Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Wij hebben tickets geboekt voor FRA-ZRH-LAS komende zomer.
Op de bevestigingsmail staat dat we zitplaatsen hebben voor de vluchten ZRH-LAS en v.v. plek 33 J K, etc.
Echter als ik inlog verdwijnen die zitplaatsen telkens weer. Ik kan ze weer opnieuw aanvinken, maar na 3 dagen zijn ze weer leeg.
Deze stoelen zijn included in fare / free of charge, dit staat er elke keer weer als ik ze aanvink en vastleg.

Nu heb ik Lufthansa gebeld en die geven aan dat ze niet gratis zijn en dat ze minimaal 35 euro kosten. Ik kan praten als Brugman dat ik een bevestigingsmail heb waar ze vermeld staan en waar ik er niet voor heb hoeven betalen.
Iemand die dezelfde ervaring heeft? Ik zou Lufthansa graag mailen, maar er is nergens een emailadres te vinden, en die vrouw aan de telefoon zei dat er geen mailadres was. Lekker klantonvriendelijk ook...
Ik MOET een zitplaats aan het raam hebben ivm evenwichtsproblemen. Hoe groot is de kans dat ik bij het inchecken een zitplaats aan het raam krijg? We zijn met 4, dan is de kans vast groter dat we een middenrij van 4 krijgen.

Ik krijg hier echt heel veel stress van, maar zie niet hoe ik dit kan oplossen? Behalve inloggen bij Swiss Air die beide vluchten verzorgt en nog eens € 280,- aftikken... En dat weiger ik eigenlijk omdat het al bij de boeking is vastgelegd.

Als ik overigens een nieuwe boeking betaal ik weer niet voor de lange vluchten, er staat weer vermeld "free of charge"...
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Corv »

@1N9R1D

Ik kwam dit emailadres tegen voor Nederland op hun site:
PartnerPlusBenefit.nl@dlh.de

https://www.lufthansa.com/am/en/busines ... -566051154

Hopelijk heb je er iets aan.
Laatst gewijzigd door Corv op 14 dec 2023, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door jeppiepruts »

Lijkt mij prima passen in topic viewtopic.php?f=30&t=75473
@Moderatorteam

In antwoord op je vraag: heb je Swiss al gebeld en uitgelegd? Zij voeren de vlucht uit, niet Lufthansa.

Welk tarieftype heb je (light/basic/basic plus etc)? Ik lees elders op het forum dat je economy light hebt geboekt met bijbetaling voor de stoelen.
Heb je er wel of niet voor betaald? Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat er economy light stoelen zijn waar je níet voor hoeft te betalen.

Als ik een boeking fake dan moet ik 35 euro per stoel betalen in economy light ZRH-LAS vv. Benieuwd waar je boekt en de melding 'free of charge' krijgt.

edit: het genoemde e-mailadres is voor bedrijven/partners van Lufthansa. Ik denk eerlijk gezegd niet dat je daar verder gaat komen. Er zijn veel maatschappijen zonder e-mail. En op zich snap ik wel - vanuit hun oogpunt - dat ze de meest laagdrempelige contactmogelijkheden eruit gooien....
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

jeppiepruts schreef:
14 dec 2023, 16:17
Als ik een boeking fake dan moet ik 35 euro per stoel betalen in economy light ZRH-LAS vv. Benieuwd waar je boekt en de melding 'free of charge' krijgt.
Ja, er staat € 35,- totdat je bij het totaaloverzicht komt dan staat er free of charge en hoef je alleen maar te betalen voor de kortste vluchten. Ik heb geboekt via Lufthansa, ook daar nu weer een fake boeking gedaan:
nieuwe boeking.jpg
Swiss kun je ook een bericht sturen via de site zag ik net. Een stuk laagdrempeliger dan bij Lufthansa. Dat ga ik nu proberen.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door jeppiepruts »

Interessant. Ik zie het nu ook. Zo ver had ik niet doorgeklikt.
Ik durf wel te stellen dat het een foutje is en er (dus) iets niet goed gaat.

https://www.lufthansa.com/de/en/economy-light-fare
In Economy Light is een seat altijd betaald. En dat is die van jou ook. 35 euro pp per leg.

De dame die je sprak heeft dus wel gelijk. Je had het alleen bij boeking al moeten betalen. Maar om 1 of andere reden gebeurt dat niet. En misschien wordt je reservering er automatisch om die reden uitgegooid na 72 uur ofzo?
Ik geef je de grootste kans via Swiss. Jij kunt aantonen dat je met seat reservation hebt geboekt tenslotte...Als je de nadrukt daarop legt en vooral niet teveel ruchtbaarheid geeft aan het feit dat het je niks gekost heeft, heb je kans dat ze je gewoon op de stoelen zetten die je wilt (los van het feit dat ik vind dat Lufthansa dat ook zou moeten doen in dit geval....).
Jef patat
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2023, 23:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Jef patat »

Kan je de chatrobot van Lufthansa niet raadplegen?
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

jeppiepruts schreef:
14 dec 2023, 17:49
Ik geef je de grootste kans via Swiss. Jij kunt aantonen dat je met seat reservation hebt geboekt tenslotte...Als je de nadrukt daarop legt en vooral niet teveel ruchtbaarheid geeft aan het feit dat het je niks gekost heeft, heb je kans dat ze je gewoon op de stoelen zetten die je wilt (los van het feit dat ik vind dat Lufthansa dat ook zou moeten doen in dit geval....).
Bedankt voor je hulp! Ik ga het op deze manier proberen :thumbup:
Jef patat schreef:
15 dec 2023, 17:34
Kan je de chatrobot van Lufthansa niet raadplegen?
Die geeft helaas geen "fysieke" hulp, maar verwijst je uiteindelijk door naar een telefoonnummer...
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Ruud2004 »

Hoe staat je reservering dan bij Swiss in het systeem? Je kan vast zelf inloggen met het Swiss reserveringsnummer/PNR. Zijn daar je stoelen ook niet zichtbaar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Ruud2004 schreef:
16 dec 2023, 11:58
Hoe staat je reservering dan bij Swiss in het systeem? Je kan vast zelf inloggen met het Swiss reserveringsnummer/PNR. Zijn daar je stoelen ook niet zichtbaar.
Nee, daar is ook niks zichtbaar. Ik kan ze daar wel selecteren en dan moet er uiteindelijk wel betaald worden.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door BonnyR »

Swiss Air heeft een FB pagina met chat optie. Mijn ervaring met diverse organisaties dat die wel snel reageren via FB op een bericht.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

Wij hebben hetzelfde voor met onze geplande vlucht voor volgende zomer. We vliegen van BRU - LAS via ZRH. De stoelen BRU-ZRH moet ik betalen aan 14 euro per stuk en effectief afrekenen, maar die van de vlucht ZRH-LAS kan ik ook gewoon selecteren (kosten normaal 35 euro). Maar die moeten dus niet afgerekend worden. Ik kan ze invoegen en dat staat er free of charge - included in fare, not confirmed. 1 Dag later staat er wel confirmed. De stoelen blijven inderdaad maximum een week in de boeking en zijn dan weer verdwenen. Kan ze dan weer kiezen, maar dit proces blijft zich herhalen.

Ik heb bewust nog geen geen contact opgenomen met BA omdat ik denk dat het een fout is en ik hoop eens geluk te hebben en geen 350 euro te moeten afrekenen voor de stoelen voor ons 5 (we willen graag samen zitten met de kleine kinderen).

Ga ik via Edelweis (die de vlucht uitvoert) naar stoelreservering, dan kan ik daar ook een losse zitplaatsreservering doen, maar die moet dus wel afgerekend worden aan 40 euro per stoel zelfs!

Ik vrees dus ook ergens een fout in het systeem. Maar heb ook screenshots van mijn stoelen en ga het proberen te laten vastleggen via de klantendienst als ik ga moeten betalen. Wij hadden Economy Basic met dus 1 stuk ruimbagage inbegrepen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Corv »

Volgens een familie lid die voor een reisorganisatie heeft gewerkt is het helemaal afhankelijk van de airline, welke klasse je boekt, of je direct bij boeken betaald, rechtstreeks boekt bij de maatschappij of via een broker. En vaak pas 2 tot 3 dagen bij het online inchecken voordat je een stoel kan reserveren. Je kan er dus geen peil op trekken.
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

Ik heb vandaag toch maar eens contact opgenomen met de live chat van Brussels Airlines, maar ik vermoed dat het geen Nederlandstaligen waren, want het enige antwoord dat ik kreeg was: "de stoelen zijn betalend".

Op mijn vraag, waarom ik niet kan betalen voor de stoelen kreeg ik ook als antwoord dat de stoelen betalend zijn. Geen antwoord waarom ik niet kon betalen en waarom er staat 'included in fare'.

Dat gaat dus geen zoden aan de dijk brengen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door BonnyR »

@1N9R1D Ik heb wat zitten googelen en denk , zou het kunnen dat ze bedoelen dat het reserveren op zich ' free of charge' is. Dus geen reserverings kosten , maar wel betalen voor de stoel. Dit vond ik ook nog:
Screenshot_20231217-160921_Chrome.jpg
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Ruud2004 »

1N9R1D schreef:
16 dec 2023, 20:53
Ruud2004 schreef:
16 dec 2023, 11:58
Hoe staat je reservering dan bij Swiss in het systeem? Je kan vast zelf inloggen met het Swiss reserveringsnummer/PNR. Zijn daar je stoelen ook niet zichtbaar.
Nee, daar is ook niks zichtbaar. Ik kan ze daar wel selecteren en dan moet er uiteindelijk wel betaald worden.
Oké, zou mij ook verbazen. Het is ons (ik denk 4a5 keer met de voordeligste tickets) bij LH en/of SWISS nimmer gelukt om gratis stoelen te reserveren, het is belangrijk verdienmodel geworden. Gelijk inloggen als de online incheck geopend is heeft ons altijd wel de gewenste stoelen geleverd. Succes!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Zedrox
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Zedrox »

Hoi,

Wij vliegen van de zomer ook met Lufthansa naar Las Vegas. Nu vragen ze voor stoel selectie 39 euro. Ik lees op internet dat tijdens het inchecken de stoel keuze gratis is. Kan iemand dit bevestigen?

Groet,
Zed
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Jedinja »

Ja wij vliegen volgend jaar ook met Lufthansa. Het is óf nu reserveren en betalen of gratis kiezen bij incheck. We reizen met 7 personen dus vind voor stoelen betalen te gek worden dus gokken erop 🤞🏼
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Ruud2004 »

Zedrox schreef:
21 dec 2023, 14:50
Hoi,

Wij vliegen van de zomer ook met Lufthansa naar Las Vegas. Nu vragen ze voor stoel selectie 39 euro. Ik lees op internet dat tijdens het inchecken de stoel keuze gratis is. Kan iemand dit bevestigen?

Groet,
Zed
Ja, zodra op internet de check-in geopend is, is je stoelkeuze gratis.

Wij hebben ervaren dat als je er via internet gelijk bij bent (minuut na opening :wink: ) er nog voldoende stoelkeuze beschikbaar was. De laatste jaren met z'n tweeën en vroeger met drie kids, op één retourvlucht na, altijd de gewenste stoelen kunnen reserveren. Uitzondering was de retourvlucht ORD-FRA met Air India, maar dat werd in de cabine razendsnel opgelost.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

1N9R1D schreef:
15 dec 2023, 20:57
jeppiepruts schreef:
14 dec 2023, 17:49
Ik geef je de grootste kans via Swiss. Jij kunt aantonen dat je met seat reservation hebt geboekt tenslotte...Als je de nadrukt daarop legt en vooral niet teveel ruchtbaarheid geeft aan het feit dat het je niks gekost heeft, heb je kans dat ze je gewoon op de stoelen zetten die je wilt (los van het feit dat ik vind dat Lufthansa dat ook zou moeten doen in dit geval....).
Bedankt voor je hulp! Ik ga het op deze manier proberen :thumbup:
Jef patat schreef:
15 dec 2023, 17:34
Kan je de chatrobot van Lufthansa niet raadplegen?
Die geeft helaas geen "fysieke" hulp, maar verwijst je uiteindelijk door naar een telefoonnummer...
Heb je ondertussen al iets kunnen vastleggen? Ik zit met hetzelfde en bots steeds op een 'nee' bij de klantendienst. Het blijft mogelijk om stoelen gratis te kiezen via Brussels Airlines en Lufthansa, maar na 3 dagen zijn ze weg.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

deurenkletser schreef:
31 dec 2023, 11:42
Heb je ondertussen al iets kunnen vastleggen? Ik zit met hetzelfde en bots steeds op een 'nee' bij de klantendienst. Het blijft mogelijk om stoelen gratis te kiezen via Brussels Airlines en Lufthansa, maar na 3 dagen zijn ze weg.
Nee nog niet. Zelf weinig tijd gehad. En nu met de feestdagen zitten er bij de helpdesk misschien wel mensen die minder mogen/durven beslissen. Ik wacht ff tot alles weer normaal draait.
Uiteraard laat ik de uitkomst weten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer