Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brandstofverbruik RV RoadBear 29-31.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Lebber67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Brandstofverbruik RV RoadBear 29-31.

Bericht door Lebber67 »

Hallo Forumleden,

Mijn vrouw en ik gaan in mei 2024 een roadtrip maken vanuit Las Vegas met een Road Bear RV via het zuiden om de Grand Canyon en via noord terug, Nevada, Arizona en Utah.

We denken ongeveer op 1800 mijl €1500 kwijt te zijn aan brandstof.
De RoadBear RV is een 29-31 en zou 1 op 3 lopen.

Wat zijn jullie ervaringen?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Brandstofverbruik RV RoadBear 29-31.

Bericht door paulr »

Denk dat dat wel zo'n beetje klopt, als je niet te hard rijdt haal je denk ik ook wel 1 op 4.
Volgens mij zijn wij met dit aantal mijlen altijd wel iets minder kwijt geweest... Het scheelt sowieso al dat je niet in Californie komt, daar zijn kosten het hoogst. Als je een beetje oplet kun je wel wat uitsparen door op tijd te tanken, alhoewel wij vaak een aantal kilometer verderop weer een iets voordeligere tank zagen :D :D
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Ik zou zeker de GasBuddy-app downloaden en gebruiken :thumbup:
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Zoals boven mij gezegd is, zou ik inderdaad ook de app Gas Buddy downloaden. Als je dan wilt tanken, krijg je een overzicht van tankstations in de buurt te zien met de actuele prijzen. Tijdens onze eigen road-trip veel gebruik van gemaakt en het scheelt soms veel geld door 250 meter verder te rijden.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Altijd tegen de 1 op 4 gehaald met de grootste C Class. Het is even wennen maar cruise control gebruiken en proberen niet te vaak plankgas te gaan. En inderdaad gas buddy, https://www.gasbuddy.com/usa Het loont om te kijken wat de prijs/gallon is als je een nieuwe staat in rijdt.
19 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Corv schreef:
19 dec 2023, 12:34
Het loont om te kijken wat de prijs/gallon is als je een nieuwe staat in rijdt.
Beter nog: voordat je een nieuwe staat in rijdt. Kan best een hoop schelen.
Wat ik ook altijd bijzonder vind is dat er 2 benzinestations tegenover elkaar zitten die enorm in prijs verschillen. Zijn er dan echt zoveel mensen die zoveel meer uitgeven dat ze bestaansrecht hebben?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer