Vliegticket ongeboren baby

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
manhattan
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Vliegticket ongeboren baby

Bericht door manhattan »

Aankomende zomer (augustus) willen mijn vriend en ik samen met onze zoon van 7 en nu nog ongeboren baby (uitgerekend begin juni) 3 week naar Florida. Binnenkort wil ik vliegtickets gaan boeken maar ik loop tegen het volgende aan en hoop dat jullie daar meer informatie over hebben. De tickets willen wij boeken voordat de baby geboren is. Nu weet ik dat als je rechtstreeks boekt bij bijv klm je een fictieve naam en geboortedatum kan opgeven en ze dat voor je kunnen aanpassen zodra de baby geboren is. Echter kan ik momenteel geen goede tickets vinden via de vliegtuigmaatschapijen zelf. Op momondo vind ik wel goede tickets bij bijv flysmarter. Echter geven veel van die tussenpersoon sites aan dat ze dat niet kunnen aanpassen. Weet iemand of je dan gewoon de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt op kan bellen en ze het alsnog voor je kunnen aanpassen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door harryh »

manhattan schreef:
13 feb 2024, 10:47
Weet iemand of je dan gewoon de vliegtuigmaatschappij waar je mee vliegt op kan bellen en ze het alsnog voor je kunnen aanpassen?
Op zich had je de vraag in het bestaande vliegtickets topic "Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9" kunnen stellen, maar dat terzijde.

Het antwoord op je vraag is nee, als je boekt via een agent moet je daar naar toe voor ticketwijzigingen.
En voor je er aan begint, kijk even naar de meningen over bv Flysmarter search.php?keywords=flysmarter&fid%5B0%5D=30
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door kastelke »

Contacteer KLM per telefoon, en check of zij je kunnen boeken voor de datum/uur dat jij vond op die andere site.
Ik heb het al gehad dat online ik een bepaalde vlucht niet vond (op de KLM Zuid-Afrika site, want ik was daar en moest onze terugvlucht wijzigen), maar wel na een telefoontje rechtstreeks naar KLM in Nederland.

Kan een travel agent, die rechtstreeks boekt bij KLM, boeken onder die voorwaarden met fictieve naam voor de baby? Dat zou dan ook een oplossing kunnen zijn.

En ten slotte kan je gokken op het geslacht van de baby, en dan een kleine kost betalen om de voornaam te wijzigen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door harryh »

kastelke schreef:
13 feb 2024, 13:21
Kan een travel agent, die rechtstreeks boekt bij KLM, boeken onder die voorwaarden met fictieve naam voor de baby? Dat zou dan ook een oplossing kunnen zijn.
Dat kan, maar wijzigen komt met flinke extra kosten van de agent en die van KLM. Rechtstreeks bij KLM is naar mening de beste manier.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door hemmie »

Mijn ervaring is al van langer geleden, maar ik dacht dat je een baby pas na de geboorte aan het ticket kunt toevoegen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door BonnyR »

Ik weet dat bij sommige maatschappijen een baby gratis meevliegt. Dacht niet bij KLM. Ze gaan er wel vaak vanuit dat de baby op schoot meegaat of in een babywiegje.
Daar zou k zo wie zo naar vragen, hoe en of die mogelijkheid er is. In dit geval zou ik geen gebruik maken van een tussenpersoon, maar rechtstreeks boeken. Dan weet je waar je aan toe bent.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door hemmie »

Of een baby gratis vliegt of niet (wij hebben altijd wel iets moeten betalen) is niet relevant, je hebt hoe dan ook een ticket nodig, met juiste naam en geboortedatum.
Terug in Texas!
manhattan
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door manhattan »

Je betaald bij de meeste maatschappijen een klein bedrag tussen de 100-200 euro. Daarom moet je dus wel een ticket kopen. We weten het geslacht en de naam al dus dat is geen probleem maar de geboortedatum natuurlijk nog niet haha.

Indien ik een heel goede prijs vind voor vluchten van klm maar via de broker kan ik indd ff contact opnemen met klm om te zien wat ze kunnen betekenen. Denk dat we dat maar gaan proberen en als dat niet lukt is dat jammer en zullen we een hogere prijs voor de tickets moeten betalen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door harryh »

Zoals gezegd gaat de broker je extra kosten rekenen, waarom niet bij KLM of Airfrance.be boeken?
manhattan
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door manhattan »

Omdat op broker websites de prijzen rond de 3100 euro zijn Incl bagage en op de klm website rond de 3800 euro. Best een groot verschil toch.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door harryh »

Da's wel een verschil ja. Heb je airfrance.us ook geprobeerd?
manhattan
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door manhattan »

Nog veel hoger zelfs! €5300
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1679
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Vliegticket ongeboren baby

Bericht door SemJes »

Ik heb 3 keer gevlogen met een baby, en alle 3 keren kon ik alleen een ticket voor de baby (bij)boeken via de telefoon, na het boeken van onze eigen tickets. Dit was met Delta/KLM en American Airlines. De baby kreeg geen eigen ticket maar mijn tickets werd aangepast naar mijn naam + lap infant. Dit kon gedaan worden tot het moment voor inchecken, dus dat zou jullie nog genoeg tijd geven na de geboorte van de kleine. Dit was allemaal rechtstreeks bij de maatschappij en ik weet niet of ze je op dezelfde manier kunnen helpen als je via een broker boekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer