Tips reizen met alleen handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door JeroenenTineke »

Het is voor ons alweer een tijdje terug dat we internationaal reizen. Laatste jaren veel gekampeerd in Europa.
We reizen met onze dochters van 12 en 14 en ons doel is, puur uit praktische overweging, om bv niet een supergrote auto te huren, alleen met handbagage te gaan reizen.

Maar als ik dan die kleine koffertjes zie, en de extra tassen die mee mogen, breekt t zweet me al uit. Gaan we dit redden!

We zijn bv. nogal van echte boeken lezen,maar een kobo e reader toch maar besteld om ruimte te besparen.

Hoe doen jullie dat? Neem je flesjes mee voor je parfums ect of gewoon daar alles kopen? Bergschoenen aan in het vliegtuig, slippers in rugzak bv? Ik moet er weer even inkomen, dus ben erg benieuwd of jullie handige inpaktips/lijstjes hebben.

Misschien dat we voor de terugweg wel een koffer aanschaffen, als wij of onze meiden teveel gaan shoppen🙊
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door dejong89 »

Bergschoenen aan in het vliegtuig scheelt gewicht en heel veel ruimte ( ik heb maat 46...)
Verder alles oprollen, diepvrieszakken kopen bij de supermarkt en hier pakketjes kleding van maken, sokken in je schoenen etc.
Waarom nemen jullie niet gewoon 1 grote koffer of reistas mee?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door JeroenenTineke »

@dejong89 Dankjewel. Diepvriesvakken kopen omdat je daarmee compactere pakketjes kan maken?
Ja dat kan natuurlijk altijd nog, maar vindt t ook wel een uitdaging om travel light te gaan reizen zeg maar, als het lukt😂
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou er niet aan moeten denken om alleen handbagage mee te nemen. Nu slepen wij altijd veel kampeerspullen mee, maar verder niet bijzonder veel (we wassen regelmatig, dus er gaat hooguit voor een week aan kleding mee), maar ook zonder de kampeerspullen zou het ons niet lukken om alleen met handbagage te reizen. Met 4 personen kun je natuurlijk wel het nodige delen maar dan nog lijkt het me een knappe prestatie. Neem je bijvoorbeeld geen rugzakken mee voor de wandelingen? Wandelschoenen kun je inderdaad dragen in het vliegtuig, maar je hebt daarnaast toch nog wel iets naders dan alleen slippers? Een warme trui en een jas kan ook goed van pas komen.
Toiletspullen kun je natuurlijk wel ter plekke kopen, dan hoef je ook niet na te denken over de vloeistoffenrestricties.

En ja, waarom niet 1 koffer of tas meenemen? In elke auto zullen toch wel een of twee koffers passen?

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door jeppiepruts »

Je mag bijna altijd 1 handbagage koffer en 1 kleine tas meenemen. Wij nemen daarvoor altijd een rugzak of laptop tas oid. En daar past stiekem ook nog heel veel in. De handbagage koffer mag 9 van de 10 keer op de luchthaven desgewenst gratis het ruim in.
Bij sommige maatschappijen is het aantal kilo's ook nog eens onbeperkt. En dan lukt het mij makkelijk om samen met mijn 2 kinderen alle bagage in 3 handbagagekoffers en 3 rugzakken/laptoptassen te stoppen.
En anders boek ik inderdaad altijd 1 koffer bij zoals dejong89 suggereert. Dat lukt dan makkelijk.
Probeer eens hoeveel je er in krijgt :-) Het is ook nogal afhankelijk van waar je heen gaat. Type vakantie. Warm of koud weer. Hoge of lage begrschoenen en noem maar op. Maar onmogelijk is het zeer zeker niet kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door paulr »

ik snap de ''travel light'' wens, maar...
Je gaat naar NW USA met veel verschillende weertypes: kust, hooggebergte, flink warme streken, maar ook wel wat regen onderweg ben ik bang. Dus ik zou gewoon wat koffers inchecken. Wat scheelt dat nou qua kosten op je hele reis ! Volgens mij wilde je ook een stop bij de outlet maken. Dus wellicht wat extra kleding idd op de terugreis.
Daarnaast wil je in een compacte auto gaan rijden met 2 tieners. De auto's en trucks om je heen zijn groot, een SUV of andere hoge (en grotere) auto zorgt voor meer zicht, uitzicht voor je medereizigers en comfort. Je gaat er gemiddeld zo'n 4 uur per dag in zitten. Ieder zijn reis natuurlijk, maar met zoveel kilometers zou ik het wel weten....
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door BonnyR »

Ik gok even dat jullie in het hoogseizoen gaan? Dus warmer weer en dus luchtiger kleding. Er zijn leuke online voorbeelden over wat je echt nodig hebt op reis p.p
Ook als tip wordt vaak gegeven om kleuren te kiezen, die je met bijna alles kan combineren. En denk in laagjes. Ik had een 3- in 1 jas gekocht. Dus warme jas, bodywarmer, zomerjas, alles in één. Perfect. Of koop wat van die kleding, die binnen no time droog is. Ook handig
Wij hadden onze laatste reis ook veel toiletartikelen ter plekke gekocht. Wel hadden we dan American size doucheschuim en deet e.d. en na een maand kon je dus nog flink volle flessen wegdoen.
Maar lijkt me moeilijk alles alleen als handbagage mee te nemen. Ik zou zeker minimaal een grote koffer meenemen.
Ik neem ook altijd ' weggooi ' kleding mee. Met name sokken, ondergoed, t- shirts, die ik eigenlijk niet meer zo mooi vind, of waar een gaatje inzit e.d.
Direct een emmer kopen met wasmiddel en je kan veel kleine wasjes tussendoor doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door JeroenenTineke »

@paulr Ja je hebt gelijk van die auto hoor, mijn man gaf al aan dat hij zeker een suv wil huren.
Het is meer t idee van letterlijk en figuurlijk minder belast. we hebben overal wasmachines ter beschikking dus zou moeten lukken lijkt mij.
@jeppiepruts en @BonnyR dank voor de tips, ik ga es kijken of t echt gaat passen.

Zijn er meer mensen die reizen met alleen handbagage?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door paulr »

''Gewone'' kleren is meestal het probleem niet inderdaad. Wat korte broeken, veel sportshirtjes, shirts met lange mouwen (muggen) etc. Allemaal prima vaker te dragen en te wassen. Maar meestal maakt met alleen handbagage reizen het lastig ivm regenkleding, wandelrugzak, extra wandelschoenen, fleeces, wat kleine spelletjes, (flinke) verrekijker(s), fototoestel(len) etc. Dan is een rolkoffertje snel gevuld....
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door 1N9R1D »

De route die jullie maken is een mengeling van allerlei weertypen. Dat wordt een enorme uitdaging om alles in de handbagage te kunnen houden. Wij hadden in meivakantie 2019 twee ingecheckte koffers mee van elk zo'n 20 kilo en ik heb halverwege gewassen.
Die beide koffers pasten meer dan prima in de Nissan Altima die we gehuurd hadden (ruimte over voor koelbox en rugtassen). Onze meiden waren toen overigens net zou oud als die van jullie nu :wink:

Voordeel van die grote koffers was dat de koelbox die we in SF hebben aangeschaft op de terugweg in de koffer paste en we er nu al jaren plezier van hebben.

Afgelopen herfst zijn we naar Rhodos geweest, het was er warm, dus alleen kort spul mee. Ook dat paste niet in 1 koffer en 4 rugzakjes. Ik zou er niet aan beginnen met 2 pubermeiden ("we willen wel keuze hebben in kleding" :blink: , alle make-up, wandelschoenen, gympen, sandaaltjes "voor als we uit eten gaan", slippers voor naar het zwembad nou ja... je kent het wel :lol: ) Doe jezelf een plezier en neem grote koffers mee. Ze sturen je heus niet met een Fiat Panda op pad daar...
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door Frasi »

Ik reis doorgaans alleen en doe het juist precies andersom: alles gaat in de ruimbagage en gebruik m'n kleine hiking-rugzakje als handbagage. Wat ik ook doe, de grote koffer komt nooit onder de 23kg uit (ok, er zit ook een lege duffelbag in voor de terugweg). Maar dan loop ik ook fluitend met m'n kleine en lichte rugzakje door de luchthaven en vliegtuig in en uit. Geen gesleep met zware handbagage, heerlijk!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door Coyote »

JeroenenTineke schreef:
16 jan 2024, 16:51
en ons doel is, puur uit praktische overweging, om bv niet een supergrote auto te huren, alleen met handbagage te gaan reizen.
Wat is hier praktisch aan? Oké, je hebt al aangegeven toch voor een SUV te gaan. Maar als ik het goed gelezen heb, hebben jullie al vliegtickets geboekt, toch? Is dat inclusief of exclusief bagage? Verder zie ik dat jullie zo'n 4 weken gaan. Dan is met alleen handbagage reizen wel erg weinig. Verder zie ik dat jullie (deels) met KLM reizen. KLM is één van de maatschappijen die juist streng is op het max. gewicht (van 12 kg) voor handbagage. Heb er zelf ervaring mee. Bij het inchecken kon ik maar zorgen dat ik een deel in de ruimbagage deed.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door Martin & Marianne »

Wat betreft toiletartikelen; ik neem tegenwoordig een shampoo bar mee in plaats van gewone shampoo. Geen gedoe met kleine flesjes, en meer dan genoeg voor 4 personen.

Bedenk wel dat als je veel spullen in je handbagage stopt, je dit ook bij elke verplaatsing weer opnieuw moet doen, als je de auto netjes wilt houden. Of laat je dan alles los in de auto liggen?

Ik zou toch echt een koffer meenemen. Zonde als je er ter plekke nog een moet kopen. Tenzij je natuurlijk aan een nieuwe koffer toe bent. ..

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door JeroenenTineke »

Dank voor alle reacties. Fijn om even ervaringen te horen van iedereen, de extra koffer gaat mee 😄
@Martin & Marianne een hele goede tip, die shampoo bar, komt op mijn lijstje!
joostje123
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2024, 02:47

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door joostje123 »

Wij kiezen vaak voor een duffelbag/reistas ipv een echte koffer. En nemen altijd van die dunne boodschappentasjes mee. Als het erg vol wordt in de achterbak kunnen we de tas wat leger maken, vuile was, regenkleding, warmere jassen bewaren we in die boodschappentasjes. Die stop je makkelijker weg in gaatjes. De reistas ligt dan leeg (of leger) onderin de kofferbak.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door chippie777 »

Over het algemeen nemen wij een koffer mee, maar de laatste keer USA (Zomer 2023) hadden we alleen handbagage. Dat is ons prima bevallen. Shampoo en zeep heeft elke normaal hotel wel en we kochten op dag 1 een klein pak waspoeder en deden af en toe een wasje in een hotel. Dat is in bijna alle hotels goed te doen en betaalbaar.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door HennyCox »

Ik reis de laatste 4 trips naar West-USA altijd zonder ruimbagage, dus met een trolley EN een rugzak. Meeste ruimte neemt bij mij mijn drone/laptop en allerlei ander electrisch materiaal in. Kleding rol ik op en schoenen heb ik aan, dus alleen slippers in de trolley. Verder heb ik in het vlietuig een jeans aan en dat is ook de einige die ik bij me heb dan, verder korte broeken namelijk. Jasje/vestje of trui heb ik ook in vliegtuig aan en gaat bij aankomst gelijk in de huurauto en raak ik bij terugvlucht pas weer aan.
Ik vind het heerlijk om geen ruimbagage te hebben: geen incheckbalie, geen wachten op koffers (ook eventueel doorgeven bij tussenstop), geen stress om verloren koffers...lekker snel overal doorheen. :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Om licht te reizen heb ik een speciale rugzak van Osprey (Fairview Trek 50) gekocht. Deze bestaat uit een rugzak die meekan als carry on op de meeste vluchten en nog een extra rugzak als personal item. Daarnaast heb ik packing cubes om kleding zo efficient mogelijk en compact mee te nemen.
Ik heb inmiddels wel een paklijst die ik als basis gebruik en heb bepaalde kledingstukken die goed te combineren zijn, zodat ik op reis meerdere combinaties kan maken. Ondergoed (en meeste kleding) van licht sneldrogend spul zodat een handwas in een hotel ook de volgende dag droog is.
Ben ik op reis en kom ik echt niet uit met mijn kleding, dan is iets extra zo gekocht. Soms neem ik ook shirts/sokken/ondergoed mee die ik eigenlijk al weg zou moeten gooien. Dan draag ik het op reis en gooi het weg en heb ik weer wat plaats in mijn rugzak voor souveniers of een leuk kledingstuk.
Niet iedereen kan dit, maar ik vind het fijn zo.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips reizen met alleen handbagage

Bericht door ClaireVHaut »

Ik reis op die manier rond in Azië. Ik neem voor een week , Max 1 1/2 week kleding mee. Ik rol alles op en heb compressie rits tassen (packing cubes) van reismonkey.

Wandelschoenen aan in vliegtuig 1 paar extra schoenen (sandalen ) mee. Idd ereader ipv boeken. Mijn reisgids zet ik daar ook op of op de iPad.

Ik neem geen parfum mee. En heb shampoo en shower bars ipv flesjes. Veel compacter.

Naar de VS zou ik per 2 een koffer doen ipv ieder een eigen. En wederom maar coo max 1 - 1 1/2 week mee.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer