Overstap Heathrow

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Overstap Heathrow

Bericht door MvdBrink »

Hallo,
Maandag 17 juli vliegen we vanaf Dusseldorf, met tussenstop in Heathrow, naar Miami.
Tickets vorig jaar geboekt met als overstaptijd 1,35 uur. Nu hebben ze de vertrektijd naar Miami verandert en is de overstaptijd nog maar 1.15 uur.
Ik lees nu overal dat deze overstap tijd te kort is.
We hebben al contact opgenomen met BA waar we mee vliegen en Tix waar de tickets geboekt zijn maar nog geen antwoord.
Zijn er nog andere mogelijkheden om te proberen of gewoon de 17e afwachten en zien hoe het gaat.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7779
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Overstap Heathrow

Bericht door mtl »

Blijven proberen of er iets mogelijk is. Zo niet dan gewoon op goed geluk gaan en hopen dat het lukt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Overstap Heathrow

Bericht door Pete.Z »

Heathrow is een vervelende overstap locatie, maar op zich en als alles meezit is het wel haalbaar.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Overstap Heathrow

Bericht door Division »

Als het allebei BA in T5 is, is dat prima haalbaar.
Afbeelding
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Heathrow

Bericht door MvdBrink »

De overstap is van T5 naar T3. Ben al allerlei filmpjes aan het bekijken hoe we dit het snelste gaan doen.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Overstap Heathrow

Bericht door Motion »

Wordt lastig. Vraag meteen hulp aan BA personeel. T5 naar T3 moet met de bus, het wachten op de bus kan wat tijd kosten, het ritje zelf duurt tijd, maar de meeste tijd ben je kwijt bij de security check in T3. Ik heb gezien dat mensen hard sorry riepen en snel de rij voorbij liepen, maar goed, dat wordt je niet door iedereen in dank afgenomen.
Kijk ook vast of er na je geplande vlucht naar miami nog andere vluchten van BA of Oneworld members gaan voor een eventuele overboeking als je de vlucht mist.

Fijner is natuurlijk als je al vantevoren iets kan regelen met BA zodat je een eerdere vlucht van dusseldorf of een latere vlucht naar Miami hebt :!:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Heathrow

Bericht door d_vdploeg »

Weet niet wat de MCT op LHR is voor internationaal... Best krap als je het mij vraagt en volgens mij zo'n beetje het minimum wat je wel echt nodig hebt...

Wij hadden 1:20 nodig van gate naar gate in juni 2022 naar Miami. Dat was dus inclusief vliegtuig uit, door paspoortcontrole, security en door naar de volgende gate. Toegegeven ik loop niet snel (door een lichamelijke beperking) en in de wetenschap dat we tijd genoeg hadden, omdat we 3 uur overstaptijd hadden en onze vlucht vanuit AMS voorspoedig verliep, hebben we verder wel rustig aan gedaan. Wellicht kan het sneller als je meer kunt doorstappen.

Maar onze vlucht dat was wel in het staartje van Coronatijd, buiten de vakantie en we bleven in Terminal 5 en alles ging vrij vlot. Er hoeft bij jou maar iets tegen te zitten en je mist je vlucht en bij jou komt er ook een terminal change bij. Heatrow is een druk vliegveld, niet alleen op de luchthaven zelf, maar ook komt het regelmatig voor dat vluchten nog niet mogen landen of dat er een gate bezet is. Ze blijven dan rond cirkelen om te mogen landen, dat kost ook tijd. Check inderdaad even of er een latere vlucht naar Miami is. Dan kun je het overwegen, anders zou ik kijken of je kan omboeken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Heathrow

Bericht door jeppiepruts »

De mct voor Heathrow met terminal change is 90 minuten. Dus daar voldoet je vlucht niet aan @MvdBrink. Als er alternatieven zijn zou ik die in de strijd gooien bij BA.
Ik zit in eenzelfde situatie. Ik heb 110 minuten voor overstap in augustus en knijp 'm ook wel een beetje. Ik heb er qua reisroute maar rekening mee gehouden dat ik een dagje later aan kan komen (met een grote kans op een leuke financiële compensatie, dat wel....).
We recommend that you allow the following minimum connection times:

1 hour for connections within the same Heathrow terminal
1 hour 30 minutes for connections that require travel between terminals at Heathrow
You must be at the gate for your onward journey at least 20 minutes before your connecting flight departs.

Please ensure you allow plenty of time, for example if you need to collect your bags or require additional support getting through the airport.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Overstap Heathrow

Bericht door Division »

Pre-corona was ik binnen het uur van de gate in T5 bij de gate in T3. Dat is dus inclusief paspoortcontrole in T5, bagage ophalen, met gratis Heathrow Express naar T3, bagage weer inchecken, security check en paspoortcontrole. Trip ging toen naar Australië en ticket was geboekt vanaf Londen met los retour AMS-LHR.
Afbeelding
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Heathrow

Bericht door MvdBrink »

Dank voor jullie reacties. Vandaag heeftt TIx onze tickets omgeboekt en vliegen we om 14.40 uur naar Miami. Nu hebben we 3,5 uur voor de overstap dus dat moet lukken.
Marianne
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Heathrow

Bericht door bvbal79 »

Wij begonnen hem ook een beetje te knijpen maar ik lees overal dat 90 minuten voldoende zou moeten zijn. Hier is gelukkig de heenweg een lange overstaptijd bijna 3 uur. Terug hebben we een krappe 2 uurtjes, maar goed er gaan meerdere vluchten daarna van london naar schiphol, dus dat vind ik minder een probleem.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Overstap Heathrow

Bericht door d_vdploeg »

bvbal79 schreef:
11 jul 2023, 18:38
Wij begonnen hem ook een beetje te knijpen
De overstaptijden die jij noemt zijn normaal gesproken ruim voldoende.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer