Uber / Lyft ervaring per staat.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Utah30
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2024, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 10

Uber / Lyft ervaring per staat.

Bericht door Utah30 »

We hebben een Uber account in EU. Waar we vooral regelmatig gebruik van maken in NL.

Ik meen te weten dat je EU account ook geld in US.

Wat zijn jullie ervaringen in Florida? Liever Uber of Lyft?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Uber / Lyft ervaring per staat.

Bericht door Pete.Z »

Geen idee over Florida, maar afgelopen oktober hebben wij in Las Vegas3 dagen gebruik gemaakt van Uber, met mijn “europese” account, dat werkt dus.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 25 mar 2024, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Uber / Lyft ervaring per staat.

Bericht door Corv »

In Las Vegas uber gebruikt, omdat het hotel een opstap plaats had speciaal voor uber, en deze bij de uitgang van de lift was dus minuutje lopen. Het marktaandeel uber/lyft is ongeveer 75/25 in de USA. En de prijzen worden gebaseerd op dynamische tarieven, vraag en aanbod. Dus bij uber over het algemeen lagere prijs omdat er meer van rondrijden.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Uber / Lyft ervaring per staat.

Bericht door laanvdj »

Wij hebben Uber gebruikt in Denver, Orlando en New York met mijn Nederlandse account, geen probleem
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Uber / Lyft ervaring per staat.

Bericht door Timothy555 »

Ik gebruik beide, maar vaker Lyft in de VS. Net m’n profiel eens bekeken: Uber heeft een 30-tal ritten, maar daar zitten ritten tussen in Brussel, Keulen, Nice, Hong Kong, Rome,…
Lyft 88 ritten, allemaal in de VS. Meer zelfs: op eentje na allemaal in Vegas.

Van beide heel tevreden.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4001
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Uber / Lyft ervaring per staat.

Bericht door Loek »

Uber en Lyft account kun je over de hele wereld gebruiken. Ik heb mijn account(s) ooit hier in Amerika opgezet en heb ze ook gebruikt in Nederland, Zuid-Afrika, Thailand, Vietnam en Peru. Volgens mij zit er tussen de twee geen verschil. Ik kies meestal degene die de laagste tarieven hanteert op het moment dat ik ze nodig heb. Hier in South Carolina gebruik ik beiden. Voor ritjes hier die 's nachts of 's ochtends vroeg gebeurden gebruikte ik vaak Lyft omdat Uber dan niet beschikbaar was, maar tegenwoordig kan dat bij Uber ook hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer