Handbagage inchecken als ruimbagage.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door harryvb »

Hallo, ik hoop dat dit de juiste plaats is om dit te plaatsen.
Wij komen in oktober terug van las Vegas met een tussenstop van 12 uur in NY JFK op weg naar Madrid.
We zouden van de gelegenheid willen gebruik maken om het Liberty statue te zien met de ferry van staten island.
De vraag is of we onze handbagage in LV mogen inchecken direct naar Madrid zodat we deze niet hoeven mee te slepen.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 13 aug 2023, 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ter verduidelijking topictitel aangepast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42147
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Handbagage

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt dat je je handbagage als ruimbagage wilt meenemen?
Of bedoel je de ruimbagage?
Je handbagage inchecken betekent een extra koffer dus daar moet je voor betalen.
Ruimbagage wordt normaal gesproken doorgelabeld, en anders even in Las Vegas informeren.

Je mag ook iets meer informatie in de topictitel zetten. :wink:

Marianne
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: Handbagage

Bericht door harryvb »

Ja ik bedoel handbagage als ruimbagage we reizen met enkel handbagage, 5 nachtjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2033
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Handbagage

Bericht door dejong89 »

Als het goed is moet dit geen problemen geven.
Wij vlogen in oktober naar Phoenix met een overstap van ruim 12 uur op Heathrow. We kregen toen de vraag of we onze bagasge door wouden labelen tot aan Phoenix of dat we deze in Londen al wouden hebben. Ga er vanuit dat dit in jullie geval ook zo is. Anders even vragen bij de check in desk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Handbagage

Bericht door bedeve »

Uuuhhh @dejong89 een echte reiziger reist licht .....het gaat om handbagage


Maar @harryvb ...handbagage check je niet in...die neem je zelf mee.
Jouw oplossing is dus een babagekluis op JFK waar je de trolley / rugtas wat uren achter laat.
Die info vind je hier ;

http://www.jfk-airport.net/luggage-storage.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Handbagage

Bericht door Frasi »

Handbagage (ongeacht de grootte) die je gaat inchecken omdat je deze tijdens je tussenstop niet wil meezeulen, is dan geen handbagage meer maar wordt ruimbagage. Je mag in LV alles inchecken wat je wil (binnen de gewicht en afmetingslimieten), maar daar zal je zo'n €50-€100 per stuk voor moeten betalen (tenzij je een ticket regulier economy ticket hebt)

Handbagage = zelf (met de hand :mrgreen: ) meenemen in de cabine = gratis
Ruimbagage = inchecken/afgeven bij de balie en gaat onderin het vliegtuig = niet gratis

Ik kan me zomaar voorstellen dat ze in de VS sinds 9/11 geen bagagelockers meer hebben. Er zal vast een bewaarservice zijn op JFK maar de vraag is of deze kosten opwegen tegen het inchecken van je koffer(tje).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Handbagage

Bericht door harryh »

Er wordt op de vluchten binnen de VS eigenlijk altijd gevraagd of er mensen vrijwillig hun handbagage bij de gate gratis willen inleveren voor in het ruim. Dat lijkt me hiervoor toch wel een oplossing? In dit geval is de 1e, LAS-JFK, een binnenlandse.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1250
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Handbagage

Bericht door IngridUSA »

Vorig jaar met Delta vanuit JFK teruggevlogen naar Schiphol. Op de heenreis vroegen ze zelf of onze handbagage in het ruim mocht. Dus wij bedachten dat we dat op de terugvlucht ook wel konden voorstellen. Nou, alleen tegen dikke betaling, dus toen uiteraard niet gedaan.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door Coyote »

Wat @Frasi zegt. Natuurlijk kun je handbagage als ruimbagage inchecken maar daar hangt een prijskaartje aan.

Als je een 'light-ticket' hebt weet ik niet of het inchecken van bagage ook extra kost tov extra bagage bij een ticket incl. ruimbagage. Iets om van te voren even uit te zoeken bij de airline.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2033
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Handbagage

Bericht door dejong89 »

bedeve schreef:
12 aug 2023, 15:45
Uuuhhh @dejong89 een echte reiziger reist licht .....het gaat om handbagage
Ik vloog met 23 KG ruimbagage voor 2 dagen naar Bologna. :lol:
Mijn vrouw moest haar spullen meenemen voor haar werk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door Wouterkaas »

IngridUSA schreef:
12 aug 2023, 23:52
Vorig jaar met Delta vanuit JFK teruggevlogen naar Schiphol. Op de heenreis vroegen ze zelf of onze handbagage in het ruim mocht. Dus wij bedachten dat we dat op de terugvlucht ook wel konden voorstellen. Nou, alleen tegen dikke betaling, dus toen uiteraard niet gedaan.
Bovendien vraag ik me af of bij een overstap de handbagage dan doorgezet wordt naar je aansluitende vlucht. Ik denk van niet. Dan zou je het echt als ruimbagage in moeten checken.

Overigens zie ik op een site over JFK airport dat je in een aantal terminals gebruik zou kunnen maken van luggage storage, voor maximaal $18 per dag. Lijkt me een no-brainer, zeker als je al in een van die terminals moet zijn...
Laatst gewijzigd door Wouterkaas op 14 aug 2023, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Handbagage

Bericht door GoBucks »

harryh schreef:
12 aug 2023, 18:28
Er wordt op de vluchten binnen de VS eigenlijk altijd gevraagd of er mensen vrijwillig hun handbagage bij de gate gratis willen inleveren voor in het ruim. Dat lijkt me hiervoor toch wel een oplossing? In dit geval is de 1e, LAS-JFK, een binnenlandse.
Dat klopt, maar zodra de vlucht land en bij de gate staat wordt je verwacht om het weer mee te nemen zodra je het vliegtuig verlaat. Je kan dat niet doen, maar dan zal de koffer/tas uiteindelijk bij de gevonden voorwerpen terecht komen. Dus voor een overstap maakt het geen verschil: Je hebt nog steeds je bagage bij je in NYC.

Wil je het inchecken en pas in Madrid weerzien, dan is het geen handbagage (carry-on) meer maar ruim-bagage (checked-in), en, afhankelijk van het ticket dat je hebt geboekt, zitten daar kosten aan.
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: Handbagage

Bericht door harryvb »

bedeve schreef:
12 aug 2023, 15:45
Uuuhhh @dejong89 een echte reiziger reist licht .....het gaat om handbagage


Maar @harryvb ...handbagage check je niet in...die neem je zelf mee.
Jouw oplossing is dus een babagekluis op JFK waar je de trolley / rugtas wat uren achter laat.
Die info vind je hier ;

http://www.jfk-airport.net/luggage-storage.html
Is duidelijk ga ze op T4 afgeven, we komen daar aan en vertrekken terug van daar, bedankt allen voor het meedenken en Bedeve voor de link.
Afbeelding
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 531
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Handbagage

Bericht door Pascal »

GoBucks schreef:
14 aug 2023, 14:54
harryh schreef:
12 aug 2023, 18:28
Er wordt op de vluchten binnen de VS eigenlijk altijd gevraagd of er mensen vrijwillig hun handbagage bij de gate gratis willen inleveren voor in het ruim. Dat lijkt me hiervoor toch wel een oplossing? In dit geval is de 1e, LAS-JFK, een binnenlandse.
Dat klopt, maar zodra de vlucht land en bij de gate staat wordt je verwacht om het weer mee te nemen zodra je het vliegtuig verlaat. ... Je hebt nog steeds je bagage bij je in NYC.
Dat is niet mijn ervaring. Paar jaar geleden eens gebruik van gemaakt nadat ze dus bij het boarden omriepen dat de bins vol zaten en je gratis je handbagage kon inchecken.
Je kreeg net als bij je ingecheckte bagage eenzelfde label om je handbagage, met je eindbestemming op. Je diende dan tot het einde van de jetway te gaan en daar je bagage achter te laten waarna ze het in het ruim plaatsten. Er werd wel degelijk én nadrukkelijk bijgezegd dat je je bagage niet terugzag tot de eindbestemming en dat je deze dus niet terug moest inchecken tijdens een overstap en/of dat je er geen toegang toe had.
Dit was van Orlando via JFK naar Brussel met Delta.
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door snagh »

Mijn ervaring is dat bijna elke maatschappij het meestal geen enkel probleem vindt om je handbagage in het ruim te vervoeren. Als ze dat doen wordt je bagage uiteraard doorgelabeld naar eindbestemming. Binnen Europa is het afgezien van de Ryanair/Easyjet sowieso nooit een probleem in mijn ervaring (wordt zelfs aangemoedigd), maar op long-haul is de ervaring verschillend. Op een aardige manier vragen bij de check-in helpt, en een niet-chagreinige medewerker treffen helpt nog meer. Nee heb je, ja kan je krijgen :) Mocht het niet aan de check-in balie lukken kun je het ook nog eens proberen bij de gate.

Afgelopen maand kreeg ik bij Delta bij de self-checkin al automatisch de vraag of ik mijn handbagage wilde inchecken.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door habbekuk »

Ik heb die vraag bij AA ook gekregen bij de self check en daarom voor het gemak (slepen)
1 handbagage het ruim in laten gaan. Voor mij direct de laatste keer omdat juist die
koffer is zoekgeraakt en uiteindelijk nog tijdens onze vakantie weer retour is gestuurd naar AMS.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4378
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door Ruud2004 »

Mijn handbagage (altijd keurig aan de maat) is meestal gevuld met spullen die ik niet wil inchecken of onderweg wil gebruiken. Ik ben ook niet zo kapot van die handgeschreven bagagelabels/claimtags die aan de gate even snel worden uitgeschreven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door Galapogos »

Ik heb al meermaals meegemaakt dat mij bij de incheckbalie vriendelijk werd gevraagd of mijn handbagage-koffertje niet alsjeblieft óók (gratis) als ruimbagage naar de eindbestemming mocht, vanwege de beperkte ruimte in de cabine. Je hebt toch zeker een kans dat dat ook werkt als je er zelf om vraagt. Je kunt het dan ook brengen als een gunst. "Als jullie krap zitten met de ruimte in de cabine dan mag dit koffertje ook wel in het ruim hoor". Kans op succes lijkt me bij een volgeboekte vliegtuig groter dan bij een vliegtuig met veel onverkochte stoelen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door harryh »

@harryvb kijk nog even mee, ben niet de enige die dat dacht ;)
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Handbagage

Bericht door SvenV »

IngridUSA schreef:
12 aug 2023, 23:52
Vorig jaar met Delta vanuit JFK teruggevlogen naar Schiphol. Op de heenreis vroegen ze zelf of onze handbagage in het ruim mocht. Dus wij bedachten dat we dat op de terugvlucht ook wel konden voorstellen. Nou, alleen tegen dikke betaling, dus toen uiteraard niet gedaan.
Ik had exact dezelfde ervaring een paar weken geleden met Delta. Op de heenweg vanuit Düsseldorf ook alle handbagage mogen inchecken (ging via KLM). Een ruimkoffer was ook een beetje te zwaar, wel een opmerking maar geen probleem.
Op de terugweg ingecheckt bij Delta. 2 ruimbagages te zwaar: oplossing bijna 100 dollar per bagage bijbetalen. Mooi niet dus, blijven zaken overladen in de handbagage tot we onder de 52 lbs kwamen. Systeem van Delta blokkeerde op alles erboven. Hielp ook niet dat 1 bagage bvb veel minder had. Het mocht echt niet boven de 52 lbs komen per ruimbagage.
En dan on topic: gevraagd of de handbagage ingecheckt mocht worden. Ja, tegen een meerprijs :lol:
Niet dus!
Dus Delta is echt pietje precies en duidelijk uit op een extra verdienmodel, tenzij je status hebt.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer