de VS ivm de hogere kosten en slechtere koers.
d_vdploeg schreef:
05 apr 2024, 16:44
Met de revolut ook meerdere malen geprobeerd in oa de walmart en safeway maar ook dit werkte niet
Ook met Revolut zou het moeten werken. Vorig jaar op 16 juni en 29 september nog gedaan (net gecheckt adhv kassabon Walmart :wink: ).

Met je NL pinpas zou het ook gewoon moeten werken. In het verleden vaak genoeg gedaan. Echter, sinds ik Revolut heb, doe ik pinpasbetalingen zoveel mogelijk via Revolut aangezien ik daarmee rechtstreeks in USD afreken en dus niet meer zit met koersverschil en andere opslagen die de NL banken rekenen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote we gaan aankomende juni en augustus zeker weer een poging wagen met de revolut. :wink:

Reken jij af bij zo’n zelfscan kassa of ga je naar een bemande kassa? Wellicht dat het hem daarin zit. Wij gaan steeds bij een zelfscan kassa.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door Coyote »

Als het even kan ga ik naar de zelfscan kassa. Daar had ik mijn aankopen dus dit keer ook afgerekend.Dus daar kan het ook niet aan liggen. :wink:

Waarom het bij jullie niet lukte is dan ook vaag. Volgende maand bij de eerste de beste Walmart zal ik ook weer wat extra USD opnemen. Ik reken vrijwel niets meer contant af maar heb gemerkt dat in ieder geval wat USD erg handig kan zijn als je bijv. iets bezoekt en het is CASH ONLY, dat heb ik toch weer meegemaakt afgelopen oktober.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg Wat voor bedragen willen jullie dan cash opnemen? Ik neem nl. maar kleine bedragen extra op, USD 40 of USD 60. Kan het daar aan liggen??

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door harryh »

Op het scherm bij Walmart staat hoeveel je max kunt opnemen ;)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Verschil prijzen brandstof cash of creditcard

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Dan gaat het inderdaad om zulke bedragen, zeg max 100 USD, we rekenen eigenlijk alles digitaal af maar inderdaad soms kom je toch nog cash only tegen en we leggen ook altijd een paar dollar neer voor de schoonmaakster.

Overigens, afrekenen van de boodschappen lukt prima met de revolut maar er cashback aan toevoegen lukt niet.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer