Cu-camper boeken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Cu-camper boeken

Bericht door willemenmarije »

Hallo, Ik heb gezien dat boeken via Cu-camper veel goedkoper is dan via andere organisaties. Kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn? Oa of de verzekeringen goed zijn?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7779
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Cu-camper boeken

Bericht door mtl »

Kijk eens op google. Dan lees je voornamelijk goede ervaringen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 666
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Corv »

@willemenmarije

Meestal kun je bij boeken in NL naast de standaard verzekering die is inbegrepen extra 'no risk' afsluiten. Meestal gaat dit via Unigarant. Rond de €10 ex per dag, huidige prijs kun je altijd navragen. Mocht je rechtstreeks bij de verhuurder in de USA boeken dan kost een vergelijkbare verzekering ongeveer hetzelfde.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 666
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Corv »

Wanneer/hoelang/waar wil je gaan reizen? Als je flexibel bent kan het wel eens voordelig zijn om rechtstreeks in de USA te boeken en zelf je tickets te regelen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 666
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Corv »

https://www.cruiseamerica.com/rv-rentals/rental-deals

https://www.roadbearrv.com/en/rental-deals

https://www.elmonterv.com/rv-rental/coo ... ay-booking

Helemaal afhankelijk van je voorkeuren, en aanbiedingen veranderen per week. Maar als je flexibel bent loont het om deze in de gaten te houden.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Elendan »

CU camper heeft ook een Duitse website en daar is de nul eigen risico verzekering inclusief. Duitse aanbieders bieden een goedkopere verzekering aan dan Nederlandse aanbieders vreemd genoeg. Waar we in Nederland rond de €300 kwijt zijn is dat in Duitsland meestal maar $40.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Corv
Amerikakenner
Berichten: 666
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Corv »

@Elendan

Goede tip, wist ik niet,👍. Weer wat geleerd dankzij het forum.
Steven88
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2011, 17:19

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Steven88 »

Elendan schreef:
14 jun 2023, 14:01
CU camper heeft ook een Duitse website en daar is de nul eigen risico verzekering inclusief. Duitse aanbieders bieden een goedkopere verzekering aan dan Nederlandse aanbieders vreemd genoeg. Waar we in Nederland rond de €300 kwijt zijn is dat in Duitsland meestal maar $40.
Mag ik vragen waar je ziet dat deze eigen risico verzekering inclusief is? Ik heb mijn camper ook gehuurd bij CU camper en de servicedesk vertelde mij dat ze geen aanvullende verzekeringen aanbieden en ik deze verzekeringen ter plaatse met het verhuurbedrijf moest regelen.

EDIT:
Ik zie in de FAQ van de website dat er idd al een verzekering bij de camper zit. Onderstaande voorwaarden gelden bij de no deductable insurance. Deze lijken mij erg beperkt ivm alle uitsluitingen en het gelimiteerd bedrag op 5000 dollar. De verzekering van asr via huurautopolis vergoed dit alles wel tm 10.000 dollar.
CU-camper insurance FAQ schreef:Deductible exclusion insurance
In addition, we take out a deductible exclusion insurance (CDW) together with Allianz Travel Versicherung. This insurance ensures that you will be reimbursed for the deductible in the event of damage covered by the rental company's vehicle insurance.

What is covered by the excess exclusion insurance?

Allianz Travel will reimburse the contractually owed and charged deductible in North America up to a maximum of € 3,800 (currently equivalent to approximately CA $ 5,000) if the rental vehicle is stolen or damaged or destroyed in a public road traffic accident during the term of the rental agreement. In the event of such damage, the excess (repair amount) paid at the time of delivery of the motorhome will be refunded to you after reporting to the insurance company and after your return to Germany.

For which vehicles does the deductible exclusion insurance apply?

Insurance coverage applies worldwide for trips up to 120 days for the vehicle rented by the insured person. The insurance coverage does not apply to caravans of any kind, motorcycles and other two-wheeled vehicles.

No insurance coverage and therefore liability in the full amount of the damage exists in the following cases:

Damage due to disregard of vehicle height or obvious high barriers above and behind the vehicle.
Damage to the interior
Damage to tires and vehicle underbody
Damage caused by frost or overheating of the vehicle
Damage to glass
Damage caused by driving through unauthorized areas, as well as on unauthorized roads or on roads not open to the public (including campsites, parking lots, etc.)
Damage due to violation of clauses of the rental contract
Damages caused by intent and negligence
Damage in connection with use of the rented vehicle contrary to the terms of the contract
Damage to personal belongings
Damage caused by unauthorized drivers and driving under the influence of drugs
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Elendan »

@Steven88 Het Eigen risico wordt afgedekt tot $5.000 dat is toch genoeg. Er zit toch ook maar een ER op van $2500:
" Der Selbstbehalt beträgt bis zu US $ 2.500 je versichertem Schadensfall. Nähere Informationen erhalten Sie vom Vermieter.".
Die uitsluitingen heb je bij alle verzekeringen, daarmee willen ze voorkomen dat je bewust risico's neemt die schade kunnen toebrengen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Steven88
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 31 mar 2011, 17:19

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Steven88 »

Ja je hebt gelijk, ik wil gewoon volledig verzekerd zijn omdat ik simpelweg niet gewend ben om met zo'n grote camper te gaan rijden en ik hier ook verhalen heb gehoord over schades die ver boven de 5000€ uitkwamen omdat een dak of zijkant was opengereden.

Overigens moest ik bij CU-camper de extra verzekering via Allianz Travel nog wel apart laten activeren. Die zat er bij mij niet standaard bij. Dit betreft trouwens de zero deductible insurance waarmee je het eigen risico kan afkopen. Mij werd door de klantenservice van CU-camper bevestigd dat er dan geen aanvullende verzekeringen meer nodig waren en dat eigen veroorzaakte schades ook gedekt zijn (banden/ondervloer etc) :thumbup:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Cu-camper boeken

Bericht door Elendan »

@Steven88 Blijft het nog wel vreemd dat de servicedesk je niet meteen het goede antwoord kon geven, maar ach daar heb je dan weer dit forum voor :lol: En nu de camper geboekt is lekker genieten van de verdere voorbereidingen en de vakantie zelf uiteraard :thumbup:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer