Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Verschillen economy en economy plus/premium.
Verschillen economy en economy plus/premium.
Volgend jaar zomer gaan wij met het gezin naar Amerika! We zijn alle details met de reisorganisatie aan het afstemmen en nu moeten wij nog de keuze maken of we voor de intercontinentale vluchten willen upgraden naar economy plus/premium.
Voor de heenvlucht vliegen we met Lufthansa van Frankfurt naar NYC en terug met United van Washington DC naar A’dam.
Op seatguru lees ik dat het verschil in beenruimte tussen economy en economy premium bij Lufthansa wel aardig is, maar het verschil bij United tussen economy en economy plus is niet heel groot. Wat is jullie ervaring en is het de meerkosten van zo’n €170 per stoel waard? Ik twijfel vooral over de United vlucht.
Ik hecht veel waarde aan jullie ervaring!
Voor de heenvlucht vliegen we met Lufthansa van Frankfurt naar NYC en terug met United van Washington DC naar A’dam.
Op seatguru lees ik dat het verschil in beenruimte tussen economy en economy premium bij Lufthansa wel aardig is, maar het verschil bij United tussen economy en economy plus is niet heel groot. Wat is jullie ervaring en is het de meerkosten van zo’n €170 per stoel waard? Ik twijfel vooral over de United vlucht.
Ik hecht veel waarde aan jullie ervaring!
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Eind vorig jaar Premium Economy Class gereist met United van Chicago naar Amsterdam. Vond het wel de moeite waard.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Locatie: Vlaanderen
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Economy plus en premium plus zijn 2 verschillende producten bij United.
Het eerste is normale economy met wat extra beenruimte met op een 787 toestel bvb 3-3-3.
Het 2de is ook een bredere stoel en op dezelfde 787 ligt deze voor de economy plus en gewone economy maar achter business. En dat in een 2-3-2 configuratie.
Het eerste is normale economy met wat extra beenruimte met op een 787 toestel bvb 3-3-3.
Het 2de is ook een bredere stoel en op dezelfde 787 ligt deze voor de economy plus en gewone economy maar achter business. En dat in een 2-3-2 configuratie.
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
@Pascal, bij Lufthansa heet de upgrade naar 1 klasse hoger Premium en bij United heet die Plus. We zouden bij United niet voor nog een hogere klasse gaan) Maar ik begrijp dus dat je voor Plus bij United alleen een heel klein beetje extra beenruimte krijgt (en vooraan in het toestel zit). Zijn er nog andere grote voordelen?
Iemand ervaring met Lufthansa. Krijg je daar meer beenruimte voor je extra geld? En zitten daar ook nog andere voordelen bij?
Iemand ervaring met Lufthansa. Krijg je daar meer beenruimte voor je extra geld? En zitten daar ook nog andere voordelen bij?
- dejong89
- Amerika-expert
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Bij Delta en Air France heb ik wel eens economy premium gevlogen en dit was het absoluut waard.
Een aparte cabine, ruime zetels en prima service. Het verschil met de reguliere economy is behoorlijk.
Een aparte cabine, ruime zetels en prima service. Het verschil met de reguliere economy is behoorlijk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Ik heb wel eens economy plus gehad en dat is inderdaad meer ruimte. Maar of dat het hogere bedrag waard kan je alleen zelf bepalen.
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Dat zou die reisorganisatie waar je (te) veel geld voor betaald jou toch haarfijn uit moeten kunnen leggen??
Mij maakt het niet uit. En wellicht heb je er hele goede redenen voor. Maar is dit praktisch??
- dejong89
- Amerika-expert
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Nou ja, meer ruimte, dat niet alleen
* Grotere display voor entertainment
* Beter eten
* Amenity kit
* Eerder instappen
* Eerder uitstappen
* Meer XP ( voor de spaarders onder ons.. )
* Gescheiden cabine dus het voelt allemaal veel rustiger aan
* Grotere display voor entertainment
* Beter eten
* Amenity kit
* Eerder instappen
* Eerder uitstappen
* Meer XP ( voor de spaarders onder ons.. )
* Gescheiden cabine dus het voelt allemaal veel rustiger aan
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
@Rosa wat zegt de reisorganisatie ervan?
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Ik denk dat veel mensen het plezierig vinden om hun handbagage in de buurt
te hebben. Je ziet nog wel eens dat dat bij de latere niet meer lukt
te hebben. Je ziet nog wel eens dat dat bij de latere niet meer lukt
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
- dejong89
- Amerika-expert
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Ik vind het prettig om op mijn stoel te wachten in plaats van rondom de gate.Almere vak V schreef: ↑30 okt 2023, 18:04Deze heb ik nou nooit begrepen. Waarom zou je op een intercontinentale vlucht eerder willen instappen? Ik heb het tot kunst verheven om zo laat mogelijk in te stappen...
Kan ik nog rustig mijn spullen pakken en mijzelf installeren zonder dat er hordes mensen in mijn rug staan te drukken. Of mensen die niet snappen dat niet iedereen direct mag instappen bij de eerste de beste boarding call...................................
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- dejong89
- Amerika-expert
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Zou het eerder voor de terugvlucht doen ipv andersom.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 7954
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Economy plus betaal ik niet voor, de extra ruimte is aardig, maar economy internationaal is op zich ook goed, niet vergelijkbaar met Transavia of Easy-jet binnen Europa.
Premium is wel de moeite qua extra ruimte, maar tegenwoordig te duur naar mijn zijn, op heen en terugvlucht betaal je samen toch snel 1000 euro meer, ik heb dan liever een duurdere huurauto en betere hotels, maar het is natuurlijk heel persoonlijk.
Premium is wel de moeite qua extra ruimte, maar tegenwoordig te duur naar mijn zijn, op heen en terugvlucht betaal je samen toch snel 1000 euro meer, ik heb dan liever een duurdere huurauto en betere hotels, maar het is natuurlijk heel persoonlijk.
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Check ook eens of de decline (aantal graden dat de stoel naar achter kan) groter is. Doorgaans is dat wel het geval. Afgelopen week zijn wij gewoon economy heen gevlogen, maar de wel de comfort terug. Dat was met KLM. Juist terug hebben dus iets meer betaald ivm de nachtvlucht en de decline. Dat het schermpje dan wat groter is heb ik niks aan, want ik probeer dan te slapen . De keren dat wij met UA of LH vlogen (was voor covid) deden we hetzelfde…. En inderdaad gaat het argument van eerder instappen en dan je handbagage dichtbij hebben op intercontinentale vluchten doorgaans niet op: de bakken zijn veelal groot zat. En snel uitstappen heeft ook geen zin: wachten voor douane op heenreis moet je toch en op terugreis is de bagage afhandeling op AMS zo traag dat je dan daar staat te wachten.
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Daarom stap ik dus (vrijwel) altijd als allerlaatste in. Super vermakelijk om te zien dat iedereen een eeuwigheid zit te wachten voordat ze het vliegtuig in mogen. Dan gaan ze bij het eerste geluid of beweging aan de gate met zn allen meteen voor het hekje staan te wachten totdat ze er door mogen. Daarna staan ze nog een half uur in de slurf door hetgeen jij hierboven beschrijft. Om dan vervolgens nog een eeuwigheid te wachten totdat het vliegtuig eindelijk een keer opstijgt.
Eens met binnen Europa of binnen Amerika vliegen dat het handig is om je handbagage bij je te hebben. Alhoewel sommige airliners daar ook al weer, dankbaar, een verdienmodel van hebben weten te maken. Maar intercontinentaal heb je 9 van de 10 keer 2 keer zoveel bakken waar je je spullen in kwijt kan en is er altijd ruimte genoeg.
Ik loop meestal voor een intercontinentale vlucht even langs het "podium" om te melden dat ik nog aan het werk ben of in een meeting zit. Of ze me een seintje willen geven als de deur dichtgaat. Dan kan ik echt 9 van de 10 keer zo naar mn stoel lopen.
Nou snap ik dat als je jaren bezig bent geweest met het plannen van een reis naar Amerika dat het allemaal best spannend is en je soms vol zit met vragen en enthousiasme. Ik zit wekelijks (helaas...) meerdere keren in een vliegtuig. Waarvan zo rond de 30 keer intercontinentaal. En geloof me, ook daar gaat de lol en zeker het enthousiasme er snel vanaf. Zo laat mogelijk naar het vliegveld, zo laat mogelijk in het vliegtuig. En nogmaals alle begrip voor de mensen die dat niet doen en de vragen die ze hebben. Die beantwoord ik graag!
Dan ga ik nu maken dat ik richting DTW kom. Dan kan ik naar PDX toe.
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Er is voor beide wat te zeggen. Vlieg je intercontinentaal voorin, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. Ruimte voor je carry-on is er toch altijd wel en je hebt ook geen last van hordes mensen als je eenmaal zit. En aan boord kun je net zo goed doorwerken.
Domestic/intra-eu of achterin intercontinentaal maakt het ook niet veel uit om laat te boarden als je weinig carry-on bij je hebt en alleen bent. Maar als je met 2 of meer bent en al je carry-on's graag bij elkaar boven je hoofd kwijt wilt dan is het toch wel prettig om wat eerder aan boord te zijn. Aan de andere kant, niets zo irritant als opgesloten in je stoel zitten met de hele aisle vol met mensen die verder naar achteren willen.
Ik probeer het zelf altijd zo te timen dat ik bij de gate aan kom als die al open is en de rij bij SP net weg is. Dan kun je direct doorlopen maar is de grote meute nog niet aan boord.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Verschillen economy en economy plus/premium.
Wij vliegen vrijwel altijd Premium Economy, tenminste zo heet het bij Air Canada, en dat vinden we prettig. Inderdaad meer beenruimte, maar ook een stoel die wat breder is en, en dat is het prettigst van het geheel misschien wel, wat verder achterover kan. Daarnaast mag je meer bagage meenemen, eerder instappen en is het scherm groter. Eten zou beter moeten zijn, maar sinds corona hebben ze denk ik andere cateraars of zo. Daar zijn we niet heel erg tevreden meer over, maar wellicht toch beter dan in de economy. Ook hebben ze het welkomstdrankje wegbezuinigd.
De Poolse maatschappij LOT is ook heel goed bevallen. Maar dat was ook voor corona.
In 2020 teruggevlogen met Delta en dat was ook goed. Of we toen helemaal objectief waren weet ik niet. We waren toen zo blij dat we überhaupt een vlucht terug hadden, dat we nog met liefde op de vleugel gezeten hadden
Wat we wel merken als we Premium vliegen, is dat we minder moe aankomen, doordat je lekkerder zit.
De Poolse maatschappij LOT is ook heel goed bevallen. Maar dat was ook voor corona.
In 2020 teruggevlogen met Delta en dat was ook goed. Of we toen helemaal objectief waren weet ik niet. We waren toen zo blij dat we überhaupt een vlucht terug hadden, dat we nog met liefde op de vleugel gezeten hadden
Wat we wel merken als we Premium vliegen, is dat we minder moe aankomen, doordat je lekkerder zit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht