Reizen met een hond naar de US.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 jul 2018, 13:30

Reizen met een hond naar de US.

Bericht door Schmitzcuracao »

Wie heeft er recente ervaring met het reizen met een hond naar de US?

Mijn dierenarts wil achter in het Europese paspoort de gezondheidsverklaring invullen die aangeeft "fit to fly"

Is dat voldoende? Of moet er een ander officieel document bij geleverd worden buiten het Europese paspoort.

Ik kom er niet uit.

Online wordt aangegeven dat je een gezondheidsverklaring moet hebben voor de States. (paspoort dus genoeg)
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18762
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: met de hond

Bericht door kastelke »

Voor zover ik mij herinner, moet de gezondheidsverklaring erg recent zijn. Ons was gezegd zo'n 3 dagen voor je vliegt. Ik ben met de hond naar Canada gevlogen vanuit Belgie en ook Nederland, en ook naar Nederland vanuit Zuid-Afrika. Het was altijd zoiets. Dus gingen we naar de dierenarts een dag of 2-3 voor vertrek, en die printte dan een standaard brief af (Gezondheidsverklaring) met 'fit to fly'. Dat gaven we dan aan de airline en de douane, samen met het hondenpaspoort.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer