Handbagage inchecken als ruimbagage.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door GoBucks »

@SvenV
Ik vind dit zo'n dom gezeur. Als ik 2 tickets boek... en stel ik weeg 90kg en m'n vrouw 60kg..... waarom zou haar koffer dan niet zwaarder mogen zijn dan de mijne? Ik had ook niet kunnen boeken en dan waren de tickets misschiem wel gekocht door 2 personen doe elk 140kg wegen!
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door SvenV »

Het gaat mij er vooral over dat op Düsseldorf heel andere regels gelden dan in Seattle. Zelfde groep, maar duidelijk heel ander beleid bij Delta dan bij KLM. Vorige keren met Lufthansa gevlogen en nooit iets dergelijks meegemaakt. Op het laatst ging het echt over 1 schoen overladen naar een andere koffer, belachelijk gewoon...
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door jwensammy »

Enkele jaren terug in Denver bij ons zelfde verhaal bij United, ca 200 gram te zwaar, andere koffer had enkele kilo’s over, maar geen uitzonderingen, konden uit de rij en eerst ea overpakken of bij betalen.
Hebben nu altijd zo’n kleine koffer weger mee om problemen voor te zijn.

Bij handbagage daarentegen geen controle op gewicht en afmetingen, lijkt ieder jaar wel gekker te worden wat mensen mee sjouwen als handbagage.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Handbagage inchecken als ruimbagage.

Bericht door nycave »

Bij BA wordt er standaard gevraagd, zelfs geeist om handbagage in te checken wanneer het echt een koffertje is bij de kortere vluchten. Wij hadden in Amerika gevraagd om het als ruimbagage in te checken. Mocht niet bij ons ticket. Maar bij de vervolgvlucht werd het weer verplicht omdat er te weinig ruimte anders was.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer