Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door jill1234 »

Bensiegel schreef:
24 dec 2023, 08:38
Dank voor je reactie, maar ook juist dat het minder gesjouw is ziet men blijkbaar anders. Ik heb echt geen idee, ik voel mij zeker aangetrokken tot het geromantiseerde van de roadtrip met een camper. Maar als ik al nadenk over het gedoe om met zo'n joekel een grote stad in te rijden, ben ik er al snel weer vanaf.
Met de camper de stad in moet je ook niet doen; stel je wil naar het Zuid Westen; daar heb je 3 steden die je waarschijnlijk wil bezoeken (LA, SF en Las Vegas) Je vliegt bijvoorbeeld op SF, blijft daar in een hotel en na bezoek SF haal je de camper pas op; in Las Vegas heb je een mooie camping met zwembad, met uber ben je in 10 minuten op de Strip. En eindigen in LA waar je de camper inlevert en bijvoorbeeld nog 2 nachten hotel doet. Dus dan heb je van de die camper in de stad geen last.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door jill1234 »

@jill1234 Wij bleven met onze kinderen altijd onder de 10.000 euro, voor meestal een week of 4. Je kunt natuurlijk niet de prijs van een camping met die van een hotel vergelijken. En ook als je in hotels overnacht heb je vaak de gelegenheid om eens zelf te koken of iets in een magnetron te stoppen. Het is inderdaad maar net wat jou aanspreekt.

Marianne
Dat waren wel andere tijden Marianne; wat langer geleden. In 2019 bleven wij ook onder de 10.000 euro, laatste 2x tussen de 11 en 12.
Laatst gewijzigd door markro op 25 dec 2023, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door Martin & Marianne »

Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren; en de voor- en nadelen van beide opties wegen zwaarder of minder zwaar al naar gelang je voorkeur. :wink:

Jill, het was toen zeker goedkoper, maar met een camper bleef je toen ook niet onder de 10k denk ik.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door jojostravelusa »

Koken in een camper hoeft echt niet op te houden bij een magnetronmaaltijd. Je hebt 3 gaspitten, een magnetron of oven en je kunt buiten de bbq ook nog gebruiken. Nou, daar kun je prima een 3 gangen diner mee maken hoor :wink:

Ik heb mijn hele leven gekampeerd en mijn man heeft vroeger met zijn ouders en zus in huisjes gezeten. Andere beleving vanuit de achtergrond, maar beiden verknocht aan kamperen en al helemaal met een camper.

Ze maken inderdaad een hoop herrie, maar wat kan helpen is een hoop keukenrol inslaan en de krakende en piepende onderdelen dichtstoppen ermee. Scheelt enorm. Ik pleit voor een Nobelprijs voor de uitvinder van de keukenrol :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door hemmie »

Wij hebben vanalles wel geprobeerd (maar tegenwoordig wel altijd vanuit huis met eigen auto), camperreis, auto en hotels, en auto met hotels en deels tentkamperen). Wat prijs betreft ontlopen camper en auto+hotels zich denk ik niet zo veel, afhankelijk van de keuzes die je maakt. Nadeel van camper vonden wij inderdaad dat je je langzamer verplaatst en sommige plekken lastiger te bereiken zijn, en parkeerproblemen. Wij hebben zelf ook een jaar een caravan gehad, dan heb je deels hetzelfde probleem. Dus nu combi hotels en tentkamperen, waarbij de nachten kamperen (in de parken) de prijs flink omlaag halen, zeker omdat we dan ook zelf koken, en natuurlijk het voordeel van in de natuur staan. Voorlopig is dit ideaal voor ons.

Ik droom voor later, als onze 3 kinderen niet meer meegaan, van een truck camper, dat lijkt me (dan) echt perfect. En dan nog later als we met pensioen zijn en lang weg kunnen en geen haast hebben een grotere caravan met meer comfort. We zullen zien of dat er van komt😀
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door jojostravelusa »

De truckcamper is inderdaad helemaal het einde, alleen zijn die in Amerika niet te huur. Tenminste, wij hebben ze nog niet gevonden. We hebben er inmiddels wel al 5x een in Canada gehuurd en hebben daarmee zowel Canada als het noordelijke deel van Amerika mee bereisd. Met z'n tweeën uitstekend te doen, als je tenminste niet heel erg lang bent. Het reist heel comfortabel en stil als een auto en je hebt het gemak van een camper. Maar verkijk je er niet op, ze zijn toch ook nog 23 - 25ft in lengte ook al oogt het kleiner. Maar wel veel wendbaarder.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 663
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door Corv »

@jojostravelusa

Misschien is de B Class van Roadbear iets die sinds een tijdje te huur is. https://www.roadbearrv.com/en/rv-rentals/class-b-21
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door Pete.Z »

Voor kleinere campers kan je ook prima bij deze terecht:

https://www.escapecampervans.com/

https://indiecampers.com/

Ik heb zelf even getwijfeld om een Jeep te huren met daktent, als ik volgend jaar een weekje alleen in Death Valley ben, maar bij Panamint Springs Resort een “glamping” tent nemen en een gewone huurauto is goedkoper.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door jojostravelusa »

Corv schreef:
26 dec 2023, 14:43
Misschien is de B Class van Roadbear iets die sinds een tijdje te huur is
Ik denk het niet. Dan moet je elke dag je bed opmaken en daar hebben we geen zin in :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer