Roadtrip, rijden met auto van local -> Wat is beste manier om te verzekeren?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
erickpearick
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2024, 15:40

Roadtrip, rijden met auto van local -> Wat is beste manier om te verzekeren?

Bericht door erickpearick »

Ik ga binnenkort op een roadtrip van een paar weken, van Texas tot Florida, samen met een local.
Ik zal daarbij ook af en toe rijden, met haar auto. Wat is dan wijsheid qua verzekeringen op orde hebben?
Zij heeft een goede autoverzekering, maar vraag me af of er van mijn kant nog iets verstandig is om extra af te sluiten.
(Ik kom er niet helemaal uit als ik dit google.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Thanks!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Roadtrip, rijden met auto van local -> Wat is beste manier om te verzekeren?

Bericht door hemmie »

Zij moet bij haar verzekering navragen of jij verzekerd bent als je in de auto rijdt. Is vaak wel het geval. Mijn schoonzus rijdt ook gewoon in onze auto's als ze bij ons op bezoek is, onze verzekering geldt dan gewoon.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7940
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadtrip, rijden met auto van local -> Wat is beste manier om te verzekeren?

Bericht door Pete.Z »

Zou gewoon op haar verzekering moeten kunnen, maar laat ze het vooral even controleren.
Wij gebruiken vaak auto’s van familie en vrienden, geen enkel probleem, mits de verzekering het dekt dus.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Roadtrip, rijden met auto van local -> Wat is beste manier om te verzekeren?

Bericht door Eskm »

Vorige reis mei/juni 2023 reden we gewoon met de wagen van onze zoon rond
en op zijn verzekering. Je moet wel voordien een kopij van je rijbewijs bezorgen.
Vermits je local 'een goede verzekering' heeft, geldt mogelijks dezelfde procedure.

(roadtrip Texas - Florida, wel max!)
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Roadtrip, rijden met auto van local -> Wat is beste manier om te verzekeren?

Bericht door markro »

hemmie schreef:
01 mar 2024, 15:58
Zij moet bij haar verzekering navragen of jij verzekerd bent als je in de auto rijdt. Is vaak wel het geval.
Zorg wel dat je een bewijs zwart-op-wit hebt, dat jij verzekert bent op haar verzekering. Neem geen risico.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer