Dichte kofferbak

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Dichte kofferbak

Bericht door TonSimone »

Hai!

Over enkele maanden gaan we een rondrit maken (2 personen, 3 koffers en wat losse zooi :wink: ) .
Normaal hebben we een sedan met een afgesloten kofferbak, dat is voor ons ruim(te) genoeg.
Nu willen we een SUV of zoiets, aangezien we ook door NP's gaan rijden.
Niet gericht off-road hoor, maar voor een betere wegligging dan met een sedan.
In het verleden hebben we al wel eens een "grotere" auto omgewisseld, omdat de kofferbak open/zichtbaar was.
Toen werden er geen hoedenplanken of van dat rol-zeil meegeleverd, waardoor altijd alles in het zicht ligt. Is dus een No-Go voor ons
Is dat tegenwoordig wel aanwezig, of nog steeds zo?
ik kan natuurlijk wel een auto kiezen bij een verhuurbedrijf op basis van naam/plaatje, maar die "or similar" doet het hem wel natuurlijk.
We snappen dat het toch ter plekke een andere auto kan zijn, maar zo kunnen we al wel wat modellen evt uitsluiten.

Heeft iemand tips voor een auto die geschikt is voor steden, snelwegen, kleine dorpjes en NP's :wink: maar waar de bagage altijd uit het zicht is?
Anders word het een sedan en om de kuilen heenrijden ;)
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dichte kofferbak

Bericht door Martin & Marianne »

De wegen in de parken zijn doorgaans ook verhard, dus dat is geen reden om geen sedan te nemen. Of hebben jullie speciale plannen? Om welke parken gaat het?

Marianne
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dichte kofferbak

Bericht door Frasi »

Ik heb nog nooit een SUV gehad met een gesloten kofferruimte (hoedenplank of rolscherm).
De standaard huur-SUV heeft een open kofferruimte én donker getinte ramen; je kan er amper iets door zien. En met de bekende kleedjes-truc kan je het risico nog verder inperken. viewtopic.php?f=30&t=46840&hilit=kleedje+auto

Veel (misschien wel de meeste) America gangers huren een SUV; niet perse voor de betere wegligging maar voor de extra ruimte én hogere zit.
In de praktijk is het zelden een probleem dus ik vraag me af waarom het voor jullie zo'n strikte no-go is.

En als er inbraak risico is, is dit niet zozeer in het binnenland of nationale parken maar vooral in de grote steden (met San Francisco als uitschieter). Dus in de stad je spullen in je hotelkamer laten en daar beter geen volle auto parkeren. Maar op het platteland is dit een beperkt risico.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dichte kofferbak

Bericht door BonnyR »

Haha, denk dat het gewoon pech is als ze je auto openbreken met of zonder kleedje. Wij hadden vroeger in Europa wel een oud gordijn vol verfvlekken, die we er wel overheen gooiden. :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jootjekadootje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dichte kofferbak

Bericht door jootjekadootje »

Bij ons was gewoon de achterruit van de RV ingetikt op een camping in Las Vegas. Best een hoop toestanden..... :?
Ik weet niet of een dichte kofferbak of een zwart kleedje het kan voorkomen, maar je zit er niet op te wachten tijdens je vakantie, dus als het helpt: doen!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Dichte kofferbak

Bericht door hemmie »

Volgens mij hebben eigenlijk alle SUV's wel getinte ramen achter, dus je kunt niet echt goed zien wat er achterin ligt. Vrijwel iedereen rijdt in een SUV, dus blijkbaar is het geen probleem. Doen wij ook al jaren (maar dan met eigen auto, een huurauto is misschien interessanter?).

Ter info, zover ik weet is een rol-zeil nooit standaard als je een SUV koopt, dus die zou ik nooit verwachten in een huurauto.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dichte kofferbak

Bericht door BonnyR »

jootjekadootje schreef:
05 jul 2023, 13:23
Bij ons was gewoon de achterruit van de RV ingetikt op een camping in Las Vegas. Best een hoop toestanden..... :?
Ooh dat lijkt me echt zo balen! Wij deden vaak de waardevolle spullen in het rotzooi luik als we ze niet mee namen. Tussen de tassen met boodschappen e.d.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Dichte kofferbak

Bericht door Resetovic »

Ik had gewoon een ketting meegenomen met een stevige slot en 4 zware koffers aan elkaar gezet met de ketting door de handvatten heen 😂
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dichte kofferbak

Bericht door TonSimone »

Thanks allen.

We zijn niet zo van de kleedjes over de bagage, maar ik snap het punt hoor ;)
Het is vooral het gevoel van een "open etalage" en dus niet alles in een open ruimte te leggen.
Goed te horen dat de getinte ramen steeds beter beschermd tegen nieuwsgierige blikken :) , ook al denk ik dat spullen onder een kleedje juist de interesse kan wekken van de verkeerde personen. Maar dat is dus een persoonlijk iets ;)
De ruimte is al voldoende in een sedan voor ons 2en, dus zou t meer om o.a. de wegligging en hoge instap zijn

We gaan o.a. (met alle bagage in de auto) naar Monument Valley, White Sands en Big Bend en ik had begrepen dat sommige wegen beter te berijden zijn.
Verder geen wilde plannen hoor, behalve lekker genieten van de omgeving,
We hebben sowieso de auto relatief opgeruimd om geen interesse te wekken. De stickertjes op de ramen verraden toch al dat het een huurauto is ;)
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dichte kofferbak

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben ooit een keer een Rav4 gehad met zo'n rolding, alle andere auto's nooit gehad.
Onze auto ziet er altijd uit alsof er een klein bommetje ontploft is :lol: Maar idd met getinte achterruiten, natuurlijk geen telefoon ofzo op het dashboard laten liggen en in SF liefst zo leeg mogelijk de auto wegzetten, hebben wij nog nooit iets akeligs meegemaakt.
Geen kleedjes en juist een knalroze koffer die volgens mij altijd te zien is, hoe donker de ruiten ook zijn.

Het kan altijd gebeuren dat er een ruit wordt ingeslagen, maar hier op het forum bijvoorbeeld hoor je er gelukkig maar heel zeldzaam over. En er worden toch aardig wat auto's gehuurd.
Het is voor mij in ieder geval geen reden om die fijne hoge zit, beter uitzicht en extra ruimte 'op te offeren'.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Dichte kofferbak

Bericht door pumi1000 »

Resetovic schreef:
05 jul 2023, 21:38
Ik had gewoon een ketting meegenomen met een stevige slot en 4 zware koffers aan elkaar gezet met de ketting door de handvatten heen 😂
Dat hadden wij de laatste keer ook gedaan, zat zelfs een oog in de kofferbak waar het door kon. Ik neem hem nu weer mee :wink:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dichte kofferbak

Bericht door d_vdploeg »

Een kleedje of handdoek heeft ook niet zoveel zin, als ze wat zien, dan zien ze het kleedje ook, en een inbreker weet dan heus wel dat er waarschijnlijk bagage onder ligt. Meestal hebben de huurauto's inderdaad getinte ramen.

Een SUV huur je inderdaad niet omdat je betere wegligging hebt is mijn ervaring, wij huren soms een fullsize omdat je daar inderdaad een afgesloten kofferbak hebt, maar ook omdat ik een sedan lekkerder vindt rijden (zal pure voorkeur zijn :wink: ) en met mijn 3 turven hoog moet ik zo wat een trappetje gebruiken om in een SUV te klimmen :lol:

Maar alleen als een fullsize goedkoper is dan een SUV.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
jootjekadootje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mar 2015, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dichte kofferbak

Bericht door jootjekadootje »

BonnyR schreef:
05 jul 2023, 16:25
jootjekadootje schreef:
05 jul 2023, 13:23
Bij ons was gewoon de achterruit van de RV ingetikt op een camping in Las Vegas. Best een hoop toestanden..... :?
Ooh dat lijkt me echt zo balen! Wij deden vaak de waardevolle spullen in het rotzooi luik als we ze niet mee namen. Tussen de tassen met boodschappen e.d.
Er waren ook geen waardevolle spullen aanwezig (we hadden alles mee in een rugzak), maar er lag overal glas en bloed en alle kastjes waren overhoop gehaald. De campingsecurity heeft de politie gebeld voor ons en zij hebben de CSI (bloedsamples en vingerafdrukken genomen) erbij laten komen. Het was nogal een avontuur zo op de zaterdagavond. Maar we zijn supergoed geholpen, ook de volgende dag bij Road Bear.
De kinderen waren destijds 7 & 11 jaar, maar we zijn allemaal heel rustig gebleven en alles is snel geregeld, ook met verzekeringen en zo...
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1645
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dichte kofferbak

Bericht door BonnyR »

@jootjekadootje gelukkig goed afgehandeld, maar verwacht je ook niet echt op de camping.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Dichte kofferbak

Bericht door Martin & Marianne »

TonSimone schreef:
05 jul 2023, 23:33
We gaan o.a. (met alle bagage in de auto) naar Monument Valley, White Sands en Big Bend en ik had begrepen dat sommige wegen beter te berijden zijn.
Beter dan wat? Als je in MV de valley drive wilt doen is een autop met hoge clearance wel fijn, maar niet perse noodzakelijk.
TonSimone schreef:
05 jul 2023, 23:33
We hebben sowieso de auto relatief opgeruimd om geen interesse te wekken.
Bij ons is het nooit opgeruimd, volgens mij schrikt dat eerder af. :wink:

Marianne
TonSimone
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jul 2019, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Dichte kofferbak

Bericht door TonSimone »

Hahaha, bij ons zou de auto ook nooit opgeruimd zijn, alsof die uit een showroom komt ;)
We hebben ondertussen wat voor en tegens tegen elkaar afgewogen en uiteindelijk is het toch een SUV geworden :lol:
Een van ons wilde toch graag een "grotere" wagen en nemen dus de open kofferbak voor lief.
Thanks allen, ik ga alvast kruimels bewaren om in de auto te leggen :wink: :wink:
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer