Huur GPS.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Marcel Praet
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2023, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Huur GPS.

Bericht door Marcel Praet »

Beste,
We gaan in september 2024 naar Texas en moeten wagen huren. Ik lees dat er een supplement te betalen valt voor huur GPS 17,50$ per dag.
Iemand vertelde me dat je via Car Play op gsm met Waze kan werken. Je besteld een Sim kaart USA met 50Gb geheugen, bellen in VS zoveel je wil + data. Dit lijkt me ideaal. Iemand ervaring hiermee?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: huur GPS

Bericht door harryh »

Beste @Marcel Praet, welkom op het forum. Die vraag kun je beter in het bestaande Autoverhuur topic stellen viewtopic.php?f=30&t=75544, of hier als het over mobiele data gaat viewtopic.php?f=10&t=68607, ipv een nieuw draadje aan te maken.
@Moderatorteam misschien zou dit verplaatst kunnen worden?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: huur GPS

Bericht door Bushmaster »

Marcel Praet schreef:
09 nov 2023, 11:20
Beste,
We gaan in september 2024 naar Texas en moeten wagen huren. Ik lees dat er een supplement te betalen valt voor huur GPS 17,50$ per dag.
Iemand vertelde me dat je via Car Play op gsm met Waze kan werken. Je besteld een Sim kaart USA met 50Gb geheugen , bellen in VS zoveel je wil + data. Dit lijkt me ideaal . Iemand ervaring hiermee?
navi kost je bij de Walmart $50
https://www.walmart.com/search?q=navigation
Kan je na ophalen van je huurauto eerst checken of er al een navi inzit, zo niet rij je even langs de Walmart
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: huur GPS

Bericht door Martin & Marianne »

Navigatie kan gratis met een app zoals Here We Go. Je hebt dan geen internet nodig.

Marianne
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Huur GPS.

Bericht door sharon-vb »

Wij hebben het via google maps gedaan. Je kunt kaarten downloaden van een gebied, dit kan je thuis al doen of anders in het hotel met hun wifi. Vervolgens heb je geen wifi meer nodig en kan je je route gaan plannen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Huur GPS.

Bericht door Frasi »

Tot nu toe gebruikte ik altijd een Tomtom (XXL) die ik ooit 12 jaar geleden heb gekocht. Werkt nog steeds prima (lifetime kaartupdate is intussen wel gestopt maar zoveel veranderd er in de VS toch niet).
Toch vorige maand voor 12 maanden een Tomtom GO abonnement gekocht voor €0,99 (via Ibood). Kan ik makkelijker dan met Google Maps vooraf mijn routes (met veel tussenpunten) en POI voorprogrammeren. Komende zomer eens proberen. :D
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Huur GPS.

Bericht door Tipsy_1 »

Op alle Amerikaanse auto's kan je gewoon je smarthpone koppelen en google maps of maps gebruiken. en dan een data abonnementje nemen. Lekker makkelijk. (apple car play)
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Huur GPS.

Bericht door Roosuithoorn »

Ik gebruik nu een paar jaar Waze (in mijn geval Android Auto, de android versie van Apple car play), wanneer ik een auto huur in de VS. Het bevalt prima, maar wel een paar kanttekeningen:
- niet alle auto's hebben car play. Vorig jaar hadden we in 1e instantie een auto die het niet had, en toen ik de verhuur medewerker om een auto met car play vroeg verwees hij ons naar een grotere auto die we zonder bijbetaling mochten meenemen :)
- in sommige gebieden heb je geen bereik en dan werkt car play ook niet. Wij hebben ook atijd een kaart bij ons.
- dit jaar hadden we gratis navigatie in onze mid-size SUV. Dit komt steeds vaker voor.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7945
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Huur GPS.

Bericht door Pete.Z »

Mocht Marcel ooit nog inloggen, koop een gos bij de Target of Walmart, veel goedkoper dan huren en niet afhankelijk van een telefoon verbinding.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huur GPS.

Bericht door Martin & Marianne »

Of gebruik een gratis app en download thuis, of in je hotel, de kaarten die je nodig hebt.

Marianne
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5026
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Huur GPS.

Bericht door harryh »

@Roosuithoorn Huurauto's zijn dit jaar zonder uitgebreide pakketten besteld of geleverd en hebben vaak geen navigatie. Android auto wel bijna altijd.

Vorige week bij aankomst op MCO ook weer.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2254
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: huur GPS

Bericht door Big Al »

Bushmaster schreef:
09 nov 2023, 20:41
Marcel Praet schreef:
09 nov 2023, 11:20
Beste,
We gaan in september 2024 naar Texas en moeten wagen huren. Ik lees dat er een supplement te betalen valt voor huur GPS 17,50$ per dag.
Iemand vertelde me dat je via Car Play op gsm met Waze kan werken. Je besteld een Sim kaart USA met 50Gb geheugen , bellen in VS zoveel je wil + data. Dit lijkt me ideaal . Iemand ervaring hiermee?
navi kost je bij de Walmart $50
https://www.walmart.com/search?q=navigation
Kan je na ophalen van je huurauto eerst checken of er al een navi inzit, zo niet rij je even langs de Walmart
Houd er rekening mee dat de meeste modellen niet in de winkel(s) liggen. Een andere winkel die systemen verkoopt is Best Buy.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2254
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Huur GPS.

Bericht door Big Al »

Pete.Z schreef:
25 nov 2023, 11:54
Mocht Marcel ooit nog inloggen, koop een gos bij de Target of Walmart, veel goedkoper dan huren en niet afhankelijk van een telefoon verbinding.
Als je de kaarten vooraf op de 'telefoon' zet' dan heb je geen verbinding meer nodig. Dit doe ik in NL altijd (Amerikaanse 'telefoon').

Overigens gaat er niets boven een goede GPS die speciaal voor navigatie is ontworpen, maar dit gaat wellicht niet op voor de goedkope modellen. Houdt er ook rekening mee dat de kaarten per merk nogal verschillen. In het verleden heb ik eens een GPS van het merk TomTom gekocht en die vrijwel meteen weer teruggebracht omdat de kaarten van de VS nogal slecht waren.

Wat ik ook heel handig vind zijn de overzichtsplaatjes van rijbanen zoals Garmin dat heeft.
image.png
Verder vind ik de 3D-kaart mooi om naar te kijken voor de navigatie.
image.png
image.png (93.98 KiB) 986 keer bekeken
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer