Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2013, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door MikeS1988 »

@1N9R1D heb je ondertussen al meer nieuws?
Net als zovele andere kunnen wij ook de stoelen reserveren op de heenvlucht van Zurich naar Las Vegas maar verdwijnen ze weer na een paar dagen.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Ik heb het bericht aan Swiss Air klaar en wil ik morgen via de chat van FB versturen. Ik houd jullie op de hoogte!

De vlucht voor de heenweg druppelt wel al behoorlijk vol, dus ik durf het niet te gokken te wachten tot de check in.
Mijn ervaring met andere (Europese) vluchten is dat je bij de check-in stoelen krijgt toegewezen. En als je die wilt wijzigen dat het dan alsnog geld kost. Is dat hier niet zo?
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Nou, ik heb antwoord.. het is dus een kwestie van bijbetalen of er op gokken bij het inchecken. Kreeg wel excuses voor de verwarring, maar geen enkele coulance.
Heb screenshots gestuurd en dat ik van mening ben dat die zitplaatsen erbij in zitten, gezien de bevestigingsmail en het "free of charge" en "included in fare" tijdens de boeking. Het mocht niet baten..
Er zit niks anders op dan nog maar eens € 280,- extra te betalen. Ik durf het er niet op te gokken met de check-in, ik moet namelijk echt een zitplaats aan het raam hebben en de vlucht ZRH-LAS is al behoorlijk vol.

Mocht iemand van jullie er verder mee komen, dan horen we het uiteraard graag!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Ruud2004 »

1N9R1D schreef:
09 feb 2024, 21:50
De vlucht voor de heenweg druppelt wel al behoorlijk vol, dus ik durf het niet te gokken te wachten tot de check in.
Laat je hierdoor van de wijs brengen, wil niet automatisch zeggen dat deze mensen (vast wel wat) al op gereserveerde stoelen zitten. Dat proces begint voor de meest poppetjes die je ziet pas nadat de check-in open staat. Bedenk ook, dat jij eerder kan inchecken dat lokale opstappers in ZRH. Als de check-in voor je vlucht naar ZRH geopend is, ook je stoelen op de volgende vlucht vanaf ZRH kan vastleggen. Vandaar mijn eerdere opmerking dat je er gelijk bij moet zijn.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

Je kan elke 3 dagen de plaatsen opnieuw gratis vastleggen en zo blijven ze open tot aan de check in denk ik? :mrgreen:
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

deurenkletser schreef:
20 feb 2024, 16:40
Je kan elke 3 dagen de plaatsen opnieuw gratis vastleggen en zo blijven ze open tot aan de check in denk ik?
Hahahaha, daar had ik ook al aan gedacht. Maar enkele uren voor de check-in is zitplaatsen reserveren niet meer mogelijk, dus ik vrees dat alle zitplaatsen die niet betaald/definitief geboekt zijn dan weer vrijgegeven worden :lol:

Zijn jullie al verder gekomen? Of is het bij jullie ook betalen of wachten op de check-in?
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

1N9R1D schreef:
20 feb 2024, 21:26

Hahahaha, daar had ik ook al aan gedacht. Maar enkele uren voor de check-in is zitplaatsen reserveren niet meer mogelijk, dus ik vrees dat alle zitplaatsen die niet betaald/definitief geboekt zijn dan weer vrijgegeven worden :lol:

Zijn jullie al verder gekomen? Of is het bij jullie ook betalen of wachten op de check-in?
Helaas ook totaal geen coulance van de klantendienst.
Ik blijf ze reserveren en soms zitten ze er wat langer dan 3 dagen in (langste was een week). Ik hoop dat het een keer lukt en anders blijf ik ze vastleggen tot 1 dag voor check in en hoop ze dan gratis te kunnen kiezen.

Ik ga er geen 350 euro voor betalen (5x35 x 2 vluchten)
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

@deurenkletser Ik zie dat jullie 8 augustus vertrekken.. Laat je weten of deze tactiek gelukt is? Wij gaan de 12e namelijk.

Het domme is dat als ik die kosten direct in beeld had gehad ze wel gewoon betaald had, maar nu voelt het niet fair en als een rib uit mijn lijf :lol:
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Ik heb toch maar voor mijn eigen gemoedsrust zitplaatsen geboekt via SwissAir. Vreemd genoeg zijn nu de zitplaatsen op de terugweg weer bij de prijs inbegrepen. Ik heb dus alleen maar voor de vlucht ZRH-LAS betaald. Bij de terugreis staat weer "kostenlos". Geloof er niet meer zo in dat dit ook zo blijft, maar wie weet... :roll:

Afbeelding
Bijlagen
SwissAir zitplaatsen 21-3 AA.jpg
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

Mijn plaatsen staan nu toch al enkele weken kostenloos vast... Vreemd genoeg niet meer verdwenen sinds eind februari.

Laat ons hopen dat het zo blijft. Ook wanneer ik kijk op de site van edelweiss staan de stoelen er nog altijd in. Op hoop van zegen.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Nou, bij beide vluchten zijn ze weer verdwenen... € 140,- voor betaald en weg zijn ze :evil: :evil: :evil:
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

Er loopt daar toch echt wel wat mis bij Lufthansa. Ik net gekeken, bij mij zitten ze er 'vooralsnog' in.
Misschien storten ze het bedrag terug op je Credit Card?
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Ik zie dat het bedrag op mijn creditcard staat gereserveerd. Het is dus nog niet afgeboekt. Daar zal het probleem wel liggen. Dan nog blijft het een hoop gezeik om stoelen te reserveren. Ik kon stoelen op beide lange vluchten reserveren en uiteindelijk hoefde ik alleen de 1e vlucht te voldoen. Dat klopt al niet. Gezeur steeds... :evil:
Ben alweer een halve dag met ze aan het chatten bij Swiss-air. Schiet nog niet echt op.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Ben echt de wanhoop nabij… :crybaby: weer zijn die zitplaatsen verdwenen. 2x met creditcard betaald, dat blijft op gereserveerd staan dus dat zal wel weer vrijgegeven worden. Beide keren zitplaatsen weg, contact gehad met Swissair, die hebben ze weer vastgelegd, maar ook weer verdwenen.
Daarom afgelopen week maar met Klarna betaald, dat wordt daadwerkelijk van je rekening geschreven, misschien dat dat helpt. Maar weer na 2 dagen zijn die zitplaatsen vrijgegeven. 280 euro verdwenen en nog steeds geen zitplaatsen.
Bij Swissair zetten ze elke keer de plekken weer voor me vast, maar na 2 of 3 dagen zijn ze weer vrijgegeven.
Ze verwijzen me door naar Lufthansa, maar die zeggen dat ik gewoon op hun site kan boeken, maar dat werkt niet. Want dan zijn ze weer “included in fare” en verdwijnen ze weer.
Op de site van Edelweiss, die de vlucht daadwerkelijk uitvoert, kan ik mijn boeking niet vinden. Daarbij wil ik eerst mijn geld terug voor ik nog eens 280 euro uit ga geven en de kans dan bestaat dat Swissair het niet terugboekt omdat de zitplaatsen uiteindelijk toch gereserveerd konden worden (bijvoorbeeld bij Edelweiss met nog eens een betaling van 280 euro).
Ik krijg hier echt heel veel stress van. Ik MOET echt bij het raam, want ik moet naar buiten kunnen kijken om mijn evenwicht in toom te houden. Wat een stress… :oops:

Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Elendan »

@IN9RID Wat vervelend, ik heb zojuist mijn vluchten gecheckt om te zien of mijn stoelreserveringen er nog in staan en die staan er wel in zoals geboekt en betaald. Er staat wel een waarschuwing op mijn boeking: You have successfully booked a seat character. The seat may change due to unscheduled change of aircraft. For terms and conditions of your seat reservation please click here.

We hebben op website Lufthansa geboekt vliegen heen met Discovery en terug met Swiss. Misschien dat dat nog verschil heeft gemaakt. Bij Discovery zie ik overigens niet de stoelnummers in de boekingsbevestiging die ik per mail heb ontvangen, maar wel online als ik kijk. Bij Swisss staan de stoelnummers ook vermeld in de bevestigingsmail.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door 1N9R1D »

Als ik nu inlog op de laptop op de site van Lufthansa zie ik dat ze de hele opmaak bij "my booking" hebben aangepast, ze noemen het nu trouwens "cockpit" :lol:

Er staat echt veel meer informatie bij, en 3x raden wat er nu in een blokje aan de zijkant staat...
Your booking contains flights operated by Edelweiss. Additional services e.g. seat reservations, can be booked on flyedelweiss.com
En daar is nu idd een kopje met seatreservation.

Als ze dat nou vanaf de eerste dag hadden weergegeven, dan had ik deze ellende nu niet gehad.
Maar goed, die zitplaatsen komen vast en zeker weer vrij begin volgende week. Dan mijn geld nog zien terug te krijgen bij Swiss en dan in vliegende vaart naar de site van Edelweiss. En dan komt alles hopelijk toch weer op z'n pootjes terecht :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Coyote »

@1N9R1D Je hebt er nu niets meer aan maar wellicht een volgende keer rechtstreeks boeken bij de maatschappij waarmee je vliegt? Ik vermoed dat dat veel stress kan voorkomen. Als ik lees hoe dit je allemaal heeft beziggehouden de afgelopen tijd, geld heeft gekost... :o

Ik lees dat bij het raam zitten erg belangrijk is voor je. Als dat zo is dan zou ik in ieder geval zo willen boeken dat ik zeker weet ik dat mijn plaatsen ook gewoon kan vastleggen van te voren. En dat kan ook altijd als je boekt bij de maatschappij waarmee je ook vliegt. Misschien is het ticket iets duurder maar dan heb je wel zekerheid. Bij de ene maatschappij boeken, met de andere vliegen en dan vervolgens stoelen willen reserveren heeft vaker problemen opgeleverd weet ik van verhalen op dit forum.

Hopelijk komt het allemaal goed voor je! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 okt 2023, 17:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door deurenkletser »

@1N9R1D

Ik dacht dat je de zitplaatsreservatie van FlyEdelweis al kende. Ik kijk daar namelijk op om te zien of mijn plaatsen (die ik nog gratis heb vastgelegd ergens eind februari) er nog steeds in zitten en op de betrokken vlucht zijn ze nog altijd doorstreept.

Je kan daar inderdaad ook boeken, alsook maaltijden, maar het is natuurlijk nog duurder daar (40 euro per stoel ipv 35).

Deze link dus gebruiken: https://www.flyedelweiss.com/ch/de/book ... ation.html

@Coyote

Edelweis maakt deel uit van de Lufthansa groep en ik had ook gekeken om daar rechtstreeks te boeken, maar aangezien we vanaf Brussel vertrekken zit je dan weer met een andere maatschappij. Loont het om elke vlucht apart bij elke maatschappij te boeken? Hoe zit dat dan met overstaptijden?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door mtl »

Apart per maatschappij boeken lijkt me nogal omslachtig. Dan krijg je allerlei losse boekingen waarmee je bij vertraging in de problemen kan komen. Los van het feit dat het veel duurder is. Feit is gewoon dat bij vluchten met overstap vaak andere partner-maatschappijen betrokken zijn. Of je moet alleen reizen boeken waar maar één maatschappij betrokken is. Maar dan moet je goed zoeken. Verder lijkt het mij foute boel als een maatschappij de door jouw gereserveerde en betaalde stoelen zonder opgaaf van redenen verwijdert.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Lufthansa en stoelreservering die continu verdwijnt

Bericht door Coyote »

deurenkletser schreef:
07 apr 2024, 11:22
Loont het om elke vlucht apart bij elke maatschappij te boeken? Hoe zit dat dan met overstaptijden?
Nee, zo bedoel ik het niet. Mijn voorkeur heeft het om de gehele reis door dezelfde vliegmaatschappij te laten uitvoeren. Zeker geen losse vluchten boeken als je met verschillende vliegmaatschappijen te maken hebt. In de regel maakt dat een retour ook veel duurder.

Als ik bijv. wil vliegen met Delta, dan zorg ik dat alle vluchten ook Delta zijn en niet een deel KLM. In dat geval zal ik dan ook bij Delta boeken (zoals ik vorig jaar zomer deed). Volgende maand vlieg ik met KLM en alle vluchten worden dan ook door KLM uitgevoerd en heb ik ook rechtstreeks bij KLM geboekt. Dat ik tussentijds van LAX naar AUS met Delta vlieg (en ook bij Delta geboekt heb) staat los van mijn retour naar Amerika met KLM.

Maar goed, ik ga dan ook niet persé voor de goedkoopste vlucht maar voor de vlucht die mij het meeste gemak oplevert.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer